Kysymys

Omat tallenteet ja Vuokraamo ei toimi (401)

  • 2 maaliskuu 2014
  • 19 kommenttia
  • 3559 katselukerrat

Terve,

Omat tallenteet ja vuokraamoon ei ole päässyt 5 päivään, olen buutannut modeemi ja digiboksin (pieni musta) ja palauttanut tehdasasetukset molempiin.

Laajakaista toimii hyvi n, Nelonen nappula ja MTV juniori toimii ongelmitta ja ne streamataan netin yli

Kun tallenne osioon tai vuokraamoon menee niin tulee 3 kertaa jotain Tarkista verkkoyhteys.... (401) eikä ne aukea

Toi 401 on varmaan not found http koodi

Missä vika ?

Kivusta ja särystä voisitte antaa 10 ilmaista vuokrausta kun olette korjannut ongelman

Tämä on siis Espoossa

Kiitos,

Jani

19 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Voitko laittaa asiakasnumerosi tänne Palstan profiilitietoihin, jotta pääsemme katsomaan, mitä on tapahtunut. Ongelma siis alkoi tiistaina 25.2. ?

Päästkö kuitenkin normaalisti elisaviihde.fi -sivustolle ja näkyykö siellä tallenteet?
Käyttäjätaso 6
Sen verran vielä kyselen, että ok-nappia painaessa näet kellon. Onko kello 00.00 vai ihan oikea aika? Jos kello näyttää väärää aikaa, niin ongelma johtuu tästä. Kerran vielä digiboksille buuttia, niin aikapalvelimelta pitäisi kello päivittyä oikeaan aikaan.
Kello on oikein ja asiakasnumero päivitetty

Näen tallenteet ja vuokraamoon pääsen webin kautta

Kokelin puoli tuntia sitten, sama ongelma ei pääse vuokraamoon eikä omiin tallenteisiin digiboksin kautta
Käyttäjätaso 6
Ongelma rajautuu selvästi modeemiin/digiboksiin. Päivitän nyt etänä modeemille uusimman ohjelmiston. Käynnistä digiboksi uudestaan vielä 20.00 jälkeen. Ongelmien jatkuessa laitan tämän tekniikalle tutkintaan.

 Edit: Päivitys mennyt läpi. Toimiiko?
Sama ongelma täällä.
Ei auttanut, sama ongelma. Buuttasin digiboksin ja modeemin. Mulla in digiboksin ja modeemin välillä intento zap laite joka välittää datan langattomasti, Se langaton yhteys siitä mustasta digiboksista modeemin pätkii koko ajan ja on hidas siksi hankin sen intenton. Oletan että näitten välillä ei ole ongelmaa koska se streamaa hd tavaraa ilman ongelmia ainoa ongelma on se vuokraamo ja omat tallenteet.
Muuten jos katson esim antennikanavaa niin noin 5min välein tulee sama virhe viesti "yhteysvirhe...
(401)
mutta kun katson esim kanavaa joka tulee verkon yli niin kanava näkyy hyvin mutta niissä tulee se sama viesti myös.
Käyttäjätaso 6
Onko samaa ongelmaa ilman zapia?

Vilk minkälaiset kytkennät sinulla on? Digiboksi suoraan modeemissa kaapelilla?
Digiboxi suoraan kaapelilla kiinni modeemissa. Kokeiltu eri portteja - sama ongelma, ja wlanilla. Kokoajan herjaa tuota 401 ja ei yhteyttä.
Käyttäjätaso 6
Jätin molemmista tapauksista vikailmoituksen eteenpäin, saatte kuittaukset, kun ongelma selvitetty 🙂
Moi,

Kiitos, kokeilin myös kaapelilla. Sama ongelma

-Jani
Nyt toimii tämä. En tiedä oliko elisan päästä tehty muutoksia, vai auttoiko kun otin modeemin asetuksista suojauksia pois (cisco kaapeli), pääasia että pyörii. Jos muilla tätä ongelmaa niin kannattaa ainakin tarkistaa onko ip flood detection päällä. Jos on niin se pois.
Moi,
ongelma oli kyllä elisan päässä koska se alkoi toimimaan täälläkin ja en ole tehnyt mitään.
mulle ainakin tuli mailia että ongelma on osa isompaa häiriötä Elisan päässä.
Jani
Täällä on nyt samanlaiset ongelmat kuin muillakin ollut. Laajakaista toimii hyvin, buuttaukset tehty ja tehdasasetukset palautettu, muttei tallenteet eikä vuokraamo toimi. Joskus antaa virheilmoituksen joskus ei tapahdu mitään kun yrittää avata esim. tallenteita. Boksi on kaapelilla kiinni modeemissa.

 

[Yhdistetty viesti aihetta käsittelevään ketjuun. -Rapsi]
Käyttäjätaso 5
Moi lakkis,

tervetuloa Palstalle!

Ongelma saattaa olla digiboksin verkkoyhteydessä. Vanhemmalla mustalla Netgem-digiboksilla verkkoyhteyden uudelleenmuodostaminen tehdään seuraavasti kaukosäätimellä: Menu ->  Asetukset -> Verkko -> Asetukset -> Vianselvitys. Tee tässä kohtaa yhteyden katkaisu ja sen jälkeen uudelleenyhdistäminen.

Jos tämä ei tuo ratkaisua, voit laittaa yksityisviestin moderaattorille.
Vastaako palstan kautta enää moderaattorit tai ylläpitäjät?
Käyttäjätaso 5
Hei lakkis,

Kyllä vastaillaan 🙂 Yhdistin viestisi nyt tähän ketjuun, missä olit viime viikolla asiasta puhunut.

Oletko jo tehnyt tuon Teemikon vastauksessa neuvotun verkkoyhteyden uudelleenmuodostamisen?
Hups,en ollutkaan huomannut vastausta tänne:) Olen joo yrittänyt. Yhteyden katkaisun jälkeen ja uudelleen yhdistämisen jälkeen tulee teksti yhdistetään...[1] mutta tämän jälkeen ei tapahdu mitään.
Samaa vikaa täällä, 401 virhettä pukkaa tallenteissa ja vuokraamossa. Kokeiltu modeemin ja digiboksin buuttia, langaliista ja langatonta verkkoa, ei apua. Laitteet ovat aivan uudet, eilen asennettu. 

Talleenteet näkyvät kuitenkin nettisivuilla.  Ei oikein lupaavasti alkanut tämä yhteistyö...

Osallistu keskusteluun