Vastattu

Netgem N7700 ja helmikuun odotettu päivitys.


Käyttäjätaso 2
  • Satunnainen osallistuja
  • 13 kommenttia
Niin onko päivitys tulossa aikataulun mukaisesti?

Joko voidaan kertoa minkälaisia uusia ominaisuuksia on tulossa?

Olisiko tulevaisuudessa mahdollista saada tulevan päivityksen tiedot (aikataulu, mahdolliset muutokset ja ohjelmisto uudistukset/korjaukset) ja menneiden päivityksien "historia" yhden otsikon alle lukittuna? Idealla yksi otsikko per digiboksi.

Entä onko mahdollista jotenkin päästä mahdolliseksi beta-testaajaksi?

-ZaG 
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kake1 25 kesäkuu 2015, 14:19

  • Oletko kokeillut toisella antennijohdolla? Jos kyseessä on antenniverkon kohde niin sitten varmaan pitäisi kutsua antenniasentaja paikalle mittailemaan tasoja. :)

  • Katso alkuperäinen viesti

    341 kommenttia

    Käyttäjätaso 2
    Jatkan Netflix teemaa, joka on itselle läheinen. Itse vertaan Elisa Viihdettä ja Netflixiä toisiinsa usein käyttäjäkokemuksen kannalta. Tästähän Elisan henkilökunta ja Elisan "fan-boy:t" eivät yleensä tunnu pitävän. Lienee aiheena kiusallinen, koska vastaukset ovat yleensä olleet melko happamia esimerkiksi tyyliin "palveluita ei voi verrata keskenään koska käytetty tekniikka täysin erilaista".

    Todella kummallinen peruste omasta mielestäni, koska vertauksen voi mielestäni aivan hyvin tehdä. Molemmissa palveluissa, Viihteessä ja Netflixissä, on kyse streamatun audiovisuaalisen materaalin katsomisesta "asiakaspäätteeltä" maksua vastaan. Asiakaspuolelta merkitsevää on se mikä on asiakaskokemus, laatu ja toimintavarmuus on merkitsevää. Ei se, kuinka ingenjöörit tai koodarit ovat asian toteuttaneet.

    Asiakaspuolelta katsottuna teknisen toteutuksen laadusta voi tehdä jotain päätelmiä softa- ja hardwarepuolen klaaramisesta, vaikka mitään ITC osaamista ei olekkaan. Siitä nimittäin kertoo juurikin tuo edellämainittu asiakaskokemus.

    Viihteen boksina kotonamme on Pace, joka on muutaman metrin verkkokaapelilla kiinni ADSL modeemissa. Ongelmia on enemmän tai vähemmän jatkuvasti, samoja mitä täällä on kuvattuna. Myös tallenteen audiovisuaalisen laadun kun myös toimintavarmuuden osalta. Syyksi Elisa tarjoaa aina sitä, että talonyhtiömme kuparikaapelointi on niin vanhaa että se tuottaa häiriölähteitä ja täten heikentää boksin toimintaa ja katselukokemusta.

    Samaan aikaan kuitenkin Netflix toimii täysin virheettä ja rivakasti. Sama talo, sama kaapelointi, sama modeemi. Netflixin katselupäätteenä on seitsemän vuotta vanha PS3 joka on vielä WLAN yhteydessä LANGATTOMASTI samaan Elisan toimittamaan modeemiin, jossa Pace on kiinni verkkopiuhalla.

    Yleensä kun esitän Elisan väelle tämän esimerkin kritiikkinä ja esimerkkinä huonosta laitteistosta ja palvelun teknisestä toteutuksesta, saan happaman vastauksen ja yleensä tuon perustelun "erilaisesta teknisestä toteutuksesta" joka on anteeksi vaan, omasta mielestäni kovin outo ja epärelevantti. Asiakaskokemus on kaikkein tärkein.

