Kysymys

ongelmia ohjelman tallennuksen kanssa

  • 10 maaliskuu 2010
  • 6 kommenttia
  • 1669 katselukerrat

Asensin tänään Elisan viihdepalvelun. Tallensin  muutaman ohjelman, ongelmia tuli ohjelman toiston kanssa.  Ohjelma näkyy hidastettuna ja ääni puuttuu. MIssä vika ? Käytössä on datasähkösovitin.

6 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Asensin tänään Elisan viihdepalvelun. Tallensin  muutaman ohjelman, ongelmia tuli ohjelman toiston kanssa.  Ohjelma näkyy hidastettuna ja ääni puuttuu. MIssä vika ? Käytössä on datasähkösovitin.



Mitä luultavimmin datasähkössä. Koita parittaa datasähkösovittimet uudelleen, jos ei auta niin kokeile ilman datasähköä.
Meillä sama vika. Kerrotko vielä mikä on datasähkö ja mikä on tämä sovitin.  Kaikki kun ei ole tekniikan ihmelapsia...
Kiitos! ;D



Asensin tänään Elisan viihdepalvelun. Tallensin  muutaman ohjelman, ongelmia tuli ohjelman toiston kanssa.  Ohjelma näkyy hidastettuna ja ääni puuttuu. MIssä vika ? Käytössä on datasähkösovitin.



Mitä luultavimmin datasähkössä. Koita parittaa datasähkösovittimet uudelleen, jos ei auta niin kokeile ilman datasähköä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Datasähkösovittimilla verkkoyhteyden voi vetää sähkörasioiden kautta esim. digiboksin ja modeemin välille, eikä tarvitse vedellä verkkokaapelia pitkin lattioita.

Jos sinulla ei ole käytössä datasähköä, ongelma johtuu liian hitaasta kaistasta jolloin kannattaakin varmistaa, että kaistaa on käytössä riittävästi. Tämän voit tarkistaa ADSL-modeemin hallinnasta, jos käytössäsi on Viihde ADSL-modeemilla (http://192.168.100.1 ' TARGET='_blank -osoitteessa Downstreamin Rate-arvo) tai esim. vikapalvelustamme:
http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/#yhteystiedot
Kiitos Asia selveni tuolla! Eli toivotaan että ongelma korjaantuu, kun saadaan yhteydet taas kuntoon ; )


Datasähkösovittimilla verkkoyhteyden voi vetää sähkörasioiden kautta esim. digiboksin ja modeemin välille, eikä tarvitse vedellä verkkokaapelia pitkin lattioita.

Jos sinulla ei ole käytössä datasähköä, ongelma johtuu liian hitaasta kaistasta jolloin kannattaakin varmistaa, että kaistaa on käytössä riittävästi. Tämän voit tarkistaa ADSL-modeemin hallinnasta, jos käytössäsi on Viihde ADSL-modeemilla (http://192.168.100.1 ' TARGET='_blank -osoitteessa Downstreamin Rate-arvo) tai esim. vikapalvelustamme:
http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/#yhteystiedot


Asensin tänään Elisan viihdepalvelun. Tallensin  muutaman ohjelman, ongelmia tuli ohjelman toiston kanssa.  Ohjelma näkyy hidastettuna ja ääni puuttuu. MIssä vika ? Käytössä on datasähkösovitin.



Mitä luultavimmin datasähkössä. Koita parittaa datasähkösovittimet uudelleen, jos ei auta niin kokeile ilman datasähköä.

Moi
Olen kuukauden verran taistellut että saisin paketin toimimaan. Ostin datasähkösovittimet koska adsl modeemi ja Tv sijaitsevat omakotitalon eri puolilla. Muutama päivä sitten sain boxin vihdoin nauhoittamaan, mutta tänään kun istuin katsomaan nauhoituksia, niin ohjelma näkyi hyvin hidastettuna ja ilman ääntä (aivan niinkuin ensimmäinen kirjoittaja kertoi). Mikä avuksi, jotta nauhoitteita voisi katsella tulevaisuudessa? Ja mitä sovittimien paritus käytännössä tarkoittaa? 😃 Kiitos jo etukäteen!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki



Asensin tänään Elisan viihdepalvelun. Tallensin  muutaman ohjelman, ongelmia tuli ohjelman toiston kanssa.  Ohjelma näkyy hidastettuna ja ääni puuttuu. MIssä vika ? Käytössä on datasähkösovitin.



Mitä luultavimmin datasähkössä. Koita parittaa datasähkösovittimet uudelleen, jos ei auta niin kokeile ilman datasähköä.

Moi
Olen kuukauden verran taistellut että saisin paketin toimimaan. Ostin datasähkösovittimet koska adsl modeemi ja Tv sijaitsevat omakotitalon eri puolilla. Muutama päivä sitten sain boxin vihdoin nauhoittamaan, mutta tänään kun istuin katsomaan nauhoituksia, niin ohjelma näkyi hyvin hidastettuna ja ilman ääntä (aivan niinkuin ensimmäinen kirjoittaja kertoi). Mikä avuksi, jotta nauhoitteita voisi katsella tulevaisuudessa? Ja mitä sovittimien paritus käytännössä tarkoittaa? 😃 Kiitos jo etukäteen!


Sovittimien paritus tarkoittaa sovittimien asentamista tietokoneen kautta uudelleen, joka datasähkösovittimissa yleensä tehdään käyttöönotossa. Ihan kaikissa malleissa tätä ei välttämättä ole, kannattaa tarkistaa sovittimien mukana tulleesta ohjekirjasta.

Toinen mikä kannattaa tarkistaa, on testata tallenteiden katsomista elisaviihde.fi:stä, ettei ongelma johdu itse laajakaistayhteydestä (jos pätkii myös elisaviihde.fi:stä). Jos webistä näkyy ok, ongelma johtuu sovittimista / asuntosi sähköverkon kunnosta.

Osallistu keskusteluun