Vastattu

Netgem N7700 ja Netflix


Sain uuden Netgem N7700 digiboksin tällä viikolla. Tilasin sen koska minulla on jo Elisa Viihde-paketti mutta halusin saada
vielä Netflixin katsomisen mahdolliseksi digiboksin kautta. Asensin boksin käyttöön, uusin Ohjelmistoversio 6.0.10-43 asentui
ja ajattelin että nyt on Netflix myös valmis katsottavaksi (ongelmaan liittyvät kuvat nähtävissä täällä:
https://drive.google.com/folderview?id=0B7tOJxq60SmXfktJM0x6MHhWb2F6a3BpYXFhVU1Kbk50dS1qaTNYQ0QzQW5vYWpJektWWUk&usp=sharing )

Toisin kävi. Netflix kuvakkeen valittuani ja OK:ta painettuani Netflix-logo ilmestyy (kuva IMG_3259) mutta muutaman sekunnin kuluttua
ruudulle tulee ikkuna missä lukee ensin: "Netflix-virhe. Ongelman tarkistus on menossa" (IMG_3260)  
sekä valinnat: "Yritä Uudelleen", "Lisätietoja" ja "Poistu". Välittömästi tämän jälkeen tulee uusi ruutu jossa lukee: "Netflix-yhteyden luominen ei
onnistunut. Yritä uudelleen, tai käynnistä uudelleen internet-yhteytesi ja suoratoistoon käytettävä laitteesi. Lisätietoja osoitteessa
netflix.com/nethelp. Code:n-w-4-8" (IMG_3255) sekä samat kolme valintavaihtoehtoa: "Yritä Uudelleen", "Lisätietoja" ja "Poistu". Jos valitsen "Yritä uudelleen"
niin sama homma alkaa uudestaan ensin mainitsemallani Netflix-virhe -ikkunalla. "Lisätietoja" valitsemalla näkyy kuvien IMG_3256-IMG_3258
esittämät tiedot ja "Poistu" sulkee Netflix-sovelluksen. Missään vaiheessa sovellus ei ole pyytänyt kirjautumaan sisään joten uloskirjautuminen ei tietenkään onnistu.
Virtajohdon kun irrottaa ja Netgem käynnistyy uudelleen niin ajoittain Netflix-sovelluksen ruutu on tummunut ja "Asennetaan" teksti on ruudun päällä. Tämä "uudelleen asennus?" ei kuitenkaan ole korjannut tilannetta.  

Olen tehnyt kaikki netistä löytämäni virheenratkaisu-yritykset mutta mikään ei auta, ei vain toimi. Alla olevat konstit testattu, ei kuitenkaan juuri alla olevassa järjestyksessä.

1. Netgemin tehdasasetukset palautettu ainakin viidesti (kaikki johdot irti ainakin minuutiksi).
2. (Elisan) Modeemi resetoitu yhtä monta kertaa (kaikki johdot irti ainakin minuutiksi).
3. Vedetty verkkokaapeli suoraan modeemin 1-portista Netgemille (varmistettu siis että ei ole siltaava portti käytössä).
4. Käyty Netflixin tukihenkilön kanssa (chatin välityksellä) kaikki heidän tietämänsä konstit läpi. Mikään ei auttanut.
5. Yritetty Netgemin kauko-ohjaimella nuolinäppäin kombinaatiota (katso kuva IMG_3254). Tätä ohjetta toitotettu joka paikassa, mm. YouTubessa.
    (Joskin epäilen että tämä toimii vain jos on päässyt Netflixin sovelluksessa pidemmälle kuin minä. Virhe-ikkunassa, eikä muissakaan näkymissä ole tällä toiminnolla vaikutusta.
     Eli ei toimi tämäkään.)
6. Netgemin asetuksissa tyhjennetty Netflixin käyttäjätiedot.
7. Alustettu Netgemin sisäinen muisti.
8. Tarkistettu Netgem ohjelmistoversio (IMG_3261bb)
9. Chattailtu Elisan asiakaspalvelun kanssa.
10. Soitettu (pirun kallis!!!) puhelu OmaGuru-palveluun. Tämä poiki vain häiriöilmoituksen Elisalle.
11. Kirjauduttu PC:llä Netflixiin jossa asetuksissa valittu "Kirjaudu ulos kaikista laitteista" (tälläkään tuskin vaikutusta Netgemin Netflix-sovellukseen koska en milloinkaan ole sen kautta
Netflixiin päässyt edes kirjautumaan).