    Toivoisinkin tähän nyt jotain kommenttia Elisan väeltä, mutta en aio pidättää hengitystäni sitä odottaessani.
    Käyttäjätaso 3
    Eipä mittään, ei aiheutunut mielipahaa eikä se ollut henkilökohtaiseksi tarkoitettu kommentti. Yleisesti ottaen vaan se lähtökohta Elisan suunnalta on se, että homma toimii ja vika on asiakkaan päässä (tästä voi lukea lukemattomia esimerkkejä palstalta) ja sitten pitkän jankkaamisen ja vääntämisen jälkeen viimein myönnetään, että ongelma on tuossa boxissa tai muualla. Se on mielestäni vähän outo toimintamalli.
    Käyttäjätaso 2
    Tuota itsekin kummastelen, sillä esim. Netflix toimii todella hyvin PS3:n kautta langattomasti SuperHD-laadulla + Dolby Digital -äänillä. Täällä tarjotaan esimmäiseksi "kytke ethernetpiuha -korjausta" melkein ongelmaan kuin ongelmaan. 

    Itse en ole kyllä edes N7700:a langattomasti kokeillut, eikä ole muutenkaan suurempia pätkimisongelmia ollut palvelun kanssa. Lähinnä nämä boksin ja palvelun puutteet ärsyttävät (ja katteettomat lupaukset):

    • Ala-arvoinen EPG
    • Vuokraamon monikanavaäänet
    • Kanavalistan muokkaus
    • Ei mahdollisuutta katsoa keskeneräistä tallennusta
    • Ajansiirto
    Ihan vain muutaman mainitakseni.

    Päivityksestä puheenollen, noiden animaatioiden lisäksi, olen huomannut boksin käynnistymisen pidentyneen.
    Ensi vuoden helmiikuuta odotellessa siiis 😃
    Blueberry kirjoitti:
    Jos ajansiirtoa ei koskaan ole tulossa, niin nyt on hyvä hetki sanoa se suoraan. ErnoO?
    Sanoisin kyllä jos se ei olisi koskaan tulossa.
    Vaikka on tuo uusi boxi ehkä ollut sen 59 euron arvoinen, mutta aina parempi kun saa "halavalla" eli ilmaiseksi.:)
    Silti olen sitä mieltä, että niin kauan kun Elisa ei saa jokaiseen boxiin samansisältöisiä palveluita ja toiminnaltaankin vakaata palvelua boxista riippumatta, niin uuden boxin saisi lähettää automaattisesti, ottaa ihmiset sitä käyttöönsä sitten tai ei.

    Ja vähintä mitä voisi vaatia, on se, että Elisalta tulisi automaattisesti ehdotus uuden boxin saamiseksi, että jos ei ole aikaisempaa määräaikaista sopparia päällä, niin sopimuksen uusimiseksi määräaikaisuudella, voi uuden boxin saada ilmaiseksi. Tätä ei kerrottu, ennen kun kirjoitin palstalle, että tuon boxin pitäisi saada ilmaiseksi, kun on "vanha" asiakas.

    Mitään ei olisi tiennyt, jos ei olisi kysellyt. Kuitenkin jää tunne, että on paljon etuja, mitä täytyy erikseen kysyä. Ja mistä tietää kysyä sellaisista eduista, mistä ei infoa tule minkäänlaista.

    Myös ns. "vanhoja" asiakkaita pitäisi "palkita" joillakin eduilla. Eikä tarjota porkkanaa vain uusille asiakkaille.

    Kuitenkin kai Elisankin tarkoitus on pitää kiinni jo olemassa olevista asikkaistakin, eikä haalia uusia.

    Yritystoiminnassa mielestäni kanta-asiakkaat ovat tärkeitä.
    Käyttäjätaso 3
    Kunniamerkki
    Viasat_HD_asiak kirjoitti:
    jusbe - me ollaan molemmat "Tietotoimisto" -leimattuja; tietia siis on muillekin jakaa.

    Mutta ajatellaankos näin: Elisalla ehkä 2-300.000 viihdeasiakasta. Täällä kirjoittelee ehkä 100 asiaan tavalla tai toisella asiaan vihkiintynyttä. Valtaosa siis hiljaa ja tyytyväisiä - mikä minulle tarkoittaa peruskäyttäjää joilla ei tarvetta kaikenkarvaiselle erikoispalvelulle. Tästä johdan ajatukseni "valtaosasta". Jos sinulla on erilaista tietoa niin kuuntelen sitä avomielin ja vaihdan kantaania jos tarve.
    Hiljaa oleminen tällä palstalla ei ole tae oikeastaan mistään. Iso osa ongelmaisista ei koskaa ole edes kuullut tästä palstasta saatika sitten halua sitä käyttää. Puhelin on edelleen monille ainoa oikea yhteyskanava, vaikka palveluntarjoajat oikeastaan minkään tuotteen osalta eivät haluaisi puhelimeen vastata.
    ErnoO kirjoitti:
    Viasat_HD_asiak kirjoitti:
    Kerroppa sitten ErnoO mitä on tulossa kun kerran tiedät tuon ajansiirrosta.
    Itse olen sitä mieltä että on molemmin puolin reilumpaa kertoa uusista ominaisuuksista vasta sitten kun on jotain näytettävää.

