Kysymys

Netgem N7700:n ääni katoaa....

  • 12 elokuu 2014
  • 54 kommenttia
  • 18819 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki
...ja ääni palaa, kun käväisee toisella kanavalla, tai katkaisee virran ja käynnistää uudelleen. Pieni, mutta ärsyttävä vika. Onko meidän boxi ainoa, jossa tällainen vaiva ilmenee?

54 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Ei ole, samaa ollut täälläkin.
Tuntuu että se tapahtuu melkein joka kerta puoli yhdeksän uutisten aikaan TV1 HD:llä...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • ilmeneekö ongelma jollain tietyllä kanavalla? Vai ihan jokaisella? 🙂
  • Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Ja lisäinfoa: selvitin tilannetta tarkemmin ja kyseessä on tiedossa oleva ongelma. Ongelma on tällä hetkellä selvityksessä tuolla Netgemin puolella! :)

    ja tätä ongelmaa ei pitäisi ilmetä kanavapaikalla 511 🙂
    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki
    Ammattimies kirjoitti:
    Ja lisäinfoa: selvitin tilannetta tarkemmin ja kyseessä on tiedossa oleva ongelma. Ongelma on tällä hetkellä selvityksessä tuolla Netgemin puolella! :)

    ja tätä ongelmaa ei pitäisi ilmetä kanavapaikalla 511 :)

     kuka niin  on sanonu  et  kanavapaikalla 511 ei  ongelmaa ole   mulla ainakin    ääni häviää kyseisellä paikalla 

     mut  paikalla1 ja 21 eli hd  kanavalla äänet toimii   mulla siis   elisaviihde ilman laajakaistaa   kaapelitaloudessa
    Käyttäjätaso 1
    Kunniamerkki
    Sen voin sanoa varmasti että ainakin 512:lla ääni katoilee. Ja minun mielestäni joillakin muillakin. Ryhdyn tarkkailemaan asiaa.
    Ammattimies kirjoitti:
    Ja lisäinfoa: selvitin tilannetta tarkemmin ja kyseessä on tiedossa oleva ongelma. Ongelma on tällä hetkellä selvityksessä tuolla Netgemin puolella! :)

    ja tätä ongelmaa ei pitäisi ilmetä kanavapaikalla 511 :)

    :smileyhuh:

    ;)

    " mut ainakin vielä mulla  äänet  hyäviää viihteen kautta katottuna  siis paikalla 511 mut  21  toimii kaapelissa"

    http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Viihde-Yleinen-keskustelu/Elisa-Viihteess%C3%A4-eiv%C3%A4t-tekstitykset-toimi-tallenteissa/m-p/384713#M35422
    Ääni katoaa, kuva pysähtyy. Tämä kaikki HD-kanavilla; ainakin 511 ja 512. Tarttis tehdä jotakin!
    Sama ongelma täälläkin.

    Esiintyy siis Ylen HD-kanavilla, en oo varma onko pelkkä 511 vai 512, vai molemmat.

    Minulla on Elisa Viihde ilman laajakaistaa.
    Täällä myös ja havainto ainakin Ylen HD-kanavat.
    Käyttäjätaso 2
    Joo täällä tuohon ongelmaan törmäsin jo keväällä -14. Se on siitä asti jatkunut satunnaisesti: ääni katoaa Ylen kanavilla ja kuva saattaa jämähtää muutamaksi sekunniksi.

    Lyhyesti kolme viikkoa kestänyt episodi: Tein häiriöilmoituksen vajaat kaksi kuukautta sitten. Kinailtiin siinä ongelmasta, että missä syy on, ensimmäisenä tietty syytettiin allekirjoittaneen AV-vahvistinta. Sitten jossain vaiheessa keskustelin asiallisen kaverin kanssa teknisestä tuesta, joka sai kakaistua, että ongelma on heidän tiedossaan ja sen eteen tehydään työtä (siis työtä on tehty jo aika monta kuukautta). Kaveri lupasi toimittaa uuden netgemin, josko ongelma poistuisi. Sain uuden boxin: EI POISTUNUT ongelma.

