Kysymys

netgem päivitys taas pieleen

  • 30 syyskuu 2015
  • 31 kommenttia
  • 1668 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Taas tuli uusi netgem pakkopäivitys. Nyt boksi hidastui entisestään vaikka jo viime päivityksessä tuli tuolle pikkulaatikolle ylikuormaa ainakin sen toimivuuden perusteella.

Olisiko mitenkään kohtuullista että asiakas voisi päättää että mitä päivitysversiota haluaa käyttää, siis sitä mihin on tyytyväinen ja millä versiolla se laite toimii parhaiten?

Kai tällä ajetaan asiakasta siihen pisteeseen että tallennuksia ei tee mieli katsoa, kun niiden selaaminen tehdään käytännössä ei nyt aivan mahdottomaksi, mutta äärettömän hitaaksi ja vaikeaksi.

Johan eurosportin tallennusten katselu evättiin huonommilta asiakkailta (saman rahan maksavat kuin paremmatkin) kun eliittiasiakkaat saavat katsella edelleen snookeria tallennuksista...

31 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • ? Tallennenäkymän muutos tapahtui jo ennen päivitystä. Tarkoitatko hidastumisella sitä kun selaat isoja määriä tallenteita alaspäin tai ylöspäin listassa? En itse saanut ainakaan tuota toistettua meidän testilaitteistolla, mutta olen saanut yhden vastaavan palautteen aiemmin. Voitko tarkentaa siis ongelmaa ja kertoa esim. onko wlan yhteys käytössä digiboksilla vai onko johdolla kytketty? Sen tiedän että listaus väliaikaisesti pysähtyy n. joka 10. tai 15. tallennus listassa. Onko sinulla jokin todella iso kansio jossa tallenteita yhdessä ryppäässä paljon? Minulla on sama digiboksi tässä testilaitteena, mutta netti on sitten valokuitu johdon perässä joka eroaa ainakin laajakaistatekniikassa. Minulla näkymässä pääsee tallenteita selaamaan alaspäin tai ylöspäin painamalla nappi pohjaan n. 10 tallennetta sekunnissa. Jos sinulla toimii aivan eri tavalla niin voin sitä tutkia lisää.

    Päivityksiä ei voi estää laitteelta jos se on nettiyhteydessä.
  • Käyttäjätaso 1
    kaikki on hidastunut sitä mukaa kun juttuja on yritetty muka "parantaa". Hidastunut on sekä kanavien selaaminen, tallennelistan selaaminen kuin myös itse tallenteiden selaaminen.

    Nyt on yritetty tehdä ns. hienoa ulkonäköä ja on lisätty kuvamateriaalia ja vaikka mitä joka tallenteen kohdalle jne. ja kaikki nämä turhat tauhkat vain hidastavat jo ennestään hidasta laitetta.

    Piuhalla on kiinni netgemi, eihän sitä saa toimimaan edes heikon välttävästi wlanilla.

    Kyllä olen huomannut että vehje alkaa päivittää itseään myös silloin kun sillä olisi kovastikin halu katsella telkkaria tai tallenteita. Sitten vain odotellaan kauhulla että mitä huononnuksia tällä kertaa on saatu aikaan
    Käyttäjätaso 3
    Voi olla vaan tunne, mutta olen sitä mieltä, että Ylen HD kanavien laatu heikkeni entisestään. Liekö sitten ongelmia korjattu pikseleitä vähentämällä.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    Tuksi79 kirjoitti:
    Voi olla vaan tunne, mutta olen sitä mieltä, että Ylen HD kanavien laatu heikkeni entisestään. Liekö sitten ongelmia korjattu pikseleitä vähentämällä.
    Saman olen itse myös huomannut että Ylen HD kanavien kuvanlaatu on heikentynyt. En tiedä johtuuko päivityksestä vai siitä kun sain uuden boksin rikkoutuneen tilalle. Käynnistys tuntuu myös hidastuneen entisestään. Myös virransäästötila toimii entiseen malliin eli menee virransäästötilaan silloin kuin itse haluaa vaikka olisi 8h valittuna. Olisi kyllä kiva saada koko virransäästötila pois käytöstä.

