Vastattu

N7700, Netflix vihdoinkin toimimaan?

  • 17 lokakuu 2016
  • 6 kommenttia
  • 486 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Nyt alkaa hermo menemään Netflixin pätkimisen kanssa. Aloitin toiveikkaasti äsken katselemaan, mutta näköjään pitää taas vaihtaa puhelin/tabletti + ChromeCast -yhdistelmään, millä toimii nykimättä.

Olisiko sitä korjaavaa päivitystä lähiaikoina saatavilla? Tai pääsenkö beta-ryhmään, siellä kuuluu korjatun jo;)

Boksini ohjelmistoversio on 7.2.01-784, näyttää olevan maaliskuulta. Jos tuo on uusin, niin mielestäni päivityksiä tulee liian harvoin, kun noin vakavia ongelmia kuitenkin on toiminnassa.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Urhokas 19 lokakuu 2016, 12:31

Käytiin nyt vielä ongelmaa tässä läpi ja päätettiin laittaa sinulle testiin toinen boksi veloituksetta. Tulee postin kautta muutamassa päivässä. Ei välttämättä auta ongelmaan, mutta on parasta nyt mitä pystytään tekemään. Netflixille on palautetta kyllä laitettu aiemmin pätkimisestä, mutta sieltä ei ole kuulunut nyt asiasta hetkeen mitään uutta. Hidas prosessi kun Netflix itse tekee kaikki korjaukset softaansa.
Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kuinka pahaa tuo pätkiminen on? Käytätkö Viihdettä 4G:llä? Miten toimii muut vaativammat kanavat esim. 525 Eurosport Viihteessä, eli onko samoja oireita vai toimiiko kaikki muu ok paitsi Netflix? Muutamalla asiakkaalla on ollut aiemmin ongelmaa Netflixin kanssa Viihteessä ja näiden tiettyjen osalta selvitys on valitettavasti yhä käynnissä. Voisit jokatapauksessa kokeilla tehdä välimuistin tyhjennyksen digiboksiin. Polun pitäisi olla Asetukset -> Lisäasetukset -> Alusta sisäinen muisti.
Käyttäjätaso 1
Pätkiminen on niin pahaa, että Netflix on käytännössä katselukelvoton Netgemillä. Pahimmillaan n. minuutin välein kuva ja ääni pysähtyvät. Pysähdys on lyhyt, varmaankin alle sekunnin, mutta todella selvästi havaittava. Jos Netflix olisi päätuote, tuollainen laatu ei olisi myyntikelpoista.

Yhteys on kotona 100 megan kaapelimodeemi, mökillä 50 megan Saunalahden 4G, boksi yhdistetty ethernetillä. Nopeus on erittäin riittävä, sillä Netgem näyttää television HD-kanavat sekä HBO Nordicin ohjelmat moitteettomasti. Eurosporttia en ole kokeillut.

Netflix toimii (kummassakin paikassa) loistavasti läppärillä, puhelimella ja tabletilla, langattomasti vieläpä. Enpä siis muuta osaa ajatella kuin että vikana on nimenomaan Netgem/Elisa Viihde.

Kysyin pari kuukautta sitten edellisen kerran tästä ja olen kahdesti alustanut sisäisen muistin sen jälkeen. Sillä ei ollut vaikutusta nykimiseen, ei myöskään asetusten palauttamisella.

Olisihan tuo mukavaa saada toimimaan, kun kuitenkin maksan Viihteestä täyttä hintaa. Olisikohan Elisalla on jopa jonkinasteinen velvollisuus tarjota kaikille asiakkaille yhtäläistä palvelua? Nythän tilanne näyttää olevan se, että minä saan heikompaa laatua kuin valtaosa käyttäjistä, mutta en kuitenkaan alennusta huonosti toimivan tuotteen takia.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Käytiin nyt vielä ongelmaa tässä läpi ja päätettiin laittaa sinulle testiin toinen boksi veloituksetta. Tulee postin kautta muutamassa päivässä. Ei välttämättä auta ongelmaan, mutta on parasta nyt mitä pystytään tekemään. Netflixille on palautetta kyllä laitettu aiemmin pätkimisestä, mutta sieltä ei ole kuulunut nyt asiasta hetkeen mitään uutta. Hidas prosessi kun Netflix itse tekee kaikki korjaukset softaansa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Netflixille on palautetta kyllä laitettu aiemmin pätkimisestä, mutta sieltä ei ole kuulunut nyt asiasta hetkeen mitään uutta. Hidas prosessi kun Netflix itse tekee kaikki korjaukset softaansa.

Ja Elisahan se korjaa omat bugiset softansa alta aikayksikön???
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ei Netflixissä tietääkseni mitään yleistä isompaa vikaa ole, joka vaikuttaisi useisiin asiakkaisiin ja odottaisi korjausta.

Tuollainen ongelma, että satunnaisesti pätkii satunnaisilla asiakkailla, voi johtua monesta tekijästä ja sellaisen korjaaminen on aina hitaampaa, kuin jonkun selkeän vian.

Jotta vika voidaan korjata, pitää se ensin pystyä luotettavasti toistamaan, olkoon sitten kyse Elisan, Netflixin tai jonkun muun tahon tekemästä korjauksesta.
Käyttäjätaso 1
Käytiin nyt vielä ongelmaa tässä läpi ja päätettiin laittaa sinulle testiin toinen boksi veloituksetta. Tulee postin kautta muutamassa päivässä. Ei välttämättä auta ongelmaan, mutta on parasta nyt mitä pystytään tekemään. Netflixille on palautetta kyllä laitettu aiemmin pätkimisestä, mutta sieltä ei ole kuulunut nyt asiasta hetkeen mitään uutta. Hidas prosessi kun Netflix itse tekee kaikki korjaukset softaansa.
Kiitoksia! Hienoa, että päädyitte tuohon. Kun ilmeisesti Netflix/Netgem -yhdistelmä yleisesti toimii Viihteen käyttäjillä, voinee hyvin olla laiteviasta kysymys.

Osallistu keskusteluun