Vastattu

N7800 jatkuvasti yhteysvirheitä, tallenteisiin ei pääse ja kanavatkin katoavat

  • 23 maaliskuu 2020
  • 11 kommenttia
  • 555 katselukerrat

  • Uusi keskustelija
  • 1 kommentti

Alan epäilemään, että N7800 boksini on tullut tiensä päähän kahden ja puolen vuoden käytön jälkeen.

 

Reilun kuukauden ajan olen resetoinut, palauttanut tehdasasetuksen, resetoinut modeemin, ja tehnyt vaikka mitä. Katselunautinnosta on vaikea enää puhua. Eli vähän väliä katoaa nettiyhteys, vaikka se muissa laitteissa toimii ihan hyvin (kokeiltu siis sen jälkeen, kun boksi kadottanut yhteyden). Tallennekansioon jos pääsee, niin tallenteiden katsominen on aika hidasta, kun koko ajan haetaan  ja pylpyrä pyörii. Lähes päivittäin myös peruskanavat katoavat. Ja siis resetointia tehty päivittäin monta kertaa päivässä.

 

Ongelma ei näytä olevan itse Elisa Viihteessä, se toimii hyvin sekä kännykällä että läppärillä. Ja siis se nettikin toimii ihan hyvin kaikkeen muuhun. Esim. kännykästä screen mirrorilla telkkariin, käyttäen ihan samaa wifiä ja Elisa Viihteen mobiilisovellusta toimii ihan hyvin, boksista ei näy muuta kun se pyörivä pylpyrä.

 

Onko siis muita vaihtoehtoja, kuin uusi boksi, vai voiko vika vielä johtua jostain muusta. Voisin mielellänin katsoa kännyllä tai läppärilläkin, mutta kun tallenteita ei saa niistä katsottua pikakelauksella, niin jätän väliin.

 

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Jaakop 24 maaliskuu 2020, 10:52

Tervetuloa OmaYhteisön pariin syrha & Milonero!

Ei tosiaan ole normaalitoimintaa jatkuva latailu ja jumitus. Jos modeemin ja digiboksin resetoinnit ei tuota parannusta, niin laittakaa yksityisviestillä tarkemmat tiedot meille, tai pirauttaen asiakaspalvelun häiriöpuolelle jotta päästään fiksaamaan. :nerd:

Katso alkuperäinen viesti

11 kommenttia

Sama juttu täällä. Tossa toi prosentti pyörii. 

Eivät nuo ongelmat normaaleja ole.

Onkohan palvelussa juuri nyt häiriöitä nimenomaan boksin kohdalla, vaikka muilla laitteilla toimisikin?

Boksia ei pitäisi tietenkään joutua resetoimaan jatkuvasti.

AP:lle ehdotus että ottaa tukeen yhteyttä.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

 

 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Tervetuloa OmaYhteisön pariin syrha & Milonero!

Ei tosiaan ole normaalitoimintaa jatkuva latailu ja jumitus. Jos modeemin ja digiboksin resetoinnit ei tuota parannusta, niin laittakaa yksityisviestillä tarkemmat tiedot meille, tai pirauttaen asiakaspalvelun häiriöpuolelle jotta päästään fiksaamaan. :nerd:

Mä soitin elisalle, huoltosetä kävi ja uudet boksit postissa.

Sain itsekin soitettua nyt tuonne vikapalveluun, ja uusi boksi lähtee postiin pian. 

No nyt on boksit asennettuna. Mites nyt sitten.. mistä mä tiiän mikä on mun verkon nimi, johon liitytään ja se salasana? boksissa on oikein kaksi verkon nimeä tarrassa, kumpi niistä on oikea? (toinen 2,4GHz ja toinen 5GHz.) Kumpaankaan ei käy se WPS PIN joka pohjassa on. Mitä mä nyt teen? vai pitääkö mun ottaa ensin jotenkin sieltä Elisaviihteen asetuksista (telkkarin kautta) nyt jotenkin se langaton ensin käyttöön?

Käyttäjätaso 2

No nyt on boksit asennettuna. Mites nyt sitten.. mistä mä tiiän mikä on mun verkon nimi, johon liitytään ja se salasana? boksissa on oikein kaksi verkon nimeä tarrassa, kumpi niistä on oikea? (toinen 2,4GHz ja toinen 5GHz.) Kumpaankaan ei käy se WPS PIN joka pohjassa on. Mitä mä nyt teen? vai pitääkö mun ottaa ensin jotenkin sieltä Elisaviihteen asetuksista (telkkarin kautta) nyt jotenkin se langaton ensin käyttöön?

Voit käyttää kumpaa tahansa näistä verkoista. Jos modeemissa lukee WPS PIN, niin sinulla on ilmeisesti Arriksen modeemi käytössä? Arriksessa langattoman verkon salasana löytyy PSK (Preshared Key) kohdasta.

Nonni. Se varmaan helpottaa asiaa. Elisan omissa ohjeissa lukee “ euraavaksi laitteesi pyytää verkon salasanaa, joka on modeemin/reitittimen tarrassa tai käyttöoppaassa mainittu salasana (yleensä salasana, avain tai key, jonka edessä on lyhenne WEP, WPA tai WPA2**). “ niin tottahan ajattelin sitten tuon jälkeen olevan WPS PINin olevan se salasana, eikä joku PSK joka on ennen :joy:  KIITOS!

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Hyvä että asia ratkesi! :relaxed: PSK tulee tosiaan englannin kielisistä sanoista Pre-Shared Key. Eipä näistä toki aina tiedä, kun hieman jokaisessa laitteessa tuntuu olevan oma tapansa kertoa, että mikä se salasana on. :sweat_smile: Lukiko muuten missä ohjeessa tuo kertomasi teksti salasanasta? Ainakin tuolla Arriksen ohjeessa näyttäisi tuo olevan ihan oikein, mutta voisihan tuosta PSK:sta maininta olla ihan paikallaan muuallakin!

 tuo lainaus oli: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/wlan-verkko/

En edes tiedä onko oikea paikka etsiä ohjetta, mutta näin huonommat it-kyvyt omaavana tuonne eksyin ja ajattelin sen olevan ohje :) oma vika, kun en tajunnut, että kun käyttöohjevihkossa ei ollut ohjetta, niin olisi pitänyt katsoa se sen asennus A4-paperin toiselta puolelta :joy:

N7800 TV KANAVAT toimii jos toimii, lisäkanavatkin hukassa usein! Boksia resetoitu eikä auta, antenni järjestelmässä ei vikaa kun antennijohto suoraan telkkariin normi kanavat on hyvät! Viime vuonna hankittu boksi N7800! Vaikka nettiyhteys johdolla tv kanavissa kuva/ääni ongelmia!

 

Osallistu keskusteluun