Vastattu

Netgem 7800 ja Huawei model B525 4G

  • 10 maaliskuu 2018
  • 38 kommenttia
  • 1381 katselukerrat

Minulla on Netgem 7800 joka on yhdistetty Huawei model B525 4G -reitittimeen ethernet-kaapelilla. Jostain syystä tallenteet eivät näy televisiossa joka on kytketty hdmi-kaapelin avulla Netgem 7800 digiboksiin.

Olisiko syy jossain asetuksissa?

iPadissa tallenteet näkyvät.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi creazur 12 maaliskuu 2018, 20:08

Mulla taitaa olla 39,90 ja 19,90 sopimukset. Toisaalta liittymähinnat ovat hieman halvemmat.
Jos OmaElisassa on listattuna noi kaksi eri hintaa Elisa Viihde sopimusten nimelle, niin sitten sulla on kaksi eri sopimusta. Eli ne tallenteet mitä iPadilla ja toisella Netgemillä näkyy on sen boksin ja tällä boksilla on tarjolla sitten ihan oma tallennustila (samoja tallenteita ei saa näkymään)
Katso alkuperäinen viesti

38 kommenttia

Elisa Viihde-sopimus joka maksaa 39,90 menee vanhaksi 31.5.2018. Pitäisiköhän tyytyä sitten yhteen sopimukseen. Voiko vanhan boksin säilyttää ja palauttaa tuon Netgemin. Tässä on hieman miettimistä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Elisa Viihde-sopimus joka maksaa 39,90 menee vanhaksi 31.5.2018. Pitäisiköhän tyytyä sitten yhteen sopimukseen. Voiko vanhan boksin säilyttää ja palauttaa tuon Netgemin. Tässä on hieman miettimistä.

Jos tuo vanha digiboksi on joku muu kuin Netgem, on se todennäköisesti Pace, joka taas alkaa olla tiensä päässä.. Pace = sinivalkoinen "ufo" -mallinen digiboksi. Eli säilytä uudempi Netgem ja kanna se vanha digiboksi SER -kierrätykseen. Elisa ei ota noita vanhoja digibokseja takaisin vaan ne tosiaan kuuluvat elektroniikkaromun joukkoon.

Kun Elisa Viihteen määräaikainen sopimus päättyy, jatkuu se automaattisesti toistaiseksi voimassa olevana, ellet halua uusia määräaikaisuutta. Mikäli sinusta tuntuu siltä, voit irtisanoa tuon sopimuksen päättymään toukokuun lopussa tai muuttaa sen vaikkapa ilman laajakaistaa olevaksi, mikäli käyttökohteessa on jokin muu nettiyhteys tarjolla. Kannattaa kuitenkin huomioida se, että tuo vanha digiboksi, sikäli mikäli se on Pace, on huomattavasti nirsompi käytössä olevien nettiyhteyksien kanssa.
Vanha digiboksi ei ole Pace. Se on sellainen neliön mallinen musta laite. En ole saanut sen mallia vielä selville... Jostain se varmaan selviää.
Se näyttää hieman samalta kuin tuo Netgem.
Vanha digiboksi näyttää tältä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Vanha digiboksi näyttää tältä.

Netgem tuokin on, nopealla vilkaisulla N7700. Tuo toimii myös kaikilla liittymillä operaattorista ja liittymän tyypistä riippumatta. Uudempi N7800 tosin selkeästi vikkelämpi kuin tuo N7700, jonka kanssa on alkanut olemaan ongelmia uusimpien ohjelmistoversioiden kanssa. Tuntuu siltä, että N7700 ei enää jaksa pyörittää niitä kunnolla. Useammallakin asiakkaalla vaihto N7800 -malliin on korjannut nämä laitteen jumiutumisesta ja tolkuttomasta hitaudesta johtuvat ongelmat.

