Vastattu

Netgem N7700 ja helmikuun odotettu päivitys.



Näytä ensimmäinen kirjoitus

341 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
hvihavai kirjoitti:
Olisi taikka on siis ollut aivan naurettavaa tilata niitä ilman T2 tukea... 

Tuo pitää ehdottomasti selvittää johtuuko raudasta vai softasta tuon T2 virittimen puute. Jos vika on softassa niin T2 viritin pitää ehdottomasti saada käyttöön. Jos taas johtuu raudasta niin on ollut typerää tilata kyseinen boxi ilman T2 viritintä.
Käyttäjätaso 2
Jos oikein muistan, niin joku kertoi aiemmin, ettei Netgem 7700:ssa ole T2-viritintä.
Käyttäjätaso 7
Kihap kirjoitti:
Jos oikein muistan, niin joku kertoi aiemmin, ettei Netgem 7700:ssa ole T2-viritintä.

Kyllä siinä speksien mukaan sellaisen pitäisi olla , ellei Elisa ole teettänyt purkkiin myös rautamuutoksia.

http://www.netgem.com/netgem-products-platforms.php

Softatuki Elisan softasta ainakin puuttuu DVB-T2:lle.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kihap kirjoitti:
Jos oikein muistan, niin joku kertoi aiemmin, ettei Netgem 7700:ssa ole T2-viritintä.

Tämä valitettavasti pitää paikkansa.

N7700 boksissa ei ole DVB-T2 tukea raudan puolesta, koskee molempia, sekä v1, että v2 malleja.
Uuden boxin tultua (Netgem 7700) alkoi television ääni katketa yht äkkiä ilman, että boxiin koskee. Järjestelmän signaalivuo on: Boxi > Yamahan vahvistin > Sony TV, josta otetaan ääni kuulokkeille (klo 22:oo jälkeen). Miksi ulos töllöstä? Vahvistimen linjaulostulon jännite väärä kuulokkeille ja taitaa katketa mute-asennossa.

@Sakari Alanne  Onko tulevassa softan päivityksessä korjaus tähän bugiin, jota on kuvailltu jo useampaan kertaan aikaisemmissa postauksissa. En viitsisi alkaa modifioida HDMI-kaapelia. Jos ei ole korjauksessaa tulossa, niin voisiko Elisa lähettää modifioidun kaapelin. Hintaanhan kuuluu toimiva systeemi, kiitos.

Nimimerkin takaa löytyy asiakasnumeroj jonka kautta saa toimitusosoitteen MODIFIOIDULLE HDMI-kaapelille.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Timkem kirjoitti:
Uuden boxin tultua (Netgem 7700) alkoi television ääni katketa yht äkkiä ilman, että boxiin koskee. Järjestelmän signaalivuo on: Boxi > Yamahan vahvistin > Sony TV, josta otetaan ääni kuulokkeille (klo 22:oo jälkeen). Miksi ulos töllöstä? Vahvistimen linjaulostulon jännite väärä kuulokkeille ja taitaa katketa mute-asennossa.

@Sakari Alanne  Onko tulevassa softan päivityksessä korjaus tähän bugiin, jota on kuvailltu jo useampaan kertaan aikaisemmissa postauksissa. En viitsisi alkaa modifioida HDMI-kaapelia. Jos ei ole korjauksessaa tulossa, niin voisiko Elisa lähettää modifioidun kaapelin. Hintaanhan kuuluu toimiva systeemi, kiitos.

Nimimerkin takaa löytyy asiakasnumeroj jonka kautta saa toimitusosoitteen MODIFIOIDULLE HDMI-kaapelille.

En valitettavasti osaa sanoa, en ole uuden softaversion changelogia nähnyt.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
sakarialanne kirjoitti:
Kihap kirjoitti:
Jos oikein muistan, niin joku kertoi aiemmin, ettei Netgem 7700:ssa ole T2-viritintä.

Tämä valitettavasti pitää paikkansa.

