Vastattu

Netgem N7700 rikkikö?

  • 16 joulukuu 2014
  • 18 kommenttia
  • 2563 katselukerrat

Boksissa samanlaista vikaa kuin täällä palstallakin kuvatttu eräässä keskustelussa, jossa keskustellaan tuosta uusimmasta päivityksestä. Boksi ei suostu hakemaan kanavia ja jää jumiin kesken kanavahaun. Kaksi tuntia tänä iltana

saanut tapella boksin kanssa, että sillä on voinut katsoa televisiota.

Asiakaspalveluunkin olisi kiva narista asiasta, mutta ei löytynyt numeroita. Enkä ala tuhlaamaan vähäisiä eurojani

OmaGuruun, kun neuvoja on saanut palstaltakin, mutta ne eivät valitettavasti ole toimineet ja auttaneent.

Meillä siis Elisa Viihde ilman laajakaistaa. Netti toimii mainiosti tietokoneella. Missä vika? Onko NetGem kajahtanut?

Kohta alkaa tuntua siltä, että haluan eroon kyseisestä palvelusta. Määräaikaisuus sitoo meitä vielä kaksi vuotta ja ne tulevat olemaan yhtä *****iä, jos tämä toimii yhtä huonosti. Auttakaa!
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Urhokas 19 joulukuu 2014, 14:26

  • Vilkaisin asiaa ja oli mennyt vähän kuten uumoiltiin tässä eli boksi meni vaihtoon. Toivottavasti uudella pelaa ilman suurempia ongelmia mitä tässä ollut.

  • Katso alkuperäinen viesti

    18 kommenttia

    Käyttäjätaso 5
    Kokeile palauttaa tehdasasetukset, tämän jälkeen teet normaalin käyttöönoton, mutta siinä vaiheessa kun laite haluaa tehdä kanavahaun, niin ohita se vaihe (aloita ja peruuta heti), tämän jälkeen tee käyttöönotto loppuun ja mene tekemään kanavahaku vasta sitten. Itsellä ainakin poisti kanavahaku ongelman.

    Viimeinen kotikonsti on tehdä ohjelmistopäivitys tehdasasetusten palautuksen jälkeen ja toimia kanavahaussa edellämainitun ohjeen mukaisesti.

    Netgem N7700 digiboksin ohjelmistopäivitys (musta pieni digiboksi):
    1) Irroita virtajohto digiboksista.
    2) Pidä digiboksin etupaneelissa olevaa virtapainiketta painettuna.
    3) Liitä virtajohto takaisin digiboksiin.
    4) Pidä virtapainiketta painettuna noin 3-8 sekuntin ajan kunnes virtavalo alkaa villua. Tämän jälkeen päästä irti, ohjelmistopäivitys on alkanut.

    Toivottavasti tämä auttaa.
    Boksiin on tullut uusi 6.0.0 .2 päivitys. Se on kai uusin.

    Olen tehnyt nuo mutta toimii edelleen samalla tavalla.

    Kun kanavat välillä pimenevät yllättäen ne eivät tule

    takaisin itsekseen vaan on pakko hakea tehdasasetusten kautta

    ja nyt boksi jää jumittamaan 100% kohdalle kanavahakuun.

    Eurosport, nat geo eivät toimi vaikka muut kanavat sainkin toimimaan.

    Eikä tv 5 ja Jim jotka katosivat päivällä.

    Boksi on tehnyt tuollaista pidemmän aikaan.

    Alkaa vaan hermo menemään tuon laitteen kanssa.
    Käyttäjätaso 5
    Ota asiakastukeen yhteyttä josko tekisivät laitevaihdon. Eli tee ihan vikailmoitus, ei tuossa juuri muu auta. Varmistavat siellä, että kaikki poppakonstit kokeiltu ensin. Vikareita voi soittaa 24h/vrk.

    Elisan asiakastuki, tuolta käyttö ja häiriötilanteet > häiriöillmoitus
    http://asiakastuki.elisa.fi/#otayhteytta
    Kiitoksia ehkä tuosta on apua.

    Kaikki mitä tältä palstalta olen löytänyt olen kokeillut ja ei siitä sen parempaa ole tullut.

    Kaksi tuntia meni tänä iltana ja päivällä tunti, että sai kanavat takaisin näkyviin.

    Ei meinaa löytää verkkoyhteyttä, vaikka kaapeli on kunnossa ja modeemi toimii, koska

    tietokoneiden netit toimivat ja modeemissa palaa oikeat valot.
    Käyttäjätaso 5
    Jep, täytyyhän tuo toimimaan saada jotenkin. Itsellä kuitenkin samainen laite käytössä ilman manitsemiasi ongelmia niin pitäisi se saada sinunkin laite toimimaan / toimiva laite.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    Kanavahakuun ainakin minulla auttoi se, että sen teki ilman verkkoyhteyttä. Eli piuha irti tai sitten jättää WLANin ottamatta käyttöön tehdasasetuksien jälkeen. Kanavahaun pitäisi mennä läpi normaalisti. Sitten boksista töpseli irti ja verkkokaapeli kiinni ja töpseli takaisin ja laite käyntiin sitten pitäisi jopa tallenteetkin näkyä...
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Vilkaisin asiaa ja oli mennyt vähän kuten uumoiltiin tässä eli boksi meni vaihtoon. Toivottavasti uudella pelaa ilman suurempia ongelmia mitä tässä ollut.
  • Kiitoksia!

