Kysymys

Olemassa olevan asiakkaan edut vs. uudet asiakkaat

  • 20 marraskuu 2010
  • 26 kommenttia
  • 3944 katselukerrat

Miksi, oi miksi uudet asiakkaat saavat esim. 30 ilmaista vuokravideota, mutta jo "koukkuun jääneet" saavat nuolla näppejään??? Näin Elisa vain karkottaa asiakkaat kun sopimuskausi päättyy. Eikö tasaisin määräajoin, esim. kerran viikossa, olisi mahdollista saada vaikkapa yksi ilmainen vuokraelokuva.
Sapettaa tämä tällainen välinpitämättömyys  >:(

26 kommenttia

Nyt alkaa lähestyä myös se aika, kun ensimmäiset viihteen 24 kk sopimukset päättyvät (Saunavision osalta tämä on jo tapahtunutkin). Jatkon kannalta asiakastyytyväisyys olisi tärkeää ja uusia etujakin olisi syytä silloin tarjota.
Käyttäjätaso 5
Ei tuo ole pelkästään Elisan markkinointitapa vaan koskee kaikkia operaattoreita. Itselläni on esim. Soneran kännykkälliittymä ollut 15 vuotta, enkä ole ikinä saanut kyseiseltä puljulta minkäänlaista kiitosta tai etua. Jos Elisa on sopinut asiakkaan kanssa, että asiakas maksaa kiltisti laskunsa seuraavat 24 kuukautta, niin miksi ihmeessä sille pitäisi jotain ilmaisia leffavuorauksia antaa jos se ei hyödytä Elisaa kuitenkaan mitenkään. Ja luultavasti kuitenkin lastenelokuvat puhuisivat hollantia ja HD filmejä olisi turha yrittää katsella 18-24, niin onko moisella tarjouksella loppupelissä mitään merkitystä.
Kyllä Elisan tarjous onkin vähän näennäisetu, kun leffat katsottava  pikaisesti:
Elisa Viihteen hankkijalle 30 vuokrausta Elisa Viihteen videovuokraamosta. Tarjous voimassa 26.12.2010 asti. Elokuvat tulee katsoa 9.1.2011 mennessä. Edun arvo jopa 210 .
Kunniamerkki

Kyllä Elisan tarjous onkin vähän näennäisetu, kun leffat katsottava  pikaisesti:
Elisa Viihteen hankkijalle 30 vuokrausta Elisa Viihteen videovuokraamosta. Tarjous voimassa 26.12.2010 asti. Elokuvat tulee katsoa 9.1.2011 mennessä. Edun arvo jopa 210 .



Ja eilen Elisa Shopitissa jonottaessani katselin Viihteen mainoksia. Ei paljon mainoksessa kerrottu, että kaikki ilmaiset leffat pitää olla katsottuna 9.1.2011 mennessä 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Kyllä Elisan tarjous onkin vähän näennäisetu, kun leffat katsottava  pikaisesti:
Elisa Viihteen hankkijalle 30 vuokrausta Elisa Viihteen videovuokraamosta. Tarjous voimassa 26.12.2010 asti. Elokuvat tulee katsoa 9.1.2011 mennessä. Edun arvo jopa 210 .



Ja eilen Elisa Shopitissa jonottaessani katselin Viihteen mainoksia. Ei paljon mainoksessa kerrottu, että kaikki ilmaiset leffat pitää olla katsottuna 9.1.2011 mennessä :)


Ei tarkoita tätä, "tarjous voimassa" tarkoittaa vain, että tilaaja saa mainitut edut, kunhan tilaa Viihteen tuohon mennessä. :)

Varsinaisesta kehitysehdotuksesta: Tässä asiassa on todellakin petrattavaa. Hyvä ehdotus ja kiitos siitä.

Varsinaisesta kehitysehdotuksesta: Tässä asiassa on todellakin petrattavaa. Hyvä ehdotus ja kiitos siitä.

Muistakaa että nuo vuokraleffat eivät välttämättä ole "se juttu" joka kaikkia kiinnostaa. Esim. meidän perhe ei Viihteen vuokraleffavalikoimasta löydä juuri katsottavaa. Viimeksi kun 7-vuotiaan kanssa käytiin lastenleffavalikoima läpi, ei mikään kelvannut. Telkkarin lauantain lastenleffatkin on parempia kuin Viihteen tarjonta. Tai sitten ollaan vaan pilattu kakarat kun suht. tuntemattomat svedupiirretyt ei uppoa.
Toivoo nim. 8 vuorapilettiä vuoden käyttämättä, onneksi ei kolmeakymmentä.
Hyvä se on puhua jos joskus on ilmaisia vuokrauksia saanut, itse en saanut mitään ja samantien kun olin hankkinut niin tuli että änyt saakin.

