Vastattu

Maksuttomat lisäkanavat eivät näy.

  • 29 helmikuu 2016
  • 17 kommenttia
  • 620 katselukerrat

Peruskanavat näkyy koska tulevat antennin kautta. Boxina uusi netgem 7700. Käyttöönotossa verkkokaapeli kiinni ja wlan tunnukset annettu jotka oikein. Kuitenkaan 500+ kanavat ei näy langattomasti tai langallisesti. Palautin boxista tehdasasetukset, mutta ei näy kanavat edelleenkään. Mitähän tässä vielä pitäs tehdä?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi tikkako 29 helmikuu 2016, 20:23

Ok, pitää ottaa huomenna yhteys elisaan. Kiitos vaivannäöstä!
Katso alkuperäinen viesti

17 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Oletko kokeillut modeemia jollain tietokoneella eli pääseekö modeemin kautta internettiin?

Ja se ensimmäinen maksuton kanavahan siis löytyy kanavapaikalta 511 (Yle HD 1).
Sori, unohtu tuossa kysymyksessä. Kaikki muut laitteet toimii, niin kaapelilla kuin wlanillakin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Melko erikoista. Ne HD kanavat kuitenkin tulevat sieltä internetistä ja jos kerran se netti toimii niin kyllä niiden kanavien pitäisi sieltä tulla.

Ehdottaisin, että laitat digiboksin kiinni modeemiin sillä mukana tulleella ethernet-kaapelilla ja laitat digiboksin kanavalle 511. Kerro sen jälkeen millaisen virheilmoituksen boksi antaa.
Valitsemaasi kanavaa ei löydy.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Pystytkö tallentamaan peruskanavaa ja katsomaan tallennuksen digiboksilla?

Kysyn tätä siksi, että olisi hyvä selvittää, saako digiboksi lainkaan yhteyttä internettiin. Nuo tallennukset nimittäin tulevat myös internetistä.

Voit laittaa ohjelmaoppaasta jonkin peruskanavan ohjelman tallentumaan ja tämän jälkeen mennä tallennuskansioon ja alkaa näyttämään tallennusta. Boksi osaa näyttää tallennuksen vaikka ohjelma ei olisi vielä päättynyt.
Tallennuksiin ei pääse.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Sitten vielä viimeinen testi :)

Pääsetkö Elisa Viihde palvelun mukana tulevilla tunnuksilla kirjautumaan www.elisaviihde.fi sivustolle?

Siinä paketin mukana tuli käyttäjätunnus ja salasana.
Kun yritän tallennusta tulee ilmoitus, yhteysvirhe, yritä hetken kuluttua uudelleen. Viihteen sivulle pääsee tunnksilla.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Entäs tuo kirjautuminen tuonne www.elisaviihde.fi sivulle paketin mukana tulleilla käyttäjätunnuksilla?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Mulla on nyt sellainen arvaus, että Elisalla on käynyt jonkinlainen vahinko ja tuota sun digiboksia ei ole linkitetty oikein heidän järjestelmäänsä. Tästä syystä se digiboksi ei saa yhteyttä Elisan palvelimeen ja se ei pysty tekemään tallennuksia eikä näyttämään noita IPTV lähetyksiä (500+ kanavat). Ainoa, mitä voit tehdä on katsoa tavallisia kanavia antennijohdosta.

Mielestäni ainoa mitä voit asiassa tehdä, on ottaa yhteyttä Elisan asiakaspalveluun ja kertoa sinne, että digiboksisi ei saa yhteyttä internettiin ja pyytää heitä tarkistamaan, että tuo boksin linkitys heidän palveluun on kunnossa.

Tämä on aika harvinaista, mutta joskus täällä palstalla näkee näitä tapauksia.

Voi se jostain muustakin syystä johtua, mutta 93% todennäköisyydellä uskalla arvata, että vika johtuu tästä.
Pääsee tunnuksilla.
Ok, pitää ottaa huomenna yhteys elisaan. Kiitos vaivannäöstä!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kun tunnukset toimii, tilaus on kunnossa. Tämä vahvistaa tuota epäilyä, jonka kirjasin tuohon edelliseen viestiin.
Kiitos!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ollos hyvä. Toivottavasti asia tulee huomenna kuntoon.

Pistä tänään sieltä netistä nauhoittumaan ne mitä haluat nähdä niin pääset sitten huomenna niitä katsomaan boksista. 😉
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • ? Onko asia vielä ajankohtainen? Tsekkasin sun asiakkuuden, ja katsoin että sulle olisi jo tilattu uusi digiboksi 26.02. samaisen vian vuoksi. 🙂 sen pitäisi varmaankin saapua ihan piakkoin.
  • Soitto Elisaan ja kauan sitä vikaa setvittiin, mutta selvis. Ohjelmistopäivitys jäänyt kesken. Kun saatiin päivitys korjattua, niin nyt kaikki toimii. Että tämmönen vika, pistä korvan taakse ;)

    Osallistu keskusteluun