Kysymys

Netgem 7700 ohjelmistopäivitys ja wlan pätkii

  • 4 lokakuu 2015
  • 41 kommenttia
  • 2496 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 9 kommenttia
Tuli päivitys boxiin maanantaina 28.9.ja sen jälkeen alkoi wlan yhteys modeemiin pätkiä, yhteys kestää yleensä n. 15 - 30 min. Jonka jälkeen yhteys katkeaa. Talenetta katsoessa kun yhteys katkeaa niin eipä jää tallenteeseen ""kirjanmerkkiä"" joten joutuu kelaamaan kohtaan missä yhteys katkesi. Olen yrittänyt itse korjata ongelmaa vaihtamalla eri kanavaa wlanille mutta ei auta..ja tosiaan siihen asti kunnes päivitys tuli boxiin niin yhteys on pelannut ihan häiriöittä. Että nyt siellä päässä pitäis alkaa toimia että ongelma saatais korjattua

41 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Olen huomannut saman. Resetoin modeemin ja se auttoi ainakin hetkeksi. Katsotaan, miten toimii jatkossa.
Modeemi resetoitu myös eikä ongelma poistunut
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Jos on a2100 modeemi niin, elisa löytänyt vikaa tämän ja uusimman päivityksen kanssa n7700 boksilla.

http://bit.ly/1Z2P4Aa
Käyttäjätaso 3
Sama täällä.

Olen katsellut lähiaikoina vanhalla versiolla HBO-kirjastosta erästä sarjaa 5 kautta ilman ongelmia ja nyt uudella versiolla katselu on katkennut tänään kahdesti siihen, että tallenne vain päättyy varoittamatta ja on aloitettava alusta uudelleen ja yritettävä sitten itse selvittää, missä kohdassa oltiinkaan.

Ymmärrän kyllä sen, että systeemi ei muista sitä pysähdyskohtaa, koska jokin ohjelma selvästikin kaatuu, mutta tuo kaatuminen on se uusi ilmiö tällä uudella versiolla. Ja nyt oma WLANkin on vihdoin oikeasti vapaalla kanavalla 11. Aiemmin se valitsi itse kanavan 6, koska kanavalla 1 on täällä pysyvää ruuhkaa ja 6 on usein vapaa, mutta jonkun muun purkki kuuluu ajoittain tuolla kanavalla ja se tuntuu häiritsevän omia yhteyksiäni.

Missä tahansa WLAN ongelmissa pitäisi mielestäni ensin selvittää jollakin tavalla (mobiilisoftaa löytyy helposti kännykkään) noiden WLAN kanavien käyttö lahistöllä ja pakottaa oma modeemi sen tiedon perusteella parhaimmalle kanavalle, koska tuo boksi ei taida tykätä häiritsevistä signaaleista ja modeemi arpoo uuden kanavan bootissa, jos kanavaa ei aseta itse asetuksista.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Elisa voisi korvaukseksi lähettää kaikille wlan-käyttäjille asentajan asentamaan sopivan mittaisen LAN-kaapelin modeemin ja digiboksin väliin. Veloituksetta. Asennus tulisi tehdä siististi listojen alle tms. Itsellä tarvittavan kaapelin pituus ehkä n. 10 metriä. Tämän jälkeen ei enää tarvitsisi itkeä, että huono wlan on vielä rikottu käyttökelvottomaksi.
Eilen palautin boksin tehdasasetukset ja nyt tallenne näkymässä. Vielä ei ainakaan oo pätkässy yhteyttä. Normaalisti tähän mennessä ois saanu jo vähintään kolmesti alottaa alusta..
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • ? laitetaan ihmeessä sulle kaapeli tulemaan! Sattumoisin pisin varastolta löytyvä valmis kaapeli on juuri 10 metriä, joten ilman muuta tämä järjestyy 😉
  • Käyttäjätaso 3
    Kunniamerkki
    Spaideri kirjoitti:
    @jusbe laitetaan ihmeessä sulle kaapeli tulemaan! Sattumoisin pisin varastolta löytyvä valmis kaapeli on juuri 10 metriä, joten ilman muuta tämä järjestyy ;)

    Entäs se asentaja? :D

    No joo. jos olit tosissasi niin pistä ihmeessä tulemaan, vaikka voi olla, että käyttö jää vähälle, koska kaapelin vetäminen siististi on melko työläs juttu. Ei oo ihan suoraa seinää välissä...
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Kaapelin justiinsa tilailin, asentajaa en valitettavasti saa järjestymään
    Sama ongelma, olen resetoinut modeemin ja palauttanut tehdasasetukset digiboxiin, ei auta, pätkiminen välillä 10 minuutin välein.
    Täällä sama *****a alkoi päivityksen jälkeen. Eilen illalla kaatui 8 kertaa...  ***** edellä puuhun mentiin ainakin näillä päivityksillä!
    Täsmälleen sama ongelma kuin muilla, eikä tehdastasetusten palautus auta.

    Tänne kanssa tulemaan 6m pituinen verkkokaapeli, muuten irtisanon liittymän sopimusrikkomukseen vedoten.

