Vastattu

Netgem N7700 ja Netflix


Sain uuden Netgem N7700 digiboksin tällä viikolla. Tilasin sen koska minulla on jo Elisa Viihde-paketti mutta halusin saada
vielä Netflixin katsomisen mahdolliseksi digiboksin kautta. Asensin boksin käyttöön, uusin Ohjelmistoversio 6.0.10-43 asentui
ja ajattelin että nyt on Netflix myös valmis katsottavaksi (ongelmaan liittyvät kuvat nähtävissä täällä:
https://drive.google.com/folderview?id=0B7tOJxq60SmXfktJM0x6MHhWb2F6a3BpYXFhVU1Kbk50dS1qaTNYQ0QzQW5vYWpJektWWUk&usp=sharing )

Toisin kävi. Netflix kuvakkeen valittuani ja OK:ta painettuani Netflix-logo ilmestyy (kuva IMG_3259) mutta muutaman sekunnin kuluttua
ruudulle tulee ikkuna missä lukee ensin: "Netflix-virhe. Ongelman tarkistus on menossa" (IMG_3260)  
sekä valinnat: "Yritä Uudelleen", "Lisätietoja" ja "Poistu". Välittömästi tämän jälkeen tulee uusi ruutu jossa lukee: "Netflix-yhteyden luominen ei
onnistunut. Yritä uudelleen, tai käynnistä uudelleen internet-yhteytesi ja suoratoistoon käytettävä laitteesi. Lisätietoja osoitteessa
netflix.com/nethelp. Code:n-w-4-8" (IMG_3255) sekä samat kolme valintavaihtoehtoa: "Yritä Uudelleen", "Lisätietoja" ja "Poistu". Jos valitsen "Yritä uudelleen"
niin sama homma alkaa uudestaan ensin mainitsemallani Netflix-virhe -ikkunalla. "Lisätietoja" valitsemalla näkyy kuvien IMG_3256-IMG_3258
esittämät tiedot ja "Poistu" sulkee Netflix-sovelluksen. Missään vaiheessa sovellus ei ole pyytänyt kirjautumaan sisään joten uloskirjautuminen ei tietenkään onnistu.
Virtajohdon kun irrottaa ja Netgem käynnistyy uudelleen niin ajoittain Netflix-sovelluksen ruutu on tummunut ja "Asennetaan" teksti on ruudun päällä. Tämä "uudelleen asennus?" ei kuitenkaan ole korjannut tilannetta.  

Olen tehnyt kaikki netistä löytämäni virheenratkaisu-yritykset mutta mikään ei auta, ei vain toimi. Alla olevat konstit testattu, ei kuitenkaan juuri alla olevassa järjestyksessä.

1. Netgemin tehdasasetukset palautettu ainakin viidesti (kaikki johdot irti ainakin minuutiksi).
2. (Elisan) Modeemi resetoitu yhtä monta kertaa (kaikki johdot irti ainakin minuutiksi).
3. Vedetty verkkokaapeli suoraan modeemin 1-portista Netgemille (varmistettu siis että ei ole siltaava portti käytössä).
4. Käyty Netflixin tukihenkilön kanssa (chatin välityksellä) kaikki heidän tietämänsä konstit läpi. Mikään ei auttanut.
5. Yritetty Netgemin kauko-ohjaimella nuolinäppäin kombinaatiota (katso kuva IMG_3254). Tätä ohjetta toitotettu joka paikassa, mm. YouTubessa.
    (Joskin epäilen että tämä toimii vain jos on päässyt Netflixin sovelluksessa pidemmälle kuin minä. Virhe-ikkunassa, eikä muissakaan näkymissä ole tällä toiminnolla vaikutusta.
     Eli ei toimi tämäkään.)
6. Netgemin asetuksissa tyhjennetty Netflixin käyttäjätiedot.
7. Alustettu Netgemin sisäinen muisti.
8. Tarkistettu Netgem ohjelmistoversio (IMG_3261bb)
9. Chattailtu Elisan asiakaspalvelun kanssa.
10. Soitettu (pirun kallis!!!) puhelu OmaGuru-palveluun. Tämä poiki vain häiriöilmoituksen Elisalle.
11. Kirjauduttu PC:llä Netflixiin jossa asetuksissa valittu "Kirjaudu ulos kaikista laitteista" (tälläkään tuskin vaikutusta Netgemin Netflix-sovellukseen koska en milloinkaan ole sen kautta
Netflixiin päässyt edes kirjautumaan).

