Vastattu

Netgem N7700 ja helmikuun odotettu päivitys.



Näytä ensimmäinen kirjoitus

341 kommenttia

Ensi vuoden helmiikuuta odotellessa siiis 😃
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Missä päivitys luuraa?
Käyttäjätaso 5
Valitettavasti päivitystä ei ole vielä näkynyt. Päivitämme kyllä tänne Palstalle heti kun saamme lisätietoja tästä!
Eikös sitä voisi kysyä siltä hekilöltä, joka vastaa näistä päivityksistä.

Ainakin jonkinlainen selvitys tilanteesta olisi paikallaan.
Käyttäjätaso 2
Käsi sydämmelle, kyllä Elisa antaa itsestään melko leväperäisen kuvan kun tähän asiaan ei saada ryhtiä.
Jos ette tiedä todellista päivämäärää ettekä osaa kertia mitä olette alihankkijaltanne tilanneet niin antakaa edes yksi päivämäärä johon mennessä kerrotte lisää.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
On kyllä merkillistä kun elisallakaan ei tiedetä koska on päivitys tulossa. Odotellaan ja odotellaan vain koska se mahdollisesti olisi tulossa.
Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki
Nyt moderaattorit rohkeasti se luuri käteen ja kyselemään asiasta päivityksestä vastuussa olevilta.    
Käyttäjätaso 3
Eikö lie kohta tule vuosi täyteen sitä samaa virttä, että kerrotaan heti kun on jotain kerrottavaa. Onhan tämä nyt ihan uskomatonta touhua kaikkiaan, palvelussa on selviä vikoja ja korjausaikataulu on tämä. Eikä käy kateeksi Elisan asiakaspalvelijoita, täällä kun vielä varmaan ollaan suht lempeitä.
Suomen mainostetuin viihdepaketti ja silti kaikkia operaattoreita jäljessä jopa soneraa 🙂 jo aika noloa olla myöhässä kaikkia kun pitäs olla edellä.
Käyttäjätaso 5
Erityistä päivämäärää näissä tapauksessa ei tosiaan ole valitettavasti tällä hetkellä tiedossa, koska tilanne elää koko ajan. Emme myöskään mielellämme laita mitään aikamääreitä, koska se aiheuttaa vain pettymyksiä jos päivitys ei olekaan silloin tarjolla :)

Mutta sen voimme täällä Palstalla luvata, että heti kun saamme tietoa jaettavaksi päivityksestä, tuodaan se tänne. Itsellänikin on N7700 kotosalla, joten samassa veneessä ollaan :smileycool:
Itselleni tämä asia ei ole kovin tärkeä, boksi on minua palvellut ihan hyvin.

Kuitenkin: Jotenkin voin ymmärtää että tilanteet elävät. Joka tapauksessa hyvään asiakaspalveluun kuuluisi antaa vaikka tietoa seuraavaan tyyliin: meillä on seuraava statuspalaveri Netgemin kanssa dd.mm, ja tiedotamme etenesmisestä dd.mm. Tällä vältetään paljon turhaa kyselyä. Vielä sofistikoituneempaa olisi toki tiedottaa myös mitä korjauksia ja uutta on _varmasti_ tulossa.
Käyttäjätaso 2
Hynni: oletko katsonut esim. huulisynkronointia vai onko se sulle yhdentekevää, vai onko asia kunnossa kohdallasi? Joka ikisessä lähetyksessä huulisynkka on pielessä. Muutakin pielessäolevaa on koko ajan. Pointtisi on muuten hyvä. Mikä tahansa nykyaikainen firma kertoisi edes jollain tasolla asiasta, eikä vetkuttelisi. Ihan niinkuin Elisa ei tietäisi päivityksistä yhtään mitään itse. Siis niiden aikatauluista. Eihän asiat nykyaikana voi mennä niin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Kihap kirjoitti:
Hynni: oletko katsonut esim. huulisynkronointia vai onko se sulle yhdentekevää, vai onko asia kunnossa kohdallasi? Joka ikisessä lähetyksessä huulisynkka on pielessä. Muutakin pielessäolevaa on koko ajan. Pointtisi on muuten hyvä. Mikä tahansa nykyaikainen firma kertoisi edes jollain tasolla asiasta, eikä vetkuttelisi. Ihan niinkuin Elisa ei tietäisi päivityksistä yhtään mitään itse. Siis niiden aikatauluista. Eihän asiat nykyaikana voi mennä niin.

