Vastattu

Netgem N7700 ja Netflix


Sain uuden Netgem N7700 digiboksin tällä viikolla. Tilasin sen koska minulla on jo Elisa Viihde-paketti mutta halusin saada
vielä Netflixin katsomisen mahdolliseksi digiboksin kautta. Asensin boksin käyttöön, uusin Ohjelmistoversio 6.0.10-43 asentui
ja ajattelin että nyt on Netflix myös valmis katsottavaksi (ongelmaan liittyvät kuvat nähtävissä täällä:
https://drive.google.com/folderview?id=0B7tOJxq60SmXfktJM0x6MHhWb2F6a3BpYXFhVU1Kbk50dS1qaTNYQ0QzQW5vYWpJektWWUk&usp=sharing )

Toisin kävi. Netflix kuvakkeen valittuani ja OK:ta painettuani Netflix-logo ilmestyy (kuva IMG_3259) mutta muutaman sekunnin kuluttua
ruudulle tulee ikkuna missä lukee ensin: "Netflix-virhe. Ongelman tarkistus on menossa" (IMG_3260)  
sekä valinnat: "Yritä Uudelleen", "Lisätietoja" ja "Poistu". Välittömästi tämän jälkeen tulee uusi ruutu jossa lukee: "Netflix-yhteyden luominen ei
onnistunut. Yritä uudelleen, tai käynnistä uudelleen internet-yhteytesi ja suoratoistoon käytettävä laitteesi. Lisätietoja osoitteessa
netflix.com/nethelp. Code:n-w-4-8" (IMG_3255) sekä samat kolme valintavaihtoehtoa: "Yritä Uudelleen", "Lisätietoja" ja "Poistu". Jos valitsen "Yritä uudelleen"
niin sama homma alkaa uudestaan ensin mainitsemallani Netflix-virhe -ikkunalla. "Lisätietoja" valitsemalla näkyy kuvien IMG_3256-IMG_3258
esittämät tiedot ja "Poistu" sulkee Netflix-sovelluksen. Missään vaiheessa sovellus ei ole pyytänyt kirjautumaan sisään joten uloskirjautuminen ei tietenkään onnistu.
Virtajohdon kun irrottaa ja Netgem käynnistyy uudelleen niin ajoittain Netflix-sovelluksen ruutu on tummunut ja "Asennetaan" teksti on ruudun päällä. Tämä "uudelleen asennus?" ei kuitenkaan ole korjannut tilannetta.  

Olen tehnyt kaikki netistä löytämäni virheenratkaisu-yritykset mutta mikään ei auta, ei vain toimi. Alla olevat konstit testattu, ei kuitenkaan juuri alla olevassa järjestyksessä.

1. Netgemin tehdasasetukset palautettu ainakin viidesti (kaikki johdot irti ainakin minuutiksi).
2. (Elisan) Modeemi resetoitu yhtä monta kertaa (kaikki johdot irti ainakin minuutiksi).
3. Vedetty verkkokaapeli suoraan modeemin 1-portista Netgemille (varmistettu siis että ei ole siltaava portti käytössä).
4. Käyty Netflixin tukihenkilön kanssa (chatin välityksellä) kaikki heidän tietämänsä konstit läpi. Mikään ei auttanut.
5. Yritetty Netgemin kauko-ohjaimella nuolinäppäin kombinaatiota (katso kuva IMG_3254). Tätä ohjetta toitotettu joka paikassa, mm. YouTubessa.
    (Joskin epäilen että tämä toimii vain jos on päässyt Netflixin sovelluksessa pidemmälle kuin minä. Virhe-ikkunassa, eikä muissakaan näkymissä ole tällä toiminnolla vaikutusta.
     Eli ei toimi tämäkään.)
6. Netgemin asetuksissa tyhjennetty Netflixin käyttäjätiedot.
7. Alustettu Netgemin sisäinen muisti.
8. Tarkistettu Netgem ohjelmistoversio (IMG_3261bb)
9. Chattailtu Elisan asiakaspalvelun kanssa.
10. Soitettu (pirun kallis!!!) puhelu OmaGuru-palveluun. Tämä poiki vain häiriöilmoituksen Elisalle.
11. Kirjauduttu PC:llä Netflixiin jossa asetuksissa valittu "Kirjaudu ulos kaikista laitteista" (tälläkään tuskin vaikutusta Netgemin Netflix-sovellukseen koska en milloinkaan ole sen kautta
Netflixiin päässyt edes kirjautumaan).

