Vastattu

N7700 digiboksin luokaton kuvan laatu

  • 29 joulukuu 2017
  • 13 kommenttia
  • 1428 katselukerrat

Onko kukaan törmännyt ongelmaan jossa digiboksin värit ovat ylikorostetut ja muutenkin päin honkia? Lätkää ei voi katsoa koska valkoinen hyppää silmille ja jäästä ei erota mitään muuta kuin kiekon vaikka lähde olisi YLEn HD-kanavalta. Ongelma vaivaa valikkoja ja kaikkia kanavia. Kuvan laatu on melkein huonompi kuin analogisella signaalilla aikoinaan. TV:n säädöt eivät vaikuta kuvan laatuun.
Boksi päivitetty, buutattu etc. Ei vaikutusta.

Ongelma ei voi johtua netin hitaudesta koska smart TV:llä katsottaessa youtubea, voi toistaa UHD-kuvaa, eikä kuvassa ole mitään ongelmaa. Ongelmaa ei myöskään ole
T95z Plus boksilla katsottaessa netistä, oli lähteen kuvanlaatu mikä tahansa.

Oli ulostulo 50hz tai 60hz HD tai HD ready ei kuvan laadussa ole eroa, kaikki kamalaa kuraa.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eBin 4 tammikuu 2018, 11:22

Toista HDMI-piuhaakin voisi testata, jos eivät edelliset asiat korjaa tilannetta. Sen jälkeen lienee syytä epäillä laitevikaa, jos kaikki keinot kokeiltu.
Katso alkuperäinen viesti

13 kommenttia

HDMI portin on asetus automaattinen.

Nyt myös telkkari "nollattu"->

Painamalla Home-painiketta. Valitse Asetukset. Valitse TV-kuvamoodi. Valitse Nollaa. Paina Enter-painiketta.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Millä säädöillä tuossa televisiossa on ne HDMI portit, vai onko kokeiltu säätää yhtään?

Oletusarvoisestihan niissä joku auto/full että saa 4K kuvaa sisään, mutta kun siihen ei tuo meidän boxi taivu.

"http://sony-eur-eu-en-web--eur.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/84291/~/picture-from-a-device-that-is-connected-by-hdmi-does-not-display-in-4k"

Tuolla tuollainen alaviite
"NOTE: If the signal is in enhanced format, any pictures or sound from external devices that do not support 4K may not be output normally. In such cases, change the signal format to standard format or switch the HDMI cable to an input for signals in standard format."

Sitten oli vielä tuollainen kohta:
https://us.en.kb.sony.com/app/answers/detail/a_id/33518/

Eli kaikki noissa kahdessa kohdassa se "auto" tai "full" valinta pois ja tuo "limited" valinta päälle
Tänään oli taas värit haaleat ja toimintojen hitautta.
Niin ja kokeiltu Huawei B525 100Mbit ja Huawei B315 4G 50Mbit, eipä ollut vaikutusta.

Todettakoon vielä, että heti, kun aamulla laitteet laittaa päälle, tv & boksi, niin vika (värit) vai ominaisuus näkyy räikeinä.
Illalla toimi ihan hyvin ja muutenkin katsoessa, jos ei nyt ohjelmatietojen hitautta ym. lasketa mukaan.
Meillä käytössä Sony 55" 4K UHD Smart TV KD-55XD8005 . Tv kuva boksilla välillä katsottaessa tausta menee tummaksi, värit todella räikeäksi.

Nyt kokeiltu ja tehty muutamaan kertaan->

1) Flashboot:
- Ota digiboksista virtajohto irti
- Kytke virtajohto takaisin pitäen digiboksin virtapainiketta pohjassa samaan aikaan
- Odota, että vihreä valo alkaa vilkkumaan ja vapauta virtapainike (noin 3 sek)
- Digiboksi aloittaa päivitysten tarkistamisen

2) Tyhjennä laitteen sisäinen muisti:
- Mene digiboksin asetuksiin ja valitse "lisäasetukset"
- Valitse kohta "alusta sisäinen muisti" tms. - Tämä ei vaikuta tallenteisiin

3) Palauta digiboksi tehdasasetuksiin:
- Paina digiboksin virta/reset -painiketta viisi kertaa peräkkäin nopeassa tahdissa
- Vaihtoehtoisesti: Asetukset -> Lisäasetukset -> Palauta tehdasasetukset

-Kokeiltu myös toista hdmi- johtoa ja toista hdmi paikkaa.