Terve vaan!

Ei tarkoita tätä, "tarjous voimassa" tarkoittaa vain, että tilaaja saa mainitut edut, kunhan tilaa Viihteen tuohon mennessä. :)


Otetaanpas tämä vielä uusiksi. Suora lainaus verkkosivun tarjouksesta:
"Tarjous voimassa 17.11-26.12.2010. Elokuvaedun arvo jopa 210 e. Elokuvaetu tulee hyödyntää 9.1.2011 mennessä. Mahdollisesti käyttämättä jääneitä maksuttomia katselukertoja ei hyvitetä. "

Eikö tuo juuri sano että 9.1.2011 pitää olla 30 leffaa katsottuna, tai oikeus niihin poistuu --> loput leffat maksaa? Ja tarjouksen saa jos tilaa 26.12.2010 mennessä.

Mitenkäs nuo 30 elokuvaa määräytyy, saako vuokrata minkä haluaa videovuokraamon valikoimista vai onko nuo jotkut tietyt leffat?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Ei tarkoita tätä, "tarjous voimassa" tarkoittaa vain, että tilaaja saa mainitut edut, kunhan tilaa Viihteen tuohon mennessä. :)


Otetaanpas tämä vielä uusiksi. Suora lainaus verkkosivun tarjouksesta:
"Tarjous voimassa 17.11-26.12.2010. Elokuvaedun arvo jopa 210 e. Elokuvaetu tulee hyödyntää 9.1.2011 mennessä. Mahdollisesti käyttämättä jääneitä maksuttomia katselukertoja ei hyvitetä. "

Eikö tuo juuri sano että 9.1.2011 pitää olla 30 leffaa katsottuna, tai oikeus niihin poistuu --> loput leffat maksaa? Ja tarjouksen saa jos tilaa 26.12.2010 mennessä.

Mitenkäs nuo 30 elokuvaa määräytyy, saako vuokrata minkä haluaa videovuokraamon valikoimista vai onko nuo jotkut tietyt leffat?


Pahoittelut antamastani väärästä tiedosta. Näköjään tuli vastattua aiemmin liian pikaisesti hutiloiden kun en lukenut ajatuksella edes lainausta. ::)

Nähtävästi itseltäni on mennyt tuo uusin kampanja ohi. Aiemmin ilmaislipukkeiden hyödyntämiselle ei ole ollut mitään määräaikoja, mutta tällä kertaa määräaika käyttämiselle on näköjään haluttu asettaa, koska ilmaislipukkeita on tuollainen määrä (30 kpl). Kiitos tarkkaavaisuudesta ja korjauksesta.



Varsinaisesta kehitysehdotuksesta: Tässä asiassa on todellakin petrattavaa. Hyvä ehdotus ja kiitos siitä.

Muistakaa että nuo vuokraleffat eivät välttämättä ole "se juttu" joka kaikkia kiinnostaa. Esim. meidän perhe ei Viihteen vuokraleffavalikoimasta löydä juuri katsottavaa. Viimeksi kun 7-vuotiaan kanssa käytiin lastenleffavalikoima läpi, ei mikään kelvannut. Telkkarin lauantain lastenleffatkin on parempia kuin Viihteen tarjonta. Tai sitten ollaan vaan pilattu kakarat kun suht. tuntemattomat svedupiirretyt ei uppoa.
Toivoo nim. 8 vuorapilettiä vuoden käyttämättä, onneksi ei kolmeakymmentä.
Olen samaa mieltä, ettei ilmaiset vuokraleffat  ole merkittävä etu, vaan tärkeintä olisi turvata vanhojen asiakkaiden laiitteiden pysyminen toimivina ja kehityksessä mukana.

Alkuperäistä ajatusta selkeyttääkseni tuo viittaus ilmaisleffoihin kirposi uusimmasta kampanjasta. Hyvään ja kestävään asiakassuhteeseen kuuluu, että olemassa olevat asiakkaat saavat asiakkuudestaa myös jotain ekstraa. Ainakin meillä liikkeessä vakiasiakkaat saavat hieman enemmän ale%.

Mikä tahansa porkkana käy tai jospa vaikka saisi itse valita porkkanansa  ;)

Esim. uuden asiakkaan värväyksestä voisi myös tulla jotain lisäherkkua, vai tuleeko jo? Eipä kyllä taida...
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Yksi hyvä pointti voisi olla samantapainen kuin on Welhon ohjelmakortin haltijoilla.
"Kuukauden Kanava" näkyy ilmaisena aina kuukauden kerrallaan, ja vaihtuu sitten joksikin toiseksi.

