Vastattu

N7700 kaatuilee jatkuvasti, error code -12

  • 9 tammikuu 2016
  • 12 kommenttia
  • 1293 katselukerrat

Boksi on alkanut kaatuilla jatkuvasti monta kertaa päivässä.

Ongelma on vaivannut nyt jonkin ja alkoi käsittääkseni samoihin aikoihin, kun boksiin tuli tuo Areena sovellus täysin turhana ominaisuutena itselleni(käyttöliittymä ja käytettävyys aivan surkea), käytän mieluummin tablettia Areenan katsomiseen.

Monesti ennen kaatumistaan, tulee ruutuun "Try again later" ja error code -12 tai -11 jos en väärin muista.

Joskus kuva vain jämähtää paikalleen ja mitään ei tapahdu, tästä pääsee eteenpäin, kun pitää kaukosäätimestä standby nappia pohjassa 5 sekuntia ja käynnistelee boksin uudellee.

Internet yhteydessä ei ole tapahtunut muutoksia, eikä muissakaan laitteissa ja netti toimii muissa laitteissa moitteettomasti kuidun kautta.

On kokeiltu resetoida boksi ja asetukset ja haettu kanavat uudelleen.

Boksi on tv-tason päällä, eli ylikuumenemista ei pitäisi tapahtua, vaikka kuumana tuo kyllä käy muutenkin.

Huvittavinta on että tätä viestiä kirjoittaessa se näytti taas kaatuneen ja on palamassa ruutuun kiinni tuo typerä aloitusmenu, joka oletuksena aukeaa käynnistyessä, eikä tv-moodi kuten pitäisi.

Mitä asialle voidaan tehdä? Pitääkö minun sietää tätä kaatuilua monta kertaa päivässä?

0.230.450.18
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi njake 17 tammikuu 2016, 15:15

Vika taisi ratketa, toivottavasti.

Kuten ohjeessanne on mainittuna, pitää "IGMP proxy" olla päällä.
http://asiakastuki.elisa.fi/aihe/laajakaista/ohje/tiedonsiirtoportit/

Kyseinen asetuksen päältä pois olo voi aiheuttaa kuvan jäätymistä yms ongelmia mitä nyt on ilmennyt. Tiedä sitten tuosta kaatumisesta korjaako se tuonkin ongelman. Ei laite saisi kaatua tuon takia kuitenkaan?

Oletuksena tämä ei ole ilmeisesti päällä Asuksen laitteissa ja on monissa muissakin laitteissa ongelmana.
http://murobbs.muropaketti.com/threads/watson-iptv.1156593/page-4#post-1716601509

Aiemmin tämä on kuitenkin siis toiminut hyvin, eli onko lähetystavassa tullut jonkinlainen muutos unicast  -> multicast?
Jos on niin tästä olisi varmaan syytä ilmoittaa jollain tapaa kuluttajille..

Saakohan tästä taistelusta sunnuntaikorvausta?, keitän ainakin lettukahvit :p

Katso alkuperäinen viesti

12 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • ? Tästä juteltiinkin puhelimitse, kokeillaan tuolla laitevaihdolla ensin, ja katsotaan sitten korjaantuiko.
  • Sain uuden laitteen ja se on ollut nyt pari päivää käytössä. Ja näyttää nyt siltä ettei tämä ongelma poistunut.
    Kaatuilu ja virheilmoitukset jatkuvat edelleen.

    Kun tuo virheilmoitus tulee niin kuvassa tai äänessä ei näy mitään vikaa. Voi tulla montakin kertaa ennen kaatumistaan. Ja voi kaatua ilman että noita ilmoituksia edes tulee.
    Laite selvästi kaatuu ja starttaa uudelleen, varmaan watchdog olemassa tässäkin joka sen restartin tekee?

    Virheilmoitus on eri suomeksi ja englanniksi(käännetty väärin jompaan kumpaan suuntaan). Suomeksi ilmoituksessa on maininta yhteysongelmasta, mutta englanniksi se on erilainen tarkoitukseltaan. jotenkin "Toiminto ei onnistunut, yritä myöhemmin uudelleen".
    Virheilmoitus tulee vaikka en mitään kaukosäätimestä painele.
    Omassa ympäristössäni tuo boksi on toiminut kaatuilematta aiemmin.
    Ongelmat alkoivat kun boksiin tuli Areena.

    Kokeilin vaihtaa laitteen suomenkieliseksi, kun tuntui aiemmin olevan muitakin ongelmia tuon englannikielisen kanssa.
    -Ei vaikutusta

    Kokeilin mitä tekee jos verkkojohdon nappaa kokonaan irti laitteesta, laite ilmoittaa erilailla aivan selvästi netin katkeamisesta (en muista tarkkaan sanamuotoja) ja kuva palasi kun laittoi takasin.
    -Ei vaikutusta

    Kokeiltu bootata uudelleen reititin joka on omassa käytössä(Asus RT-N66U). Tähän ei ole tullut muutoksia ja on NAT yhteytenä kaikki siinä portit.
    -Ei vaikutusta.

    Kokeiltu resetoida boksin tiedot ja laitettu asetukset uudelleen.
    -Ei vaikutusta.

    Boksi:
    HDMI suoraan kiinni televisiossa.
    Kieleksi valittu englanti, ulostuloksi valittu 1080/60P, muut asetukset on täysin oletuksilla.
    Yhdistetty verkkokaapelilla, eikä WLAN:lla.