    Olen sen verran tympääntynyt näihin jatkuviin ongelmiin ja asiakkaan aliarvioimiseen sekä UNOHTAMISEEN, että irtisanoin kahden vuoden sopimukseni, se muutettiin toistaiseksi. Uusi netgem toimitettiin siis kolmisen viikkoa sitten, ei ole kukaan ollut kiinnostunut, poistuiko vika/viat, eikä varmaan kukaan koskaan kyselekkään. Nyt odotan vielä marraskuun loppuun asti, jolloin sanon irti Elisaviihteen laajakaistoineen ja maksukanavineen. Siirryn kokeilemaan toisen operaattorin tuotteita. Olen jo koekäyttänyt DNA/Welhoa, ja hyvältä näyttää testit.

    Älkää hyvät ihmiset olko liian kärsivällisiä havaittujen vikojen suhteen. Tehkää oikeasti reklamaatioita ja purkakaa sopimuksia, mikäli tuote ei toimi, siihen teillä on TÄYSI oikeus.

    Voi olla, että minusta kuuluu vielä jonkin median kautta.... aiheen jokainen lukija kyllä arvaa.

    nimimerkki

    Elisa viihteen asiakkaana jo yli 5 vuotta
    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki
     jos  asut

    jacober kirjoitti:
    Joo täällä tuohon ongelmaan törmäsin jo keväällä -14. Se on siitä asti jatkunut satunnaisesti: ääni katoaa Ylen kanavilla ja kuva saattaa jämähtää muutamaksi sekunniksi.

    Lyhyesti kolme viikkoa kestänyt episodi: Tein häiriöilmoituksen vajaat kaksi kuukautta sitten. Kinailtiin siinä ongelmasta, että missä syy on, ensimmäisenä tietty syytettiin allekirjoittaneen AV-vahvistinta. Sitten jossain vaiheessa keskustelin asiallisen kaverin kanssa teknisestä tuesta, joka sai kakaistua, että ongelma on heidän tiedossaan ja sen eteen tehydään työtä (siis työtä on tehty jo aika monta kuukautta). Kaveri lupasi toimittaa uuden netgemin, josko ongelma poistuisi. Sain uuden boxin: EI POISTUNUT ongelma.

    Olen sen verran tympääntynyt näihin jatkuviin ongelmiin ja asiakkaan aliarvioimiseen sekä UNOHTAMISEEN, että irtisanoin kahden vuoden sopimukseni, se muutettiin toistaiseksi. Uusi netgem toimitettiin siis kolmisen viikkoa sitten, ei ole kukaan ollut kiinnostunut, poistuiko vika/viat, eikä varmaan kukaan koskaan kyselekkään. Nyt odotan vielä marraskuun loppuun asti, jolloin sanon irti Elisaviihteen laajakaistoineen ja maksukanavineen. Siirryn kokeilemaan toisen operaattorin tuotteita. Olen jo koekäyttänyt DNA/Welhoa, ja hyvältä näyttää testit.

    Älkää hyvät ihmiset olko liian kärsivällisiä havaittujen vikojen suhteen. Tehkää oikeasti reklamaatioita ja purkakaa sopimuksia, mikäli tuote ei toimi, siihen teillä on TÄYSI oikeus.

    Voi olla, että minusta kuuluu vielä jonkin median kautta.... aiheen jokainen lukija kyllä arvaa.

    nimimerkki

    Elisa viihteen asiakkaana jo yli 5 vuotta


    kaapelitaloudessa  niin  kannattaa kokeilla kanavapaikkaa  21  siinä ei ainakaan ääni häviä  näin siis tampereella
    Käyttäjätaso 2
    Kysymys ei ole siitä saako äänen kuuluviin jollain "vippaskonsteilla". Kysymys on siitä, että tuotteen on oltava moitteeton, ellei näin ole, on tuotteen myyjän korjattava esiintullut vika säädyllisessä ajassa.

    Tällä palstalla ei käy kuin aniharva Viihdepaketin ostaneista. Muut hiljaisesti hyväksyvät nämä viat (mm "mummot ja ukot", jotka eivät mitään ymmärrä tekniikoista ja "vippaskonsteista").

    Elisalla (tai siis heidän alihankkijallaan) on ollut kyllin aikaa etsiä softasta tämä vika ja korjata se.

    Se tässä nostattaa kiukkua eniten, kun Elisan käytös asiakkaita kohtaan on kuin matelevan lapamadon.
    Käyttäjätaso 2
    Niin Elisa, mikä on tilanne tämän ääni ja kuvaongelman suhteen? Kuvan pysähtely Ylen kanavilla on päivittäistä!!!