Lisäksi Netgem hyytyy ajoittain esim. juuri tuossa Netflixin "virhe-ruudussa", tai kun on poistanut tallenteen niin boksi hyytyy ja hävittää näkyvistä muutkin tallenteet samasta kansiosta.
Muissakin tilanteissa boksi on hyytynyt, vaikka pelkästään "Menu" -näkymässä. Tällöin mikään muu kauko-ohjaimen nappula ei toimi paitsi virtanappula jolloin boksi palaa taas suht normaaliksi.
Olen sitä mieltä että boksissa pitäisi olla mahdollisuus täydelliseen ohjelmistoversion resetoimiseen (siis ainakin siihen versioon joka boksissa oli kun sen otti paketista)
että sen saisi päivitettyä uudestaan mikäli päivityksen yhteydessä on ollut jokin häiriö. Lisäksi pitäisi löytyä mahdollisuus sovellusten poistoon ja uudelleen asentamiseen.
Joissakin netin ohjeissa kehotetaan virkistämään ("refresh") Netflix sovellus mutta eipä se ole Netgemissä mahdollista.

Olen alkanut epäilemään että minun Netgem saattaa olla viallinen koska mitään muuta järkevää selitystä ei oikein tahdo löytyä.

Olisiko kenelläkään uusia poppakonsteja kokeiltavaksi tai mitään muuta ideaa että missä mättää?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Urhokas 28 syyskuu 2015, 07:24

Päivityksellä korjauksia tällä viikolla porrastetusti: http://elisa.to/1iDQgZv
Katso alkuperäinen viesti

214 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
@putard: Betaversio on tosiaan betaryhmään kuuluvalla suht. pienellä porukalla käytössä, ml. meidän perhe.

Onhan sekin mahdollista, että tuo Netflix-kirjautumistietojen poisto on jostain syystä nykyisestä tuotantoversiosta tilapäisesti poistettu. Viimeksi käyttämässäni tuotantoversiossa (muistaakseni maaliskuulta 2016) toiminto oli mukana, samoin syyskuun 2016 betassa.
Käyttäjätaso 1
Doh, näillä mennään kun sain Netflixin kuitenkin toimimaan virtapiuhan irtiottamisella ja puolen minuutin odottamisella ennen kiinni laittamista(vaihdoin varmuuuden vuoksi myös käsipyyhkeiden paikkaa kylppärissä).
Tuli vaan mieleen softien mahdolliset erot. Eli, onko joillakin käytössä betaversioita ja toisilla virallinen?
Ohjelmistoversioni on 7.2.01-784.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Minun N7700:n asetuksien lisäasetuksista löytyy seuraavat kohdat:

Ei siis mahdollisuutta muuttaa Netflixin kirjautumistietoja.

Hmm, ilmestyisiköhän tuo valinta vasta sitten, kun sinne Netflix-sovellukseen on kirjauduttu?

Eniveiskis, nuo toiminnot Tarkista sisäinen muisti ja Alusta sisäinen muisti kannattaa myös ajaa, ja sen jälkeen katsoa, mitä se Netflix on mieltä asioista. Varsinaisia tallennuksia se ei tietystikään poista, koska ne ovat Elisan palvelimilla.
Käyttäjätaso 1
Minun N7700:n asetuksien lisäasetuksista löytyy seuraavat kohdat:
- ohjelmistopäivitys
- aika ennen valmiustilaan siirtymistä
- tarkista sisäinen muisti
- palauta tehdasasetukset
- alusta sisäinen muisti

Ei siis mahdollisuutta muuttaa Netflixin kirjautumistietoja.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Nykyisessä ohjelmistoversiossa en ole löytänyt mahdollisuutta muuttaa Netflixin kirjautumistietoja(tai sitten en vaan osaa):). Liekö poistettu samalla kun suosikkikanavalistakin poistettiin.