N7700 boksissa ei ole DVB-T2 tukea raudan puolesta, koskee molempia, sekä v1, että v2 malleja.

Voi kettu minkä roskan elisa on mennyt tilaamaan. :smileyangry:
Käyttäjätaso 2
Äänen katkeaminen on 7700:n ominaisuus. Ainakin TV1:llä.
Jos se on ominaisuus, niin sehän olisi pitänyt olla mukana Elisa Viihteen mainosluettelossa, jossa on lueteltuna Viihteen muutkin hyödylliset ominaisuudet (edut etc.).

Kele! Olis pitänyt lukea täältä palstalta Viihteen ominaisuudet ennen kuin menin vaihtamaan vanhasta harmaasta boxista tähän ritsaan. Se vanha toimi 99,99 %sesti oikein. Ei ongelmia kuvassa tai äänessä ja TimeShift toimi USB-kovalevyn kanssa hienosti. 

- Nykyisen boxin kuva on täyttä kuraa, vaikka 100/10 laajakaista ja boxi yhdistetty modeemiin ethernetillä. Toi äänen häipyminen tapahtuu myös mediatallenteita (ts-filet) katsottaessa. Siinä siitten sulkeista kanavan vaihdon kanssa, ennen ja jälkeen.

+ Ainoa positiivinen puoli on median toisto kovalevyltä. Mulla on kytkettynä telakka kahdella 3,5" levyllä ja hyvin pelittää eli periaatteessa kapasiteetti voisi olla 6 teraa! Valokuvat näytetään  myöös kansioittain, mikä minun mielestä on toimiva tapa arkistoida kuvat. Mediapuolella voisi olla copy-mahdollisuus, niin uudet kuvat esim. sais kopiooitua tietokoneen mediaserveriltä boxin kovalevylle.
Käyttäjätaso 3
Nosto, ettei ainakaan unohdu...
Käyttäjätaso 3
sakarialanne kirjoitti:
Visitor kirjoitti:
Melkoinen valtionsalaisuus jos kerran "kaiken näköistä tehty".... vai miksi ei yksinkertaiseen kysymykseen "mitä on tehty?" voi vastata jos tietoa on?
Malta vielä tovi, kyllä sinä sitten näet, kun päivitys saadaan tulille, että mitä muutoksia se tuo tullessaan.


"tovi" no nyt kestänyt kaksi viikkoa. Määritteletkö "tovin" pituuden, jotta muutkin tietäisivät sen.
Tovi on sopivan epämääräinen aika, kun todennäköisesti kukaan ei Elisalla tiedä sitä, milloin päivitys saadaan jakelukuntoon.;)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
sakarialanne kirjoitti:
Visitor kirjoitti:
Melkoinen valtionsalaisuus jos kerran "kaiken näköistä tehty".... vai miksi ei yksinkertaiseen kysymykseen "mitä on tehty?" voi vastata jos tietoa on?
Malta vielä tovi, kyllä sinä sitten näet, kun päivitys saadaan tulille, että mitä muutoksia se tuo tullessaan.

Taitaa koskea myös Elisan väkeä... :p
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Elisan tuntie niin päivitystä saatetaan joutua odottelemaan vielä puolesta vuodesta jopa vuoteen. 
Käyttäjätaso 2
Tervehdys jutun seuraajille!

Omalta osaltani tein Elisan kanssa diilin, jonka mukaan siirryin käyttämään sitä Pacen valkoista boksia kunnes NetGem saa päivityksensä ja mahdollisesti sen jälkeen lähtee toimimaan.

Minulle showstopperiksi muodostui viime kädessä kuvan ja äänen vaihteleva laatu.

Tuo Pace -boksi ei ole mikään maailman paras, saati kaunein, mutta se näyttää kuvan ja soittaa äänen paremmin kuin NetGem ja se riittää minulle toistaiseksi. Käyttöliittymä on hidas mutta siihen tottuu. Toivottavasti siitä ei löydy muita häiritseviä ominaisuuksia tai vikoja sillä uskon että Elisa on laittanut kaikki paukut NetGemin kehitykseen.

