Vastattu

Netflix kaatuilee

  • 11 heinäkuu 2016
  • 8 kommenttia
  • 1890 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 15 kommenttia
N7700 digiboxi käytössä. Netflixiä käyttänyt siinä aina välillä. Toiminut aivan moitteetta.
Viimeviikolla tuli tekstari, että päivitetään Kotiboxi laajakaistamodeemin softa.

Tuon jälkeen 10-20min pystyy kerralla katsomaan Netflixiä kun heittää pihalle.
Ei pitäisi mitenkään vaikuttaa tuohon toimintaan tuo softapäivitys, mutta sen jälkeen alkanut kusemaan.

Resetoinko nyt kummatkin purkit tässä ja toivon, että toiminta jatkuu normaalisti sen jälkeen?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eBin 26 heinäkuu 2016, 15:25

Kannattaa kokeilla vielä seuraavaa: resetoi kaapelimodeemi napista tai laitehallinnan kautta, tämän jälkeen, kun netti jälleen toimii, tee digiboksille päivityspakotus, eli ota virtapiuha irti ja pidä virtanappia pohjassa kolme sekuntia samalla kun kytken piuhdan uudestaan.

Mikäli näistä ei ole apua, laita palstatiimille yksityisviestillä asiakasnumerosi sekä Netflix ESN-koodi (koodi löytyy digiboksin tiedoista: Asetukset > Diagnostiikka > ESN), niin tehdään tuosta vikailmoitus.
Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Jep, resetointi kannattaa aina ensimmäisenä tehdä ongelmatilanteissa. Huikkaahan, jos ongelmat eivät sillä loppuneet. 🙂
Boxi resetoitu.
Kirjauduttu netflixiin sisään. Poistuminen siitä kesti minuutteja.
Sammutin boxin ja pistin uudelleen päälle. Nyt se on useamman minuutin yrittänyt ladata Netflixiä auki. Sininen ruutu jossa yläreunassa Elisa ja keskellä ..... juoksee. Sama oli tuossa ekalla kerralla nopeuden osalta. Laskin sen vaan softan päivitykseen boxiin.

Kuhan pääsen sammuttamaan tuon purkin niin resetoin kaapelimodeemin.

edit: modeemi resetoitu. Digiboxin kun otin minuutuksi virrattomaksi niin nyt ainakin softa käynnistyy ja sammuu melkein normaali ajassa.
Samalla voisi kysyä yhtä asiaa.. tohon kun digiboxiin kun tuli softapäivitys niin, että muuttui ulkonäkö samalla.
Vanhalla softalla pystyin tekemään listan kanavista jotka on pois näkyvistä, mutta tästä uudesta softasta en ole löytänyt sitä. Poistuiko moinen hieno ominaisuus?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4

Vanhalla softalla pystyin tekemään listan kanavista jotka on pois näkyvistä, mutta tästä uudesta softasta en ole löytänyt sitä. Poistuiko moinen hieno ominaisuus?


Kyllä hävisi tämä turhanpäiväinen ominaisuus ;)
https://palsta.elisa.fi/ideapaja-57/suosikkilista-viihde-digiboksiin-499060#post500696
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Hyvä kun resetoit tuon kaapelimodeemin, jos Netflixin sovellus vielä pyristelisi vastaan niin kannattaa palauttaa myös digiboksille tehdasasetukset. Paina digiboksin etupaneelin pientä virtanäppäintä 5krt nopeasti pohjassa niin palautus lähtee käyntiin :)

Suosikkilistan luonti ei hamillisesti ole enää mahdollista mutta voit järjestää kanavapaikat mieluiseen järjestykseen seuraavasti:

1. Siirry valikkoon kaukosäätimen Menu-painikkeella.
2. Siirry nuolinäppäimillä Asetukset-osioon ja valitse listasta uudestaan "Asetukset".
3. Siirry kohtaan TV-signaali ja laatu ja valitse "Järjestä kanavapaikkoja".
4. Aktivoi listasta OK-painikkeella kanava, jonka kanavapaikkaa haluat vaihtaa.
5. Näppäile kaukosäätimen numeropainikkeilla kanavapaikka, jolle haluat valitsemasi kanavan siirtyvän, ja paina uudestaan OK-painiketta.
Eilen illalla testailtu Netflixiä. Kaatuilee edelleen..
En vaan keksi miten tuo ongelma alkoi vasta kun kaapelimodeemi sai softapäivityksen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kannattaa kokeilla vielä seuraavaa: resetoi kaapelimodeemi napista tai laitehallinnan kautta, tämän jälkeen, kun netti jälleen toimii, tee digiboksille päivityspakotus, eli ota virtapiuha irti ja pidä virtanappia pohjassa kolme sekuntia samalla kun kytken piuhdan uudestaan.

Mikäli näistä ei ole apua, laita palstatiimille yksityisviestillä asiakasnumerosi sekä Netflix ESN-koodi (koodi löytyy digiboksin tiedoista: Asetukset > Diagnostiikka > ESN), niin tehdään tuosta vikailmoitus.
Kaatuili tosiaan useampana päivänä resetointien jälkeen. Nyt on kuitenkin tässä jo muutama leffa saanut katsottua ongelmitta.
Mikä lie käpy ollut poikittain kaapelissa.


ps. ei ollut suosikki lista vaan ihan kanavien piiloitus. näytti löytyvän tuolta asetuksista kun tarpeeksi katteli. pitäisi jaksaa testata poistaa näkyvistä muutama turhake.

Osallistu keskusteluun