Onhan ElisaViihteessäkin ilmaisia iptv-kanavia, enkä ainakaan TravelChannelia halua pois koskaan, mutta tollanen vaihtuva kanava voisi antaa mahdollisuuden tutustua eri kanavien ohjelmiin.
Kunniamerkki

Yksi hyvä pointti voisi olla samantapainen kuin on Welhon ohjelmakortin haltijoilla.
"Kuukauden Kanava" näkyy ilmaisena aina kuukauden kerrallaan, ja vaihtuu sitten joksikin toiseksi.

Onhan ElisaViihteessäkin ilmaisia iptv-kanavia, enkä ainakaan TravelChannelia halua pois koskaan, mutta tollanen vaihtuva kanava voisi antaa mahdollisuuden tutustua eri kanavien ohjelmiin.


Bonuskanavanhan ajaan periaatteessa tätä ajatusta. Ainoana erona, että kanava näkyy van 2viikkoa/kk.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki


Yksi hyvä pointti voisi olla samantapainen kuin on Welhon ohjelmakortin haltijoilla.
"Kuukauden Kanava" näkyy ilmaisena aina kuukauden kerrallaan, ja vaihtuu sitten joksikin toiseksi.

Onhan ElisaViihteessäkin ilmaisia iptv-kanavia, enkä ainakaan TravelChannelia halua pois koskaan, mutta tollanen vaihtuva kanava voisi antaa mahdollisuuden tutustua eri kanavien ohjelmiin.


Bonuskanavanhan ajaan periaatteessa tätä ajatusta. Ainoana erona, että kanava näkyy van 2viikkoa/kk.

Kas! Olikin ihan uusi juttu mulle. Kiitos! Näköjään kuukauden alussa on se kahden viikon jakso. Vuorossa BBC Entertainmet.




Varsinaisesta kehitysehdotuksesta: Tässä asiassa on todellakin petrattavaa. Hyvä ehdotus ja kiitos siitä.

Muistakaa että nuo vuokraleffat eivät välttämättä ole "se juttu" joka kaikkia kiinnostaa. Esim. meidän perhe ei Viihteen vuokraleffavalikoimasta löydä juuri katsottavaa. Viimeksi kun 7-vuotiaan kanssa käytiin lastenleffavalikoima läpi, ei mikään kelvannut. Telkkarin lauantain lastenleffatkin on parempia kuin Viihteen tarjonta. Tai sitten ollaan vaan pilattu kakarat kun suht. tuntemattomat svedupiirretyt ei uppoa.
Toivoo nim. 8 vuorapilettiä vuoden käyttämättä, onneksi ei kolmeakymmentä.
Olen samaa mieltä, ettei ilmaiset vuokraleffat  ole merkittävä etu, vaan tärkeintä olisi turvata vanhojen asiakkaiden laiitteiden pysyminen toimivina ja kehityksessä mukana.

Alkuperäistä ajatusta selkeyttääkseni tuo viittaus ilmaisleffoihin kirposi uusimmasta kampanjasta. Hyvään ja kestävään asiakassuhteeseen kuuluu, että olemassa olevat asiakkaat saavat asiakkuudestaa myös jotain ekstraa. Ainakin meillä liikkeessä vakiasiakkaat saavat hieman enemmän ale%.

Mikä tahansa porkkana käy tai jospa vaikka saisi itse valita porkkanansa  ;)

Esim. uuden asiakkaan värväyksestä voisi myös tulla jotain lisäherkkua, vai tuleeko jo? Eipä kyllä taida...

Kyllähän tänne Joensuun seudulle, jos jotain kaveria rupee lämmittämään, Elisa viihteen asiakkaaksi, niin voi turpaan tulla, kun ei voi edes tallenteita katsoa, kuin yöllä taikka aamupäivällä.
Tästä olen jo pitkään parjannut kaikkissa asiakastyytyväisyyskyselyissä.
Ja ihmettelen ettei asialle koskaan tehdä mitään, ja sitten ihmetellään kun asiakkaat vaihtelevät liittymiä ja soppareita kun ne vanhat asiakkaat  tuntevat tulevansa huijatuiksi.

Aina palkitaan se uusi asiakas, mutta ikinä ei palkita niitä vanhoja uskollisia asiakkaita, jotka esim. omassa tapauksessa ollut jo reilusti yli 10 vuotta ollut saunalahden ja nyt elisaviihteen myötä elisan asiakas. Mutta viime aikoina olen jo vakavasti harkinnut muitakin vaihtoehtoja kun asiassa ei edelleenkään näytä olevan muutosta.