Nykyään tuo löytyy kohdasta Asetukset > Lisäasetukset > Poista Netflix-käyttäjätiedot
Käyttäjätaso 1
perraat kirjoitti:
Neuvo:

Vaihdoin Netflixin salasanan PC:llä. Seuraavalla käyttökerralla Netgem N7700 / Netflix tulee kysymään kirjautumistietoja. Kun annoin uuden salasanan, niin tulee ilmoitus: Ei vastaa tiedostoissamme olevia tietoja, eli ei onnnistu.

Palauttakaa tehdasasetukset Netgem N7700:aan ja antakaa kaikki kirjautumistietonne uudestaan, niin pitäisi lähteä toimimaan. Minulla ainakin auttoi.

N7700:n nykyisellä julkisella ohjelmistoversiolla voi poistaa Netflix-kirjautumistiedot nollaamatta koko purkin asetuksia. Toiminto löytyy seuraavasti: Asetukset > Digiboksin tiedot > Asetusten palautus (tms) > Poista Netflix-kirjautumistiedot (tms).

Tuota kannattaa kokeilla ennen tehdasasetusten palautusta. Hyvällä lykyllä tuo riittää.




Nykyisessä ohjelmistoversiossa en ole löytänyt mahdollisuutta muuttaa Netflixin kirjautumistietoja(tai sitten en vaan osaa):). Liekö poistettu samalla kun suosikkikanavalistakin poistettiin. Koodinvääntäjiä kun on niin erilaisia...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
kestosippi kirjoitti:
hvihavai kirjoitti:
 Nyt huomasin että Netflixin appissa voi valita kohteeksi chromecastin lisäksi Elisa Viihteen eli n7700 boksin.

Myös joissakin uusissa blueray-soittimissa on tuollainen yhteys puhelimen Netflix-ohjelmaan.

Eli kun avaan puhelimen tai tabletin Netflixin, voin valita näyttölaitteeksi sen bluerayn tai Chromecastin.

Ja näköjään myös (ainakin joissain) "älytelkuissa", itselleni asia selvisi, kun aloin hvihavai:n vinkkiä kokeilemaan. 😛
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Nyt huomasin että Netflixin appissa voi valita kohteeksi chromecastin lisäksi Elisa Viihteen eli n7700 boksin.

Myös joissakin uusissa blueray-soittimissa on tuollainen yhteys puhelimen Netflix-ohjelmaan.

Eli kun avaan puhelimen tai tabletin Netflixin, voin valita näyttölaitteeksi sen bluerayn tai Chromecastin.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Huomasin mielenkiintoisen ominaisuuden, josta en nyt muista nähneeni juttua täällä enkä löytänyt haulla mitään.

Siis sain lahjaksi Chromecastin ja tänään kotiin tultua tietenkin sillä nyt leikkinyt. Android puhelin (tietenkin) käytössä ja Chromecast app asennettuna, jonka laitteen käyttö vaatii. Tätä ohjelmaa ei puhelimessa siis aiemmin ollut (koska mitään tarvetta ei ole ollut).

Nyt huomasin että Netflixin appissa voi valita kohteeksi chromecastin lisäksi Elisa Viihteen eli n7700 boksin.

Siis netflix appia voi käyttää "kaukosäätimenä" netgemin netflixiin. Siis samaan tapaan kuin chromecastia, jolla ei siis tietenkään omaa kaukosäädintä ole. Ei tarvitse olla netflix avattuna digiboksilla, avautuu automaattisesti kun antaa yhdistää puhelimen boksiin. Tarvitsee kuitenkin käyttää boksin kaukosäädintä että valitsee oikean profiilin mutta tämän jälkeen voi käyttää puhelinta.