    Onko ongelman korjaus todellisuutta tämän kuun aikana?
    Käyttäjätaso 3
    Liekö tämäkin on vaiva joka vaatii ohjelmistopäivityksen, joka on tähän tietoon luvattu ensivuoden alkupuolelle?
    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki
    äänien häviäminen  on mullekin luvattu korjata  tulevassa ohjelmistopäivityksessä   et kai se korjaantuu
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Tästä ei tosiaan ole tarkempaa aikataulua antaa :(

    Ongelma on kuitenkin tiedossa ja selvityksessä!
    Käyttäjätaso 3
    Pikkusen tuntuu Elisalla nämä selvitykset ja korjaustyöt kestävän, laskut kuitenkin rullaa uskomattomalla tarkkuudella. Mutta pörssiyhtiöhän viis veisaa palveluista, kunhan saadaan asiakkailta rahat osakkeenomistajille, sillä saralla taitaa homma luistaa.
    Käyttäjätaso 1
    Ilmenee myöskin kanavapaikalla 511, valiutettavasti:smileyangry:
    Sama täällä. 511 kanavalla äänet häviää satunnaisesti.
    Kaikilla kanavilla katoaa äänet ja välillä auttaa virran sammuttaminen viihdeboksista. Vlillä taas telkkarin tai vahvistimen smmuttaminen
    Käyttäjätaso 3
    Onko vahvistimesi optisella kaapelilla kiinni digiboksissa? Jos, niin koita ilman vahvistinta.
    Käyttäjätaso 2
    Äänenkatoamisongelma on todettu ainakin meikäläisen taholta viime toukokuun reklamoinnissani.

    Elisa on elokuussa tunnustanut ongelman olemassaolon.

    Tässä viestiketjussa useampi henkilö on aiheesta valittanut.

    Mitä tekee Elisa? Hevonv.....t välittää maksavista asiakkaistaan. eiedes vaivaidu vastaamaan.

    Tätä tämä Elisan Viihde on.

    Olen kuukauden pois Suomesta, tammikuussa pyrin saamaan tämän aiheen valtakunnalliseen mediaan, niin laajalti, kuin mahdollista.
    Samaa ongelmaa on minullakin, kanavat 511 ja 512 ääni katkeaa satunnaisesti, käyttämällä toisella kanavalla ääni palautuu. Optisella kaapelilla äänentoistolaitteeseen kytkettynä ääni hävisi useilta kanavilta joten sitä ei voinut käyttää. Kokeilin myös äänen ulosottoa scart liittimestä yhtäaikaa hdmi johdon kanssa, scartista katosi ääni samaan aikaan kuin hdmi johtoakin käytettäessä. Olen soitellut vikapalveluun, ensimmäisellä kerralla "korjaus" oli yhteensopimattomuus. Edellä mainittujen kokeilujen perusteella sopimattomuus on Netgemissä. Tänään soitin uudelleen, kerroin tarinani vikakonttoriin, siellä ei tiedetty, että Netgem:issä olisi tällaista ääniongelmaa, ah olen siis ainoa jolla pätkii (k)luulin niin. Yhdeksi vaihtotoehdoksi tarjottiin vaihtamista Paceen kannattaako? vai putoanko syvemmälle suohon. Ai niin kanavilta 21 ja 22 ääni kuuluu pätkimättä.. hyvä niin. Nyt sitten odottelen mielenkiinnolla mitä sepänpajassa taotaan ongelman poistamiseksi.

    Hauskaa olla iloinen käyttäjä.
    No jopa tuli vastaus Elisalta pikaisesti. Ongelmakin on selvillä YLEN 1&2 HD kanavia koskien, vika on boxin ohjelmistossa.
    Vika korjaantuu seuraavassa ohjelmistopäivityksessä alkuvuodesta. Siihen luotetaan tällä hetkellä. Jospa minullakin sitten
    pätkiminen loppuu. Sitä vain ihmettelen miks ei "vikakonttorissa" asiaa tiedetty, vaikka se ilmeisesti on ollut tiedossa jollakin/jossain.
    Hyvää Joulun odotusta palstalaisille.

    Osallistu keskusteluun