    Eidt: Yle Fem SD/HD kanavalle ei saa suomenkielistä tekstitystä.
    veettu, että kehtaattekin laitella mulle viestiä, et digiboksi päivitetään...nooh, oon omin silmin nähnyt sen 5 kertaa ja aina pukkaa samaa, et päivitys ei onnistunut....jos tähän ei tuu jotain muutosta, ni hyräytän koko ***** elisa viihteen digibokseineen päivineen tuonne naakkojen valtakuntaan. Jos jostain joutuu maksaan, ni mistä täsä maksetaan...tejän omituisista päivityksistä, mikkä ei etes luonnistu...olen tod. pettynyt koko ***** viihteeseen... terveisin ärsyyntynyt Ansku
    Ansku66 kirjoitti:
    veettu, että kehtaattekin laitella mulle viestiä, et digiboksi päivitetään...nooh, oon omin silmin nähnyt sen 5 kertaa ja aina pukkaa samaa, et päivitys ei onnistunut....jos tähän ei tuu jotain muutosta, ni hyräytän koko ***** elisa viihteen digibokseineen päivineen tuonne naakkojen valtakuntaan. Jos jostain joutuu maksaan, ni mistä täsä maksetaan...tejän omituisista päivityksistä, mikkä ei etes luonnistu...olen tod. pettynyt koko ***** viihteeseen... terveisin ärsyyntynyt Ansku

    Hei, eihän sulla ole modeemi siltaavassa (bridged) -tilassa ja Netgem tällaisessa sillatussa portissa? Mulla ei päivitys aikanaan onnistunut tällaisessa tilanteessa.
    Kunniamerkki +3
  • ? Ikävä kuulla, että päivitysten kanssa on ollut ongelmia. Voitaisiin kokeilla vielä sellaista, että sammuttaisit digiboxista virrat, resetoisit modeemin (15s. reset-painikke pohjassa) ja anna modeemin nousta takaisin linjoille. Käynnistä sen jälkeen digiboxi uudelleen. Auttaisiko?
  • Terve,

    Minulla myös boxi hidastui päivityksen myötä, käynnistys kestää paljon kauemmin kuin aikaisemmin.

    Mikä tahansa nuolinäppäimen vaste on todella pitkä ja ajoittain jämähtää kokonaan 10-20 sekunniksi.

    Ja jo aiemmin tulleen päivityksen myötä tallenuksien hallintakin hidastui ikävästi.

    Toivottavasti näihin tulee korjaus mahdollisimman pian
    Kunniamerkki +3
  • ? Oletko sinä jo resetoinut modeemin kertoimieni ohjeiden mukaan? Kerro auttaako. 🙂
  • Modeemi resetoitu, boxiin tehdasasetusten palautus tehty, ei vaikutusta.
    Käyttäjätaso 3
    Minulle tuo päivitys näkyi näin (kytketty langattomasti):

    1) Ennen boksi käynnistyi kerralla kunnolla vain silloin, kun TV:n hdmi-tulo ei ollut valittuna, mutta ei käynnistynyt sen ollessa valittuna. Nyt tilanne on päin vastoin eli jos TV:ssä tuo hdmi-tulo ei ole valittuna, boksi ei käynnisty, vaan menee n. 30 sekunnin kuluttua valmiustilaan (punainen valo syttyy). Jos taas tuo tulo on valittuna, boksi käynnistyy oikein, eli näen nyt ne viihde-logot yms. käynnistyksen aikaiset jutut, joita en käytännössä koskaan ennen nähnyt. Eli hieman parempi tilanne kuin ennen.

    2) ennen käynnistys kesti n. 33-35 sekuntia. Nyt siihen menee n. 5 sekuntia kauemmin. Ei haittaa, koska nyt riittää kertakäynnistys.

    3) boksin näyttämä signaalin laatu nousi 100%:iin (wifi). Ennen se oli 60%. Siis parannusta.

    4) HBO-kirjaston katselu alkoi tökkiä. Olen katsellut säännöllisesti erään sarjan tuotantokausia osittain pikakelauksella ja nyt uuden jakson käynnistyksessä pyörii hetken aikaa animaatio, jossa prosenttiluku kasvaa. Ennen jakso käynnistyi heti ja kelaukset toimivat pääsääntöisesti hyvin. Kun valitsen nyt 3x nopeuden, kuva jämähtää usein hetkeksi paikoilleen ja  tuo animaatio ilmestyy. Ennen päivitystä nykimiset ja animaatiot olivat harvinaisia. Nyt ne esiintyvät melkein joka kerta kelatessa. Normaalikatselussa niitä ei esiinny.

    5) Lisäksi silloin tällöin (HBO) 3x pikakelauksesta jää parin sekunnin pätkä kokonaan pois. Kuva pysähtyy ja hyppää eteenpäin sen pari sekuntia.

