Kysymys

Muutoksia kanavalistassa?

  • 10 heinäkuu 2020
  • 10 kommenttia
  • 1009 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 8447 kommenttia

Hei
Premium-viihteessä lävähtää boksin  käynnistyksen yhteydessä ja muulloinkin teksti:

Muutoksia havaittu kanavalistassa

Kanavalistassa on havaittu muutoksia. Haluatko hakea kanavat uudestaan nyt?

Voit tehdä haun myös myöhemmin asetuksista.


10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

DVB-T verkko käytössä ja joku kanavanippu siinä kintaalla, että välillä näkyy ja välillä ei?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Hyvin todennäköisesti on kyse juuri tuosta mitä @mikalin sanoi! Voi olla niin että antennisignaali on vähän huono, tai jopa niin että yhteys pomppii parin eri antennilähettimen välillä, joka tuon kanavalistan päivityksen aiheuttaa.

Jos käyttäjällä on Elisan nettiyhteys, voi antennin repiä kokonaan irti tarpeettomana niin ei tarvitse enempää ihmetellä.

Käyttäjätaso 7

Jos käyttäjällä on Elisan nettiyhteys, voi antennin repiä kokonaan irti tarpeettomana niin ei tarvitse enempää ihmetellä.


Ei kuitenkaan ihan mikä tahansa nettiyhteys , vaan riittävän nopea ja vakaa. Muuten telkkarin ja netin käyttö muilla laitteilla samanaikaisesti alkaa takkuamaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Käytössä on Telian VDSL2, joka on yhdistetty modeemista kaapelilla boksiin. Telian kaapeli-TV:sta tulee antennipiuha. Talojakamoon tulee kuitu ja sieltä kupari huoneistoon. Netin teoreettinen nopeus on 50/10 ja käytännössä WiFillä vaihtelee 45-50/8-12.

Eikös tuossa ole riittävä nettiyhteys ja DVB-C? Siten vastaukset eivät täsmää.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +4

Viihde digiboxien virittimet on kyllä netgemillä aina olleet herkkiä.

Ihan jo saunavision ajoilta N7600 mallilla muistan tapauksia kun koko ajan haki kanavia vähäistenkin muutosten takia.

Premium N7950 herjailee muutoksista joko turhaan tai sitten siellä vähän heilahdusta tapahtuu, mistä seuraa ilmoitusluontoista herjaa. Tai sitten välissä oleva antennipiuha on niin pitkä ja/tai muuten vaan häiriöivä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

 

Tai sitten välissä oleva antennipiuha on niin pitkä ja/tai muuten vaan häiriöivä.

Johto on laadukas, mutta se on jaettu rasiasta haaralla kahteen. Voihan se rasiakin olla huono. Mutta minäpä kokeilen ilman haaraa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2

Haaroitin voi olla myös huonolaatuinen.

Lisätään nyt vielä, että voihan tuo ilmoitus olla ihan aiheellinen, eli onko Telia tehnyt muutoksia kaapeliverkkonsa kanavapaikkoihin tai taajuuksiin ? Tämä on helpoin selvittää sillä, että tekee tuon ehdotetun kanavahaun ja toteamalla, poistuuko ilmoitus.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

@Hyvis oletko löytänyt ongelmaan ratkaisua? :)

Osallistu keskusteluun