Lisäksi Netgem hyytyy ajoittain esim. juuri tuossa Netflixin "virhe-ruudussa", tai kun on poistanut tallenteen niin boksi hyytyy ja hävittää näkyvistä muutkin tallenteet samasta kansiosta.
Muissakin tilanteissa boksi on hyytynyt, vaikka pelkästään "Menu" -näkymässä. Tällöin mikään muu kauko-ohjaimen nappula ei toimi paitsi virtanappula jolloin boksi palaa taas suht normaaliksi.
Olen sitä mieltä että boksissa pitäisi olla mahdollisuus täydelliseen ohjelmistoversion resetoimiseen (siis ainakin siihen versioon joka boksissa oli kun sen otti paketista)
että sen saisi päivitettyä uudestaan mikäli päivityksen yhteydessä on ollut jokin häiriö. Lisäksi pitäisi löytyä mahdollisuus sovellusten poistoon ja uudelleen asentamiseen.
Joissakin netin ohjeissa kehotetaan virkistämään ("refresh") Netflix sovellus mutta eipä se ole Netgemissä mahdollista.

Olen alkanut epäilemään että minun Netgem saattaa olla viallinen koska mitään muuta järkevää selitystä ei oikein tahdo löytyä.

Olisiko kenelläkään uusia poppakonsteja kokeiltavaksi tai mitään muuta ideaa että missä mättää?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Urhokas 28 syyskuu 2015, 07:24

Päivityksellä korjauksia tällä viikolla porrastetusti: http://elisa.to/1iDQgZv

Katso alkuperäinen viesti

214 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • Katsoin tekemääsi häiriöilmoitusta ja ongelma on vielä tutkinnassa. Pyritään saamaan kuntoon mahdollisimman nopeasti tietenkin 🙂
  • Kiitos. Tänään aamupäivällä vielä testasin mutta sama vika päällä edelleen. Ei se nyt viikonloppuna niin haittaa kun täällä mökillä ollaan mutta olisihan se mukava saada toimimaan mahd. pian ensi viikon alusta koska tässä menee nyt 1kk ilmaista Netflix katseluaikaa hukkaan. Netgemikin maksoi joten jos vika onkin siinä niin se pitää saada vaihdettua mahd. pian. Kaikki TV/Nettiin kytketyt laitteet on irrotettu seinästä, virrat yms. viikonlopun ajaksi mahdollisten vaurioiden välttämiseksi (ukkonen tms.). Hyvää Juhannusta kuitenkin kaikille! ????
    Sama vika täälläkin. Sain eilen N7700 digiboxsin ja asensin sen vanhan harmaan boxsin tilalle. Kaikki meni Netflixin kohdalla kuten viestiketjun alussa kuvailtu, - paitsi että OmaGuruun soiton jätin tekemättä.

    Harmittaa. :smileyembarrased: Vieläpä enemmän kun tähän uuteen digiboxiin ei ole Yle Areenaa integroitu. Eli toistaiseksi ollaan tappion puolella.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Olitko häiriöilmoituksen jo tuosta jättänyt? Jos et, lisää asiakasnumerosi tietoihisi, niin voidaan tarvittaessa katsoa sitten sitä 🙂
  • Tervehdys Ammattimies!

