Vastattu

Netgem 7700 ei vaihda resoluutiota ja äänet ei kuulu


Käyttäjätaso 2
Moi,

Semmosta vikaa olis, että äänet ei kuulu ollenkaan ja suurin resoluutio jonka boxi näyttää on 640x480.

Mitään muuta resoluutiota ei pysty vaihtamaan ja valikossa resoluutioiden kohdalla on huutomerkit.

Olen resetoinut boxin parin kertaa ja samoten toista hdmi-kaapelia olen myös kokeillut.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sawez 9 elokuu 2014, 09:43

Torstaina soitin vikapalveluun ja eilen perjantaina hain uuden boxin postista. Nyt Viihde taas toimii!

Kiitokset nopeasta ja mutkattomasta palvelusta.
Katso alkuperäinen viesti

17 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Sawez kirjoitti:
Moi,

Semmosta vikaa olis, että äänet ei kuulu ollenkaan ja suurin resoluutio jonka boxi näyttää on 640x480.

Mitään muuta resoluutiota ei pysty vaihtamaan ja valikossa resoluutioiden kohdalla on huutomerkit.

Olen resetoinut boxin parin kertaa ja samoten toista hdmi-kaapelia olen myös kokeillut.

Vaikuttaa siltä , että nettiyhteytesi ei riitä suurempaan resoluutioon. N7700 käyttää adaptiivista resoluutiota live kanavilla ja sovittaa resoluution yhteyden nopeuden mukaan. Kunnolliseen toimintaan tarvitaan 10...13.Mbit/s yhteys.

Mittaapa yhteytesi esim Speedtestillä.

http://www.speedtest.net/
Käyttäjätaso 2
http://www.speedtest.net/my-result/3661770487

Tommosta tuli pienellä kuormalla. Eli pitäs kai ton riitää...

Eilen kyllä ilmeisesti ukkonen hajotti modeemin (inteno) ja jouduin vaihtamaan tilalle Asuksen DSL-N12U modeemin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Sawez kirjoitti:
http://www.speedtest.net/my-result/3661770487

Tommosta tuli pienellä kuormalla. Eli pitäs kai ton riitää...

Eilen kyllä ilmeisesti ukkonen hajotti modeemin (inteno) ja jouduin vaihtamaan tilalle Asuksen DSL-N12U modeemin.

Joo nopeuden kyllä pitäisi riittää 1080i resoon asti. Toki pitäisi kai digiboksin toimia Asuksenkin perässä , mutta ei kai se boksi ole saanut siipeensä samalla ,  kun modeemisi hajosi.

Kyselepä aspasta , jos saisit uuden tilalle.
Käyttäjätaso 2
Niin täytyy tehdä. Yritin jo eilen soitella, mutta en jaksanu/kerenny oottella.
Eikös tässä ole kysymys HDMI-näyttötilasta,  joka riippuu vain boksin ja TV:n yhteensopivuudesta ja johon ei ole nettiyhteydellä mitäään vaikutusta. Tämähän valtaan tehdasasetusten palautuksen yhteydessäkin ja sitä kyllä normaalisti asetuksissa voi muuttaa.

Olethan kokeillut myös TV:ssä toista HDMI-paikkaa

Testasin Scartilla, jolloin tuli tuo sama tila, jos ei ollut HDMI-johto kiinni.
antero kirjoitti:
Eikös tässä ole kysymys HDMI-näyttötilasta,  joka riippuu vain boksin ja TV:n yhteensopivuudesta ja johon ei ole nettiyhteydellä mitäään vaikutusta. Tämähän valtaan tehdasasetusten palautuksen yhteydessäkin ja sitä kyllä normaalisti asetuksissa voi muuttaa.

Juuri näin, HDMI-näyttötilasta kyse. 

Minulla oli ihan sama ongelma kun siirsin N7700 boksin toiseen telkkariin kiinni. Ongelman aiheuttajaksi paljastui käytössäni oleva HDMI-kytkin (4-ulostuloa, 1-sisääntulo). Ilman sitä toimii ok, tosin kyseisen kytkimen kanssa PS3 ja Sonyn bluray-soitin toimivat ihan ok 1080i moodissa. Joku yhteensopivuus juttu lienee, vaikka kyseessä on ihan "tyhmä" manuaalinen kytkin.
Käyttäjätaso 2
Kyllä. Hdmi-näyttötila on kyseessä. Olen tosiaan tehdasasetuksetkin palauttanut. Kaikki elisaviihteen valikotkin näkyy huonolla resoluutiolla.

