Kysymys

Nauhoituksen katselu loppuu kesken

  • 19 kesäkuu 2013
  • 7 kommenttia
  • 3852 katselukerrat

Mikähän neuvoksi, kun joissakin tallenteissa tulee kesken kaiken "ohjelma loppui paina c:tä" ilmoitus, vaikka aikalaskurin mukaan ohjelmaa olisikin vielä jäljellä?

Tätäoin käynyt nyt muutaman kerran eri ohjelmien kanssa. Esim. eräästä elokuvasta on vielä n. puolitoista tuntia jäljellä, kun katselu yhtäkkiä loppuu.

7 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Mulla ainakin liittyy siihen (tai luulen), että olen pausettanut useita kertaa ohjelmaa pitkiksikin ajoiksi ja olisiko tullut joku uusi tallennekin sinä aikana. Uudelleenaloitus ja nuoli oikealle niin jatkuu keskeytyskohdasta.
mulla kuva jäipaikoilleen 30minuuti ohjelman aikana 3 kertaa jokakerta eri kohdassa kuvan pysähdys ja riitti että lopetti toiston ja alkoi uudelleen kasomaa alusta tai meni pysäytyskohtaan ei tarvinnut poistua edes viihde-valikosta

tämä tapahtui pari päivääsitten
Käyttäjätaso 3
Tuotahan tapahtuu vähän väliä. Nyt viime aikoina normia tiuhempaan ollut esillä.
Se on kuulkaas sitä viihdettä.
AK kirjoitti:
mulla kuva jäipaikoilleen 30minuuti ohjelman aikana 3 kertaa jokakerta eri kohdassa kuvan pysähdys ja riitti että lopetti toiston ja alkoi uudelleen kasomaa alusta tai meni pysäytyskohtaan ei tarvinnut poistua edes viihde-valikosta

tämä tapahtui pari päivääsitten

Et ole ainoa,mulla on pisin yhtäjaksoinen pätkä viikon sisällä jopa 4.30 minuuttia.

Äsken jaksoi pyöriä tallenne 3 sekuntia.

Elisalta tulossa uusi modeemi vaikka väittivät jo korjanneen vian.
Käyttäjätaso 1
Ohessa on korjaus tähän olemattomaan vikaan.

Hei,

kiitos yhteydenotostasi.

Ongelma vaikuttaisi koskevan digiboksin verkkoyhteyttä, koska yleinen ongelma on korjattu. Ongelmaan kannattaa testata toista verkkokaapelia, jos siitä ei ole apua, tehkää seuraavat toimenpiteet.

Ensimmäisenä kannattaa poistaa välistä kaikki mahdolliset aktiivi laitteet, kuten datasähkösovittimet ja reitittimet. Kannattaa myös varmistaa, että millään tietokoneella ei ole raskasta liikennettä, kuten latauksia tai videoiden katselua.

Tämän jälkeen kannattaa yrittää tehdä digiboksille tehdasasetusten palautus, joka tapahtuu menemällä Menu -> Vianselvitys -> Info -> Tehdasasetusten palautus. Jos tästä ei ole apua, kannattaa digiboksille tehdä ns.deepreset. Myös modeemi kannattaa resetoida, painamalla modeemin takapaneelissa olevaa pientä nappia niin kauan, että kaikki valot modeemissa syttyvät. Nappi sijaitsee pienessä reiässä, joten painaminen täytyy tehdä ohuehkolla tikulla tai neulalla.

Mustalle digiboksille löytyy modeemin pohjasta Reset-painke, jota pidetään pohjassa 10 sekuntia. Harmaalla versiolla irrotetaan virtajohto ja kytketään se takaisin noin 15 sekunnin kuluttua. Kun vihreä LED-valo alkaa vilkkua, paina kaukosäätimestä 0778 numerosarja.

Jos tästä ei ole apua, kannattaa digiboksille määrittää kiinteä IP-osoite. IP-osoitteen määrittäminen tehdään painamalla Menu -> Asetukset -> Verkko. Tästä vaihdetaan asetus manuaaliseksi ja syötetään seuraavat arvot.

IP-Osoite: 192.168.100.70
Aliverkon peite: 255.255.255.0
DNS1: 193.229.0.40
DNS2: 193.229.0.42
Yhdyskäytävä: 192.168.100.1

Arvot syötetään numeronäppäimistä ja piste tulee painamalla numeroa 1 kaksi kertaa.

Jos nämä eivät auttaneet, kannattaa modeemi koittaa vaihtaa siltaavaksi. Tämä tapahtuu seuraavasti.
- Liitä tietokone verkkojohdolla modeemin.
- Avaa internet-selain, pyyhi osoiterivi tyhjäksi ja kirjoita http://192.168.100.1/
- Aukeaa Elisa General Information sivu.
- Klikkaa sivun alareunasta Setup Internet Configuration.
- Aukeaa uusi sivu. Vaihda Connection Type -pallukka -> kohtaan ADSL/Bridged IP
- Lisäksi vaihtakaa ADSL MODE kohdasta toiseksi ylin, eli G992.5 ADSL2+
- Tämän jälkeen painakaa sivun alareunasta Apply.
- Odottakaa noin 30 sekuntia kunnes asetukset tallentuvat. Tehkää modeemille virta resetointi ja testatkaa palveluiden toimivuus.

Siltauksen takia täytyy digiboksin IP-osoitteen haku vaihtaa automaattiselle. Se tapahtuu painamalla Menu -> Asetukset -> Verkko ja vaihtamalla ylin asetus automaattiseen.

Jos nämä eivät auta, vastatkaa viestiin, niin tutkitaan lisää.

Ystävällisin terveisin,

**** *******
Palveluasiantuntija
Elisa Oyj
Elisan tekninen asiakastuki

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hei,

kiitos yhteydenotostasi.

Koska yleistä vikaa ei ole, on ongelma usein rajattu asiakkaan omaan sisäverkkoon. Tämän takia suosittelenkin tekemään kollegan aikaisemmin ohjeistamat muutokset mikäli ongelmat jatkuvat. Vianrajauksen kannaltakin on suositeltavaa poissulkea sisäverkon osuus yhtälöstä. Jos/kun se on tehty ja ongelma vielä jatkuisi, voidaan lähteä tarkemmin selvittämään syitä ulkoverkosta.

Ystävällisin terveisin,

****** **********

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Käyttäjätaso 3
Ja höpöhöpö taas. Vai yleistä vikaa ei ole... Armeijassa turhan homman turhaan teettämistä kutsuttiin simputukseksi, ja se taitaa olla nykyään oikein erikseen kiellettyä.
Käyttäjätaso 1
Mulla tekee myös tätä mutta yleensä vain Holmes NYC:n tallenteita katsellessa?

Osallistu keskusteluun