    6) Automaattisesti säätyvä kuvan laatu liittynee myös tuohon samaan HBO-aiheeseen eli nyt kuva on kelauksen jälkeen useinmiten heikkolaatuinen ja kestää ainakin 10 sekuntia, ennenkuin "täysi laatu" saavutetaan uudelleen. Ennen päivitystä tämä oli harvinaista.

    Eli ikäänkuin tuo boksi ei pystyisi enää puskuroimaan tuota datavirtaa riittävästi tai ei pystyisi lataamaan uutta dataa tarpeeksi nopeasti hypyn jälkeen. Homma toimi juuri ennen päivitystä hyvin.

    Netti tulee kuidusta 100/10 megaa (speedtest näyttää yleensä 95-98 megaa), langattomalla puolella toteutuva nopeus on 18-25 megaa muille laitteille. Wifi on kanavalla 6, koska kanavalla 1 on ruuhkaa.

    En ole vielä resetoinut modeemia, mutta kaipa sekin täytyy tehdä, koska kuitenkin joku ehdottaa sitä.
    Meillä  vähän sama homma boksin uuden päivityksen kanssa, p*rseelleen meni.

    Ennen päivitystä ei ollut oikeastaan moittimista, ehkä yleinen hitaus, sen kanssa pystyi kuitenkin elämään. Päivitys ajettiin tiistaina 29.9, jonka jälkeen boksi kaatuilee säännöllisen epäsäännölisesti ilmoittan "yhteysvirhe, yritä hetken kuluttua uudelleen (-11)". Tämä tapahtuu riippumatta siitä, katsotaanko kaapelia pitkin tulevia SD-kanavia, netin yli tulevia kanavia (511 ->) vai tallenteita. Virheilmoituksen jälkeen boksi jatkaa toimintaa minuutista viiteen, jonka jälkeen totaalinen jämähdys ja reboot. Tänään mm. välillä 16.30-19 tämä tapahtui kahdesti. Onneksi nyt ei ole esim. jääkiekon mm-kisat käynnissä, hyvin nopeesti boksi olis lähteny maata kiertävälle radalle.

    Yhteys tulee 100/10Mb linjalla, boksi kiinni modeemissa ethernet-piuhalla. Modeemia ei vielä ole resetoitu. Tämä siksi, että toivon ja uskon ettei sillä modeemin resetoinnilla olisi mitään väliä. On turhauttavaa säätää modeemin  asetukset aina uusiksi päivityksen jälkeen (varsinkin sellaisen mikä huonontaa laitteen käyttöä). Ihan maininnan vuoksi, olin aikaisemmin Soneran asiakas ja heidän Viihteensä kanssa ei ollut ikinä laitteiden tai niiden päivitysten kanssa ongelmia. Onneksi tämä Netgemin laite on huomattava parannus siihen edelliseen Pacen *****eeseen, mutta jos päivityksillä onnistutaan sabotoimaan Elisa Viihteen normaali käyttö, ei tarvi palvelun sopimuksen jatkamista kauaa harkita.

    Voisiko Elisa ja sen tekninen tuki ottaa asiakseen tehdä uusi, tilannetta parantava päivitys ja ajaa se asiakkaiden bokseihin, tai vaihtoehtoisesti tehdä päivityksissä rollback edelliseen versioon?
    juu ei oo ei :P

     
    Kiitos Kake1 vinkeistäsi, mut ei toiminunna ei....mut kilautin nörtti-esikoisen käväseen, ni johan alkos tapahtuun ja päivitys onnas 🙂 voisin suositella häntä teille duunaileen ja kertoon, kuin missäkin tapauksessa hommat hoituu...piste :P

    Niin ja Norrikselle niiaan, pokkaan ja kumarran uudesta "nimetyksestä" 🙂 ihqua, ku et laittan mua "valittajaksi" vaan sain arvonimen "kyselijä".... ja sehän ei tieltä "eksy" 😛
    Samat kokemukset täällä. WLAN:in kautta jäätyy kuva etenkin HD kanavilla muutaman minuutin välein 10 - 20 sekunniksi. Piuhan päässä yhteydessä ollessa boxi toimii vähän vakaammin, mutta sama ongelma silti. On resetoitu, palautettu tehdasasetukset jne. Huonompaan suuntaan mentiin.
    Käyttäjätaso 5
  • ? Tervetuloa Palstalle :)

    Mitä modeemia käytät? Laita modeemin sarjanumero minulle yksityisviestillä, niin voin tarkistaa laitteen ohjelmistoversion.
  • Päivityksen jälkeen tallenteiden kuvanlaatu heikkeni huomattavasti. Menee välillä aivan pikselimössöksi. Boksin resetointi ja asetusten palautus kokeiltu. Ei vaikutusta.