Minä neuvon niitä, jotka eniten kärsivät kuvanlaadusta tekemään samoin kuin itse tein. Alkuun pääsee tekemällä vikailmoituksen.

Elisan vikapalvelun henkilökunta on osoittanut todellista auttamisen halua ja on koko tämän prosessin aikana ollut aktiivinen ja etsinyt ratkaisuja kokemaani laatuongelmaan. Siitä suuri kiitos heille.

Jään seuraamaan tätä keskusteluhaaraa ja odottamaan, että se kauan luvattu päivitys vihdoin saadaan jakeluun.
Käyttäjätaso 3
Kerropa sitten väliaikatietoja millä taajuudella se Pace jumittelee.

Hieman huijattu olo tässä ihmislapselle kehittyy, kun tuosta Netgemistä ei ensin kerrottu muita eroja Paceen kuin YLE Areenan puuttuminen ja ajansiirtotoiminnon puute, mutta itseä tässä pahiten riivaa kuvanlaatu, lähetysten viive, kotiteatterin toimimattomuus, ajansiirron puute, ongelmat Ylen HD-kanavissa, netin tukkiminen ja umpisurkea käyttöliittymä. Jatkuvasti korjaavaa päivitystä luvataan, mutta koskaan sitä ei kuulu eikä kyllä oikein kiinnosta palata Paceen, joka jumiutuu useamman kerran illassa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Visitor kirjoitti:
sakarialanne kirjoitti:
Visitor kirjoitti:
Melkoinen valtionsalaisuus jos kerran "kaiken näköistä tehty".... vai miksi ei yksinkertaiseen kysymykseen "mitä on tehty?" voi vastata jos tietoa on?
Malta vielä tovi, kyllä sinä sitten näet, kun päivitys saadaan tulille, että mitä muutoksia se tuo tullessaan.


"tovi" no nyt kestänyt kaksi viikkoa. Määritteletkö "tovin" pituuden, jotta muutkin tietäisivät sen.

EDIT: poistettu tästä kohtaa "tovin" määritelmä, koska se aiheutti mielipahaa. Anteeksi.

Minulla ei ole uutta kerrottavaa päivityksen aikataulusta.
Käyttäjätaso 3
Sakarialanne kehtaa sitten vielä *****illa asiasta...? Eli onko laskun tovin myöhässä maksaminen myös viivästyskoroltaan sama maksan sen sitten päivän tai vuoden myöhässä? Nyt Elisa joku asiasta vastaava kommentoimaan miksi on niin vaikeaa. Tai hänen spostiosoite tai puhelinnro tänne niin voi jokainen myös itse kysellä!
Visitor kirjoitti:
Sakarialanne kehtaa sitten vielä *****illa asiasta...? Eli onko laskun tovin myöhässä maksaminen myös viivästyskoroltaan sama maksan sen sitten päivän tai vuoden myöhässä? Nyt Elisa joku asiasta vastaava kommentoimaan miksi on niin vaikeaa. Tai hänen spostiosoite tai puhelinnro tänne niin voi jokainen myös itse kysellä!
Turha toive.

Tätä on yritetty usean vuoden aikana ilman tulosta.:(
Käyttäjätaso 2
Tuksi79 kyseli kokemuksia jumitilanteista Pacella.

Nyt perjantaista lähtien katselleen kokemuksella voin ilolla todeta etten ole yhtään jumitilannetta (vielä) kokenut.

Kapula on "tahmea" mutta kun sen tietää niin sen kanssa voi elää. Tallenteiden hallinnan teen nyt pääsääntöisesti iPad - sovelluksella ja se toimii hyvin. Tallennehakemistoa ei pysty poistamaan Pacella.

Kuva tulee suht hyvänä ja ääni kulkee... ja sehän on se (minulle) tärkein asia.

