Kysymys

Netgem N7700 + Huawei B315 wlan takkuilee

  • 8 tammikuu 2016
  • 15 kommenttia
  • 1011 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 7 kommenttia
Morjesta,

olen testaillut viihdettä tässä nyt kuukauden päivät, ongelmia tuntuisi olevan digiboksin langattomassa yhteydessä. Ongelmat ovat päivittäisiä ja kahta sorttia, digiboksi hukkaa verkkoyhteyttä ja välillä näin tehdessään käynnistyy uudestaan.

Luin että muillakin samanlaista ongelmaa, saisitteko tuutattua tännekin sitä vanhempaa firmistä, tai jos ongelma korjaantunut betassa sen betatestisoftan (kamalaa kuraa toi ohjelmaopas!)?

Kiitos!

15 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • ? Tuo reitittimesihän tukee suoraan johdolla kytkentää ja sitä suositellaankin. Onko se siis poissuljettu vaihtoehto täysin wlan yhteyden sijaan? Ei voi oikein taata että vanhempi firmware auttaa tuohon muuten. Vanhalla firmiksellä myös voi sitten Netflix toimia heikommin tai ei ollenkaan. Jos ehdottomasti sen haluat niin kirjoita vastaus vielä tähän. Tottakai se laitetaan tulemaan jos sen vieläkin sitten haluat 🙂 Ohjelmaopas on meillä testilaitteilla jo muuttunut erilaiseksi ja paremmaksi. Ohjelmatkin menee siinä ns. vasemmalta oikealle eikä pystysuunnassa enää. Katsotaan milloin saadaan se asiakkaille jakoon lopulta tässä.
  • Moi @Urhokas,

    joo niin tukee, mutta ei ole oikein vaihtoehto. Tällä kombolla piti toimia myyjän mukaan ilman johtoja ja se on edelleen tavoitteena. 

    Laita vanhaa firmistä tulemaan, ei ole netflixiä käytössä eikä varmaan ole ihan heti tulossakaan. Tuskin se huonommaksikaan sillä menee. Keskustellaan sitten myyjän kanssa uudestaan mikäli ei helpota.

    Kiitti!
    Moi,

    edelleen kaipailen sitä vanhempaa firmistä. Eilen tuli uusi päivitys, joka saattoi ip-kanavat entistä kehnompaan tilaan, yhteys pätkii ja eikä tallennusten katsomisesta tule enää mitään. Nyt myös viihteen kanavat jumahtelevat, joko kokonaan tai sitten pelkkä kuva jäätyy. Saattaa myös vetää koko ruudun mustaksi ja käynnistää digiboksin uudestaan. Ei hyvä.

    Onko teillä jotain vaihtoehtoista digiboksia valikoimassa, vähän alkaa nyt usko loppumaan?
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? Laitoin uudelleen tuon päivityspyynnön viankorjaukselle, toista boksia ei ole joka toimisi mobbililaajakaistan päässä (Pace-boksi vaatii kiinteän yhteyden).
  • Kiitos, vaan metsään meni. Tuli kuittaus että _uudempaa_ sovellusta ei ole saatavilla, ja että tulisi käyttää ethernet-kaapelia (ei ole vaihtoehto).
    Vielä jos kerran pyydätte laittamaan sen _vanhemman_ firmiksen. Kiitos!
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Miksi ethernet-kaapeli ei ole vaihtoehto ? Sen reitittimen voi sijoittaa ihan minne tahansa lähelle sitä digiboksia ?
    No, jos se on relevanttia niin siksi että siinä on tulostin jne. työjuttuja kiinni. Niiden paikka on työhuoneessa, ei olohuoneessa. Ja ne siis ethernetillä kiinni.
    Käyttäjätaso 4
    Miksi elisalle ei ole vaihtoehto että asiakkaille annettaisiin laitteita jotka toimisivat niinkuin on mainostettu?
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Odex kirjoitti:
    Miksi elisalle ei ole vaihtoehto että asiakkaille annettaisiin laitteita jotka toimisivat niinkuin on mainostettu?