    Uusi laite on postissa. Huomenna, kun haen ja asentelen niin tiedän miten tuo pelaa.
    Sain eilen N7700:n ja mulla ei myöskään lähde hakemaan ohjelmistopäivitystä. Eilisiltana tein kaikki tällä palstalla mainitut temput ja resetoin modeemin but nou. Onko enää muita vaihtoehtoja kun että mun saama laite on rikki?
    tsar17 kirjoitti:
    Sain eilen N7700:n ja mulla ei myöskään lähde hakemaan ohjelmistopäivitystä. Eilisiltana tein kaikki tällä palstalla mainitut temput ja resetoin modeemin but nou. Onko enää muita vaihtoehtoja kun että mun saama laite on rikki?

    Mikä ohjelmistoversio on boksissa?

    Voisitko tarkentaa mitkä kaikki temput olet tehnyt?

    Esimerkiksi, onhan sinulla boksi yhdistetty verkkojohdolla modeemin reitittävään porttiin?
    Uusi laite toimi viikon moitteettomasti. Tänään aloitti saman tekemisen kuin entinenkin.

    Saako sitä ohjelmistopäivitettyä toimivaksi? Saako määräaikaisen tilauksen peruttua? Ei kiinnosta enää olla

    pitkäaikainen asiakas, kun ei s**tana mikään toimi niin kuin pitäisi. Dna:n netissä ei edelleenkään vikaa, koska

    tietokoneet ja tabletit toimii moitteettomasti. Viisi ip:tä käytettävissä niin riittää boksillekin oma ip.

    Ainut vaihtoehto on eroon pääseminen koko Elisa viihteestä. Tänään jo kuudes uudellenasennuskerta menossa ja koskaan ei mene 100 5 pidemmälle.
    Siis sinulla on modeemi sillattuna, jolloin jokainen laite saa oman julkisen ip:n.

    Modeemi ymmärtääkseni vie yhden ip:n, joten käytettävissä on muille  laitteille neljä ip:tä.

    Ip ei myöskään heti vapaudu, jos jokin laite poistetaan käytöstä. Voisikohan käydä myös niin, että boksille olisi varattuna yksi osoite, mutta uudelleenasennuksessa se yrittäisi hakea uutta osoitetta.

    Boksin asetuksista voisi katsoa pysyykö sen saama ip-osoite samana.

    Mikäli mahdollista kannattaisi kokeilla modeemissa reitittävää tilaa.

    Jos boksissa on uusin 6.0.0 .2 ohjelmistoversio, niin tuo edellä mainittu tehdasasetusten palautus nettijohto irroitettuna taitaa olla ollut paras keino päästä eteenpäin.
    Reitittävää ei voi käyttää jos harrastaa verkkopelaamista, kun ei riitä kaista tietokoneella, kun boksi vie paljon.

    Tosin sitäkin voisi kokeilla.

    Kokeillaan nyt noilla ohjeilla, mutta boksi pimeni eikä lähde hakemaan kanavia. Äsken ei näkynyt peruskanavat

    mutta iptv näkyi.

    Televisiossa näkyy samalla antennijohdolla kaikki peruskanavat, mutta digipoksilla ei
    Laitoin modeemin reitittäväksi. Samaa jatkuu. Ilman nettijohtoa tehty palautus. Löyty peruskanavat, mutta ei yhtään iptv kanavaa, joista maksan selvää rahaa.
    Onko boksin asetusten digiboksin tiedot kohdissa

    Lähiverkko: iposoite  (yhdistetty: Ethernet) ja

    Internet: OK (yhdistetty)?

    Eikö kanavia 510-544 löydy ollenkaan?

    Toimivatko tallenteet?

    Laita modeemi taas sillatuksi, kun sillä näkyivät iptv-kanavat. Voihan olla, että modeemi ei tue reitittävänä iptv:tä.

    Buuttaa vielä boksi, mutta älä tee tehdasasetusten palautusta tai kanavahakua, kun peruskanavat nyt näkyvät.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Saatko jotain ilmoitusta, kun yrität tätä kanavaa katsoa? Tein täältä korjaavan toimenpiteen, voitko kokeilla tehdä virtabootin digiboksille.

    Mikä modeemi sinulla oli käytössäsi? Voisit senkin vielä varmuuden vuoksi resetoida.
  • En ole saanut mitään ilmoitusta. Sain eilen siihen kanavat takaisin, kun muutin CisCon siltaavaksi (loppui nettipelaaminen, kun se ei toimi siltaavassa tilassa) Tuo on toiminut hyvin reitittävässä paitsi nyt edellisen boksin loppuaikoina ja tämän alkuaikoina.

    Siirryimme langattomaan netti, jolloin alkoi toimimaan. Vaihdoimme kaikki kaapelit viimeksi kun boksi vaihdettiin muutama viikko sitten. Nyt selkisi, että internetkaapeli oli viallinen. Kulkee kirjahyllyn takana jeesusteipillä seinään kiinnitettynä. Ei ole puristuksissa missään, eikä siihen lapsetkaan saa mitään osumaan, mutta heti tupesi toimimaan paremmin. Kaikki kanavat löytyi ja kanavahakukin meni nettipäällä loppuun asti. Ei löydä ilman nettiä kaikkia kanavia. Ei päivitä edes kanavalistaan iptv kanavia, jos ei ole netti kanavahaussa päällä.

    Nyt, kun toimii en viitsisi tehdä enää mitään millekään, ettei kusahda oikeasti.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Ok! Hyvä kuitenkin, että nyt toimii 🙂

    Osallistu keskusteluun