    Elisa Viihteen seuraava uusi ominaisuus MTV:n kuuden maksukanavan katselu Android- ja iOS mobiililaitteilla. Android betassa alkaen tänään, iPhone ja iPad tulevat kesäkuussa.

    Eikös olisi aika ruveta taas pitämään huolta siitä Viihteestä, mikä on ostettu eli boksien kautta katsottavat peruspalvelut ja boksien toiminta.

    Viimeaikoina on vain heikennetty muiden laitteiden takia Netgem N7700 boksin niitä  palveluja, jotka sisältyvät Viihteen pakettiin ilman lisämaksuja.
    Käyttäjätaso 3
    Samaa ajansiirtoa kaipaan. Luvattu oli helmikuun päivityksessä ja olettaisin tämän nyt toukokuussa tulleen olevan se kuuluisi helmikuun päivitys. Tästä ominaisuudesta riippuu hyvin pitkälti jatkanko asiakkaan kahta vuotta loppuun. Jos lupausten pettäminen on hyväksyttävää Elisalta niin silloin voin myös itse olla pitämättä lupaustani kahden vuoden asiakkuudesta!
    Käyttäjätaso 1
    Kunniamerkki
    Kiitos bug fixistä. Milloin varsinainen päivitys ajansiirtoineen tulee?
    Käyttäjätaso 1
    Tuli pääsiäiseksi hankittua tuo Netgem N7700 (aikaisemmin käytössä N7600, jonka mainosten yli hyppäämiset eivät enää oikein toimineet)). Huomasin palstaa lukiessani, että uusi päivitys N7700:lle on tulossa (?!?). Sellainen todella tarvitaan. Onhan tämä purkki käsittämättömän tönkkö tietyissä asioissa. Ihmettelen kyllä miten tämä on voinut läpäistä käyttöönottokontrollin?

    Parin päivän käyttökokemus toi seuraavat huomiot:

    Plussaa:

    + selkeän näköinen käyttöliittymä

    + näppärä kaukosäädin

    + toimii myös langattomassa verkossa

    + hyppiminen tallenteissa eteen ja taakse toimii oikein

    Miinusta:

    - Pahin vika: ääni katoaa etenkin YLE:n HD-kanavilla muutaman tunnin välein (kanavanvaihto edestakaisin auttaa)

    - Toiseksi pahin vika: YLEn tallenteiden tekstitysvaihtoehtovalinta on poissa: monikielisessä perheessämme tämä oli usein käytetty ominaisuus (Elisa shopitissa ei mainittu tästä puutteesta mitään) 

    - Kolmanneksi pahin "vika": ohjelmaopas on käytännössä käyttökelvoton. Kelaamista joka suuntaan ja paljon. Uutisten aikana ei voi enää selata käyttöopasta, koska opas hiljentää äänen. Oppaan ulkoasu on suorastaan hirveä. (Onneksi voi selata katsomansa kanavan tulevia ohjelmia kun käyttää pienoisruututoimintoa. Tämä onkin ainoa toimiva tapa selata tulevia ohjelmia tällä boxilla.)

    - "virransäästötoiminto". Mikähän juttu tämä on? Olen säätänyt sen 8 tuntiin, mutta boxi menee tähän tilaan täysin sattumanvaraisesti. Ikävää, koska uudelleenkäynnistys kestää kauan kun verkkoyhteyttä luodaan uudestaan. Tämä toiminto pitäisi saada valittua pois kokonaan.