    Vikailmoitusta en ole tehnyt. Asiakaspalvelu on ruuhkainen, joten en vaan jaksanut roikkua jonossa. Vikailmoitussivua en websivuilta löytänyt. Varmaan sellainen siellä jossakin on, joko Elisa Viihteen tai OmaElisan sivuilla. Aika sekavalta tuo kaksi eri websivua systeemi on, omine kirjautumstietoineen, mutta jokin tarkoitiusperähän silläkin on.

    Lisäsin asiakasnumeron palstan profiiliini.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Näyttäisi, että oletkin tästä jo eilen tehnyt häiriöilmoituksen? Asia on nyt siis tutkinnassa, samoin kuin Extaticin tekemä häiriöilmoitus. Pyritään saamaan kuntoon mahdollisimman nopeasti. 🙂
  • Ammattimies kirjoitti:
    @Palm3ski Näyttäisi, että oletkin tästä jo eilen tehnyt häiriöilmoituksen? Asia on nyt siis tutkinnassa, samoin kuin Extaticin tekemä häiriöilmoitus. Pyritään saamaan kuntoon mahdollisimman nopeasti. :)
    Voitteko kertoa onko vika jo paikallistettu, ja onko vika Elisan yhteyksissä vai Netgemissä vai missä? Tässä nyt viikko jo vierähtänyt ja Netflixin ilmaista ensimmäistä 1kk katseluaikaa valuu hukkaan.

    Pääsettekö te jotenkin asiakkaiden digibokseihin käsiksi etänä, vai miten voi selvittää jos vika on Netgemissä?
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Tarkemmin en osaa sanoa, missä ongelma on. Tekniikalla tämä on kuitenkin selvityksessä! 🙂
    Aivan sama ongelma täälläkin. Digiboksin sain eilen ja asensin ohjeiden mukaan. Kaikki aloitusviestissä tehdyt hommelit on tehty ja edelleen herjaa samaa viestiä 😞 ottaa niin päähän kun olettaisi uuden laitteen toimivan paremmin. Millään ei jaksaisi alottaa mitään puhelinrumbaa mihinkään ja kuunnella kaikki samat ohjeet, jotka on jo tehnyt. Ärsyttää!!!!
    sama ongelma täällä netfflix kanssa, vastauksia odotellen.
    Sama ongelma täälläkin!

    Netflixiin tehtiin tunnukset ja koko ilta rämpätty modeemia ja digiboksia kaikkien netistä löytyvien ohjeiden mukaan. Turhaan.

    Digiboksista kun valitset netflixin niin tulee tuo netflix lukemaan näytölle ja sitten tulee tuo virheilmoitus, että ei saisi yhteyttä virhekoodilla NW-4-8. Kaikilla muilla laitteilla toimii paitsi digiboksilla.
    Käyttäjätaso 1
    Täälläkin sama ongelma ennen juhannusta jätetty vika ilmoituis ja mistään ei tunnu saavan tietoa  onko vian korjaus edes edennyt ja asiakaspalvelusta mussutettiin ettei voi antaa mitään hyvitystä kun on kuulemma netflixin ongelma alkaa vaaan kyllä tuntua että ihan on elisan päässä tämä vika ilmanen kuukaus tosiaaan menee hukkaan ja koko syy miksi tohon mustaan boksiin vaihdoin oli tämä paljon mainostettu netflix mahdollisuus. Elisan asiakaspalvelusta sanottiin että voin sanoa netflixin irti jos tuntuu että menee hukkaan.

    arrgh hermot  menee, nyt vähintään ihmisille niitä ilmaisia elokuvan vuokrauksia tai onko elisalla jotain hyvitys suunnitelmaa jos kerran vika on yleinen 

    tai  ainakin lopettakaa se netflixin maijostus 

    Eile sanovat, että se ongelma on tiedossa ja johtuu tosta viimesimmästä päivityksestä. Sitä ei osannu sanoa, että meneekö päivä, viikko, vai kuukausi kun saavat korjattua. Jos sinne soittaa saa numeronsa johokkii listaa minkä mukaa ilmottavat sitte ku se vika on saatu korjattua ja uus päivitys ois saatavilla.
    Eilen tuli viesti, että vika on korjattu ja pitäisi tomia, mutta ei vaan toimi ei 😞
    Eilen tuli Viihde ja Netgem 7700, ensin sanoi ettei laitetta ole provisioitu Netflixille, sitten päivitti itsensä. Tämän jälkeen tulee tuo nw-4-8 virhe.

