Vastattu

N7600 edelleen talviajassa

  • 26 huhtikuu 2016
  • 17 kommenttia
  • 687 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Boksi käänsi kellon kesäaikaan silloin kun piti, mutta pian huomasin sen palanneen tunnilla taaksepäin.
Olen viikon välein kokeillut tehdasasetusten palautusta tuloksetta. Kello menee aina ensin oikeaan aikaan, mutta kanavaoikeuksien päivityksen jälkeen se on taas tunnin jäljessä.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 6 toukokuu 2016, 13:22

Ei päivity ainakaan minulla

Laita boksin verkkoasetuksiin aikapalvelimen osoitteeksi esim. ntp.saunalahti.fi tai 195.197.54.198.

Saattaa auttaa.
Katso alkuperäinen viesti

17 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Sama homma täälläkin. Mikähän tässä nyt taas on, aiempina vuosina ei ole ollut tällaista hässäkkää kesäaikaan siirtymisen jälkeen.
Käyttäjätaso 3
Aiempina vuosina kello on ollut oikeassa ajassa, mutta epg tunnin pielessä. Nyt epg sentään täsmää siihen mitä ruudussa näkyy.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Anteeksi viivästynyt vastaus. Jatkuuko ongelma edelleen? Ja käytössä nimenomaan tuo harmaa vanhempi boksimalli kummallakin? Ja tehdasasetusten palautus ei ole ratkaissut myöskään Porolla ongelmaa?
Käyttäjätaso 3
Ongelma ei ole ratkennut itsestään.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Digiboksin kellon pitäisi päivittyä automaattisesti oikeaan aikaan, kun laite ottaa yhteyden verkkoon/päivityspalvelimelle. Tällainen automaattinen päivitys tapahtuu esim. öisin, jos digiboksi on vain päällä tai standby-tilassa eli ei täysin virrattomana. Jos näin ei ole käynyt, kellon päivittämisen voi tehdä manuaalisesti pitämällä esim. Viihdeportaalia hetken aikaa auki. Viihdeportaaliin pääsee joko kaukosäätimen tähtinäppäimellä tai valikosta Menu > Elisa Viihde. Jos kello ei tälläkään päivity oikeaan aikaan, käynnistä digiboksi uudelleen käyttämällä laitteesta virtajohto irti. Päivittyykö näillä konsteilla? 🙂
Käyttäjätaso 1
Ei päivity ainakaan minulla
Käyttäjätaso 7
Ei päivity ainakaan minulla

Laita boksin verkkoasetuksiin aikapalvelimen osoitteeksi esim. ntp.saunalahti.fi tai 195.197.54.198.

Saattaa auttaa.
Käyttäjätaso 3
Digiboksin kellon pitäisi päivittyä automaattisesti oikeaan aikaan, kun laite ottaa yhteyden verkkoon/päivityspalvelimelle. Tällainen automaattinen päivitys tapahtuu esim. öisin, jos digiboksi on vain päällä tai standby-tilassa eli ei täysin virrattomana. Jos näin ei ole käynyt, kellon päivittämisen voi tehdä manuaalisesti pitämällä esim. Viihdeportaalia hetken aikaa auki. Viihdeportaaliin pääsee joko kaukosäätimen tähtinäppäimellä tai valikosta Menu > Elisa Viihde. Jos kello ei tälläkään päivity oikeaan aikaan, käynnistä digiboksi uudelleen käyttämällä laitteesta virtajohto irti. Päivittyykö näillä konsteilla? :)
Tämähän sen ongelman juuri aiheuttaakin! Eli kun tehdään tehdasasetusten palautus, kello menee oikeaan aikaan, mutta sitten viihdevalikossa käynti heittää sen tunnilla pieleen.


Laita boksin verkkoasetuksiin aikapalvelimen osoitteeksi esim. ntp.saunalahti.fi tai 195.197.54.198.

Saattaa auttaa.

Tämä auttoi! Kiitos paljon!
Käyttäjätaso 1
Ei päivity ainakaan minulla

Laita boksin verkkoasetuksiin aikapalvelimen osoitteeksi esim. ntp.saunalahti.fi tai 195.197.54.198.

Saattaa auttaa.


Ei auttanut.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Siis meneekö sullakin samalla tavalla että tehdasasetusten palautuksella kello on oikein mutta Viihde-portaalissa kun käy niin menee tunnilla väärään vai pysyykö koko ajan vääränä? Kokeilitko jo nuo kaikki mun listaamat keinot sekä tuon aikapalvelimen muutoksen kummatkin vaihtoehdot?
Käyttäjätaso 1
Aika pysyy vääränä tehdasasetuksien palautuksen jälkeenkin ja on kokeiltu edellä mainitut
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Vielä yksi vinkki tuli digiboksien teknisestä tuesta. Kokeile jättää boksi Yle TV1-kanavalle yön yli. Jos tuokaan ei päivitä kelloa, on boksi viallinen ja se pitänee vaihtaa. Lisäähän asiakasnumerosi sun profiiliisi sille varattuun kenttään ja laita yksityisviestiä Palstatiimille: http://elisa.fi/palstatiimi jos tuo konstikaan ei tehoa. 🙂
Käyttäjätaso 1
Saapa nähdä onnistuuko antennin kautta saamaan tähän aikaan vuodesta enää signaalia irti.
Asiakasnumero lisätty taas kerran, mutta jokos Elisalta löytyy edes vastaavan tasoinen boksi vaihtoon? Ei huvittaisi siirtyä vieläkin huonompi tasoisempiin tallenteisiin ja boksiin.
Noh, onhan tuo soppari muutenkin kohta katkolla.
Tällä hetkellä antenilähetyksissä on katkos ja kellosignaalin saaminen sitä kautta ei onnistu.
Seuraavaksi IPTV puolelle ja kas kello päivityy, mutta talviaikaan.

Lisäksi parin päivän aikana yhteyden muodostaminen tallennuspalveluun on tahmannut, yleisiä tiedossa olevia ongelmia?

Boksi vanha ja tuttu N7600.
Käyttäjätaso 3


Laita boksin verkkoasetuksiin aikapalvelimen osoitteeksi esim. ntp.saunalahti.fi tai 195.197.54.198.

Saattaa auttaa.

Tämä auttoi! Kiitos paljon!

Ja 11 päivää myöhemmin palattiin taas tunnilla taaksepäin.
Käyttäjätaso 3
Boksi on näköjään mennyt tänään itsekseen oikeaan aikaan. Jokohan nyt päästään syksyyn saakka?
Käyttäjätaso 3
Eikä muuten ollut edes ntp manuaalisena viimeisimmän nollauksen jäljiltä...

Osallistu keskusteluun