    Tällaisena ei vastinetta rahalle. 

    Onko muilla samoja kokemuksia?
    Päivityksen jälkeen myös minun boksini muuttui huonosta surkeaksi. TV-kuva on huono ja välillä menee aivan pelkäksi pikselimössöksi. Päivityksessä luvattiin lisää nopeutta, mutta ei se kyllä käyttäjälle ole näkynyt. Toki, onhan millisekunnin nopeutus käynnistykseen toki lisää nopeutta, mutta ei se paljoa lämmitä.

    Toki onhan tämä nykyinen boksi parempi kuin edellinen, jonka kuva oli reunoiltaan täysin vääristynyt ja kuvanlaatu luokaton. Nyt vaan mentiin päivityksen myötä takapakkia ja rajusti.

    Mä en oikeen käsitä tätä Elisan periaatetta näiden boksien suhteen. Tuntuu siltä, että otetaan halvin mahdollinen rauta ja koodataan sille minimiresursseilla softa. Mulla on ollut Elisa Viihde vuodesta 2007 lähtien enkä ole vielä kertaakaan ollut laitteisiin tyytyväinen. Toki paljon on tapahtunut, mutta sillä rahalla joka Elisaan on mennyt olisi saanut kyllä aivan ***** hyvän digiboksin tallennuksella.

    Voisitteko nyt oikeesti ottaa onkeenne ja vähän panostaa tuohon digiboksiinne? Tässä rupeaa olemaan pikkuhiljaa mitta täynnä. Ja täällä on tehty resetoinnit ja uudelleenkäynnistykset. Ei auta ei.
    Käyttäjätaso 1
    se kun bisnes on bisnestä ja herrojen bonukset sitä isommat mitä pienemmät kulut. Kun asiakas maksaa rahaa ja asiakkaalle ei tarvi antaa kuin minimi ja aina ei sitäkään niin kummasti perstasku pullottaa herroilla
    Kokeiltiin vielä boksin palautusta tehdasasetuksille, ei muutosta.

    Onko palstatiimiläisillä mitään kantaa enää tämmösiin tapauksiin vai meneekö jo perinteisesti niin että yhteys tekniseen tukeen ja softan palautus edelliseen versioon?

    Nyt on ainakin varmistunu se, että jatkossa pärjätään pelkällä nettiliittymällä, viihde ei toimimattomana tuo lisäarvoa.
    Käyttäjätaso 1
    ei minulle ole suostuttu palauttelemaan aiempia versioita päivityksistä, on vain todettu että on tultava toimeen niillä skeidoilla mitä väkisin boksiin tungetaan
    Meille palautettiin viimeksi edellinen versio kun aikani ruikutin. Ei ne tarvinnut kun osotetiedot, mihin se muutos pitää tehdä. Ei kannata käyttää isoja kirjaimia puhelimessa Elisan kanssa, sen oon ainakin huomannut 🙂
    Käyttäjätaso 1
    ei näy auttavan sen enempää hyvin tarkkaan harkittu maltillinen artikulaatiokaan, aina vain viedään palvelua heikommaksi
    Se on kyllä erikoinen piirre tämän kokosessa talossa. Luulis että on rahaa takana tuotekehityksessä että saataisiin toimivat laitteet asiakkaille. Ei tuu äkkiseltään muuta firmaa mieleen jotka kehtaa laskuttaa täyttä hintaa puoliksi toimivasta palvelusta ja laitteista.
    Nonii, tilanne kehitty sen verran että tein viikonloppuna sähköpostilla vikailmoituksen Elisalle tosta boksista, sieltä oltiin tänään ennen puolta päivää yhteydessä ja selvitettiin mistä meidän virheilmoitus (-11) johtuu. Boksista ilmeisesti päivityksen yhteydessä myös päivitetty boksin oma verkkokortti ja siitä on lähtenyt käyttösavut ulos.

    Ratkaisuna lähettävät uuden Netgem N7700 -boksin kotio ja testataan sillä.

    Jos jotain hyvää haetaan, niin olihan Elisan reaktio sähköpostiin nopea 🙂 Ihmettelen vaan miten laitteeseen on tullut päivityksessä fyysisesti vikaa kun softapuolelle on kajottu. Ainoo vaihtoehto on, että boksissa tullut tässä vuoden aikana ns. tunnit täyteen.

    Noh, katsotaan mitä tapahtuu kun uus pikkumusta kolahtaa postiin.

    Osallistu keskusteluun