Vastattu

Miksi tv-kanavat ei näy, mutta tallenteet näkyy?

  • 16 marraskuu 2014
  • 9 kommenttia
  • 13531 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Miksi tv-kanavat eivät näy, mutta tallenteet näkyvät?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kingsize 16 marraskuu 2014, 18:25

Virittimessä jotain ongelmaa ilmeisesti? Kokeile näkyykö joku IPTV kanava. Jos toimii niin netin yli toimii siinä tapauksessa kaikki (kanavat ja tallenteet). Tarkista, että antennijohto on kunnolla kiinni sekä digibokissa, että antennipistokkeessa. Mikäli puolestaan normaali kanavat kuten YLE TV1, MTV, Sub ym. ym. eivät toimi niin kanavahakua uudelleen. Jos ei auta niin tehdasasetusten palautusta ja/tai ohjelmistopäivitys. Tehdasasetukset saa asetusten alta palautettua. Mikäli nämäkään eivät auta niin siinä tapauksessa vikailmoitus, sen voi jättää 24h/vrk.

Pace digiboksin ohjelmistopäivitys:
1) Irroita virtajohto digiboksista noin minuutin ajaksi.
2) Pidä digiboksin päällä olevaa virtapainiketta painettuna
3) Liitä virtajohto takaisin digiboksiin.
4) Pidä virtapainiketta painettuan noin 5-10 sekuntia, kunnes virtavalo alkaa vilkkua. TV-ruudulla alkaa näkyä tiimalasin kuva ja ohjelmistoäivitys alkaa.

Netgem N7700 digiboksin ohjelmistopäivitys:
1) Irroita virtajohto digiboksista.
2) Pidä digiboksin etupaneelissa olevaa virtapainiketta painettuna.
3) Liitä virtajohto takaisin digiboksiin.
4) Pidä virtapainiketta painettuna noin 5-10 sekuntin ajan kunnes virtavalo alkaa villua. Tämän jälkeen päästä irti, ohjelmistopäivitys on alkanut.

Elisa asiakaspalvelu
puh. 01019 0240
Avoinna ma-pe 8-19, la 10-16.30.
Vika- ja häiriöilmoitukset 24h/vrk.
http://asiakastuki.elisa.fi

Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Virittimessä jotain ongelmaa ilmeisesti? Kokeile näkyykö joku IPTV kanava. Jos toimii niin netin yli toimii siinä tapauksessa kaikki (kanavat ja tallenteet). Tarkista, että antennijohto on kunnolla kiinni sekä digibokissa, että antennipistokkeessa. Mikäli puolestaan normaali kanavat kuten YLE TV1, MTV, Sub ym. ym. eivät toimi niin kanavahakua uudelleen. Jos ei auta niin tehdasasetusten palautusta ja/tai ohjelmistopäivitys. Tehdasasetukset saa asetusten alta palautettua. Mikäli nämäkään eivät auta niin siinä tapauksessa vikailmoitus, sen voi jättää 24h/vrk.

Pace digiboksin ohjelmistopäivitys:
1) Irroita virtajohto digiboksista noin minuutin ajaksi.
2) Pidä digiboksin päällä olevaa virtapainiketta painettuna
3) Liitä virtajohto takaisin digiboksiin.
4) Pidä virtapainiketta painettuan noin 5-10 sekuntia, kunnes virtavalo alkaa vilkkua. TV-ruudulla alkaa näkyä tiimalasin kuva ja ohjelmistoäivitys alkaa.

Netgem N7700 digiboksin ohjelmistopäivitys:
1) Irroita virtajohto digiboksista.
2) Pidä digiboksin etupaneelissa olevaa virtapainiketta painettuna.
3) Liitä virtajohto takaisin digiboksiin.
4) Pidä virtapainiketta painettuna noin 5-10 sekuntin ajan kunnes virtavalo alkaa villua. Tämän jälkeen päästä irti, ohjelmistopäivitys on alkanut.