    - ajansiirto puuttuu (minua ei haittaa, kun en käytä, mutta ei tästä minulle Elisashopitissa kerrottu)

    - boxi sekoaa (=jumittuu) jos yrittää mennä suosikkikanavatilassa olevaan ohjelmaoppaaseen kanavalta, joka ei ole suosikkikanavalistassa (onneksi ei tarvitse mennä kun tuo ohjelmaopas on niin huono ;)

    - surkea kuvanlaatu ensimmäisten kanavallaolosekuntien aikana tekee kanavasurffauksesta vähemmän miellyttävän, mutte tämän kanssa voinee elää

    -teksti-tv ja alasivujen valinta , huoh (ei sitten kukaan ikinä testannut)

    Palstaa kun vähän selasin niin huomasin, että samantapaisia kokemuksia näyttää muillakin olevan. 

    Onhan se hieman härskiä toimintaa Elisalta, kun palvelusta peritään täysi hinta eikä pystytä lupaamaan edes aikaa, milloin viat ja puutteet korjataan. ...puhumattakaan siitä, että joku asioista vastaava pyytäisi anteeksi.

    Kiva, että jotkut moderaattorit edes yrittävät pitää käyttäjiä tyytyväisinä, mutta heidän hommansa näyttää aika epäkiitolliselta, jos ja kun Elisan johto ei vaivaudu ottamaan kantaa liiketoiminnan ydinpalvelun puutteisiin. Vai enkö ole vain löytänyt johdon pahoitteluviestiä?
    Tämä alkaa olla vähitellen ihan surkuhupaisan toivotonta. Eikö Elisan:n myydessään Elisa Viihdettä tulisi kertoa asiakkaalle, ettei YLE n HD kanavien häiriötöntä toimintaa voida taata. Häiriöitä esiintyy kaikilla Elisan toimittamilla digibokseilla. Netgem N7700 hukkaa äänen säännöllisin väliajoin. Myös kuvan pikselöitymistä tapahtuu säännöllisesti. Lopputuloksena täysin kelpaamaton katselukokemus. Tulokseen ei vaikuta juurikaan käytettävissä oleva netin nopeus. Yhtä hyvin IP-kanavat ja kaapelin kautta näkyvät sekoilevat samalla tavalla. Edellä mainitut kokemukset ovat peräisin uudesta 100 MB kuituyhteydellä varustetusta talosta, Ja tämä tilanne jatkuu vuosi toisen jälkeen. Mikäli mahdollista viritä ei HD akanavalle. Mikäli HD lähetykset ovat must kannattaa kokeilla muiden operaattoreiden tarjoamia ratkaisuja.

    Olisiko tässä vähitellen paikka vaatia hinnan alennusta palvelusta, jota ei ole pystytty toimittamaan speksien mukaisena. Markkinoille ovat tulossa jo nk 4K vastaanottimet, mutta täällä harjoitellaan siirtymistä HD-kauteen!!! 
    Eikös sitä voisi kysyä siltä hekilöltä, joka vastaa näistä päivityksistä.

    Ainakin jonkinlainen selvitys tilanteesta olisi paikallaan.
    Käyttäjätaso 2
    Onhan se jo moneen kertaan tällä palstalla sanottu mutta sanon sen kuitenkin uudestaan: Tämä ei vetele!

    Luulisi että Elisalla on tuotteesta ja palvelusta vastaava henkilö jonka intressissä on tyytyväinen asiakaskunta.
    Nyt tuntemattomat modraattorit vastaa mitä sattuu ja yrittää sammuttaa tulipaloa joka on roihunut jo ikuisuuden.

    Olisiko liikaa pyydettyä että tuotteesta ja palvelusta vastaava henkilö antaisi vastauksensa palstalla esiintyvään ja usein toistuvaan kysymykseen: Milloin ohjelmistopäivitys tulee ja mitä se pitää sisällään?

    Jos joku palstalaisista tietää kuka vastaa tästä toiminnasta niin laittakaa minulle vaikka privaattina hänen yhteystietonsa niin yritän soittaa hänelle - ja jos se laitetaan julkisena tietona niin kaikki palstalaiset soittavat, eikös vaan!
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    Kihap kirjoitti:
    Docento: mikä tuo Netgem N8100 on?
    Netgem N8100 on ennen Pacea julkaistu digiboxi jota ei enään saa elisalta eikä sitä päivitetä. Kaikki kanavat sillä kyllä vielä näkyy ja sitä pystyy käyttämään. Kyseisellä Boxilla kanavat tulevat Multicastina eli ei viiveellä niin kuin Netgem N7700 boxilla. Boxissa on myös SD/HD kanavat erikseen.

