Vastattu

Netgem 7700 ääniongelma

  • 2 lokakuu 2018
  • 6 kommenttia
  • 826 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 5 kommenttia
Netgem 7700 ei lähetä äänisignaalia hdmi:n kautta silloin kun se käynnistetään yön jälkeen. Digiboksi on yhdistetty hdmi-kaapelilla Sony HT-ST5000 soundbariin joka on yhdistetty LG C8 televisioon hdmi-kaapelilla.

Vika ilmenee kun digiboksi käynnistetään ensimmäisen kerran illalla. Jos digiboksi on hetken sammuksissa ja käynnistetään uudestaan, toimii äänet normaalisti. Kun se on ollut yön yli sammuksissa, ei ääniä ole. Ainoa keino jolla saadaan äänet toimimaan on virtajohdon irroittaminen digiboksista. Sen jälkeen äänet toimivat normaalisti. HDMI-kaapelin vaihtaminen ei tuo ääntä, ainoastaan virtajohdon irroittaminen. Digiboksin ääniasetusten muuttamisella ei ole vaikutusta.

Ketjun http://elisa.to/digiboksin-vianrajaus toimenpiteet on tehty ilman muutosta.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Jaakop 3 lokakuu 2018, 14:03

Mikäli HDMI-piuhan vaihto ei vaikuta asiaan ja sama toistuu suoraan telkkarin kautta kytkettynä, niin olethan yhteydessä asiakaspalveluun, että saadaan häiriöpuolelta asiaa kuntoon.:)
Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Toistuuko sama ongelma, jos kytket digiboksin suoraan televisioon ja jätät tuon soundbarin pois välistä?
Käyttäjätaso 1
Netgem 7700 ei lähetä äänisignaalia hdmi:n kautta silloin kun se käynnistetään yön jälkeen. Digiboksi on yhdistetty hdmi-kaapelilla Sony HT-ST5000 soundbariin joka on yhdistetty LG C8 televisioon hdmi-kaapelilla.Netgem 7700 ei lähetä äänisignaalia hdmi:n kautta silloin kun se käynnistetään yön jälkeen. Digiboksi on yhdistetty hdmi-kaapelilla Sony HT-ST5000 soundbariin joka on yhdistetty LG C8 televisioon hdmi-kaapelilla.

Vika ilmenee kun digiboksi käynnistetään ensimmäisen kerran illalla. Jos digiboksi on hetken sammuksissa ja käynnistetään uudestaan, toimii äänet normaalisti. Kun se on ollut yön yli sammuksissa, ei ääniä ole. Ainoa keino jolla saadaan äänet toimimaan on virtajohdon irroittaminen digiboksista. Sen jälkeen äänet toimivat normaalisti. HDMI-kaapelin vaihtaminen ei tuo ääntä, ainoastaan virtajohdon irroittaminen. Digiboksin ääniasetusten muuttamisella ei ole vaikutusta.

Ketjun http://elisa.to/digiboksin-vianrajaus toimenpiteet on tehty ilman muutosta.

Vika ilmenee kun digiboksi käynnistetään ensimmäisen kerran illalla. Jos digiboksi on hetken sammuksissa ja käynnistetään uudestaan, toimii äänet normaalisti. Kun se on ollut yön yli sammuksissa, ei ääniä ole. Ainoa keino jolla saadaan äänet toimimaan on virtajohdon irroittaminen digiboksista. Sen jälkeen äänet toimivat normaalisti. HDMI-kaapelin vaihtaminen ei tuo ääntä, ainoastaan virtajohdon irroittaminen. Digiboksin ääniasetusten muuttamisella ei ole vaikutusta.

Ketjun http://elisa.to/digiboksin-vianrajaus toimenpiteet on tehty ilman muutosta.


minulla ilmeni samanlainen homma noin pariviikkoa sitten. Mutta lisäksi ruutu jää mustaksi.
kun sammuttaa ja laittaa takaisin päälle, niin kaikki ok.
Että semmotti. Pikkujuttu sinänsä, toisaalta ikävä sellainen. Pitää koittaa tuota päivityshommaa kun ehsin.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Mikäli HDMI-piuhan vaihto ei vaikuta asiaan ja sama toistuu suoraan telkkarin kautta kytkettynä, niin olethan yhteydessä asiakaspalveluun, että saadaan häiriöpuolelta asiaa kuntoon.:)
Ei ole ääntä ns. päivän ensimmäisessä käynnistyksessä vaikka kytkee digiboksin suoraan televisioon hdmi:llä. Virtajohdon irroittamisen jälkeen äänet kuuluvat television kautta sekä soundbarin kautta kun kytkee hdmi:n sinne. Vaikuttaa siltä että jostakin syystä digiboksi ei vie ääntä hdmi-kaapelin läpi ilman että laitteesta ulkoiluttaa virtajohtoa.
Saatiinko tämä kuntoon? Mulla on sama ongelma - Netgem 7700 ja LG OLED55B7V töllön kanssa. Aina vaan tuo virtajohdon irroittaminenkaan ei auta vaan homman saa tehdä moneen kertaan.

Boxi on resetoitu kaikilla mahdollisilla tavoilla ja olen kokeillut 3 eri HDMI-kaapelilla, jotka kaikki toimivat muiden laitteiden kanssa ongelmitta (PS4, Blueray-soitin).
Boksin vaihto auttoi, sen jälkeen ei ole ongelmaa esiintynyt.

Osallistu keskusteluun