    Onneksi Netflix toimii kaikilla muilla laitteilla mitä talosta löytyy.
    Juuri äsken kokeilin josko Netflix vihdoinkin toimisi, ei toimi... Ajattelin että ehkä Netgem ja modeemi pitää uudelleenkäynnistää joten otin virtajohdot, ja kaikki muutkin johdot irti laitteista ainakin minuutiksi ja kokeilin uudestaan. Silti ei toimi. Aivan sama virheilmoitus kuin aikasemminkin.

    Muutenkin kokemukseni Netgemin osalta on melko huono, ainakin toistaiseksi. Boksi hyytyilee lähes jokaisen käynnistyksen yhteydessä. Tallenteet osiosta puuttuu aikaisemman boksin ominaisuus jossa luki tallenteiden määrä prosentteina. Tämä helpotti tallenteiden määrän seuraamista. Tallenteissa sivulta toiselle siirtyminen ei onnistuu enää nuolinäppäimillä vasen ja oikea vaan pitää käyttää todella hankalassa paikassa, aivan kaukosäätimen alareunassa olevia kelausnäppäimiä. Kanavan ohjelmatieto on käsittämätömän huono. Ilmeisesti OK painamalla olisi tarkoitus saada kanavan ohjelmatieto näkyviin mutta eipä siinä paljon mitään näy. Pitää mennä Guide näkymään ja siellä painaa OK jolloin ohjelmatiedot näkyy mutta kanavaa ei silloin taustalla näe. Koko Guide-osio on sitten taas niin surkea etten jaksa alkaa edes kaikkea selittämään. Että ihan kolmen kanavan tiedot ja jopa kahdelta tunnilta näkyy kerralla? Niiku oikeesti? Tyhjää tilaa on roppakaupalla ja sille mutta silti ei näy enempää. Ei mene jakeluun.

    Olen myös samaa mieltä että Elisa voisi lopettaa sen Netflixin mainostamisen koska selvästikään se ei kaikilla Netgemin tilanneilla asiakkailla toimi. On selvästi liian aikaisin lanseerattu koko paketti. Itseäni ainakin harmittaa että menin maksamaan Netgemistä ja tilaamaan Netflixin näin aikaisessa vaiheessa. Rahat meni hukkaan ja Netflixin ilmainen kuukausi valuu myös hukkaan.

    Pääsääntöisesti olen ollut tyytyväinen Elisan ja nykyisin Elisa Viihteen asiakas mutta nyt on alkanut usko pikkasen horjumaan.

    Olisi ollut tietenkin hienoa että muillekin kuin vain thsi73:lle ilmoitetaan että nyt pitäisi Netflix toimia (vaikka ei sitten toiminutkaan) vaikka edes sitten täällä Palstalla moderaattorin toimesta. Kyllä minullekin sanottiin puhelimessa (tekninen tuki) että otetaan yhteyttä kun on jotain saatu tehtyä. Mitään ei ole kuulunut.