    Kyseisestä boxista löytyy Katsomo ja yle areena sovellus ja ajansiirto. Catch-up sovellus puuttuu joka on iso miinus. 

    Oman kokemusken mukaan kyseinen boxi toimii paljon paremmi  mitä Netgem N7700 ja Pace dit7100 mutta siitä puuttuu tuo Catch-up sovellus joka on minulle ainakin tärkeä kun on MTV total tilattuna.
    Käyttäjätaso 3
    Onhan se erilainen tekninen toteutus, selvästi huonompi.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    Tämän digiboxin omaaville voisi ajaa vuokraamoon ilmaisia leffoja tai muuta vastaavaa korvausta. Tuskin Elisa konkurssia näillä toimilla tekee?
    tapwin kirjoitti:
    Jatkan Netflix teemaa, joka on itselle läheinen. Itse vertaan Elisa Viihdettä ja Netflixiä toisiinsa usein käyttäjäkokemuksen kannalta.


    Ymmärrän hyvin vertailusi lähtökohdan, videopalvelu kuin videopalvelu. Tekniset erot ovat kuitenkin todellisuutta, monet niistä tulevat toimintaympäristöstä eikä Elisan toiminnasta ja jos palveluja haluaa vertailla järkevästi niin niitä on pakko ottaa jonkin verran huomioon.

    Et kerro tarkemmin mitä ongelmia sinulla on Pacen kanssa, joten en voi ottaa kantaa siihen onko juuri sinulla talon kaapelointi osallinen ongelmaan vai ei. Pacessa on edelleen omat ongelmansa, erityisesti juuri toimintavarmuuden osalta, ja niiden esiintyminen ja vakavuus on hyvin tapauskohtaista. Jossain tapauksissa boksin vaihto toiseen malliin on paras tai ainoa ratkaisu.

    Tallenteiden audiovisuaaliseen laatuun sen sijaan pystyy ottamaan kantaa. TV-ohjelmien verkkotallennus on tähän kevääseen asti perustunut yksityisen kopioinnin oikeuteen ja osana tätä kokonaisuutta on ollut oletus että verkkotallennuspalvelu ei saa muuttaa tallenteita vaan ne säilötään ja toimitetaan eteenpäin samassa formaatissa kuin ne jaellaan antenniverkossa. Tuo formaatti (MPEG-2) täyttää pian 20 vuotta ja ei ole millään mittarilla optimaalinen videokuvan jakeluun internetin yli. Tämä asia on onneksi muuttumassa, mutta senkin jälkeen tietysti tallenne ei voi olla kuvanlaadultaan yhtään parempi kuin alkuperäinen lähete josta se on tehty.

    Netflixin, sekä Elisa Viihteessä esimerkiksi vuokraamon sisältöjen suhteen, tilanne on toisenlainen. Videotiedostot saadaan suoraan studioilta, yleensä hyvissä ajoin ja ne voidaan muuttaa jakeluun parhaiten soveltuvaan muotoon. Jos siis haluat verrata Elisa Viihteen ja Netflixin kuvanlaatua, niin parhaan vertailun saat vertaamalla samantyyppistä sisältöä. Joku kultasilmä varmasti löytää vielä tälläkin tasolla eroa, itselleni ei sellaista taitoa ole suotu vaan minun silmääni molemmat näyttävät tarpeeksi virheettömiltä.

    Playstation 3:n käyttäminen vertailulaitteena muuten imartelee kovasti. Kun se esiteltiin, internetin tarinoiden mukaan yhden laitteen valmistaminen maksoi Sonylle yli $800 eli satoja dollareita enemmän kuin hinta jolla sitä myytiin. Nyt kun noita on valmistettu ehkä 90 miljoonaa kappaletta niin valmistuskustannuskaan ei ole enää kuin kolminkertainen verrattuna tyypilliseen digiboksiin.
    Käyttäjätaso 3
    Kunniamerkki
    Ajansiirron tarve varmasti vaihtelee käyttötottumusten mukaan. Lapsiperheissä tulee usein tilanteita, että joutuu syystä tai toisesta tilapäisesti keskeyttämään tv:n katselun. Tällöin olisi ihan kiva voida pysäyttää ohjelma hetkeksi. Tai jos haluat aloittaa illan pitkän elokuvan katselun vaikka puoli tuntia ohelma aikaa myöhemmin. Ei onnistu ilman ajansiirto-ominaisuutta.