En nyt keksinyt tälle oikeastaan mitään käyttötarvetta, koska eiköhän n7700 digiboksi aikalailla kiinteästi ole paikoillaan ja sen kaukosäädinkin saatavilla. Voi tietenkin olla helpompaa ja nopeampaa käyttää puhelimen netflixiä sarjojen ja elokuvien etsimiseen/hakemiseen ym. Eli käyttöliittymä parempi...?

Selitinköhän tämän nyt ihan selkeästi vai menikö puihin...
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
perraat kirjoitti:
Neuvo:

Vaihdoin Netflixin salasanan PC:llä. Seuraavalla käyttökerralla Netgem N7700 / Netflix tulee kysymään kirjautumistietoja. Kun annoin uuden salasanan, niin tulee ilmoitus: Ei vastaa tiedostoissamme olevia tietoja, eli ei onnnistu.

Palauttakaa tehdasasetukset Netgem N7700:aan ja antakaa kaikki kirjautumistietonne uudestaan, niin pitäisi lähteä toimimaan. Minulla ainakin auttoi.

N7700:n nykyisellä julkisella ohjelmistoversiolla voi poistaa Netflix-kirjautumistiedot nollaamatta koko purkin asetuksia. Toiminto löytyy seuraavasti: Asetukset > Digiboksin tiedot > Asetusten palautus (tms) > Poista Netflix-kirjautumistiedot (tms).

Tuota kannattaa kokeilla ennen tehdasasetusten palautusta. Hyvällä lykyllä tuo riittää.
Neuvo:

Vaihdoin Netflixin salasanan PC:llä. Seuraavalla käyttökerralla Netgem N7700 / Netflix tulee kysymään kirjautumistietoja. Kun annoin uuden salasanan, niin tulee ilmoitus: Ei vastaa tiedostoissamme olevia tietoja, eli ei onnnistu.

Palauttakaa tehdasasetukset Netgem N7700:aan ja antakaa kaikki kirjautumistietonne uudestaan, niin pitäisi lähteä toimimaan. Minulla ainakin auttoi.

🙂
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
laaba kirjoitti:
TEKESI MIELI KÄYTTÄÄ NIIN RUMAA KIELTÄ NYT TÄSSÄ. JA VIELÄ SOITTAA ASIAKAS PALVELUUN JA HUUTAA KURKKU SUORANA LUURIIIN ...KELE!!!!:smileyangry:

Kokeile ottaa se puhelin käteen, älä soita mihinkään vaan mene peilin eteen huutamaan siihen puhelimeen kurkku suorana. Auttaa tasan yhtä paljon kuin aspalle huutaminen. Tuossa on se etu, että saatat huomata kuinka turhaa se huutaminen olisi.
OTTAKAA NYT ERITTÄIN PIKAISESTI ASIOISTA SELVÄÄ!!!
Ei tässä ole mitään järkeä koko hommassa:smileyangry:

Ei vieläkään korjausta edes tekstitys ongelmaan...

Kyllä te ELISALAISET JOSTAIN SAATTE EDES JONKINLAISTA TIETOA,

MILLOINKA KORJAUS MAHDOLLISESTI TULEE!!!!!!!!!!

NYT SITÄ OIKEAA TIETOA KEHIIN!!!  KELE!!!!!!!!!!:smileyangry:

WTF!! MITEN VOI KESTÄÄ NOIN KAUAN TUO TEKSTITYS LAITTAA KUNTOON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TEKESI MIELI KÄYTTÄÄ NIIN RUMAA KIELTÄ NYT TÄSSÄ. JA VIELÄ SOITTAA ASIAKAS PALVELUUN JA HUUTAA KURKKU SUORANA LUURIIIN ...KELE!!!!:smileyangry:
Käyttäjätaso 3
Melko yllättävä vastaus Elisalta.... Laitteet/palvelut ei toimi, mutta eroon et pääse. Onneksi laskut sentään osataan lähettää ajallaan, niissä ei ole pelkoa siitä perus selvitellään ja katsotaan mantrasta.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3
Ei valitettavasti ole mitään uutta kerrottavaa tämän osalta, infotaan heti, kun on.
MIKSI TÄÄLLÄ EI ELISALAISET VASTAA KYSYMYKSIIN?????!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KORJATKAA JO ****U VAUHILLA SE TEKSTITYS ONGELMA ...TANA!!!!!!!!!!!!!!!! :smileyangry:

SULJEN KOHTA KOKO ELISA VIIHTEEN JA KEHOITAN YSTÄVIÄNIKIN

SULKEMAAN KOKO LIITTYMÄT!!!!