Ja ymmärrän myös sen että tarjouksilla on tarkoitus nimenomaan saada uusia asiakkaita, mutta firmat eivät jostain kumman syystä ole tähänkään päivään mennessä tajunnut sitä, että jos vanhaa ja uskollista asiakasta ei pidetä tyytyväisenä se vaihtaa palveluntarjoajaa kun niitä on reilusti tarjolla "uusine asiakasetuineen". Voivat sitten ehkä tulla taas muutaman vuoden päästä takasinkin "uuden hyvän asiakasetusopparin" saatuaan.

Missä siis piilee koko homman järki?
Jos vanhoille asikkaille antaisi edes satunnaisia etuja jotka vastaisivat näitä edes osin näitä huimia tarjouksia joita uusille asiakkaille annetaan pysyisi uskolliset vanhat jäärä asiakkaatkin tyytyväisenä eivätkä katselisi kilpailijan mainoksia.

Tietenkin hommassa pitää olla maalaisjärkikin mukana, sillä näitä "uusien asiakkaiden supertarjouksia" tulee kuitenkin parhaimmillaan pari vuodessa, ja niiden sopimusaika on tätänykyä usein se 2 vuotta.

Eihän se tarkota sitä että vanhoille asikkaillekkaan tarvitsisi monta kertaa vuodessa antaa täysin samat hyödykkeet kuin uuden sopimuksen tekevät. Mutta kuten sanoin, edes jotain HYÖDYLLISTÄ sillon tällöin, että tulisi edes jonkinlainen tunne siitä että ELISA muistaa vanhoja asikkaitaankin.

Tässä oma mielipiteeni asiasta jonka olen jo moneen asiakastyytyväisyyskyselyynkin kertonut.
Juuri näin, eli kaksi vuotta koukussa, sitten muualle ja taas kenties takaisin. Mutta pari vuotta siinä täytyy aina kärvistellä. Mitäs jos sen kahden vuoden jälkeen kuukausimaksu laskisi esim. kympillä? Laitteet on varmasti kuoletettu jo siihen mennessä ja kaikki sen jälkeen Elisalle maksettava menee suoraan liikevoittoon.

Huomasinpa juuri, että Elisa on poistanut Viihde-palvelunsa niiden joukosta, joista saa esim. S-ryhmän bonusta. Vanha Elisan tavallinen laajakaistani tätä sentään kerrytti...
Onkohan tässä jokin järki taustalla?

Positiivista oli saada viesti Elisa Viihteen joululahjasta, eli WarnerTV ja WarnerFilms ilmaiseksi reilun kukauden ajaksi.
Lisäksi tuli tämä Elisan asiakastyytyväisyyskysely, jossa pääsi avautumaan. Kiitos näistä!
Viihde sisältää muitakin palveluita kuin laajakaistan, joten siitä ei makseta bonuksia (ainakaan tällä hetkellä). Eli ts. jos maksat 30-40e pelkästä netistä siitä voi maksaa bonusta, mutta koska viihteessä on muutakin palvelua siihen 40 kymppiin, niin ei riitä katetta antaa bonuksia. Näin minä sen käsitin. Minne tuo asiakaskysely on tullut? En ole ottanut Elisan sähköpostilootaa käyttöön, joten löytyykö se joltain webbisivulta?

Minne tuo asiakaskysely on tullut? En ole ottanut Elisan sähköpostilootaa käyttöön, joten löytyykö se joltain webbisivulta?

Minulle tuli 25.11. ihan omaan sähköpostiin (ei Elisan postilaatikkoon), osoitetiedon lähde oli Elisa Viihde -asiakasrekisteri. Tutkimuksen toteutti tutkimustoimisto Nero Partners Oy: "Teemme kyselyä Elisa Viihde -palvelun käyttäjien keskuudessa ja haluaisimme kuulla kokemuksistasi ja mielipiteistäsi. Kysely toteutetaan netissä, ja lomakkeelle pääset alla olevasta linkistä. Vastaamiseen kuluu aikaa kymmenisen minuuttia. Vastaaminen on anonyymiä eikä vastauksia liitetä missään vaiheessa vastaajan henkilöllisyyteen."

Eikös tätä sitten olekaan lähetetty kaikille Elisa Viihteen asiakkaille???

Kannattaa tarkistaa mitkä tiedot asiakasrekisteristä löytyy.
Kaikki nämä sinänsä pätevät ehdotukset tässä ketjussa näyttävät jäävän ilman Elisan hlökunnan vastakaikua. Sehän on ihan perussettiä se on että vanhoja uskollisia asiakkaita ei muisteta millään tavalla. Etenkin Sonera on legendaarinen siinä suhteessa.

