Vastattu

Netgem N7700 sammuu heti käynnistyksen jälkeen

  • 19 helmikuu 2016
  • 11 kommenttia
  • 1029 katselukerrat

Haulla ei ainakaan äkkiseltään löytynyt vastaavaa ongelmaa. Jokaisella käynnistyskerralla boksi sammuu ennen kuin kuva tulee tv:n näytölle. Uudelleen käynnistämällä toimii ok.

Boksi on ollut pari viikkoa käytössä, käyttöönoton yhteydessä boksiin asentui päivitys (versio 7.2.01-76, 5.1.2016). Verkkoyhteys on langaton. Antennikaapelia ei ole liitetty, koska sille ei ole (ainakaan vielä) käyttöä. TV:n HDMI-paikkaa on vaihdettu.

Ideoita ongelman poistamiseen?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Red 29 helmikuu 2016, 12:21

Tämän ei pitäisi mikään yleinen vika olla boksilla koska kaikilla ei ongelmaa tosiaan ilmene, kuten yllä käy ilmi. Yleensä tuohon on syynä käyttöympäristö ja mahdolliset häiriöt mitä kaukosäätimen signaali voi ottaa muista laitteista. Siis jos joutuu useasti painamaan näppäintä ennen kuin boksi ottaa käskyn ja käynnistyy. Onko teillä säilynyt muuten käyttöympäristö muuttumattomana kun ongelmat on alkaneet vai onko laitteiden paikkoja/laitteita vaihdettu?

Katso alkuperäinen viesti

11 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Yleensä tässäkohtaa aina kehoitetaan ensin kokeilemaan, poistaako tehdasasetusten palautus ongelman.

Itse laittaisin myös digiboksin kaapelilla kiinni modeemiin langattoman yhteyden sijasta, jos vain mahdollista. Sitä en tiedä, auttaako se juuri tähän ongelmaan, mutta yleensä boksi toimii paremmin kaapelilla.
Kiitoksia, pitää molempia kokeilla. Kaapeliyhteys modeemille on hieman työläämpi juttu...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ja tosiaan tarkoitin siis ethernet-kaapelia digiboksin ja modeemin välille, en antennikaapelia. Näin sen varmaan ymmärsitkin. Toisinaan tuo vaatii jokusen metrin kaapelia ja porakoneen... 🙂
Juu, ymmärsin toki. Puhelinrasia on väärässä huoneessa, mutta seinässä on läpivienti vanhoilta ajoilta. Se vaan on kummaltakin puolelta tapetoitu, kun ei ollut enää käyttöä...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
tollopeloton kirjoitti:
Juu, ymmärsin toki. Puhelinrasia on väärässä huoneessa, mutta seinässä on läpivienti vanhoilta ajoilta. Se vaan on kummaltakin puolelta tapetoitu, kun ei ollut enää käyttöä...
Tee ensin testi niin, että verkkopiuha luikertelee pitkin lattioita. Jos ei parannusta tule, niin ei tule turhia reikäkään 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Meillä boxia käynnistäessä alkaa ensin vilkkua vihreä valo,hetken kuluttua syttyy punainen valo,sitten pitää painaa kaksi kertaa käynnistysnäppäinta jonka jäkeen boxi käynnistyy ja tulee kuva telkkariin.Virransäästöasetus on 8 tuntia,en tiedä pitäisikö siellä olla vaihtoehto ei mitään,sellaista ei kuitenkaan ole, mielestäni se menee säästötilaan  nopeammin.Kaikki kaapelit on kiinni ja tehdasasetukset on palautettu.Eihän tästä nyt mitään suurempaa vaivaa ole,onpahan vain pientä sormijumppaa.Muuten olen tyytyväinen n7700 boxiin,paitsi tietysti tekstityksen osalta.
Sama vika on itsellänikin. Ongelma tuli tammikuun päivityksessä ja on selvä softavika, siihen ei auta resetoinnit eikä kaapelien vaihtamiset.
Käyttäjätaso 3
njake kirjoitti:
Sama vika on itsellänikin. Ongelma tuli tammikuun päivityksessä ja on selvä softavika, siihen ei auta resetoinnit eikä kaapelien vaihtamiset.

Kyllä tuo käynnistysongelma on ollut olemassa jo syyskuussa käytössä olleessa versiossa ainakin minulla, eikä sen jälkeen tulleilla kahdella päivityksellä ole ollut muuta vaikutusta, kuin että näillä uusimmilla versioilla boksi käynnistyy useinmiten kerralla silloin, kun TV:stä on valittuna tuon boksin liitäntä jo siinä boksin käynnistysvaiheessa. Jos TV:ssä ei ole valittuna tuo tuloliitäntä, silloin boksia ei meinaa saada päälle. Syyskuussa tuo oli toisinpäin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ja tähän vielä sellainen huomio, että tuo vika ei ole mitenkään systemaattinen. Itselläni on N7700 digiboksi uusimmilla softilla. Boksi on päivittäin käytössä ja en ole koskaan törmännyt ongelmaan, että boksi ei käynnistyisi ensimmäisellä yrittämisellä.

Toisinaan boksin käynnistyminen kestää melko pitkään eli se vilkuttaa sitä vihreää valoa selvästi keskimääräistä kauemmin, mutta silloinkaan se ei ole koskaan sammunut vaan lähtee kyllä lopulta käyntiin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tämän ei pitäisi mikään yleinen vika olla boksilla koska kaikilla ei ongelmaa tosiaan ilmene, kuten yllä käy ilmi. Yleensä tuohon on syynä käyttöympäristö ja mahdolliset häiriöt mitä kaukosäätimen signaali voi ottaa muista laitteista. Siis jos joutuu useasti painamaan näppäintä ennen kuin boksi ottaa käskyn ja käynnistyy. Onko teillä säilynyt muuten käyttöympäristö muuttumattomana kun ongelmat on alkaneet vai onko laitteiden paikkoja/laitteita vaihdettu?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Ilmeisesti nyt on tullut joku korjaava päivitys koskien n7700 boxin ns:syvään uneen siirtymistä.Nimittäin nyt boxi pysyy valmiustilassa,eli punainen valo palaa,ja laite käynnistyy nopeammin.

Osallistu keskusteluun