HERMO TÄSÄ MENNEE JA PAHASTI!!!:smileyangry::smileyangry:
kestosippi kirjoitti:
Chromecastilla saa Netflixin 35 eurolla töllöön tosi helpolla.

Nyt sitäpaitsi saa 3kk Viaplayn ilmatteex Chromecastin kylkiäisenä.

Harmittaa että tuli vaihdettua valkoinen boxi pois, osin juurikin Netflixin takia pääty vaihtoon... Mutta silloin ei ollut Cromecasteja saatavilla, yksi dongeli on makkarissa ja tosi tyytyväinen siihen... Tosin Elisan verkko heittelee niin paljon että kuva välillä aika huono... Modeemi (Zyxel) on niin lähellä, ettei välimatka pitäisi olla syynä, samoin ei ole mitään paksuja seiniä välissä....
On kyllä ärsyttävä tämä tekstitys ongelma.. :smileyangry:

Eikö tähän tule korjausta ollenkaan??

Onko tuo muka niin vaikea korjata??? Mikä siinä kestää??
Onko jotain aikataulua seuraavalle pätsille, joka korjaa tekstitysongelmat?
Kiitti, tuollahan se vika piileskeli. Niillä asetuksilla ei ole tähän mennessä ollut mitään väliä, apple-tvssä eivät vaikuttaneet mihinkään mutta viihde boxissa näköjään kyllä. Nyt pelittää ????
Ei sitten tullut mieleen testata kyseistä ominaisuutta kunnolla ennenkun laitetaan markkinoille?!!
Milloin ajattelitte korjata tuon tekstitys ongelman? Ongelma ollut teillä tiedossa jo monta kuukautta mutta mitään ei olla tehty! Jos maksan jostain niin kyllä siinä pitää kaikki silloin toimia. Ja elisalla on ollut kokoajan ongelmia missä milloinkin. Asiakaspalvelussa kehoitetaan käyttämään pelikonsolia Netflixin käyttöön. Haistakee ***** vätykset!!!!!
Jaan kirjoitti:
Onko kenelläkään tekstityksessä sellaista ongelmaa kuin meillä? Tekstitys on noin 10 cm korkea, tyylilaji muistuttaa comic sans kirjasinta (aivan karmea katsoa) ja kahdella rivillä tekstitys on jo puolen kuvan korkuinen??? Meillä on uusi netgem boxi, tähän asti katsottu netflixiä apple tv:n kautta jossa tekstitys on ihan normaali valkoinen mustalla pohjalla. Ei tuosta paljon iloa ole kun ei tuollaista kukaan jaksa katsoa

Enpä ole törmännyt, millään laitteella, jolla olen Netflixä käyttänyt.

Käypä katsomassa www.netflix.com -> Your Account -> My Profile -> Subtitle Appearance, että siellä on järkevän näköiset asetukset. Tuolta voit itse hallita tekstitysten fonttia, kokoa ja väriä.
Onko kenelläkään tekstityksessä sellaista ongelmaa kuin meillä? Tekstitys on noin 10 cm korkea, tyylilaji muistuttaa comic sans kirjasinta (aivan karmea katsoa) ja kahdella rivillä tekstitys on jo puolen kuvan korkuinen??? Meillä on uusi netgem boxi, tähän asti katsottu netflixiä apple tv:n kautta jossa tekstitys on ihan normaali valkoinen mustalla pohjalla. Ei tuosta paljon iloa ole kun ei tuollaista kukaan jaksa katsoa

Osallistu keskusteluun