Jonkin aikaa toimii ja sitten tulee taas värit silmille.
Käyttäjätaso 1
Minä huomasin huonon kuvanlaadun jopa HD kanavilta jos laitteen kytkee HD-Ready telkkariin. Siinä näkyy kaikki huonommin kuin telkkarin omalla virittimellä. Samalla boksilla (N7700) näkyy samat kanavat paljon parempana teräväpiirto telkussa. En tiedä mistä johtuu mutta telkun ominaisuudet vaikuttavat tuohon boksiinkin jotenkin.

Muttta ohjelmistopävitys aiheutti jotain outoa. Netflixiä katsottaessa koko boksi tuntuu uudelleenkäynnistyvän välillä. En ole moista aikaisemmin huomannut. --> tilannetta seurataan..
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Se digiboksin ominaisuus, ei vika. ;)

Tässä lainaus Maria Guzeninan metrolausunnosta: "Emme elä missään Neuvostoliitossa, missä huonosti toimivia asioita pitää vain sietää."

Elisan kanssa pitää tottua siihen, että elää Neuvostoliitossa.
No, nyt on kokeiltu toista hdmi- johtoa ja toista hdmi paikkaa. Tänään taas sama juttu, digiboksin värit ovat ylikorostetut ja muutenkin päin honkia.

8 päivää meni hyvin ja ajattelin jo, että vika oli hdmi johdossa tai paikassa, mutta ei!

Mistä moinen voi johtua?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Toista HDMI-piuhaakin voisi testata, jos eivät edelliset asiat korjaa tilannetta. Sen jälkeen lienee syytä epäillä laitevikaa, jos kaikki keinot kokeiltu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
oletkos kokeillut telkun toista hdmi-liitäntää?
joka liitännässä kun voi olla aivan erilaiset säädöt.
Tällä 7800:ssa ihan normivärit ja kontrastit/valoisuudet.

Säädä nyt ainakin tuon hdmi:n tulon asetukset kohdilleen.
Piti se tämäkin nähdä, nyt oli vaan värit normaalia haaleammat, virtajohto pois boksista ja taas värit kohdallaan ja toimii!

Muutenkin nyt lähiaikoina on ollut paljon N7700 boksia käytettäessä, lisääntyneitä yhteysvirheitä ja toimintojen hitautta.
Kokeiltu Huawei B525 100Mbit ja Huawei B315 4G 50Mbit, eipä eroa ollut.
Tänään meillä taas digiboksin värit oli ylikorostetut ja muutenkin päin honkia

Tein näin-> 1 & 2 Kyllä boksi jotain päivitystä haki.

1) Flashboot:
- Ota digiboksista virtajohto irti
- Kytke virtajohto takaisin pitäen digiboksin virtapainiketta pohjassa samaan aikaan
- Odota, että vihreä valo alkaa vilkkumaan ja vapauta virtapainike (noin 3 sek)
- Digiboksi aloittaa päivitysten tarkistamisen

2) Tyhjennä laitteen sisäinen muisti:
- Mene digiboksin asetuksiin ja valitse "lisäasetukset"
- Valitse kohta "alusta sisäinen muisti" tms. - Tämä ei vaikuta tallenteisiin

3) Palauta digiboksi tehdasasetuksiin:
- Paina digiboksin virta/reset -painiketta viisi kertaa peräkkäin nopeassa tahdissa
- Vaihtoehtoisesti: Asetukset -> Lisäasetukset -> Palauta tehdasasetukset
Meillä sama juttu N7700, ennen joutu vetää johdon seinästä pari kertaa kuukaudessa, mutta nykyään pari kertaa viikossa:@

Meillä N7700 saa toimimaan toimii niin, että otat virtajohdon boksista hetkeksi irti (pari sekuntia) ja laitat takaisin, päivityksiin ym. ei tarvitse koskea.

Osallistu keskusteluun