Netgem 7700

  • 22 maaliskuu 2016
  • 24 kommenttia
  • 981 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 18 kommenttia
Digiboksi käynnistää itsensä uudelleen esim yöllä, vaikka sen on sammuttanut illalla

24 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Onko tuota kuinka pitkään jatkunut? Kun sammutat boksin illalla niin jääkö siihen punainen valo (stand by-tilassa) vai meneekö kokonaan virrattomaksi? Tehdasasetusten palautuksen voisi myös ensiapuna kokeilla, jos et ole vielä tehnyt. Ja lisäilehän asiakasnumerosi profiiliisi jotta päästään tarvittaessa tarkemmin sitten vilkaisemaan. 🙂 Asiakasnumero näkyy vain Palstatiimille.
Digiboksi on ollut minulla about viikon, ja se on käynnistynyt kolme neljä kertaa. Sammuttaessa siihen jää tuo punainen merkkivalo palamaan. En ole seurannut kuinka kauan se palaa. Virransäästötila on päällä, eikä sitä saa kai pois kokonaan, ja se on 8 tuntia.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Täälä sama ongelma. Viime yönä digiboksi oli itsekseen käynnistynyt ja aamulla kun heräsin niin boksi oli päällä.
Täällä kans uusi poxi viikon käytössä,kun sammuttaa illalla punainen valo jää palamaan aamulla ei pala mitään mutta
kun käynnistää tulee viihdelogo ja sit viimeeksi katsottu kanava puolikkaalle ruudulle eikä ota mitään käskyjä vastaan pitää
odotella viis tai kymmenen minuuttia ennenkuin poxi reakoi ,sen jälkeen toimii ok.
Nopeutta netissä riittävästi vdsl ....

Eurosportin arkisto täyttä kuraa ja uusimmat jo vanhoja ,kuka valitsee mitä arkistossa säilytetään,miksi siellä ei ole kaikkia ohjelmia HD laadulla

Veikkaisin että vastaus ongelmaan tehdasasetusten palautus,tosin se ei auta...
tai sit on tulossa joskus joku päivitys..
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Sammutatteko boksin iltaisin kaukosäätimestä vai etupaneelin virtanäppäimestä, te joilla boksi käynnistyy itsekseen? :)

Jsys, jos et oo kokeillut tehdasasetusten palautusta niin siinä tapauksessa se kannattaa kyllä tehdä mutta jos on kokeiltu ettei se auta niin pitää tarkemmin tutkia. Sunkin kannattaa asiakasnumero lisätä profiiliin jotta päästään katsomaan tarvittaessa tarkemmin.
Olen palauttanut tehdasasetukset, mutta ei auta. Boksin sammutan kaukosäätimestä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Tehdas asetukset palautettu mutta viime yönä oli taas itsekseen lähtenyt päälle.

Ei kai sitä boksi nyt etupaneelin napista tarvitse sammuttaa kun on kaukosäädinkin on keksitty.
Sama täällä ei auta tehdaspalautukset,ehkä uutena vikana tuli että tekstitykset ei toimi tallenteissa ennenkuin käynnistää laitteen uudelleen että tälläistä ,myös suorissa lähetyksissä txt ongelma,onneksi käynnisttyy "lämpimänä "nopeasti

Eniten ottaa kuitenkin pattiin eurosportin kelvoton arkisto
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
MTV3 HD kanavalla ja IP kanavilla MTV3, SUB ja AVA tekstitys tulee vähän jäljessä puheesta.