Minulla ei kyseistä ongelmaa ole mutta muutama muu bugi löytyy esim: 4:3 kuvasuhde pysyy 4:3 vaikka vaihtaa kuvasuhteeksi 16:9 vika on tallenteissa ja kanavissa. Ääni asetuksia kun käy säätämässä niin sen jälkeen ei enään pysty ääntä säätämään vaan pitää käyttää johtoa pois. Muita bugeja/ongelmia ei ole vielä vastaan tullut.

Netgem N7700
Käyttäjätaso 2
Onhan se jo moneen kertaan tällä palstalla sanottu mutta sanon sen kuitenkin uudestaan: Tämä ei vetele!

Luulisi että Elisalla on tuotteesta ja palvelusta vastaava henkilö jonka intressissä on tyytyväinen asiakaskunta.
Nyt tuntemattomat modraattorit vastaa mitä sattuu ja yrittää sammuttaa tulipaloa joka on roihunut jo ikuisuuden.

Olisiko liikaa pyydettyä että tuotteesta ja palvelusta vastaava henkilö antaisi vastauksensa palstalla esiintyvään ja usein toistuvaan kysymykseen: Milloin ohjelmistopäivitys tulee ja mitä se pitää sisällään?

Jos joku palstalaisista tietää kuka vastaa tästä toiminnasta niin laittakaa minulle vaikka privaattina hänen yhteystietonsa niin yritän soittaa hänelle - ja jos se laitetaan julkisena tietona niin kaikki palstalaiset soittavat, eikös vaan!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Viasat_HD_asiak kirjoitti:
Onhan se jo moneen kertaan tällä palstalla sanottu mutta sanon sen kuitenkin uudestaan: Tämä ei vetele!

Luulisi että Elisalla on tuotteesta ja palvelusta vastaava henkilö jonka intressissä on tyytyväinen asiakaskunta.
Nyt tuntemattomat modraattorit vastaa mitä sattuu ja yrittää sammuttaa tulipaloa joka on roihunut jo ikuisuuden.

Olisiko liikaa pyydettyä että tuotteesta ja palvelusta vastaava henkilö antaisi vastauksensa palstalla esiintyvään ja usein toistuvaan kysymykseen: Milloin ohjelmistopäivitys tulee ja mitä se pitää sisällään?

Jos joku palstalaisista tietää kuka vastaa tästä toiminnasta niin laittakaa minulle vaikka privaattina hänen yhteystietonsa niin yritän soittaa hänelle - ja jos se laitetaan julkisena tietona niin kaikki palstalaiset soittavat, eikös vaan!
Hermot tässä menee ensin luvataan päivitys tiettynä kuukautena sitten sitä ei tulekkaan ja sen jälkeen ei enään sanota tuleeko seuraavassa kuussa, kesällä vaikko ensi vuonna :smileyangry:
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Jokos olette saanut selvitettyä koska kyseinen päivitys on tulossa?
Tämä alkaa olla vähitellen ihan surkuhupaisan toivotonta. Eikö Elisan:n myydessään Elisa Viihdettä tulisi kertoa asiakkaalle, ettei YLE n HD kanavien häiriötöntä toimintaa voida taata. Häiriöitä esiintyy kaikilla Elisan toimittamilla digibokseilla. Netgem N7700 hukkaa äänen säännöllisin väliajoin. Myös kuvan pikselöitymistä tapahtuu säännöllisesti. Lopputuloksena täysin kelpaamaton katselukokemus. Tulokseen ei vaikuta juurikaan käytettävissä oleva netin nopeus. Yhtä hyvin IP-kanavat ja kaapelin kautta näkyvät sekoilevat samalla tavalla. Edellä mainitut kokemukset ovat peräisin uudesta 100 MB kuituyhteydellä varustetusta talosta, Ja tämä tilanne jatkuu vuosi toisen jälkeen. Mikäli mahdollista viritä ei HD akanavalle. Mikäli HD lähetykset ovat must kannattaa kokeilla muiden operaattoreiden tarjoamia ratkaisuja.