Lisäksi Netgem hyytyy ajoittain esim. juuri tuossa Netflixin "virhe-ruudussa", tai kun on poistanut tallenteen niin boksi hyytyy ja hävittää näkyvistä muutkin tallenteet samasta kansiosta.
Muissakin tilanteissa boksi on hyytynyt, vaikka pelkästään "Menu" -näkymässä. Tällöin mikään muu kauko-ohjaimen nappula ei toimi paitsi virtanappula jolloin boksi palaa taas suht normaaliksi.
Olen sitä mieltä että boksissa pitäisi olla mahdollisuus täydelliseen ohjelmistoversion resetoimiseen (siis ainakin siihen versioon joka boksissa oli kun sen otti paketista)
että sen saisi päivitettyä uudestaan mikäli päivityksen yhteydessä on ollut jokin häiriö. Lisäksi pitäisi löytyä mahdollisuus sovellusten poistoon ja uudelleen asentamiseen.
Joissakin netin ohjeissa kehotetaan virkistämään ("refresh") Netflix sovellus mutta eipä se ole Netgemissä mahdollista.

Olen alkanut epäilemään että minun Netgem saattaa olla viallinen koska mitään muuta järkevää selitystä ei oikein tahdo löytyä.

Olisiko kenelläkään uusia poppakonsteja kokeiltavaksi tai mitään muuta ideaa että missä mättää?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Urhokas 28 syyskuu 2015, 07:24

Päivityksellä korjauksia tällä viikolla porrastetusti: http://elisa.to/1iDQgZv
Katso alkuperäinen viesti

214 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Taas menny viikko mikä vi**u siinä maksaa
Edelleen markkinoidaan kyseistä Netgem N7700 Netfix ominaisuudella. Itselläni ollut käytössä Netgem N7700 ti 8.9.2015 saakka eikä Netfix todellakaan toimi. Ihan samat ongelmat mitä noissa aikaisemmissa viestiketjuissa on ollut. Meillä kaapelitalous ja laite on kiinni kaapelilla verkkoon (ei siis langattomasti).
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
laaba kirjoitti:
TEKESI MIELI KÄYTTÄÄ NIIN RUMAA KIELTÄ NYT TÄSSÄ. JA VIELÄ SOITTAA ASIAKAS PALVELUUN JA HUUTAA KURKKU SUORANA LUURIIIN ...KELE!!!!:smileyangry:

Kokeile ottaa se puhelin käteen, älä soita mihinkään vaan mene peilin eteen huutamaan siihen puhelimeen kurkku suorana. Auttaa tasan yhtä paljon kuin aspalle huutaminen. Tuossa on se etu, että saatat huomata kuinka turhaa se huutaminen olisi.
Käyttäjätaso 1
perraat kirjoitti:
Neuvo:

Vaihdoin Netflixin salasanan PC:llä. Seuraavalla käyttökerralla Netgem N7700 / Netflix tulee kysymään kirjautumistietoja. Kun annoin uuden salasanan, niin tulee ilmoitus: Ei vastaa tiedostoissamme olevia tietoja, eli ei onnnistu.

Palauttakaa tehdasasetukset Netgem N7700:aan ja antakaa kaikki kirjautumistietonne uudestaan, niin pitäisi lähteä toimimaan. Minulla ainakin auttoi.

N7700:n nykyisellä julkisella ohjelmistoversiolla voi poistaa Netflix-kirjautumistiedot nollaamatta koko purkin asetuksia. Toiminto löytyy seuraavasti: Asetukset > Digiboksin tiedot > Asetusten palautus (tms) > Poista Netflix-kirjautumistiedot (tms).

Tuota kannattaa kokeilla ennen tehdasasetusten palautusta. Hyvällä lykyllä tuo riittää.




Nykyisessä ohjelmistoversiossa en ole löytänyt mahdollisuutta muuttaa Netflixin kirjautumistietoja(tai sitten en vaan osaa):). Liekö poistettu samalla kun suosikkikanavalistakin poistettiin. Koodinvääntäjiä kun on niin erilaisia...
Käyttäjätaso 3
Samaa ihmettelen kuin Elppa? Mikä niissä hyvityksissä on niin salaista?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Hyvityksissä ei ole itsessään mitään salaista, mutta ne katsotaan aina tapauskohtaisesti. Tämän vuoksi yksityisviestit ovat paras paikka keskustella niistä 🙂
Neuvo:

Vaihdoin Netflixin salasanan PC:llä. Seuraavalla käyttökerralla Netgem N7700 / Netflix tulee kysymään kirjautumistietoja. Kun annoin uuden salasanan, niin tulee ilmoitus: Ei vastaa tiedostoissamme olevia tietoja, eli ei onnnistu.

Palauttakaa tehdasasetukset Netgem N7700:aan ja antakaa kaikki kirjautumistietonne uudestaan, niin pitäisi lähteä toimimaan. Minulla ainakin auttoi.

🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Huomasin mielenkiintoisen ominaisuuden, josta en nyt muista nähneeni juttua täällä enkä löytänyt haulla mitään.

