Vastattu

Netflix- sovellus ei toimi

  • 3 toukokuu 2016
  • 16 kommenttia
  • 7207 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
  • Kiinnostunut
  • 5 kommenttia
Hei!

Tässä uudessa käyttöliittymässä on jatkuvasti häikkää netflixin kanssa. Ensin ei lähtenyt pyörimään ohjelmat ja kun tein tehdasasetusten palautuksen niin toimi pari päivää ja taas samaa ongelmaa. Eli sanoo vain että ohjelmaa ei juuri nyt pysty näyttämään. Pleikkarilla samat tunnukset ja ohjelmat toimii moitteetta samaan aikaan. En viitsisi koko ajan palautella asetuksia kun sitten uusien säätämiseen menee oma aikansa. Mikähän siinä on vikana?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Prinsessaponi 10 kesäkuu 2016, 10:24

Digiboksille olisi vielä hyvä tehdä sisäisen muistin alustaminen, mikä on joissakin tapauksissa auttanut vian korjaamiseen 🙂 Toiminto löytyy menu -valikon Asetukset -> Lisäasetukset -> Alusta sisäinen muisti.

Tätä Netflixin "ohjelmaan ei juuri nyt saada yhteyttä" tms. vikailmoitusta ilmenee myös muilla erinäisillä IPTV -laitteilla. Jatkuvissa ongelmissa on hyvä kääntyä suoraan Netflixin tukipuoleen.
Katso alkuperäinen viesti

16 kommenttia

Kiitokset, nyt toimii! Käynnistin reitittimen uudelleen ja vaihdoin varmuuden vuoksi kaapelin toiseen porttiin.
Ok, pitää kokeilla!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Teillä on varmaan jonkinlainen kytkin tai reititin siellä olemassa kuitenkin (tai kuitumuunnin)? Jos mahdollista niin ainakin käytä virrat näistä laitteista, ja tarkista ettei Netgemille menevä piuha ole kiinni sillatussa portissa tuossa vehkeessä (yleensä portti 4), monesti on todettu ettei boksi oikein tykkää siitä.
Meillä on käytössä Saunalahden kiinteistöliittymä, valokaapeli asunnossa eli ei modeemia. Boksille tulee ethernet-piuha omalta reitittimeltä. Sama setup toimi moitteetta PS3:lla.

Netflixin diagnostiikkaa pari kertaa eilen kokeilin, se näytti kaiken ok, tosin verkon nopeudeksi säännöllisesti 17 mb/s (reittittimen tarjoama wifikin antoi kivat 65 mb puhelimelle, liittymä tietysti se 100mb).

Kokeilen vielä illalla uudelleen, jos ei toimi niin laitan palstatiimille viestiä. Areenaa kokeilin ja siinä ei ollut mitään ongelmia. Muuten tuo boksi näyttää kyllä harpanneen huomattavasti vanhasta versiosta, jonka joskus aiemmin palautin hitauden vuoksi. Tarkoituksena on juurikin korvata tuo pleikkari, sillä kun ei ole tullut pelattua.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Netflix-ongelmissa kannatta myös ensin resetoida modeemi "reset"-napista 15 sek painamalla. Kun netti jälleen toimii, vedä digiboksista virtapiuha irti, ja samalla kun kytket sen takaisin, pidä virtanappia pohjassa kolme sekuntia. Tämä pakottaa boksin hakemaan päivityksiä, ja voi poistaa tiettyjä jumitiolja. Mikäli ei vieläkään toimi, laita palstatiimille yksityisviesti (http://elisa.fi/palstatiimi), josta ilmenee asiakasnumerosi sekä Netflixin ESN-koodi (löytyy kohdasta asetukset -> diagnostiikka -> ESN).
Otin juuri palvelun ja Netgear 7700 boxin käyttöön. Muuten pelaa, mutta Netflix ei toimi lainkaan. Valittua nimikettä ei voi toistaa. Tehdasasetukset palautin ja myös välimuistin kokeilin tyhjentää. Muilla laitteilla toimii. Kokeilen huomenna uudelleen.