Sinä toki teet itse päätökset siitä, minkä sopimuksen ja laitteen haluat säilyttää. Mikäli käy siten, että uudempi N7800 jäisi toimettomaksi, sen voi vaihtaa jäljelle jäävälle sopimukselle vanhemman N7700 -digiboksin tilalle. Ilmoitat vaan laitteen pohjasta sarjanumeron ja MAC -osoitteen Elisan asiakaspalveluun.
Ok, ehkä vaihdan uuden Netgem 7800:n kun tämän vanhan Netgem 7700:n sopimus päättyy. Samannäköisiä nuo ovat tosiaan.
Uudessa Netgem 7800:n kaukosäätimestä ei ole jostain syystä pysäytyspainiketta. Siinä on vain pause-nappi joka pysäyttää kuvan. Kelausnapit ja volumen säätö on.
Katoavatko Netgem 7700 tallenteet jos poistan sen vai pystynkö yhdistämään uuden Netgemin tuohon olemassaolevaan tallennepalveluun?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Näin se on, N7800 -kaukosäädin poikkeaa jonkin verran aiempien mallien kakesta. Siitä puuttuu jotain sellaista, jota itsekin kaipailisi, mutta kaikkeen tottuu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Katoavatko Netgem 7700 tallenteet jos poistan sen vai pystynkö yhdistämään uuden Netgemin tuohon olemassaolevaan tallennepalveluun?

Tallenteet ovat jossain Elisa vuokraamassa pilvipalvelussa, ei digiboksissa. Siis tallenteet eivät katoa digiboksin vaihdon yhteydessä.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Uudessa Netgem 7800:n kaukosäätimestä ei ole jostain syystä pysäytyspainiketta. Siinä on vain pause-nappi joka pysäyttää kuvan. Kelausnapit ja volumen säätö on.

Vanhemman Netgemin kaukosäädintä voi käyttää uuden boksin kanssa, jos pysäytysnappi on tärkeä :)
Uudemmissa kaukosäätimissä se on jäänyt kokonaan pois, tarkempaa syytä ei valitettavasti tiedossa.
Käyttäjätaso 2
Toimiiko IPTV kanavat normaalisti (500->)? Aukeaako tuo tallennevalikko, mutta se ei lähde pyörittämään tallenteita listasta, vai onko ongelmana ettei tuo valikko itsessään aukea tai näytä tallennesisältöä?
Kanavat 500 ylöspäin näkyvät normaalisti.

Tallennevalikko aukeaa normaalisti mutta tallenteita ei näy.
Huawei näyttää tältä. Pitäisikö tämä käynnistää uudelleen. se nimittäin vilkuttaa tuota vasemmalta lukien neljättä symbolia.
Tallennekansio näyttää tältä
En tiedä mitä pitäisi tehdä. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia keinoja. Jostain syystä tallenteet eivät tule tuonne Tallenteet-kansioon.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Onko tallenteet näkyneet joskus tuolla N7800-boksilla? Onko tulevat tallenteetkin tyhjänä? Entäs jos teet tallennuspyyntöjä suoraan boksin ohjelmaoppaasta?
Tämä Netgem on juuri otettu käyttöön. Voin kokeilla tuota tallentamista digiboksin kautta
Tulevat tallenteet on tyhjä digiboksissa.

iPadissa ne näkyvät.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Elisa ei ole muistanut päivittää uuden digiboksin tietoja. Kannattaa soittaa vikailmoituksiin ja antaa uuden boksin mac-osoite.
Ok. Saako sen toimimaan mac-osoitteella?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Elisa ei ole muistanut päivittää uuden digiboksin tietoja. Kannattaa soittaa vikailmoituksiin ja antaa uuden boksin mac-osoite.

Veikkaisin olevan kyse siitä, että uuden ja vanhan digiboksin muutosaktivointi sopimukselle on ajastettu jollekin päivälle, mutta asiakas onkin uuden boksin ottanut aiemmin käyttöön. Eli uusi boksi lähtisi kyllä toimimaan jossain kohtaa automaattisesti. Ei ole siis tavallaan "muistamisesta" kyse.

Vaihtoehtona on

a) asiakas käyttää vanhaa boksia kunnes se lakkaa toimimasta
b) asiakas ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja pyytää aktivoimaan uuden boksin sopimukselle

Järjestelmissä ei ole automatiikkaa joka tunnistaisi, että asiakas on vanhan boksin käytön jo lopettanut ja uuden boksin ottanut käyttöön. Osa asiakkaista juoksee hakemaan uuden boksin heti kun se on Postiin saapunut, mutta kaikki eivät näin toimi.
Minulla on yksi digiboksi Helsingissä ja tämä toinen on toisessa asunnossa. Voisiko se vaikuttaa asiaan?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Huawei näyttää tältä. Pitäisikö tämä käynnistää uudelleen. se nimittäin vilkuttaa tuota vasemmalta lukien neljättä symbolia.Valo vilkkuu, kun dataa siirtyy mobiiliverkon yli.

Osallistu keskusteluun