Siis sain lahjaksi Chromecastin ja tänään kotiin tultua tietenkin sillä nyt leikkinyt. Android puhelin (tietenkin) käytössä ja Chromecast app asennettuna, jonka laitteen käyttö vaatii. Tätä ohjelmaa ei puhelimessa siis aiemmin ollut (koska mitään tarvetta ei ole ollut).

Nyt huomasin että Netflixin appissa voi valita kohteeksi chromecastin lisäksi Elisa Viihteen eli n7700 boksin.

Siis netflix appia voi käyttää "kaukosäätimenä" netgemin netflixiin. Siis samaan tapaan kuin chromecastia, jolla ei siis tietenkään omaa kaukosäädintä ole. Ei tarvitse olla netflix avattuna digiboksilla, avautuu automaattisesti kun antaa yhdistää puhelimen boksiin. Tarvitsee kuitenkin käyttää boksin kaukosäädintä että valitsee oikean profiilin mutta tämän jälkeen voi käyttää puhelinta.

En nyt keksinyt tälle oikeastaan mitään käyttötarvetta, koska eiköhän n7700 digiboksi aikalailla kiinteästi ole paikoillaan ja sen kaukosäädinkin saatavilla. Voi tietenkin olla helpompaa ja nopeampaa käyttää puhelimen netflixiä sarjojen ja elokuvien etsimiseen/hakemiseen ym. Eli käyttöliittymä parempi...?

Selitinköhän tämän nyt ihan selkeästi vai menikö puihin...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tuoreessa korjauksessa joka tässä on testissä tarkoitetaan Netflixin ongelmaa avautumisessa ylipäätään. Tekstitykset ei mukana siinä korjauksessa.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
perraat kirjoitti:
Neuvo:

Vaihdoin Netflixin salasanan PC:llä. Seuraavalla käyttökerralla Netgem N7700 / Netflix tulee kysymään kirjautumistietoja. Kun annoin uuden salasanan, niin tulee ilmoitus: Ei vastaa tiedostoissamme olevia tietoja, eli ei onnnistu.

Palauttakaa tehdasasetukset Netgem N7700:aan ja antakaa kaikki kirjautumistietonne uudestaan, niin pitäisi lähteä toimimaan. Minulla ainakin auttoi.

N7700:n nykyisellä julkisella ohjelmistoversiolla voi poistaa Netflix-kirjautumistiedot nollaamatta koko purkin asetuksia. Toiminto löytyy seuraavasti: Asetukset > Digiboksin tiedot > Asetusten palautus (tms) > Poista Netflix-kirjautumistiedot (tms).

Tuota kannattaa kokeilla ennen tehdasasetusten palautusta. Hyvällä lykyllä tuo riittää.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Nykyisessä ohjelmistoversiossa en ole löytänyt mahdollisuutta muuttaa Netflixin kirjautumistietoja(tai sitten en vaan osaa):). Liekö poistettu samalla kun suosikkikanavalistakin poistettiin.

Nykyään tuo löytyy kohdasta Asetukset > Lisäasetukset > Poista Netflix-käyttäjätiedot
Käyttäjätaso 2
Esittävät vielä Elisalla etteivät tiedä että netflix ei toimi 😃 tälläkin palstalla monet on niin yllättyneitä "ai ei toimi vai!? Olethan resetoinut modeemin ja digiboksin ja onhan boksi piuhalla kiinni?"

Hah. :)

Selvästi myyvät tuota boksia netflix ominaisuudella vaikka tietävät ettei se toimi isolla osalla. Onkohan laillista?
Käyttäjätaso 1
Minun N7700:n asetuksien lisäasetuksista löytyy seuraavat kohdat:
- ohjelmistopäivitys
- aika ennen valmiustilaan siirtymistä
- tarkista sisäinen muisti
- palauta tehdasasetukset
- alusta sisäinen muisti

Ei siis mahdollisuutta muuttaa Netflixin kirjautumistietoja.
Voitteko myös tänne ilmottaa sitte ku päivityksiä voi alkaa odottaa, ettei tarvii kysellä?
Käyttäjätaso 3
Muakin kiinnostaisi kuulla vastaus tohon Elppan korvaus kysymykseen.....
Pitäisikö tänne listata nuo kombinaatiot, joilla toimii tai ei toimi? Oma Netflix (käytän muutaman kerran viikossa) toimii suht. ok. Tekstityksissä on ongelmia ja kaksi-kolme kertaa on vajaan puolen vuoden aikana heittänyt kesken katselun ulos sovelluksesta. Ei ole väliä oliko boksi IP- vai antennikanavalla. Oma kokoonpanoni seuraava:

Elisan ADSL liittymä

Modeemina oma Telewell 510

Nopeus n. 16MB/s sisään modeemin mukaan

Boksi kiinni modeemissa kaapelilla

Vakiokanavat antennin kautta

Netflixin toiminta tekstiongelmia ja ajoittaista "kaatumista" lukuunottamatta ok.
Sen verran tätä Netflix-ongelmaa voisi avata, että vika on saatu rajattua "Netflixin osuuteen" ja sitä nyt kuumeisesti yhteistyössä ratkotaan heidän kanssaan, toivotaan, että saadaan pian kuntoon.