    Netflix oli mielestäni Elisalta älykäs veto, sillä on kuitenkin paljon käyttäjiä (vaikka itse en käytäkkään). Toki kaikki muutkin mahdolliset videopalvelut alkuvuodelle luvatusta Yle Areenasta lähtien olisivat tervetulleita.

    Mainitsemistasi ongelmista EPG on yksi kamalin - en usko, että kukaan on tyytyväinen nykyiseen toteutukseen, niin kammottava se on.
    tapwin kirjoitti:
     

    Samaan aikaan, Viihteen leffavuokraamosta ei pysty katsomaan HD tasoisia leffoja, vaan tyytyminen on vaatimattomampaan vaihtoehtoon. Kuva ja ääni pätkii ja puuroituu jatkuvasti HD tasoisella kuvalla.  

    Selitykseksi oman palvelunsa huonolle laadulle Elisa tarjoaa selitykseksi aina edellämainittua hidasta yhteyttä ja talon vanhaa kaapelointia. Kumma juttu kun Netflixiä eivät tunnu edellämainitut puutteet vaivaavan. Onhan niissä varmasti parannettavaa, mutta kertoo se myös samalla Elisan palvelun osalta paljosta muusta parantamisen tarpeesta.

    En huomannut tätä ennen edellistä vastaustani. Tein väärän tulkinnan että tarkoitit audiovisuaalisella laadulla kuvanlaatua, mutta tuo pätkiminen on vika eikä normaalitoimintaa. Pace ei käytä (toisin kuin N7700 ja se Netflix) adaptiivista kuvanlaatua joka todennäköisesti poistaisi tuon virheilyn.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +4
    Sen enempää puuttumatta näihin digiboksimalleihin, niin eniten ihmetyttää Elisan tapa tuoda uudet tuotteet markkinoille.

    Jos ostan auton ja sen tuulilasinpyyhkijät ei toimi, niin pitääkö odottaa vuosikausia, että sen systeemin saisi toimimaan?

    Miten Elisa testaa uudet tuotteet? Mikä on se toimimattomuuden alaraja, että uusi tuote lanseerataan? Kuva näkyy kerran viikossa suunilleen ok?
    Käyttäjätaso 7
    Maisanpappa kirjoitti:
    Silloin kun käytetään unicast-lähetystä ja adaptive bitrate-tekniikkaa on ajansiirto huomattavasti hankalampi toteuttaa. En puolusta Elisaa mitenkään, mutta faktat ovat faktoja.
    Niin nykyisellä konseptilla (ajansiirto netin yli) tullee ongelmia. Paikallisesti toteutettu ajansiirto kyllä toimii protokollasta riippumatta. Vanhassa Netgem N7600:ssa se on toteutettu paikallisesti ja muistina on USB-tikku. Toimii kaikilla kanavilla toisin kuin esim. Pacen kayttämä verkkoviritelmä.
    Käyttäjätaso 3
    Kunniamerkki
    Viasat_HD_asiak kirjoitti:
    Mutta sen tiedän, että valtaosa kuluttajista haluaa katsella telkkariohjelmia joko suoraan tai tallennettuina.

    Aika vahva julistus, kun väität tietäväsi asian.
    Käyttäjätaso 3
    Sokrates kirjoitti:
    Niin nykyisellä konseptilla (ajansiirto netin yli) tullee ongelmia.
    Mikähän kuningasajatus tuollaisessa netin yli toimivassa ajansiirrossa oikein on ollut? KISS-periaatteella paikallisesti USB-tikulle tallentavana toimiva ajansiirto on kuitenkin toimivaksi havaittu, vähintäänkin riittävän hyvä eikä vaadi mitään rakettiteknologiaa miltään komponentilta.
    Käyttäjätaso 3
    Aika ovelaa Elisalta tuoda Netflix. Nyt kaikki ihan innoissaan asiasta ja unohtuu, että ajansiirrot ym. luvatut asiat jäivät puuttumaan tässä bugi korjauksessa. Kysymys Elisalisille sinne viikoittaisiin palaveriehin vietäväksi: tuleeko se ajansiirto ja joutuuko taas odottamaan vuoden?

    Osallistu keskusteluun