Tuo Netgem menee Yamahan vahvistimeen ja sieltä telkkariin. Täytynee vielä illalla testiä eri paikkaan tökkiä sitä johtoa.
Käyttäjätaso 2
Sikäli tuntuu oudolta, koska tuo Netgem on ollut tuossa samassa paikassa kiinni toimivana jo n. puoli vuotta...
Tuon Netgemin HDMI ei taida muutenkaan olla kovin yhteensopiva muiden laitteiden kanssa, kun minulla TV ei löydä signaalia, jos boksi on laitettu ensin päälle ja sitten vasta  vaihdetaan HDMI-tulo boksille.
Käyttäjätaso 2
Rikki on Netgemi. Ei vaihda näyttötilaa paremmaksi missää hdmi paikassa.

Lukeeko joku aspalainen tätä? Tarttisin uuden boxin mahollisimman pian. 
Aspalaiset eivät ole Palstalla viikonloppuisin

Vikapalvelusta saat nopeammin avun.

Puh. 01019 0240 (mpm/pvm)

Häiriöilmoitukset, PUK-kyselyt ja ilmoitukset kadonneista laitteista Ma-Su 24 h.

 

Rikki menneet laitteet vaihdetaan veloituksetta. Ukkosen aiheuttamista vioista on Elisa pyrkinyt veloittamaan.

Mielestäni siinä tapauksessa Elisan tulisi osoittaa, että vika on juuri ukkosen aiheuttama ja että asiakas ei ole noudattanut Elisan antamia ohjeita.
Käyttäjätaso 2
Torstaina soitin vikapalveluun ja eilen perjantaina hain uuden boxin postista. Nyt Viihde taas toimii!
Kiitokset nopeasta ja mutkattomasta palvelusta.
Käyttäjätaso 2
Mulla menossa sama tilanne.

Hain tänään postista tuon Netgem 7700:n ja toimi tunteroisen ihan moitteetta. Sammutin laitteen, pujottelin HDMI johdon siistimmin tv:n taakse ja nyt ei suostu vaihtamaan resoluutiota (näyttää huutomerkkiä) eivätkä äänet toimi lainkaan.

Testailin parilla muulla HDMI piuhalla tuloksitta.

Voiko tuon todeta vialliseksi?
Käyttäjätaso 2
No juuri sama vika oli tosiaan mulla, ja boxi oli rikki.

Suosittelen soittaan vaikka nyt heti aspaan... Sieltä se menee tähän aikaan päivästä vikapalveluun, joka voi etänä todeta onko vika boxissa tai jossain muualla.
Käyttäjätaso 2
Sawes, kiitoksia vinkistä!

Tuli soitettua sinne aspaan. Vastassa oli mukava herrasmies. Vikailmoitus siitä tehdään ja nyt jäädään odottamaan mitä seuraavaksi tapahtuu.
Käyttäjätaso 2
Tänään tuli viestiä että uusi laite olisi tulossa.

Vien tuon viallisen Elisa shopittiin ensi viikon aikana. Pidetään peukkuja että postissa tuleva Netgem 7700 toimisi paremmin.
Käyttäjätaso 2
Kävin eilen iltapäivästä hakemassa uuden Netgemin postista. Laitoin kaapelit kiinni ja digiboxi lähti toimimaan juuri niin kuin pitääkin. Äänet kuuluu HDMI:n välityksellä ja kuva pysyy moitteetta 1920x1080p @60Hz.

Koska palstalla on ollut Netgemin ja HDMI jakajien kanssa yhteensopivuusongelmaa -- Laitoin testimielessä väliin Haman 2-porttisen HDMI jakajan kiinni. Toimi mutkattomasti. Nyt voin vaihtaa kuvaa lennosta tietokoneen ja Netgemin välillä, eikä minun tarvitse käynnistellä laitteita missään tietyssä järjestyksessä saadakseni kuvaa ja ääntä näkyviin (palstan muut käyttäjät ovat raportoineet ko. ongelmasta).

Vuorokauden teistailujen jälkeen voisi sanoa että tämä versio tuntuu täysin erilaiselta tuotteelta mitä se ensimmäinen. Toivottavasti pysyykin näin *Koputtaa puuta*

Palauttelen tuon viallisen Netgemin elisa shopittiin heti kun ehdin. Turhaa se tuossa kirjanpainona/ongelmajätteenä pyörii.

Kiitoksia avusta!

Edit: Ihan yhteensopivuusasioissa...

Tällä hetkellä Netgemini on toimivasti kiinni seuraavissa laitteissa:

Asus 24" VE247H näyttö sisäänrakennetuilla kaiuttimilla
Hama HDMI™ Switcher 2x1 (00122224)

Netgem kiinni verkossa WiFi:n välityksellä

Osallistu keskusteluun