Ei kovin hyvä aloitus palvelun käytölle.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Joo lähti kans mulla toimimaan! Ensin meinas kyllä harmittaa, kun se oli hukannut kohdat mihin olin jaksoissa jäänyt. Siihenkin sitten kyllä auttoi ihan kun uudelleen käynnisti Netflixin. 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Täällä oli kans iltapäivällä Netflix poissa pelistä N7700:llä muutaman tunnin. Sovellus jämähti aina Netflix-logoon, eikä ladannut sen pidemmälle. Nyt taas onneksi toimii. Ei siis vaatinut sen kummempia toimenpiteitä näin käyttäjänä, koska vika olikin ihan siellä John Netflixin toimiston puolella.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Palautin itse tehdasasetukset Netgemiini ihan testimielessä muista syistä, mutta tämän jälkeen huomasin, ettei Netflix toiminut enää. Kokeilen nää kikat mitä muistin täältä lukeneeni. Otin yhteyttä suoraa Netflixiin kun niistä ei ollut jeesiä ja sieltä kerrottiinkin, että Netflix on havainnut ongelmia muilla laitteilla paitsi tietokoneella käytettynä. Tähän kategoriaan kuuluu siis juurikin Elisa Viihteen boksi ja muut palvelut, jolla Netflixiä voi kattella. He tekevät siellä kuulemma kovasti töitä päivityksen eteen, mikä korjaisi tilanteen. Toivotaan, että toimii taas pian. Mulla on Blacklist nyt pahasti kesken. 😃
Kiitos- kokeillaanpa tätäkin 🙂
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Digiboksille olisi vielä hyvä tehdä sisäisen muistin alustaminen, mikä on joissakin tapauksissa auttanut vian korjaamiseen 🙂 Toiminto löytyy menu -valikon Asetukset -> Lisäasetukset -> Alusta sisäinen muisti.

Tätä Netflixin "ohjelmaan ei juuri nyt saada yhteyttä" tms. vikailmoitusta ilmenee myös muilla erinäisillä IPTV -laitteilla. Jatkuvissa ongelmissa on hyvä kääntyä suoraan Netflixin tukipuoleen.
Joo- tehdasasetukset palautettiin - ennen sitä ei Netflixiin päässyt ollenkaan. Tehdasasetusten palautuksen jälkeen pääsin Netflixiin, mutta sen jälkeen siis tuli tuo ilmoitus ettei ohjelmaa pysty näyttämään. Netti, HBOn ohjelmakirjasto ja tallenteet toimii normaalisti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ootko kokeillut palautella tehdasasetuksia boksille? "Yleiset" häiriöt Netflixin kanssa on selätetty. Jos tehdasasetuksistakaan ei ole apua niin kannattaa heittää Palstatiimille sitten yksityisviestiä niin voidaan asiaa tutkia tarkemmin. Toimiiko netti ja lisäkanavat ja tallenteet sinulla normaalisti?
Hei!

Ensin ei lähtenyt pyörimään ohjelmat ja kun tein tehdasasetusten palautuksen niin toimi pari päivää ja taas samaa ongelmaa. Eli sanoo vain että ohjelmaa ei juuri nyt pysty näyttämään. Pleikkarilla samat tunnukset ja ohjelmat toimii moitteetta samaan aikaan. En viitsisi koko ajan palautella asetuksia kun sitten uusien säätämiseen menee oma aikansa. Mikähän siinä on vikana?


-> samanlaista ongelmaa eilen mulla: ensin jumittui koko boksi. Elisan avustuksella sain jumin pois, mutta kun kirjauduin Netflixiin, ilmoitti noin: ohjelmaa ei juuri nyt pysty näyttämään. 😞
Täälläkin alkoi Netflix oikuttelemaan eli kuva pysähtyi ja ääni kuului ym. Kokeilin tuota tehdasasetusta ja näytti korjaavan tilanteen. 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ei oo kyllä mitään isompaa vikaa noussut esiin Netflixin suhteen uuden päivityksen jälkeen. Toimiiko sulla tallenteet ja IPTV-kanavat kuitenkin kaikki moitteetta vai onko niissä ongelmia? Alkaako Netflix ladata ohjelmia kuitenkin mutta lataus jää rullaamaan vai tuleeko musta ruutu, jotain vikailmoitusta? Onko digiboksi wlanin päässä vai verkkojohdolla modeemissa kiinni?

Lisäilehän asiakasnumero sun profiilitietoihin niin päästään tarvittaessa kurkkaamaan lähemmin. Asiakasnumero näkyy vain moderaattoreille.

Osallistu keskusteluun