Kysymys

Netgem N7700 ei tarjoa verkkoyhteyksissä Wi-Fiä

  • 28 huhtikuu 2016
  • 6 kommenttia
  • 259 katselukerrat

Päivityksen jälkeen NetGem N7700 ei anna verkko ja yhteydet-valikossa vaihtoehdoksi Wi-Fi verkkoa, vaan pelkän Ethernet-yhteyden. Siis koko wi-fi vaihtoehtoa ei näy, että pääsisi edes valitsemaan langaton verkkoa. Ethernet kaapelilla digiboxiin saa internet-yhteyden, jolla pääsi tarkistamaan että boxissa on uusin ohjelmistopäivitys. Vaikka yhteys on saatu ethernetillä, niin tallenteet kansio ei suostu avautumaan vaan ilmoittaa virheestä ja pyytää kokeilemaan myöhemmin uudelleen. Tehdasasetukset on palautettu ja virtajohdot irrotettu. Langaton yhteys toimii modeemissa, koska se toimii kannettavassa. Mikä avuksi?

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kannattaa kokeilla resetoida myös modeemi. Se voi auttaa tallenteisiin liittyvään ongelmaan.

Mitä langattoman verkon toimivuuteen tulee, onkin sitten kinkkisempi juttu. Voipi olla, että digiboksi lähtee vaihtoon, jos langatonta yhteyttä ei saa heräteltyä henkiin edes resetoinnilla. Oletko kokeillut irroittaa verkkokaapelia laitteesta? Antaako sitten mahdollisuuden valita myös langattoman verkon langallisen sijaan?
Digiboxi oli langattomalla yhteydellä ennen päivitystä, eli verkkokaapeli ei ollut kytkettynä. Laite ei tarjoa wi-fi valikkoa oli johto kiinni tai ei. Päivitys meni ongelmitta, mutta sen jälkeen internet-yhteys siis hävisi ja samalla hävisi koko wi-fi asetukset.

Tuleeko boxista soittaa vielä jonnekin vai voiko laitteen vielä liikkeeseen vaihdettavaksi?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ensiksi kannattaa resetoida modeemi joka luo langattoman yhteyden ihan "reset"-napista n. 15 sekuntia painamalla. Palauta tämän jälkeen digiboksille tehdasasetukset (paina virtanapista viisi kertaa nopeasti putkeen). Vikapalvelu tekee mahdolliset laitevaihdot, liikkeeseen digiboksia ei kannata viedä.
Tuleeko digiboxin olla päällä ja sitten painetaan laitteen virtanappia viisi kertaa nopeasti putkeen?

Ja minne vikapalveluun sitten tulisi sitten soittaa jos ei auta?
Käyttäjätaso 2
Itse eilen tein tehdasasetusten palautuksen ja just niin et digiboksi oli päällä ja sit 5x nopeasti ja se käynnisteli itsensä uudestaan ja valitsin uudet asetukset ja siellä ainakin itsellä antoi valita myös wifin. (valitsin kyllä ethernetin kun modeemit on vierekkäin 🙂 )
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Boksin tulee olla päällä kun tehdasasetukset palautetaan. Voit olla yhteydessä vikapalveluun joko nrossa 010190240 (24h) tai vaikka laittamalla yksityisviestiä täällä Palstalla: http://elisa.fi/palstatiimi 🙂

Osallistu keskusteluun