Pacen valikkosivut ovat mitä ovat ja vaimo jaksaa valitella niiden rakeisuutta, mutta niillä pärjää.

En kuitenkaan toivo että Pacella kovin pitkään tarttis elää sillä onhan NetGemin käyttöliittymän nopeus ja kuvanlaatu (silloin kun se osuu hyvänä kohdalle) parempi kuin Pacessa... mutta Pace toimii kuin junan vessa kun taas NetGem on herkkä saadulle verkkonopeudelle ja heikentää itse kuvan laatua mukamas huonon verkkoyhteyden vuoksi.
Käyttäjätaso 3
 Eipä se mielipahaa aiheuttanut. Kertoi vain tyhjentävästi sen miten vakavasti otatte tämän laitteen viat.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Visitor kirjoitti:
 Eipä se mielipahaa aiheuttanut. Kertoi vain tyhjentävästi sen miten vakavasti otatte tämän laitteen viat.

Toki ne otetaan vakavasti ja on tarkoitus korjatakin, aikataulut eivät nyt vain ole valitettavasti menneet ihan alkuperäisten suunnitelmien mukaan. Täytyy jatkossa skarpata aikatauluarvioiden "julkistamisessa", ettei tule pettymyksiä.
Käyttäjätaso 3
Tai voisiko ajatella että vaihtoehtona olisikin skarppaaminen aikataulujen pitämisessä?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Viasat_HD_asiak kirjoitti:
Tuksi79 kyseli kokemuksia jumitilanteista Pacella.

Nyt perjantaista lähtien katselleen kokemuksella voin ilolla todeta etten ole yhtään jumitilannetta (vielä) kokenut.

Kapula on "tahmea" mutta kun sen tietää niin sen kanssa voi elää. Tallenteiden hallinnan teen nyt pääsääntöisesti iPad - sovelluksella ja se toimii hyvin. Tallennehakemistoa ei pysty poistamaan Pacella.

Kuva tulee suht hyvänä ja ääni kulkee... ja sehän on se (minulle) tärkein asia.

Pacen valikkosivut ovat mitä ovat ja vaimo jaksaa valitella niiden rakeisuutta, mutta niillä pärjää.

En kuitenkaan toivo että Pacella kovin pitkään tarttis elää sillä onhan NetGemin käyttöliittymän nopeus ja kuvanlaatu (silloin kun se osuu hyvänä kohdalle) parempi kuin Pacessa... mutta Pace toimii kuin junan vessa kun taas NetGem on herkkä saadulle verkkonopeudelle ja heikentää itse kuvan laatua mukamas huonon verkkoyhteyden vuoksi.
Tuohon voisi vielä lisätä sen että kun boxi on päällä niin netti menee niin tukkoon että sitä ei voi käyttää. Kuvan laatu on myös surkea paikalta 500 eteenpäin kun niitä vertaa kanaviin 1-19 jotka tulee multicastina IPTV:nä. Myös ylen HD kanavien paikoilla  21 22, 25 ja 27 kuvan laatu on paljon parempi mitä 511, 512, 515, 517 koska kanavat paikoilla 21-27 tulee multicastina. Osan tallenteiden kuvan/äänen laatu on surkea eikä tekstityksen valita toiminto toimi. Tallenteiden kuva suhdetta ei myöskään pysty muuttamaan jos kuva suhde on 4:3 ja asetuksista on valittu 16:9 niin kuvasuhteena pysyy 4:3. Arkisto betan osan tallenteiden kuvan/äänenlaatu on surkea ja tallenteiden kelaustoiminto ei toimi kunnolla. Ajansiirto puuttuu, yle areena sovellus puuttuu. Teksti-tv on myös surkea ja käyttökelvoton. Tv-opas on myös surkea ja käyttökelvoton.

Onneksi postissa on tulossa pace dit7100 boxi 🙂
Käyttäjätaso 3
Joko? Ja ihan mielenkiinnosta milloin on edellinen päivitys boksille julkaistu?

Osallistu keskusteluun