Samojen kanavien tallenteissa tekstitys tulee myös vähän jäljessä puheesta.
Nyt selvisi miksi boksi käynistää itsensä yöllä. Hakee kuulumma mahdollisia päivityksiä. Näin kerrottiin teknisessä tuessa. Pitäisi sammuttaa itsensä jossain vaiheessa. Täytyy seurata.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Netgemissä on myös semmoinen ominaisuus että jos kaapeli / antennisignaali on heikko niin tuo kadottaa kanavia / hakee niitä uudestaan "taustalla" ilmoittamatta asiasta mitään. Tällöin laite sammuu / käynnistyy uudestaan vaikka keskellä yötä. Kannattaa siis kokeilla ainakin antennipiuhan vaihtamista, ja seurata näkyvätkö peruskanavat ok / tuleeko koskaan "heikko signaali"-viestiä.
Mulla ei ole toistaiseksi ollut noita ongelmia, ja esim. tänä aamuna ei boksi ollut päällä. Kannattaisi varmaan laittaa noihin boksin ohjeisiin nuo tiedot, että se käynnistelee itseään silloin tällöin niin jäisi turhat vikailmoitukset pois.
Käyttäjätaso 3
Syyskuu 2016: Netgem 7700 käynnistyy joka yö issesseen. Tänään katsoin atk:lta Eurosportia Playerillä ja kesken katselun kuva alkoi pätkiä. Tietenkin epäilin tietokonettani ja sitten Elisan laajkakaistaa, mutta ongelma olikin se, että Netgem oli käynnistynyt taas. Tulevat samalla kaapelilla Viihde ja tietämyskone saman kytkimen kautta. Miten tuon käynnistelyn saa loppumaan? Ei näköjään riitä kaista ( kiinteä laajakaista) molemmille yhtäaikaa, kun Netgem touhuaa jotakin omiaan... vakoileeko se piru?? Kesällä kuoli edellinen Netgem, kun se ei lähtenyt käyntiin ja nyt tämä kolmisen kuukautta vanha käynnistelee alwariinsa issesseen. Mikä näitä Elisan vehkeitä oikein vaivaa? PS, kiinteä laajakaista, josta maksan ns. FULL RATE- maksua, paukuttaa sisäänpäin noin 13 megaa aika tasaiseen. Pitäisi kyllä vanhan hinnaston mukaan tulla yli 20 vaan kun ei tule. Kuulin "naapurin jaskalta", että Elisa rajoittaa näitä Cu-liittymiä ihan vaan huvikseen, jotta tilaajia v..tuttaisi aina. Liekö todellista?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
@aarolehi: Tuota yöllistä päivitysten automaattista tarkistusta ei saa mitenkään pois päältä.

Naapurin Jaskan juttuja en uskoisi. On aika huonoa bisnestä tahallaan ärsyttää asiakasta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
@aarolehi

20 megaa on aikalailla ADSL-liittymän maksiminopeus ja riippuu etäisyydestä keskittimelle ja tilaajakuparin ja kiinteistön sisäverkon kunnosta, että mikä nopeus toteutuu. Sopimusehtojen mukaan, jos 50% toteutuu, on yhteys sopimuksen mukainen.

Kerro "Naapurin Jaskalle" terkkuja, että ottaa yhteyttä vaikka Palstatiimiin, niin saadaan häneltä herneet pois nenästä, jos sattuu vaikkapa jonkun Elisan palvelun käytössä/toiminnassa haasteita olemaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
@aarolehi
20 megaa on aikalailla ADSL-liittymän maksiminopeus ja riippuu etäisyydestä keskittimelle ja tilaajakuparin ja kiinteistön sisäverkon kunnosta, että mikä nopeus toteutuu. Sopimusehtojen mukaan, jos 50% toteutuu, on yhteys sopimuksen mukainen.


Mulla oli aikoinaan Saunalahti 24/1 Full rate ja dl oli tasaista 21 Mb/s. Sitten alkoi Elisan säädöt ja dl oli sen jälkeen 14 Mb/s. Toki hinta pysyi samana vaikka nopeudesta hävisi kolmannes.
Käyttäjätaso 3
@aarolehi

20 megaa on aikalailla ADSL-liittymän maksiminopeus ja riippuu etäisyydestä keskittimelle ja tilaajakuparin ja kiinteistön sisäverkon kunnosta, että mikä nopeus toteutuu. Sopimusehtojen mukaan, jos 50% toteutuu, on yhteys sopimuksen mukainen.

Kerro "Naapurin Jaskalle" terkkuja, että ottaa yhteyttä vaikka Palstatiimiin, niin saadaan häneltä herneet pois nenästä, jos sattuu vaikkapa jonkun Elisan palvelun käytössä/toiminnassa haasteita olemaan.


Kyllä isossa ameriikassa HPY:n perilliset= Elisa olisi jo haastettu oikeuteen törkeästä petoksesta. Koetapas myydä litran purkissa vaikka maitoa ja täytä siihen vain puoli litraa väittämällä, että litran ostit ja sopimusehtojen mukaan annatkin vain puolikkaan...absurdia. Väitänpä, että ostaessani Full Rate- laajakaistaliittymän ei sopimusehdoissa ollut mainintaa tuosta "puolen purkin tarjouksesta". Tarkistin 2005 vuodelta olevan sopimuksen, eikä siinä ole mitään mainintaa tuosta nopeuden puolittamisesta.
Suurta kusetusta! Naapurin jaska kyllä tietää.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
... viestin lainaus epäonnistui ...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Väitänpä, että ostaessani Full Rate- laajakaistaliittymän ei sopimusehdoissa ollut mainintaa tuosta "puolen purkin tarjouksesta". Tarkistin 2005 vuodelta olevan sopimuksen, eikä siinä ole mitään mainintaa tuosta nopeuden puolittamisesta.

Tämä on varmasti totta. 10 vuotta sitten myytiin liittymille maksiminopeutta, ei miniminopeutta, eikä vaihteluvälejä.

Tässä vuosien varrella ohjeistukset ovat muuttuneet (kaikilla operaattoreilla) ja sopimusehtojakin on useaan kertaan uudistettu vastaamaan nykytilannetta.