    Ei kukaan voi taata langattoman verkon toimivuutta kaikissa olosuhteissa, siinä kun on niin monta tekijää, jotka eivät Elisasta riipu.
    Jep. Mutta lähtökohtaisesti voi olettaa että vika on digiboksin raudassa tai softassa, vieressä on pleikkari joka ei pätki leffojen katselussa ollenkaan. Netgem hukkaa yhteyttä vaikka mikään muu laite ei. Yhtenä päivänä oli ongelmia 4g-kuuluvuudessa, mutta nuo päivittäiset ongelmat kyllä paikantuvat digiboksin langattomaan yhteyteen.

    Ja kuten aiemmin jo sanoin, myyjän mukaan tällä kombinaatiolla toimii ilman verkkojohtoja, ja se on edelleen tavoitteena. Jos ei toimi, on aika paksua myydä näitä laitteita kuluttajille ja vihellellä perästä että langattoman verkon toimivuus ei riipu Elisasta. Pitäisi riippua, kun verkon kummassakin päässä on Elisan laite.

    Olosuhteet on enimmäkseen stabiilit. Kuivassa, lämpimässä ja sisätiloissa. Ainoa muutos on ollut tuo tammikuussa tullut päivitys, jonka jälkeen huononi.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Konsultoin tästä vielä digiboksien hallintaa ja tuota vanhaa versiota ei enää bokseille laiteta. Tämä uusin on nimenomaan korjaava päivitys aiemmin ilmenneisiin ongelmiin digiboksin wlanissa ja se on testattu toimivaksi meillä eikä siitä ole asiakkailtakaan tullut negatiivista palautetta. Tuo wlanin signaalitaso boksille on huono ja siihen me ei pystytä vaikuttamaan. Laitteiden uudelleen sijoittelu, verkkokaapelin käyttö tai WLAN-silta/datasähkö ovat tuohon vaihtoehtoja.
     
    No, ne ei ole vaihtoehtoja, ja tässähän mä olen antanut negatiivista palautetta 4 viikkoa. Se "korjaava" päivitys vaan huononsi tilannetta. Eiköhän tehdä niin, että lopetetaan tämä vatulointi ja lähetätte mulle toimivan wlan-tikun jonka vaihdan boksin alitehoisen wlanin tilalle? Ensin voidaan kuitenkin koittaa sitä vanhan firmiksen palautusta, on sitten edes kokeiltu. Nythän ollaan siis 4 viikkoa annettu vain valohoitoa ja uusia arvonimiä!
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Noita vanhoja firmiksiä ei enää digiboksien hallinta laita bokseille eikä meillä valitettavasti ole lähettää pyytämäsi kaltaista tuotetta sinne, koska bokseille ei tehdä kustomoituja ratkaisuja meidän puolelta. Tän päivityksen myötä ei ole saatu yleistä palautetta eikä ole omilla testilaitteilla huomattu, että wlan olisi huonontunut joten mahdollisia keissejä joissa näin olisi käynyt pidetään yksittäistapauksina. Datasähkösovittimet olisivat potentiaalinen ratkaisu tuohon, jos langallista yhteyttä ei ole mahdollista etkä halua muodostaa.
    Ei varmaan kannata jatkaa tätä keskustelua julkisesti, pyydättekö jotakuta aspasta olemaan puhelimitse yhteydessä, saadaan sovittua homma loppuun? Tykkäämme palvelun ominaisuuksista, ja se toimii kaikilla muilla laitteilla, toi digiboksi vaan täytyy saada toimimaan luvatunlaisesti. Eli ei ole suoranaisesti halua irtisanoa palvelua, vain saada se toimimaan.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? Laittelin sinulle yksityisviestiä.
  • Osallistu keskusteluun