Kysymys

N7800 ongelma

  • 21 marraskuu 2017
  • 9 kommenttia
  • 956 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Jonkinlaista hämminkiä taas boksissa.
Tallenteisiin tai vuokraamoon siirryttäessä boksi jää lataamaan ja hetken kuluttua kaatuu. Välillä pääsee pidemmälle tallenteita selailemaan asti mutta yhdeksän kertaa kymmenestä jumiutuu ennen tuota.

-Ongelma ilmenee wifillä ja verkkokaapelilla. Mitään muutoksia sisäverkkoon ei ole tehty. Tähän asti toiminut hyvin. Myös päävalikossa osasta verkon kautta ladattavista UI-elementeistä ei näytä kuvia.
- Kaikki laitteet buutattu usempaan kertaan.
-IP-kanavat näkyy täysillä resoilla eikä pätki. Välillä kanavalle siirryttäessä herjaa "kanavaa ei voida näyttää" mutta näyttää kuitenkin.
-Ongelma havaittiin eilen illalla eikä korjaantunut omia aikojaan. Eilen haettu päivitykset ja tänään tehty tehdasasetusten palautus.

Mitäpä muuta voisi yrittää?

Edit: Pääsin tuossa yrittämään tallenteen toistoa ja heitti ruutuun "yhteysvirhe 404". Muutaman kerran kun yritin niin alkoi jopa toistamaan yhtä tallennetta.

9 kommenttia

Ihan sama ongelma täällä. Ei auttanut "korjaavat" toimenpiteet, kuten tehdasasetusten palautus tai virtojen katkaisu kokonaan.

Ennen päivitystä toimi, mutta päivityksen jälkeen ei enää.
Ihan sama ongelma myös täällä. Sama juttu oli jo pari päivää sitten, silloin sai buuttailulla taisteltua tallenteet näkymään, tänään en jaksanut jumittelua.

Tämä on ilmeisesti laajempikin ongelma, samoihin aikoihin postattu keskustelu Uusi boksi? (https://palsta.elisa.fi/digiboksit-ja-kaeyttoe-14/uusi-boksi-508604) vaikuttaa myös samalta jutulta.
Käyttäjätaso 2
Firmisboottia tuohon kannattaa testata. Virtajohto irti, virtanappi (reset N7800) digiboksista pohjaan ja pidä pohjassa, virtajohto kiinni ja pidä virtanappia vielä pohjassa 5-6 sekuntia ja päästä irti. Odottelua hetken että menee läpi ja sitten testiä.
Käyttäjätaso 1
Firmisboottia tuohon kannattaa testata. Virtajohto irti, virtanappi (reset N7800) digiboksista pohjaan ja pidä pohjassa, virtajohto kiinni ja pidä virtanappia vielä pohjassa 5-6 sekuntia ja päästä irti. Odottelua hetken että menee läpi ja sitten testiä.
Tuo oli miltei ensimmäinen toimenpide minkä tein ongelmien ilmetessä. Ei ollut apua.
Käyttäjätaso 3
Samoja ongelmia täälläkin. Tulee tuota yhteysvirheilmoitusta, aina ei pääse tallenteisiin kuin boksia buuttaamalla, välillä taas boksi buuttaa itsensä tallennelistaa selaamalla tai ihan vaikka jos jättää tallennelistauksen auki pidemmäksi aikaa, lisäksi joskus buuttaa kun lopettaa tallenteen katselun.
Boksina N7700 ja uusin beta.
Käyttäjätaso 1
Ei mennyt ihan putkeen taaskaan tämä. Soitin vikailmoitusta ja alettiin käymään läpi näitä vianrajaustoimenpiteitä(muistinalustusta yms.) Hieman tympi tehdä noita samoja uusiksi kun ei ainakaan eilen korjannut mitään. Tehtiin sitten kanavahaku uusiksi, jota en ollut aikaisemmin tehnyt. Tuon jälkeen tallenteet ja vuokraamo alkoikin toimia normaalisti vaikka kuinka ränkkäsin ja yritin saada jumiutumaan. Kovin kauaa en kuitenkaan tyytyväinen ehtinyt olla. Kuinka ollakaan niin heti suljettuani puhelimen ja mennessäni tallenteisiin niin boksi meni taas jumiin. Ääh.
Samaa ongelmaa on täälläkin. Kun menee tallenteisiin alkaa ilmoittaa digiloota haetaan tallenteita ja sitten "buuttaa" itsensä uudestaan. Tätä saattaa tapahtua noin viisi kertaa putkeen ja sitten homma pelaa kuten pitäisi kunnes kesken katsellun ohjelman tapahtuu automaattinen buuttaaminen esim. siirtyessä ohi mainosten.

Kyseessä on toki langaton verkko ja välillä digiloota ilmoittaa yhteysvirhettä, mutta nopeustestillä nopeus on luokkaa 30/30 megaa.

Lisäksi tallenteiden katsominen onnistuu vaivattomasti samaisessa langattomassa verkossa kännykkäsovelluksella tai läppärillä, mutta mieluummin sitä ohjelmat katsoisi suuremmalta näytöltä.

Lienee siis edellisessä päivityksessä mennyt bitti poikittain tai muuta mukavaa, sillä meitä ongelmaisia tuntuu olevan jonoksi asti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Taitaa olla Ellun palvelimilla jotain häikkää, joka sekoittaa digiboksin.
Ei toimi. IPTV täysin pimeänä: "Kanavaa ei pystytä näyttämään."
Netti toimii. Matolaatikko on N7800.

Tänne saa olla (tai saisi olla jos jaksaisi) kirjoittamassa joka toinen päivä ongelmista. Laite ei vain toimi sovitusti. Mulla on laskun eräpäivä tulossa. Jätänkö maksamatta? Mitä vastaa hra Elisa?!

Osallistu keskusteluun