Kysymys

Maksukanavat, vialliset boksit(?), asiakaspalvelu

  • 28 lokakuu 2009
  • 6 kommenttia
  • 13786 katselukerrat

Hei!

Elisa ADSL-liittymää noin kymmenen vuotta tilanneena olimme innoissamme meille tarjotusta Elisa-Viihde-palvelusta. Kaikki toimi aluksi hyvin ja digiboksin kautta näimme paitsi normaalit kanavat myös ilmaiset IPTV-kanavat. Ainoita ongelmia oli digiboksin kanssa, joka tarvitsi jatkuvaa boottailua ja kesti välillä ikuisuus käynnistyä tai hakea ethernet-yhteys. Tilasimme kuitenkin Urhon, johon teimme määräaikaisen sopimuksen.

Urho ei kuitenkaan missään vaiheessa ole kunnolla näkynyt. Aluksi kuva pätki (n. 5 sekunnin välein musta ruutu), siinä missä kaikki muut kanavat IPTV:n kautta näkyivät pätkimättä. Sitten tilalle tuli musta ruutu. Yritin tehdä myös täältä luetun tehdasasetusten nollaamisen, digiboksi kyllä päivitti salausavaimet, mutta siitä ei ollut mitään hyötyä - musta ruutu edelleen. Soitin Elisan asiakas"palveluun", jossa kerrottiin että he eivät voi tehdä mitää ennenkuin olen 100% varma sisäverkkoni toimivuudesta. Käytin tunteja sisäverkon tarkastamiseen, tarkistin kaikki johdot eri verkoissa. Ainoa minkä toimivuudesta en ollut varma oli digiboksi, jonka sainkin takuupalautettua ja uusi tuli postissa eilen.

Uuden digiboksin kanssa olin toiveikas, mutta sama ongelma jatkui sillä poikkeuksella että nyt muutkaan IPTV-kanavat eivät näkyneet. Laitoin vanhan digiboksin takaisin (samoihin piuhoihin) ja muut IPTV-kanavat näkyivät Urhoa lukuunottamatta. Soitin Elisan asiakaspalveluun, jossa lupasivat selvittää asiaa.

Tänään tuli lasku Urho.tv:stä. 20 euroa palvelusta, joka ei ole toiminut vielä päivääkään. Soitin uudestaan asiakaspaveluun (josta tietenkään ei mitään ollut kuulunut). Kerroin ongelmani uudestaan. Tällä kertaa asiakaspalvelija ei edes suostunut yrittämään auttamista, sanoi vain etteivät "he voi tehdä mitään asialle". Kysyin voisiko joku tarkistaa missä vika on, paikanpäällä tai siellä minne vika paikallistetaankin. Ei kuulemma onnistu. Kysyin myös voiko Urhon määräaikaisen sopimuksen purkaa? Ei voi purkaa määräaikaista sopimusta, vaikka kanava ei näkyisikään. Saako 20 euroa takaisin siltä ajalta kun Urho ei ole toiminut? Ei saa.

Ainoa vaihtoehto tässä vaiheessa on ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. En ole minkään yrityksen kohdalla asiaa joutunut vielä koskaan tekemään. Palvelun piti tuottaa meille iloa ja olimme siitä innoissamme, nyt olemme käyttäneet kymmeniä tunteja sisäverkon tarkistamiseen, puhelimessa odottamiseen, palautusten tekemiseen ja nyt vielä asian riitauttamiseen.

Toivottavasti saan selvyyden tähän asiaan lopulta ja ainakin maksaminen palvelusta, joka ei toimi, loppuu.

6 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Laitatko asiakastietosi sekä molempien digiboksien pohjassa näkyvät MAC-osoitteet yksityisviestillä, niin katsotaan homma kuntoon. Ei asioiden nyt kyllä aivan näin vaikeaksi pitäisi mennä, pahoitteluni siitä.
Hei. Tulikohan yksityisviesti perille?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Hei. Tulikohan yksityisviesti perille?


Tuli ja kyselinkin sinulta lisätietoja jo.
Mitenkäs kävi?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Mitenkäs kävi?


Kanava(t) saatiin toimimaan ja käyttäjä tyytyväiseksi. 🙂
Hieno homma, niin sitä pitää

Osallistu keskusteluun