    Hannu
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? langattomuudelle ei muutenkaan voida antaa toimintatakuuta meidän puolesta, joten se ei valitettavasti käy irtisanomisperusteeksi. Verkkokaapelin postittelemme ilomielin jos laitat asiakasnumerosi tai käyttöpaikan osoitteen meikäläiselle yksityisviestinä. 🙂
  • Täällä myös tallenteet pätkineet päivityksen jälkeen. Eikö ongelmaan todellakaan ole muuta ratkaisua kuin verkkokaapeli? Resetoinnit ja tehdasasetusten palautus eivät auttaneet. Mobiilisovelluksella ja samalla langattomalla nettiyhteydellä tallenteen katsominen käy moitteettomasti puhelimesta. Vika siis oltava digiboksissa.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    Tänään alkoi vika itsellä kesken lätkäkierroksen, buutit auttoivat sen verran että vhs laadulla näki kolmannet erät. Itsellä vain langaton vaihtoehtona, ei tule kiinteää tähän talouteen. Eli wlan ongelmaan saatava korjaus vauhdilla tai valitettavasti tämä viihde päättyy omalta osalta. Itsellä reitittimenä huawei 5172.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Tällä hetkellä tilapäisenä korjauksena tuo verkkokaapeli. Ongelman aiheuttaja on tutkinnassa kyllä ja pyritään saamaan nopeasti kuntoon 🙂
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    Taitaa meikän ongelma liittyä myös 4G-yhteyteen, joka hidastunut iltaisin radikaalisti viihdettä ajatellen...vikailmoitus oli pakko jättää...
    Käyttäjätaso 3
    Kunniamerkki
    Spaideri kirjoitti:
    Kaapelin justiinsa tilailin, asentajaa en valitettavasti saa järjestymään

    Se 10 metriäkin on metrin liian vähän ja tämä on suora veto. Varmaan arvaat, miksi haluan käyttää Wlania? Äkkiä kuntoon!
    Käyttäjätaso 2
    Ei ole tulossa kuntoon. Luuletko että kiinalaisessa 5 sentin digiboksissa olisi kunnollinen wlan vastaanotin? Jos haluat katsoa pätkimättä, langallinen on ainoa vaihtoehto, eikä sekään toimi kaikin ajoin:)
    Kyllä sä spaideri oot pelle....jos wlan yhteys on toiminut moitteetta siihen asti kunnes teiltä tuli kaiken pilaava päivitys jonka jälkeen wlan yhteys ei toimi enää niin se todellakin.on peruste irtIsanoa palvelu, että koittakaapa vaan venkoilla vastaan. Yrittääkö ne teidän ropellipäät edes korjata ongelmaa. Marraskuun loppuun mennessä jos ongelmaa ette ole korjanneet niin kannan romut teille ja yhteis työme loppuu.
    Käyttäjätaso 3
    Kunniamerkki
    jormala kirjoitti:
    Ei ole tulossa kuntoon. Luuletko että kiinalaisessa 5 sentin digiboksissa olisi kunnollinen wlan vastaanotin? Jos haluat katsoa pätkimättä, langallinen on ainoa vaihtoehto, eikä sekään toimi kaikin ajoin:)
    No siis huonohan se on ollut aina, mutta päivityksen jälkeen luokaton. Tässä lienee käynyt niin, että on yritetty softalla paikkailla huonoa rautaa ja se on mennyt pieleen. Boksi näyttää WLANille aiempaa parempia signaalitasoja, mutta ilmeisesti tämä on harhaa - ja mahdollinen syy ongelmiin.

    Toiveissa siis on, että wlan toimisi edes entisen huonosti 🙂
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Pidetäänpä keskustelu asiallisena. Kritisoida tietenkin saa, mutta muita käyttäjiä ei tarvitse lähteä solvaamaan 🙂
    Käyttäjätaso 3
    Kunniamerkki
    Ammattimies kirjoitti:
    Pidetäänpä keskustelu asiallisena. Kritisoida tietenkin saa, mutta muita käyttäjiä ei tarvitse lähteä solvaamaan :)
    Kestän kyllä, mutta kiitos kuitenkin moderaattorille tästä kommentista!
    Missä vaiheessa Elisa rupeaa korvaamaan Viihteen toimimattomuutta tyyppiä Hesari? Hesari hyvittää häiriöistä esim. Jakeluongelmien takia. Pyytämättä. Ymmärtävät asialaspalvelua.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    Tuohon wlan ongelmaan löytyy kyllä ratkaisu kun avaa elisan netgem n7700 boksin niin sen sisällä on kaksi usb paikkaa jossa toisessa on wlan tikku sen poistamalla voi boksiin liittää oman wlan tikun esim boksin taaksi usb paikkaan. Testattu on omalla wlan tikulla ja pätkiminen loppu heti.

     IMG_20151011_221703 1.jpg

    IMG_20151011_221733.jpg

    IMG_20151011_221750.jpg

    Osallistu keskusteluun