Vastattu

Ongelma tallenteita katsottaessa

  • 1 syyskuu 2017
  • 1 kommentti
  • 162 katselukerrat

Olen ollut Elisa Viihde-asiakas jo kolmen vuoden ajan ja jo alusta asti minulla on ollut seuraavanlainen ongelma tallenteiden katsomisessa: Kun siis katson tallenteita televisiosta, tapahtuu kuvassa hyvin pientä, mutta selvästi havaittavaa nykimistä. Tämän huomaa erityisesti otoksissa, missä on paljon liikettä. Nykiminen voi olla säännöllistä/jatkuvaa (esim. parin sekunnin välein toistuvaa koko ohjelman ajan, tai satunnaista silloin tällöin. Mistä tämä voi johtua?

Lisäksi on seuraavanlaisia ongelmia: Välillä kuvanlaatu heikkenee hetkeksi. Ilmiö näyttää siltä kuin katsoisi vanhoja VHS-videoita isosta teräväpiirtotelevisiosta. Kuva näyttää rakeiselta. Ongelmana on myös tallenteiden pysähtyminen pidemmäksi aikaa. Ruutuun ilmestyy lukuarvo, mikä ilmaisee, että ohjelmaa ladataan ja kun sata prosenttia on saavutettu, tallenne jatkuu. Välillä myös ääni on hävinnyt hetkeksi. Tuo ensimmäinen ongelma on jatkuva riesa. Nämä muut satunnaisempia.

Tuntuu, että tässä on nyt kaikkea jo kokeiltu, mutta mikään ei auta. Modeemia on vaihdettu neljä kertaa, digiboksia kolme kertaa. Jopa eri televisioilla on kokeiltu. On kokeiltu langatonta ja langallista yhteyttä (useammallakin eri kaapelilla) modeemin ja digiboksin välillä. Lisäksi olen katsonut tallenteita käyttäen tablettini 4G-nettiyhteyttä. Siis kytkenyt digiboksin WiFi-yhteydellä tablettiin ja katsonut tallenteita kokonaan toisella nettiyhteydellä, mutta sama juttu sielläkin. Meidän kerrostalossa on käynyt asentaja tarkistamassa ja vaihtamassa jotain pariinkin kertaan, mutta sekään ei auta. Taloyhtiössä on siis huoneistolaajakaista. Vika ei mielestäni voi olla talossakaan, koska em. mobiililaajakaistan kanssa on sama ongelma.

Tuntikausia olen viettänyt aikaa puhelimessa teknisen tuen kanssa, mutta mistään ei ole ollut apua. Mitta alkaa olemaan täysi tämän ongelman kanssa kolmen vuoden jälkeen. Ajattelin kuitenkin vielä kysyä täältä neuvoa. Osaisiko siis joku auttaa avutonta?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi matiaas 2 syyskuu 2017, 12:22

Voisin tarkistaa nuo aiemmat yhteydenottosi ja niiden perusteella selvitetyt häiriöt sekä nykytilanteen, jos lähetät osoitteesi linkin http://elisa.fi/palstatiimi kautta. Ei kuulosta lainkaan normaalilta noin monen digiboksin vaihtaminen ja ongelman jatkuminen. Pikainen diagnoosini kirjoituksesi perusteella osoittaisi vahvasti nettiyhteyden laadun suuntaan, mutta tutkitaan ja hutkitaan vasta sitten. 🙂
Katso alkuperäinen viesti

1 kommentti

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Voisin tarkistaa nuo aiemmat yhteydenottosi ja niiden perusteella selvitetyt häiriöt sekä nykytilanteen, jos lähetät osoitteesi linkin http://elisa.fi/palstatiimi kautta. Ei kuulosta lainkaan normaalilta noin monen digiboksin vaihtaminen ja ongelman jatkuminen. Pikainen diagnoosini kirjoituksesi perusteella osoittaisi vahvasti nettiyhteyden laadun suuntaan, mutta tutkitaan ja hutkitaan vasta sitten. 🙂

Osallistu keskusteluun