Vastattu

Netgem 7700 yhteysvirhe 400

  • 9 tammikuu 2015
  • 43 kommenttia
  • 10327 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 4 kommenttia
Mikäköhän mahtaa olla probleema kun musta netgemin boksi heittää herjaa: "yhteysvirhe, yritä hetken kuluttua uudelleen (400)" + ohjelmaopas ei ole yhtään ajan tasalla eikä nauhotus toimi?

Johtuisikohan samasta ongelmasta se, että boksi kertoo joka kerta käynnistyessään: "yhteys lähiverkkoon muodostettu"? Onko normaalia että se kertoo sen saman joka kerta? 

Elisa Viihde ollut nyt kuukauden ja yhteys on 100 meganen kuitu. Kuva näkyy ok.

Edit: Muokattu otsikko osuvammaksi.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Spaideri 21 toukokuu 2015, 16:24

  • :n ongelma johtui vääristä laitetiedoista asiakkuudella. Näin yleisesti tuosta "Yhteysvirhe 400":sta, sen aiheuttaa joko solmussa olevat käyttäjätunnukset tai virheelliset laitetiedot. Moderaattorit saavat asian kyllä korjattua, eli jos saat tällaisen virheilmoituksen laita asiakasnumerosi profiilisi ja huikkaa asiasta joko tässä ketjussa tai suoraan yksityisviestinä moderaattorille

    Viesti merkattu ratkaisuksi jotta nousee paremmin haussa

  • Katso alkuperäinen viesti

    43 kommenttia

    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Tein täältä hiukan toimenpiteitä sun Viihteelle, testailisitko nyt toimiiko kaikki ominaisuudet (tallenteiden katselu ja tekeminen, ohjelmakirjastojen katselu, lisäkanavat)? 🙂 Jos ongelma jatkuu, kannattaa kokeilla vielä palauttaa digiboksille tehdasasetukset painamalla laitteen etupaneelin virtanäppäintä 5 kertaa nopeasti peräkkäin. Jos tästä ei ole apua, laita yksityisviestiä meille: http://elisa.fi/palstatiimi niin voidaan tutkia asiaa lisää sitä kautta. 🙂
    Sama ongelma täällä. Taitaa olla tiedot juntturassa.
    Ongelmat ovat hävinneet "itsestään" yön aikana ja nyt kaikki näyttäisi toimivan kuten pitääkin.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Syy tuohon koodiin yleensä on, että boksin ja tunnusten linkityksessä on jotain vialla, tai sitten boksi ei jostain syystä saa verkkoyhteyttä. Tarkistin tietosi, ja tunnukset näyttäisi olevan ok boksilla (jos mac-osoite on oikea) ja näyttäisi että sulle on tulossa uusi laajakaista ja sitä ei vielä ole asennettu. Onko sulla siellä ennestään kiinteä yhteys, joka vielä käytössä? Onko boksi kytketty modeemiisi langattomasti vai verkkojohtoa käyttäen? Suosittelisin kokeilemaan alkuun modeemin resetointia, jonka jälkeen vielä uudelleen tehdasasetukset boksille painamalla etupaneelin virtanäppäintä 5 kertaa peräkkäin. 🙂
    Olen uusi Elisa viihteen tilaaja. Asensin boksin ja tein ohjelmistopäivityksen. Antennin kautta tulevat kanavat näkyvät, mutta kun yrittää katsoa muita kanavia tai tallenteita, tulee "yhteysvirhe 400". PC;llä ja puhelimella katsominen onnistuu. Missä vika?
    Kiitos, lähetin mac-osoitteen yksityisviestinä. Itsekin epäilen, että tämä voisi liittyä siihen, että x päivää sitten sain uuden digiboksin mutten ottanut sitä käyttöön. Toisaalta tekninen tuki sanoi, että jos vika on kaukosäätimessä, niin pidä uusi boksi varalaitteena.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    TeoK, voipi olla että silloin kun sulle on toimitettu tuo toinen boksi, on se linkitetty sun tunnuksiin ja nyt se sun vanhempi boksi sitten sulkeutunut tunnuksien osalta. Laitahan sun käyttämäsi digiboksin MAC-osoite yksityisviestillä Palstatiimille: http://elisa.fi/palstatiimi niin voidaan katsoa onko mun veikkaus oikeassa ja korjata tilanne. 🙂
    Tässä seuraava, jolle alkoi tänään tulla "yhteysvirhe 400" ilmoitusta, kun yritän päästä tallenteiden listaan. Aikaisemmin ElisaViihde on toiminut moitteettomasti, mitä nyt kaukosäädin sekosi kuukausi sitten. Sain silloin uuden kaukosäätimen (sekä uuden Netgem 7700 -yksilön, jota ei tarvinnut edes ottaa paketista, koska kaukosäätimen vaihto korjasi ongelman).

    Myöskään HD-kanavat 511... eivät näy.

    Uusi softaversio päivittyi viikko sitten.