Elisa asiakaspalvelu
puh. 01019 0240
Avoinna ma-pe 8-19, la 10-16.30.
Vika- ja häiriöilmoitukset 24h/vrk.
http://asiakastuki.elisa.fi
Tuo Pacen päivitys ei ainakaan minulla ole toiminut, jos virtanappi on ollut painettuna, kun virtajohdon kytkee.

Päivityksen haku on lähtenyt toimimaan vain, jos sen virtanapin saa painettua heti sen jälkeen, kun johto tiitetään.

Tätä olen saanut aina yrittää useamman kerran ennen kuin se on onnistunut.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • Onko ongelmia vielä, vai saitko Kingsizen ohjeella kuntoon?
  • Tämä näky kohtasi myös minua. Ihmetellä täytyi. Sama toistui kaikilla kanavilla.

    Eli televisiosta ei näe mitään. Ihmettelin miten tallenteiden määrä liittyy television live lähetyksen katsomiseen.

    Kuten aiemmin luki. Virtakaapeli pois ja hetken kuluttua takaisin, ja ongelma poistui.

    Tallenteita on liian paljon. 

    Kanavaa Yle TV1 HD ei voida näyttää.

    Katsoaksesi kanavaa Yle TV1 HD, sinun 

    täytyy...

    IMG_5726.JPG
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
  • Taitaa olla joku maksimimäärä, mitä niitä tallenteita voi olla yhdessä kansiossa (juuressa) ja sen takia tulee herja, että niitä on liikaa. Kannattaa tehdä alikansioita ja siirtää tallenteita niihin www.elisaviihde.fi käyttöliittymällä.
  • Tämä taisi olla jokin muu vika.

    http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Viihde-Yleinen-keskustelu/Tallenteita-on-liian-paljon/m-p/423599#M38305
    @sakarialanne

    Tämä ei liity mitenkään tallenteisiin tai niiden määrään, vaan on virhe ja/tai keskeneräinen toiminto joka jostain syystä tulee kun minun tilanteessa käynnistin laitteen.

    Tästä on toinenkin viesti.

    https:///t5/Elisa-Viihde-Yleinen-keskustelu/Tallenteita-on-liian-paljon/m-p/446852#M40779" target="_blank
    Hei! 

    Meillä on harmaa Netgem N7700 digiboksi. Jo jonkin aikaa tv-kanavat ovat näkyneet huonosti. Erityisesti MTV, Nelonen ja Sub menevät aivan pikseleiksi ja ääni särkyy. Ohjeen mukaan tein tehdasasetusten palautuksen ja - tsadam - nyt niitä kanavia ei ole enää lainkaan valikossa. Ohjelmistoversio on viimeisin 7.2.01-51.

    Lisäksi iptv:n kautta katsotuissa Ylen ohjelmissa tekstit eivät tartu mukaan. Kun käyttää naapurikanavalla ja palaa takaisin, niin ne saattaa tulla mukaan. Tai sitten ruutu on ihan musta ja sama pitää tehdä uusiksi. Ja aikaa palaa, koska boksi on tosi hidas.

    Kolmas ongelma on varsinkin su iltasin Siltaa katsellessa, kun ohjelman lopussa kuva menee jälleen pikseleiksi tai vihreäksi ja ääni häipyy/särkyy. Ohjelman 5 viimeistä minuuttia on yleensä katsottava netistä Yle Areenan kautta. 
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Tuo peruskanavien ongelma kuulostaa saattaa johtua laitteelle tulevasta antennisignaalin heikkenemisestä. Yleensä tuon heikkenemisen aiheuttajana on antennijohto. Pystytkö kokeilemaan toimivuutta toisella antennijohdolla?

    Myöskin yksi keino rajata ongelman aiheuttajaa on kokeilla antennijohtoa suoraan televisiossa ja katsoa, miltä kanavat siinä näyttävät 🙂
  • Osallistu keskusteluun