    Jos jokin ratkaisu tähän ongelmaan löytyy niin toivottavasti se löytyy mahd. pian, ja että siitä ilmoitetaan nopeasti ja mahdollisten selkeiden ohjeiden kera, kiitos!
    Käyttäjätaso 1
    Eli siis vika onkin elisassa eikä liity netflixiin mitenkään toivottavasti elisa korvaa tuon ilmaisen kuukauden vaikka en kyllä jaksa uskoa. Mitä kuluttaja suoja sanoo tälläisestä olkaa ihmiset nyt yhteydessä vaikka kuningas kuluttajaan tai johonkin 

    Joo ja elisa voisi kyllä jotain tietoja laittaa vaikka tänne foorumille tai edes johonkin
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +4
    Elppa kirjoitti:
    Eli siis vika onkin elisassa eikä liity netflixiin mitenkään toivottavasti elisa korvaa tuon ilmaisen kuukauden vaikka en kyllä jaksa uskoa. Mitä kuluttaja suoja sanoo tälläisestä olkaa ihmiset nyt yhteydessä vaikka kuningas kuluttajaan tai johonkin 

    Joo ja elisa voisi kyllä jotain tietoja laittaa vaikka tänne foorumille tai edes johonkin

    Jälleen kerran olisi mielenkiintoista tietää miten Elisa on testannut uuden tuotteen ennen lanseerausta.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Me kyllä ilmoitamme tänne heti, kun tiedämme asiasta tarkemmin. Ongelma oli tosiaan ilmoitettu korjatuksi, mutta sitten selvisikin, ettei tehty muutos poistanut ongelmaa täysin. Ongelma siis edelleen tutkinnassa ja pyritään saamaan kuntoon mahdollisimman nopeasti.

    EDIT: Jos ette ongelmasta ole tehneet vielä häiriöilmoitusta, ilmoittakaa jollekin meistä moderaattoreista yhteyspuhelinnumeronne, laitteen MAC-osoite ja asiakasnumero, välitetään tiedot eteenpäin!
    Elisalle vastasin, että ei toimi edelleenkään ja sain seuraavan vastauksen:

    Hyvä asiakkaamme. Ilmoittamasi häiriö liittyy laajempaan häiriötilanteeseen.
    Kerromme sinulle viankorjauksen etenemisestä ja kun palvelu on jälleen käytössä.

    Terveisin Elisa

    Harmittaa kyllä! Juurikin tuo, että Netflixin ilmaiskuukausi menee ihan hukkaan.
    Käyttäjätaso 1
    Ja taas uusi viikko mennyt ilman että netflix näkyy telkassa aikamoista saibaa

    HÄPEÄ ELISA. "Ilmotellaan tänne kyllä kun jotain selviää" mutta ei vaan näytä selviivän 

    Olen todella pettynnyt elisan tapaan tuoda netflix valikoimiinsa 
    Käyttäjätaso 1
    Ja vielä jäi häiritsemään tuo että vika on tutkinnassa antakaa jo mun nauraa sielä varmaan elisan parhaat salapoliisit tutkii 

    :)
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Arska kirjoitti:
    Elppa kirjoitti:
    Eli siis vika onkin elisassa eikä liity netflixiin mitenkään toivottavasti elisa korvaa tuon ilmaisen kuukauden vaikka en kyllä jaksa uskoa. Mitä kuluttaja suoja sanoo tälläisestä olkaa ihmiset nyt yhteydessä vaikka kuningas kuluttajaan tai johonkin 

    Joo ja elisa voisi kyllä jotain tietoja laittaa vaikka tänne foorumille tai edes johonkin

    Jälleen kerran olisi mielenkiintoista tietää miten Elisa on testannut uuden tuotteen ennen lanseerausta.

    Kyllä tuota Netflixiä aika kattavasti testailtiin sisäisessä beta-ohjelmassa ja hyvinhän se toimi.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Sen verran tätä Netflix-ongelmaa voisi avata, että vika on saatu rajattua "Netflixin osuuteen" ja sitä nyt kuumeisesti yhteistyössä ratkotaan heidän kanssaan, toivotaan, että saadaan pian kuntoon.

    Sisäisiä aikatauluarvioita korjaukselle onkin jo olemassa, mutta en niitä tässä lähde spekuloimaan enempää, ettei tule luvattua liikoja.

    Osallistu keskusteluun