    Digiboksi on sitä mieltä, että langallinen verkkoyhteys on kunnossa. Samassa lähiverkossa oleva PC näyttää ElisaViihteenkin tallenteet OK, joten yhteys on kunnossa ja tilaus voimassa.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Kannattaa asetuksista käydä uudelleen valitsemassa verkkoyhteyden valintaa (joko langaton tai verkkokaapeli). Joskus harvoin on tullut sellaisia tilanteita vastaan, että boksi on sen saattanut hukata. 🙂
    Itsellä kanssa ei toimi herjaa yhteysvirhettä eikä pysty nauhottamaan eikä vuokraamoon pääse :(:(
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Kun kytkitte langallisena, tarkistitteko ettei boksi ollut kiinni modeemin portissa 4? Muistittehan valita asetuksista erikseen boksin käyttämään verkkojohtoyhteyttä? WLAN:issahan Netgemillä on vielä tuo bugi joka aikaansaa pätkimistä tallenteissa, mutta kyllä sen tulisi yhdistää.
    Itsellänikin elisa viihde antaa wlanin kanssa jatkuvasti ties mitä yhteysvirheitä. Virheen koodi vaihtelee jatkuvasti ja tällä hetkellä vuokraamosta ladattua elokuvaa ei pysty katsomaan...
    Täällä samoja ongelmia. Tänään haettu boxi. Normaali kanavat hakee, mutta ei maksukanavia. Samoin virhe ilmotusta tulee, vaikka netti näyttää olevan ok. Kokeiltu langattomasti ja johdolla. Sammuteltu ja alustettu, ei vaikutusta.
    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki +3
    Äh olen sykkinyt tuolla Facbookin ja Twitterin puolella tänään, soitan nyt! 🙂
    @iltsinen ei ole kuulunut soittoa?
    Huomenna sopii hyvin vaikka heti klo 10. Löydät varmaan puhelinnumeron sopimustiedoista? Jos et, niin nakkaa yksärillä 🙂
    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki +3
    On toki, tai minäkin voin rimpauttaa täältä päin sopijalle. MIlloinhan hän olisi parhaiten tavoitettavissa? Huomennakin onnistuu klo 10-18 🙂
    Sarjanumero onnistuu kyllä. Liittymän sopija on yrittänyt tänään soittaa asiakaspalveluun asian tiimoilta, mutta odotusaika oli ollut liian pitkä. Onko mahdollista ottaa yhteys esim sähköpostilla?
    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki +3
  • ?, asiakasnumero oli oikein, mutta asian selvittämistä varten tarvitaan yhteydenotto liittymän sopijalta kera digiboxin sarjanumeron. Luuletko, että tämä onnistuisi 🙂 ?
  • Liittymä on entinen ja ollut käytössä jo pitkään, kokeilin illalla jo johtoakin, eikä auttanut sekään. Laitoin nyt talouden asiakasnron tietoihin, jos löysin oikean.
    Käyttäjätaso 5
  • ? Jos liittymä on jo auennut, niin ei tarvitse aktivoida. Lisäätkö asiakasnumerosi tietoihisi, niin pääsemme katsomaan, että liittymälläsi kaikki on kunnossa?

    Jos yhteys reitittimelle kunnossa ja toimii esim. tietokoneella, niin testaa vielä johdon kanssa  (mikäli tämä reitittimen puolesta mahdollista) yhteyttä digiboksille, toimiiko silloin?
  • Pitääkö Elisa viihde jotenkin aktivoida ennen kuin alkaa toimimaan? Vai liekö tuo edes toimia yhdessä tuon mobiilireitittimen kanssa, yhteysvirhe 400 vain räpsyy ruudussa.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +4
    lero kirjoitti:
    Arska kirjoitti:
    Nelonen HD:tä ei voi tallentaa.

    Harmi homma, mutta kiitos tiedosta. Sen verran ankealta näyttää normitarkkuuksinen kuva, kun on jo ehtinyt hd-tasoon tottua, mutta ei kai tässä muuta mahda. Sentään systeemit toimivat sitten kunnolla.

    Onhan sitä toivottu pidemmän aikaa kuten FOX HD:tä, mutta mitään ei tapahdu 😞
    Arska kirjoitti:
    Nelonen HD:tä ei voi tallentaa.

    Harmi homma, mutta kiitos tiedosta. Sen verran ankealta näyttää normitarkkuuksinen kuva, kun on jo ehtinyt hd-tasoon tottua, mutta ei kai tässä muuta mahda. Sentään systeemit toimivat sitten kunnolla.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +4
    lero kirjoitti:
    Samaista yhteysvirhe 400:sta pukkaa  tässäkin osoitteessa, kun yritän tallentaa Nelonen HD-kanavaa. Eikö kyseistä kanavaa pysty syystä tai toisesta tallentamaan ollenkaan, vai mahtaako ongelma olla jossain muualla?

    Nelonen HD:tä ei voi tallentaa.

    Osallistu keskusteluun