Vastattu

netgem n7700 selaus hidastelee


  • Kiinnostunut
  • 7 kommenttia
Ongelma on ollut jo pitkään, ohjelmaoppaan selailu, samoin kuin tallenteiden selailu on todella tuskastuttavaa hitauden takia. Neuvoivat hankkimaan matkamokkulan tilalle kotimokkulan ja liittämään sen kaapelilla. No minä ostin ja liitin kaapelilla, ei mitään muutosta. On lukittu 4g ja 1800mhz ja tehdasasetukset palautettu moneen kertaan. Ei mitään apua. Nettiyhteys on hyvä. Kalliita kokeiluja nämä tällaiset!
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Jaakop 24 huhtikuu 2018, 11:02

Mikäli muilla käyttäjillä on vastaavaa, niin alkuun kannattaa ennen yhteydenottoa kannattaa tehdä perusvianrajaus laitteille: http://elisa.to/digiboksin-vianrajaus vikapalveluun
Tarvittaessa sitten pirauttaen vikapalveluun (puh. 010190240) tai ei-kiireellisissä tapauksissa laittaa yksityisviestiä, niin saadaan tutkittua tapauskohtaisesti. Useamman käyttäjän ketjussa tiedot voi mennä ristiin ja asioita saattaa jäädä välistä.

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä sitä voi kommentoida.

18 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Syynä on todennäköisesti se, että tuo N7700 ei tahdo jaksaa pyörittää tuoreimpia ohjelmistoja kunnolla.

Vaihtamalla N7800 -malliin, tulee tähän ongelmaan apuja ainakin vähäksi aikaa. Kunnes uudet ohjelmistot käyvät sillekin liian raskaiksi.

Kannattaa laittaa asiakasnumero omiin henkilökohtaisiin tietoihin täällä Palstalla. Tämä onnistuu klikkaamalla omaa nimimerkkiä sivun oikeasta yläkulmasta ja valitsemalla "Asetukset". Näin Palstatiimi pääsee myös tarttumaan tähän paremmin.
ok asno tallennettu
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Jep, 7700 ohjelmaopas on nykyään hidas, ei johdu netin nopeudesta. Surkea ohje Elisalta.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Itse en ole huomannut mitään perinpohjaista hidastelua N7700 boksissa, vaikka on uusin ohjelmistopäivitys. Minä ainakin voin elää sen pikkuruisen hitaamman EPG:n kanssa eikä sekään nyt niin hidas ole kun vertaan tavalliseen boksiin jossa ei siirrytä juurikaan sen nopeammin. Kaikenkaikkiaan en ole mihinkään pahoihin bugeihinkaan törmännyt, vielä, täytyy koputtaa puuta.
Meillä sama ongelma, tallenteiden selaus tuskastuttavan hidasta. Toinen ongelma on tallenteen jatkuva haku kesken katsomisen, tätä esiintyy aina välillä. Prosentit juoksevat ruudussa pahimmillaan 5s välein. Tallenteen pysäyttäminen auttaa niin että ehkä jopa minuutin pystyy katsomaan ennen ongelman jatkumista. Laitteiden boottaukset eivät auta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
j-p.: Onko toteutuva netin nopeus mikä http://speedtest.net/ sivun testillä? Olitko koittanut vielä alustaa digiboksin sisäistä muistia ja palauttaa tehdasasetuksia? Ohjeet löytyy täältä :)

MSgt: Testaa myös nämä ohjeet läpi, jos noista ei ole apua niin lisää profiiliisi sille varattuun kenttään asiakasnumerosi niin voidaan tarkistaa tilannetta täältä käsin 🙂 Sinulla vaikuttaisi kuvauksen perusteella varmemmin olevan internetyhteyteen viittaavaa ongelmaa, mutta tutkitaan ennen kuin tuomitaan

Yleisellä tasolla voin omien kokemusten pohjalta sanoa, ettei noissa N7700 ja N7800 boksien ohjelmaoppaiden yms toimivuuksissa mikään ihan mahdoton ero ole. Enemmän tuntui itselläni modeemi vaikuttavan käyttöön. Toki siis jonkin verran eroa on kun bokseissa on eri rauta sisällä, mutta N7700 tuntuu ainakin toimistolla toimivan ihan normaalisti uusimmallakin softalla (omani ei ole enää käytössä)
Asiakasnumero on lisätty profiiliin.
Tehdasasetukset ja resetit on testattu aikaisemmin eikä auttanut.

ping 20ms
download 14.16Mbps
upload 0.84Mbps
Nopeus on 10-50 välillä ja moneen kertaan on palautettu ja alustettu ja sammutettu.
Siirsin tämän oikean keskustelun jatkeeksi.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
j-p.: Laitoin uuden boksin tulemaan, eipä tuossa oikein mitään muuta selittävää tekijää tuolle ongelmalle tuntunut olevan kuin että boksissa itsessään vikaa

MSgt: Uusi boksi tulossa kanssa, linja näytti ihan hyväkuntoiselle ja toimivalle mitä yhteyttä tarkistelin. Pientä virheilyä oli havaittavissa, mutta ei mitään sellaista mikä pitäisi vielä mitenkään toimivuudessa näkyä. Jos puhelinjohto on vanha, niin tämä kannattaa uusia mikäli ongelmia toimivuudessa ilmenee 🙂
Boksi tuli tänään, ainakin alustavasti lyhyen kokeilun jälkeen parannusta oli havaittavissa tallenteiden selauksessa.
No niin, uusi n7800 boxi tuli postissa ja ollut nyt viisi päivää käytössä. Hienosti pelittää, ei mitään hidastelua, ohjelmaopas ja tallennelistaukset selautuu jouheasti.
Nyt viihteen käyttö on taas nautittavaa.
Kiitos hyvästä palvelusta Elisan väelle!!
Itselläni on myös viime aikoina ruvennut N7700 hidastelemaan oikein kunnolla. Aikaisemmin toiminut ihan hyvin. 4G puskee 35-70M jatkuvasti ja moitteetta eli siinä ei muutoksia ole tullut. Olisiko minunkin mahdollista saada tuo N7800?
Käyttäjätaso 1
Täällä samaa jo pidemmän aikaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Aiheesta voi olla yhteydessä vikapalveluun (puh. 010190240) tai jos ei oo kiirus niin laittakaa yksityisviestiä
Käyttäjätaso 1
Täällä sama juttu, boksi käy kuumana ja varsinkin guiden selaus on käynyt kuukausi kuukaudelta takkuisemmaksi. Koko ajan kellottaa, kyllä huomaa että muisti ja prossu käyvät ylikierroksilla. Mulla on asiakasnumero tiedoissa - saa laittaa uutta boksia tännekin tulemaan.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Mikäli muilla käyttäjillä on vastaavaa, niin alkuun kannattaa ennen yhteydenottoa kannattaa tehdä perusvianrajaus laitteille: http://elisa.to/digiboksin-vianrajaus vikapalveluun
Tarvittaessa sitten pirauttaen vikapalveluun (puh. 010190240) tai ei-kiireellisissä tapauksissa laittaa yksityisviestiä, niin saadaan tutkittua tapauskohtaisesti. Useamman käyttäjän ketjussa tiedot voi mennä ristiin ja asioita saattaa jäädä välistä.