Vastattu

N7950 digiboksin musta ruutu kanavan vaihossa

  • 11 lokakuu 2020
  • 5 kommenttia
  • 408 katselukerrat

  • Uusi keskustelija
  • 2 kommenttia

N7950 digiboksin kanavan vaihto on onnettoman hidasta. Kanavanvaihdossa on useita sekunteja pitkä musta ruutu kun mitään ei tapahdu. Ilmiöon vaivannut nyt jonkin aikaa. Koska kyseessä on Viihde Premiun odottaisi vähän parempaa toimintaa.  Ennenkuin joku kysyy olenko resetoinut jne. ilmoitan, että kaikki tehtävissä olevat toimenpiteet on suoritettu jopa useampaan kertaan. Digiboksi on yhdistetty ethernetyhteydellä kaapelimodemiin (100MB yhteys), joka mittausten mukaan toimii hyvin. Vika näyttäisi liittyvän liittyvän Elisan Viihde palveluiden heikkouteen tai mahdollisesti jopa huonoon ohjelmistopäivitykseen. Ohjelmointipäivityksethän tulevat automaattisesti. Boksilla näyttäisi olenan ohjelmistoversio 8.4.19-17 (ma, 28 syys). 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Jokunen 19 lokakuu 2020, 17:45

Sain boksin toimimaan jouhevasti kanavapaikoilla 21->. IP-adaptiveksi muutetuilla asetuksilla.

 

Ne 500-alkuiset kanavapaikat eivät jostain syystä toimi enää sulavasti, vaikka multicast oli muutettu IP-adaptiveksi. No, pääasia että nyt toimii. 

Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Ovatko ne kanavat multicastia? Silloin tuo kanavanvaihto on hitaampi.

Sama ongelma ilmestynyt minullekin. Laite, palvelu ja ohjelmistoversio sama kuin aloittajalla. Ethernet-kaapelilla on modeemissa kiinni. Ongelma on paha varsinkin hd-kanavapaikoilla, eli 501, 502 jne. Resetoinnit ja sisäisen muistin tyhjennykset on kokeiltu - ei apua. Kanavat ovat ip-adaptivella. Aiemmin boksi on toiminut hyvin ja sulavasti. 

Käyttäjätaso 4

Jos kokeilet @Jokunen ihan testin vuoksi digiboksin nettiyhteyden vaihtaa hetkeksi wifi-verkkoon (jos mahdollista), esiintyykö viive yhä? :thinking:

Sain boksin toimimaan jouhevasti kanavapaikoilla 21->. IP-adaptiveksi muutetuilla asetuksilla.

 

Ne 500-alkuiset kanavapaikat eivät jostain syystä toimi enää sulavasti, vaikka multicast oli muutettu IP-adaptiveksi. No, pääasia että nyt toimii. 

Kyllähän sitä on kokeiltu kaikki mahdolliset toimenpiteet jotta saataisiin kunnolla toimimaan. Ei vaan toimi niin kuin pitäisi. Elisa mainosti Viihde Premiumia mm. sillä että käyttäjiä on kuunneltu sitä kehitettäessä. Nyt näyttää siltä että Elisa liukenee vastuusta ja todellakin jättää kehitystyön ja ongelmien ratkaisut käyttäjien vastuulle. Mikäli Premium on tämän tasoinen ja pysyy tämän tasoisena niin en voi todellakaan suositella sitä.  On todella takkuista tämä Viihde Premiumin käyttö. Edelleen 100MB linja toimii moitteettomasti, joten sieltä ei vikaa kannata hakea. Onkohan niin että Elisa on myynyt enemmän liittymiä kuin on sen kapasiteetti?

Osallistu keskusteluun