Vastattu

N7800 boxi ja Sony KDL40WD653 televisio

  • 5 maaliskuu 2017
  • 4 kommenttia
  • 657 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 7 kommenttia
Minulla on vajaan vuoden ikäinen Sony TV, joka ei toimi kunnolla N7800 boxin kanssa. Vanha Elisan boxi ja Sony TV SCARTilla yhdistettynä toimi hyvin, mutta joukukuussa käyttöön otettu N7800 + HDMI-kaapeli aiheuttaa ongelmia. Välillä ääni katoaa ja samalla kaukosäädin lakkaa toimimasta (TV:n virtajohdon irrotaminen on ainoa lääke), ja välillä TV boottaa itsensä oma-aloitteisesti.

Käytin tammikuussa TV:n takuuhuollossa, ja siellä päivitettiin firmware & ohjelmistot. Ongelma ei kuitenkaan korjaantunut, ja olen sen jälkeen selvittänyt asiaa Sonyn customer servicen ja TV:n myyneen Gigantin kanssa. Pitkällisen kirjeenvaihdon jälkeen Gigantti päätti että kauppaa ei pureta koska TV on (Infocare huollon raportin mukaan) kunnossa, ja että ongelmaa pitäisi hakea HDMI-kaapelista tai N7800-boxista.

Olen käyttänyt kahta eri HDMI-kaapelia, tyyriimpi litteä HAMA ja Tokmannin halpiskaapeli. Ongelma jatkui entisellään moelmpia kaapelita käytettäessä, eli ongelma ei ole HDMI-kaapelissa.

Jäljelle jää siis N7800. Onko muilla havaintoja tällaisesta ongelmasta?

Mainittakoon vielä, että käytössäni oleva N7800 toimii moitteetta vanhemman Samsung-TV:n kanssa. Ehkä tässä on kyse N7800:n ja Sonyn välisestä yhteensopivuusongelmasta? Vai onko kyseessä Sonyn "ominaisuus", jota ei takuun piikkiin saa korjattua?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi corner 4 kesäkuu 2017, 11:29

Itse itselleni kommentoiden… Tämä puolen vuoden projekti on saatu päätökseen, ja yhdistelmä Sony KDL-40WD653 TV + N7800 boxi + Elisa Viihde toimii vihdoin moitteettomasti. Ratkaisu oli Sonyn 23.5.2017 julkaisema ohjelmistoversio 8.206, jonka päivittämisen jälkeen kaikki ongelmat katosivat. Vika ei siis missään vaiheessa ollut HDMI-kaapelissa eikä Elisa Viihteen toimittamassa N7800 boxissa, vaan televisiossa.

En viitsi tässä foorumissa avautua enempää Sonyn, Gigantin ja Infocare huollon kanssa kevään aikana käymästäni ”dialogista”, mutta Elisalle annan täydet pisteet asiakaslähtöisestä toiminnasta. Sain Elisalta veloituksetta toisen N7800 boxin testaamista ja vertailua varten, vaikka sekä minun että Elisan huoltopalvelun ymmärryksen mukaan vian oli pakko olla TV:ssä. Näin saatiin kuitenkin asia etenemään, ja moninaisten vaiheiden jälkeen ongelma ratkesi.
Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Oletko ollut vikapalveluun yhteydessä? Kyllä tuossa voisi kokeilla digiboksin vaihtoa, jos ei kerta TV:stä vikaa löydy.
Nyt on kokeilu päällä josko boksin Ääni & kuva -asetusten vaihtoehto "Progressiivinen FULL HD 60 Hz" olisi ratkaisu tähän ongelmaan. En itse ymmärtänyt lähteä testailemaan näitä vaihtoehtoja, mutta OmaGuru -palvelun suosituksesta kokeilen näitäkin.
Itse itselleni kommentoiden… Tämä puolen vuoden projekti on saatu päätökseen, ja yhdistelmä Sony KDL-40WD653 TV + N7800 boxi + Elisa Viihde toimii vihdoin moitteettomasti. Ratkaisu oli Sonyn 23.5.2017 julkaisema ohjelmistoversio 8.206, jonka päivittämisen jälkeen kaikki ongelmat katosivat. Vika ei siis missään vaiheessa ollut HDMI-kaapelissa eikä Elisa Viihteen toimittamassa N7800 boxissa, vaan televisiossa.

En viitsi tässä foorumissa avautua enempää Sonyn, Gigantin ja Infocare huollon kanssa kevään aikana käymästäni ”dialogista”, mutta Elisalle annan täydet pisteet asiakaslähtöisestä toiminnasta. Sain Elisalta veloituksetta toisen N7800 boxin testaamista ja vertailua varten, vaikka sekä minun että Elisan huoltopalvelun ymmärryksen mukaan vian oli pakko olla TV:ssä. Näin saatiin kuitenkin asia etenemään, ja moninaisten vaiheiden jälkeen ongelma ratkesi.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kiitos kun palasit asiaan ja kerroit lopputuleman! 🙂

Osallistu keskusteluun