Sisäisiä aikatauluarvioita korjaukselle onkin jo olemassa, mutta en niitä tässä lähde spekuloimaan enempää, ettei tule luvattua liikoja.
Lisäsin asiakasnumeron palstan profiiliini.
Elppa kirjoitti:
Bamsku kirjoitti:
Hei! Ratkaisu ongelmaan on löytynyt ja korjausta testataan parhaillaan! Päivityksellä tuodaan laitteille. Päivitykset tapahtuvat porrastetusti, joten tarkkaa päivää on mahdotonta sanoa. Pitäisi tulla ihan lähiaikoina kuitenkin kaikille :)

Siis tähän viestiin viittasin nykyinen boksin versio 6.0.10-43 

Ainakin tallenteiden ulkoasu on muuttunnut aivan erinäköiseksi siitä ajattelin että jotain dataa sielä ainakin muutettu

Tallenteet -näkymän muutos ei liity boksin softaversioon, se on erillinen päivitys.
Jaan kirjoitti:
Onko kenelläkään tekstityksessä sellaista ongelmaa kuin meillä? Tekstitys on noin 10 cm korkea, tyylilaji muistuttaa comic sans kirjasinta (aivan karmea katsoa) ja kahdella rivillä tekstitys on jo puolen kuvan korkuinen??? Meillä on uusi netgem boxi, tähän asti katsottu netflixiä apple tv:n kautta jossa tekstitys on ihan normaali valkoinen mustalla pohjalla. Ei tuosta paljon iloa ole kun ei tuollaista kukaan jaksa katsoa

Enpä ole törmännyt, millään laitteella, jolla olen Netflixä käyttänyt.

Käypä katsomassa www.netflix.com -> Your Account -> My Profile -> Subtitle Appearance, että siellä on järkevän näköiset asetukset. Tuolta voit itse hallita tekstitysten fonttia, kokoa ja väriä.
Uutena Elisa Viihteen käyttäjänä olen pettynyt siihen, että Netflixin käyttö ei lupauksista huolimatta onnistu. Netflix samassa laitteessa muun TV-palvelun kanssa oli itsellä tärkeä syy ottaa Elisa Viihde. Samat ongelmat täällä kuin ketjun aloittajalla (virhekoodi  Code:n-w-4-8, kun yrittää käynnistää), eikä asiakastukikaan tuntunut kovin hyvin olevan asiasta tietoinen. Varmastikin ongelmat ovat osin Netflixin puolella, mutta asiakkaana odottaisin Elisalta aktiivisempaa otetta ongelmien korjaamisessa, kun kerran Netflix-yhteensopivuutta hehkutetaan jopa digiboxin valikossakin markkinoinnista nyt puhumattakaan.
Käyttäjätaso 1
Luulin olevani yksin tämän ongelmaa mutta huomaan että metä onkin monia.
Voisikohan jo pian saada tämän toimimaan? Onko edes asialle tehty jotain?
Kiitos jos viitsisitte edes vähän yrittää.
nyt on mennyt mulla yli 2kk ja joillain toisilla yli 3kk 

Netflix ei toimi!

Jos auto myytäisiin näin että tässä on auto ja tässä on maksu siitä.Kauppojen jälkeen huomaatkin että auto ei käynnisty ja katsot pellin alle ,sieltähän puuttuu moottori... ja Myyjä toteaa kauppojen jälkeen ,valitettavasti sitä moottoria vielä valmistetaan koko ajan mutta

ei tiedetä koska se on valmis.Mutta muista kuitenkin maksaa se auto  meille heti muuten vouti vie sun maksun ulosottoon.

Kuulostaako oikeudenmukaiselta? Elisa!

ai niin ettehän te vastaa muuta että homma on vaiheessa ja vaihe jatkuu... mutta muista kuitenkin maksaa laskusi...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • Katsoin tekemääsi häiriöilmoitusta ja ongelma on vielä tutkinnassa. Pyritään saamaan kuntoon mahdollisimman nopeasti tietenkin 🙂
  • Käyttäjätaso 3
    Taitaakin toi Elppan kysymys olla astetta vaikeampi. Siihen kun ei kelpaa sammuta boksi, palauta tehdasasetukset sekä muut perusohjeet...

    Osallistu keskusteluun