Nykyisin voimassa olevat sopimusehdot löydät osoitteesta https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sopimusehdot/

13 megan nopeus 20 megan liittymälle on ihan kohtuullinen ja riittää Elisa Viihteen käyttöön, jos samanaikaisia käyttäjiä ei useita ole.

Voit laittaa Palstatiimille yksityisviestiä niin tutkitaan, olisiko nopeuteen mahdollista saada parannusta nykyisellään tai onko alueellesi tulossa verkkomuutoksia, joilla nopeutta saadaan paremmaksi.
Käyttäjätaso 3
En kyllä löydä nykyisistäkään sopimusehdoista mainintaa, jossa jossa 20 megana myyty liittymä voikin olla max 13 megaa????
2013 päivitetty Viihde-liittymäsopimukseni kertoo : Full Rate (jopa 20/1 Mb/s) eikä sitten muuta.

Miten on mahdollista, että tuo Netgem käynnistyy päivälläkin omia aikojaan? Onko sekin sopimusehdoissa pienellä präntättynä?
Vai johtuuko koko tämä rumba liian hitaasta ADSL-liittymästä?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
https://elisa.fi/attachment/content/Elisa_Viihde-palvelun_palvelukuvaus_ja_erityisehdot.pdf

Tuosta dokumentista löytyy tieto nopeuden vaihteluväleistä, kohdasta 12.
Käyttäjätaso 3
Näyttää siltä, että Elisa on yksipuoleisesti laatinut itselleen sopivan säännöstön. Tätä ei ole ollut olemassakaan, kun olen laajakaistan tilannut 2005 huhtikuussa. Eikä sitä ole ollut olemassakaan, kun olen Viihteen tilannut helmikuussa 2013. Aika munatonta vedota tuollaiseen dokumenttiin, kun vehkeet ei pelitä sillä tavalla, kun niiden on luvattu pelittää.
Minullakin on yhtäläinen oikeus laatia omat sääntöni, joista 1. pykälässä sanotaan näin:
maksat vain siitä palvelusta, minkä saat riippumatta siitä, mitä Elisa laskuttaa.
Tässä tapauksessa maksan laajakaistasta vain saamani 65 %:n mukaan, mikä tarkoittaa 39,90*0,65= 25,94 €/kk. Samalla vaadin Elisalta koko sopimusajalta hyvitystä puutteellisesta toimitussisällöstä 35 % maksamistani laajakaistamaksuista. Ajalta 2005-2013 eli 8v*12kk*8,75 €/kk ( 35% 25 €:sta)= 840 € ja ajalta 2013/- 2016/9 eli 3,5 v* 12 kk *13,97€/kk = 586,53 €. Yhteensä liikaa veloitettu 1426,53 €.
Tämäkin on yhtä pitävä yksipuoleinen sopimus kuin mitä Elisa on laatinut päiväyksellä 15.9.2016.
Kyseistä sopimusta en ole koskaan hyväksynyt.

Näinhän näitä sopimuksia vaan laaditaan... puolin ja toisin. Odotan hyvityslaskuanne 14 vrk:n kuluessa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
aarolehi, ootko ollut asiasta yhteydessä vikapalveluun? Ilman vikailmoitusta ei hyvityksiä tai muutakaan tule. Vaihteluväleihin osuvista nopeuksista ei välttämättä mitään hyvityksiä kyllä tule. Hyvähän se olisi kuitenkin asiaa tarkemmin tutkia ja katsoa sitten mikä on paras ratkaisu tai muuta.
Käyttäjätaso 3
Onko tämä ongelma nyt kuitenkin VIKA, joka vaatii vikailmoituksen? Mielestäni kyseessä on sopimusrikkomus. Hinnoittelu on laadittu ylärajan ( jota ei koskaan saavuteta) mukaan ja kuitenkin tavaraa lähetetään vain osa sovitusta. ja kuitenkin "tawarantoimittaja" laskuttaa täyden toimituksen mukaan. Elisassa se vika on eikä välttämättä vehkeissä.
Teenkö ilmoituksen, että Elisassa on VIKA?
Tuo sakarialanteen väläyttämä dokumentti ei edes ole mikään sopimus. Olen ostanut ja saanut Full Rate liittymän, joka ei toimi luvatulla tavalla. Jos Elisa(kin) tietää, ettei koskaan pääse mainostettuun nopeuteen, on kuluttajan harhauttamista kyseisen tuotteen myynti ko. argumenteilla. Ainoa oikea tapa lähestyä asiaa on hinnoittelun korjaaminen vastaamaan todellista tilannetta. Virheellisestä mainonnasta voi saada sakkoja kuluttajaasiamieheltä.
Tämän "vikailmoituksen" voinette välittää sinne, minne se kuuluu.:@

Osallistu keskusteluun