    Mitä voin vielä kokeilla:
    Asus RT-N66U firmwaren päivittämistä, johonkin vuoden takaiseen ja ottamalla täten tietoturvariskin.
    Ottamalla 1GB kytkimen pois välistä käytöstä
    Vika taisi ratketa, toivottavasti.

    Kuten ohjeessanne on mainittuna, pitää "IGMP proxy" olla päällä.
    http://asiakastuki.elisa.fi/aihe/laajakaista/ohje/tiedonsiirtoportit/

    Kyseinen asetuksen päältä pois olo voi aiheuttaa kuvan jäätymistä yms ongelmia mitä nyt on ilmennyt. Tiedä sitten tuosta kaatumisesta korjaako se tuonkin ongelman. Ei laite saisi kaatua tuon takia kuitenkaan?

    Oletuksena tämä ei ole ilmeisesti päällä Asuksen laitteissa ja on monissa muissakin laitteissa ongelmana.
    http://murobbs.muropaketti.com/threads/watson-iptv.1156593/page-4#post-1716601509

    Aiemmin tämä on kuitenkin siis toiminut hyvin, eli onko lähetystavassa tullut jonkinlainen muutos unicast  -> multicast?
    Jos on niin tästä olisi varmaan syytä ilmoittaa jollain tapaa kuluttajille..

    Saakohan tästä taistelusta sunnuntaikorvausta?, keitän ainakin lettukahvit 😛
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Hyvä kun vika vihdoin löytyi, tosin multicastia ei vieläkään käytetä Netgemin kanssa. Täytyy laittaa korvan taakse, mikäli tulee vastaan muitakin joilla asuksen reititin välissä!

    EDIT: Lisäyksenä tuohon vielä, että nettiongelmat voivat usein olla syypäänä näiden digiboksien kaatuilussa, joten palataan tähän ketjuun mikäli tuo ei täysin kitke ongelmaa.
    Puhelimessa hyvitykseksi luvattuja paria leffaa ei ollut vuokraamossa tarjolla, kun yritin eilen asiaa.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Oisko nyt?
    Nyt näkyy olevan, kiitoksia.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    eBin kirjoitti:
    Hyvä kun vika vihdoin löytyi, tosin multicastia ei vieläkään käytetä Netgemin kanssa. 

    Laitetaan tähän vielä pieni lisämaininta, että tietyillä entisen PPO:n ja entisen Telekarelian alueilla on poikkeukselliesti peruskanavat multicast-jakelussa, mutta ei muualla.
    Lisätäänpä tähän tilanne tällä hetkellä.

    "IGMP proxy" olen laittanut takaisin pois päältä,koska kerran multicastia ei tällä boksilla edes käytetä, niin vika ei edes voi johtua siitä, minkä olisitte voineet kertoa.

    Uusi saatu boksi kaatuili aivan samalla tapaa ja antoi samoja virheilmoituksia kuin vanha boksi.
    Reitittimen logista kun katsoi niin virheilmoitusten aikaan on yritetty ottaa yhteyksiä näihin osoitteisiin
    upgrade.dms.elisaviihde.fi ja epg.dms.elisaviihde.fi

    Tämän jälkeen tuli sitten tuo päivitys tammikuussa ja siinä oli juuri jotain EPG muutoksia käsittääkseni mukana.
    Nyt ei enää tule virheilmoituksia, mutta edelleen tuo boksi haluaa käynnistyillä itsekseen välillä ja välillä kuva jämähtää paikalleen kokonaan, niin että boksi pitää käynnistää uudelleen.

    Uutena ongelmana on tullut sellainen oire ettei tämä boksi käynnisty ekalla kerralla kaukosäätimestä, vaan jää punaisella ledillä palavaan tilaan ja pitää uudelleen siitä herätellä päälle. Tekee tätä satunnaisesti. TV on aina päällä ennen boksin käynnistämistä.
    Boksiin on nyt vaihdettu verkkokaapeli ja antennijohto, näillä ei ollut mitään vaikutusta.

    On kokeiltu resetoida kaikki ja käytetty virtoja pois, konjakkiakin kokeilin juoda, mutta ei asia silläkään korjaantunut. Mitähän tälle enää voi tehdä? Menee nuoruus tapellessa laitteiden kanssa :(

    0.130.14
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    eBin kirjoitti:EDIT: Lisäyksenä tuohon vielä, että nettiongelmat voivat usein olla syypäänä näiden digiboksien kaatuilussa, joten palataan tähän ketjuun mikäli tuo ei täysin kitke ongelmaa.

    Ohjelmistoalan ihmisenä en malta olla sanomatta, että nettiongelmat voivat olla syy siihen, että digiboksi ei näytä kuvaa. Mutta jos digiboksi on koodattu siten, että sen softa kaatuu, jos nettiyhteydessä on ongelma, määritelmällisesti se kuullostaa digiboksin vialta...

     :D
    Ohjelmistovikahan tuo on kun itsekseen päivityksien jälkeen alkoi temppuilemaan, kun muu ympäristö pysyi samana ja koskemattomana.

    Mainintana vielä tähän että kaatuu tuo vekotin ihan tavallista digikanavaakin katsellessa. Samaan aikaan on tosin routterin logissa netistä hakuja taas upgrade.dms.elisaviihde.fi ja cps-static.rovicorp.com osoitteisiin.

    Mitä tulee tuohon käynnistymisongelmaan, niin sitä samaa vikaa näyttää olevan muillakin tämän palstan mukaan.

    0.350.130.130.13
    Käyttäjätaso 2
  • ? Laitan sulle tästä yksityisviestiä niin saadaan asiaa katsottua tarkemmin.
  • Osallistu keskusteluun