Olisiko tässä vähitellen paikka vaatia hinnan alennusta palvelusta, jota ei ole pystytty toimittamaan speksien mukaisena. Markkinoille ovat tulossa jo nk 4K vastaanottimet, mutta täällä harjoitellaan siirtymistä HD-kauteen!!! 
Mielestäni ainoa tapa vastata Elisan välinpitämättömyyteen tämän laitteen suhteen on kieltäytyä maksamasta kuukausimaksua. Ja nostaa joukkokanne oikeudessa jo maksetuista toimimattoman laitteen kuukausimaksuista. Mitenkään tämä vehje ei täytä HDCP standardia. 
Käyttäjätaso 3
Mikä tilanne?
Visitor kirjoitti:
Mikä tilanne?

;)

https:///t5/Elisa-Viihde-Digiboksit-ja/Netgem-N7700-ja-helmikuun-odotettu-p%C3%A4ivitys/m-p/438718#M38921

 Teemikko:

Erityistä päivämäärää näissä tapauksessa ei tosiaan ole valitettavasti tällä hetkellä tiedossa, koska tilanne elää koko ajan. Emme myöskään mielellämme laita mitään aikamääreitä, koska se aiheuttaa vain pettymyksiä jos päivitys ei olekaan silloin tarjolla :)

 

Mutta sen voimme täällä Palstalla luvata, että heti kun saamme tietoa jaettavaksi päivityksestä, tuodaan se tänne. Itsellänikin on N7700 kotosalla, joten samassa veneessä ollaan :smileycool:
Käyttäjätaso 3
Eli tuohon on siis tyytyminen ja laskut kuitenkin maksettava ajallaan....
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Tainut olla liikaa bugeja päivityksessä kun ei ole vielä tullut.

Toivotaan että saavat päivityksen ulos vielä tämän vuoden puolella.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Viasat_HD_asiak kirjoitti:
Onhan se jo moneen kertaan tällä palstalla sanottu mutta sanon sen kuitenkin uudestaan: Tämä ei vetele!

Luulisi että Elisalla on tuotteesta ja palvelusta vastaava henkilö jonka intressissä on tyytyväinen asiakaskunta.
Nyt tuntemattomat modraattorit vastaa mitä sattuu ja yrittää sammuttaa tulipaloa joka on roihunut jo ikuisuuden.

Olisiko liikaa pyydettyä että tuotteesta ja palvelusta vastaava henkilö antaisi vastauksensa palstalla esiintyvään ja usein toistuvaan kysymykseen: Milloin ohjelmistopäivitys tulee ja mitä se pitää sisällään?

Jos joku palstalaisista tietää kuka vastaa tästä toiminnasta niin laittakaa minulle vaikka privaattina hänen yhteystietonsa niin yritän soittaa hänelle - ja jos se laitetaan julkisena tietona niin kaikki palstalaiset soittavat, eikös vaan!
niin kauan kuin  asiakkaat jollain lailla  asian sietää niin elisan ei tarvi tehdä mitään  sitten vasta kun asiakkaat kaikkoo tai aletaan uhkaileen joukko kanteella niin elisan on pakko  alkaa tekeen jotain  ei noi yksittäisten ihmisten korvauspyynnöt hetkauta paljoo asiakkaita itsekin  toivon että tiedotus olis parempaa  sen suhteen koska korjaus tulee
Käyttäjätaso 3
Sen verran olisi ainakin kohtuullista valoittaa, että onko päivitystä edes aloitettu väsäämään!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Visitor kirjoitti:
Sen verran olisi ainakin kohtuullista valoittaa, että onko päivitystä edes aloitettu väsäämään!

Sen verran sisäpiiritietoa olen kuullut, että koodareille Intiaan on viime viikolla lähetetty

  • kotistudio, että voivat testata äänen toimivuutta
  • harava-antenni Ylen HD lähetysten tutkimista varten
että kyllä se siitä, älkää nyt hötkyilkö :p

Osallistu keskusteluun