Haluaisiko joku summata ideoita yhteen viestiin jotta joku Elisalta jaksaisi lukea ne?
Kannattaa vain kaikkien mainita noista asioista siinä asiakaskyselyssä mikä tuli äskettäin.
Itse ainakin vuodatin sinne verikyynelet aiheesta 😃

Yksi hyvä pointti voisi olla samantapainen kuin on Welhon ohjelmakortin haltijoilla.
"Kuukauden Kanava" näkyy ilmaisena aina kuukauden kerrallaan, ja vaihtuu sitten joksikin toiseksi.

Onhan ElisaViihteessäkin ilmaisia iptv-kanavia, enkä ainakaan TravelChannelia halua pois koskaan, mutta tollanen vaihtuva kanava voisi antaa mahdollisuuden tutustua eri kanavien ohjelmiin.

+1
Tahtoo tämän!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Yksi hyvä pointti voisi olla samantapainen kuin on Welhon ohjelmakortin haltijoilla.
"Kuukauden Kanava" näkyy ilmaisena aina kuukauden kerrallaan, ja vaihtuu sitten joksikin toiseksi.

Onhan ElisaViihteessäkin ilmaisia iptv-kanavia, enkä ainakaan TravelChannelia halua pois koskaan, mutta tollanen vaihtuva kanava voisi antaa mahdollisuuden tutustua eri kanavien ohjelmiin.

+1
Tahtoo tämän!


Tämä tosiaan on jo olemassa bonuskanavan muodossa:




Yksi hyvä pointti voisi olla samantapainen kuin on Welhon ohjelmakortin haltijoilla.
"Kuukauden Kanava" näkyy ilmaisena aina kuukauden kerrallaan, ja vaihtuu sitten joksikin toiseksi.

Onhan ElisaViihteessäkin ilmaisia iptv-kanavia, enkä ainakaan TravelChannelia halua pois koskaan, mutta tollanen vaihtuva kanava voisi antaa mahdollisuuden tutustua eri kanavien ohjelmiin.


Bonuskanavanhan ajaan periaatteessa tätä ajatusta. Ainoana erona, että kanava näkyy van 2viikkoa/kk.

Kas! Olikin ihan uusi juttu mulle. Kiitos! Näköjään kuukauden alussa on se kahden viikon jakso. Vuorossa BBC Entertainmet.
Käyttäjätaso 1
Tässä tuli eduista mieleen, että eräs toinen palveluntarjoaja lähetti joululahjaksi 30euron lahjakortin Veikon Koneeseen tuossa 2008 marraskuussa (tai joskus silloin ,muistaakseni 🙂. Eipä se tarvitse paljoa ollakseen tyytyväinen - mutta minähän en saanut Viihdettä tilatessani EDES yhtä ilmaista leffaa! Popkornit tuli kyllä, mutta eipä juuri mitään mihin ne olis käyttänyt.
Ja sitten menikin muistaakseni 2vko, kun ihmiset sai jo useamman (4 tai 10 tms.) vuokraleffaa kaupanpäällisiksi. Kiitos tyhjästä siis =P

Mut tuo, että esim. vanhoille asiakkaille annettais edes muutama vuokraleffa vuodessa ilmaseksi, varmasti kelpais monille - onhan meitä sellasiakin, ketä ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta samahan se on minkä tahansa lahjan tai ilmaisedun kanssa.

Nyt alkaa lähestyä myös se aika, kun ensimmäiset viihteen 24 kk sopimukset päättyvät (Saunavision osalta tämä on jo tapahtunutkin). Jatkon kannalta asiakastyytyväisyys olisi tärkeää ja uusia etujakin olisi syytä silloin tarjota.
Onkohan tähän määräaikaisten sopimusten jatkolle lähiaikoina tulossa etuja tarjolle?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Nyt alkaa lähestyä myös se aika, kun ensimmäiset viihteen 24 kk sopimukset päättyvät (Saunavision osalta tämä on jo tapahtunutkin). Jatkon kannalta asiakastyytyväisyys olisi tärkeää ja uusia etujakin olisi syytä silloin tarjota.
Onkohan tähän määräaikaisten sopimusten jatkolle lähiaikoina tulossa etuja tarjolle?


Asiakaspalvelumme kontaktoi asiakkaat, joiden sopimukset ovat päättymässä, joten eiköhän tuossa yhteydessä houkutuksia tarjota. 🙂

Osallistu keskusteluun