Kysymys

NetGem N7700 rollback

  • 14 marraskuu 2015
  • 2 kommenttia
  • 665 katselukerrat

Tänäaamuna digiboxi palautui ohjelmistoversioon 6.0.10-43 ja muutokset huomasi heti. Uudemmalla versiolla esim. guide välkkyi jonkin aikaa ennenkuin pystyi vaihtamaan kanavia. Samoiten kuin nuolilla ylös/alas kuvaruudun vasempaan reunaan tuleva "karuselli" kesti pitkään ennenkuin ilmestyi...

Nyt vanhemmalla versiolla kyseiset toiminnot toimivat huomattavasti jouhevammin, Netflix-kirjautuminen ehkä aavistus hitaampaa (siis kyse ihan 10-15 sek) mutta ääni/kuva/txt alkaa samanaikaisesti ja välittömästi kun ohjelma latautunut... Uudemmalla ohjelmaversiolla saattoi ääni tulla huomattavasti aikaisemmin kuin kuva, tekstitys tuli sitten huomattavasti myöhemmin...

Onko tässä(kin) kyse ohjelmaversion liian nopeasta ja testaamattomasta julkaisusta kyse? Jos on, olisko kenties aihetta tehdä jotain?

2 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • ? Netflix ongelmat kyllä tiedostetaan ja niihin työstetään parannuksia. En ihan varma nyt ole kuitenkaan tuosta sinun ongelmasta, että uudella on ääniongelmaa ollut noin. Tekstityksen kanssa pulmaa on ollut melkeinpä alusta asti. Meneekö sulla äänet jonkin muun laitteen kautta telkkarille vai onko suoraan hdmi vaan kiinni digiboksista telkkariin? Kyllähän noita versioita testaillaan ja ehkä suurin muutos olikin tässä niille joilla netflix ei toiminut ollenkaan ja päivityksellä se saatiin toimimaan kuitenkin samaten kaikilla. Voi tietenkin olla että jotain ei mennyt tässäkään sitten nappiin ja joutuu vaan odottamaan parannusta vielä. Wlanilla käytössä tietenkin voi olla vielä omat eronsa kun en sitä tiedä oliko sinulla wlan juurikin vai johdollinen netflix käyttö.
  • Urhokas kirjoitti:
    @ArtdeWill Netflix ongelmat kyllä tiedostetaan ja niihin työstetään parannuksia. En ihan varma nyt ole kuitenkaan tuosta sinun ongelmasta, että uudella on ääniongelmaa ollut noin. Tekstityksen kanssa pulmaa on ollut melkeinpä alusta asti. Meneekö sulla äänet jonkin muun laitteen kautta telkkarille vai onko suoraan hdmi vaan kiinni digiboksista telkkariin? Kyllähän noita versioita testaillaan ja ehkä suurin muutos olikin tässä niille joilla netflix ei toiminut ollenkaan ja päivityksellä se saatiin toimimaan kuitenkin samaten kaikilla. Voi tietenkin olla että jotain ei mennyt tässäkään sitten nappiin ja joutuu vaan odottamaan parannusta vielä. Wlanilla käytössä tietenkin voi olla vielä omat eronsa kun en sitä tiedä oliko sinulla wlan juurikin vai johdollinen netflix käyttö.

    Boxi on suoraan HDMI-kaapelilla kytketty ja suoraan modeemissa, ei siis WLANissa. Netflix ongelmat alkoivat nimenomaan uuden ohjelmistoversion myötä. Nyt kun vanha versio palautui, Netflix toimii ok. Myös txt osalta. Lisäksi uudemmassa ohjelmistoversiossa olevat ohjelmatietojen puuttumiset loppuivat vanhemman version myötä.

    Osallistu keskusteluun