Kysymys

Pätkii..VASTAUSTA Elisa!

  • 8 toukokuu 2012
  • 31 kommenttia
  • 3055 katselukerrat

Miksi ihmeessä Suomen HD-lähetykset jumittuvat :smileyangry:

Minkään muun ottelun kohdalla sellaista ei tapahdu!

Voitte arvata harmittaako?

31 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Vega kirjoitti:
Kiitos tarkkaavaisuudesta. Lisätään tuota pikaa :)

Ja muutenkin tulee erottaa kaikissa ohjeissa ja vikajutuissa kaapeliviihde paremmin muista.

ELI IPTV-ongelmat muilla aivan erilaisia kuin kaapeliviihteen kaapeli-kanavien kautta tulevien ohjelmien katselu.

Tosin tulleehan joku kanava iptv:nä kaapeliviihdeläisillekin.

Ja olikos tuollaiselle MM-Lätkä uutukaiselle tehty OMAA selkeätä ohjetta UKK-osioineen ennen sen myyntiin tuloa? :smileyhuh: Olisi varmaan auttanut kovastikin.

Vega kirjoitti:
Kuvan pätkiminen voi johtua useasta eri asiasta, ensiapuna kannattaa kokeilla Viihteen tietopankin

tarjoamat toimenpiteet

Ja olettekohan nytkään ymmärtäneet että suurin osa näistä ongelmista on johtunut ihan muista seikoista, kuin asiakkaan välijohtojen väreistä tai pituuksista, kuun asennoista tai vastaavista. :smileyhuh:

HEMMETIN HELPPO vierittää tässäkin syy käyttäjälle eikä katsoa omaan peiliin.

Ongelmana on nimenomaan Elisan verkko, sen kapasiteetiongelmat ja IPTV:n multicastin -ongelmat Elisan verkoissa ja sen verkkolaitteissa.

Elisan verkko ja sen laitteet kuormittuvat niin, että multicast udp:nä ei kulje joka puolella läpi pätkimättä (pitkät jumit) tai virheilemättä (lyhyet räpsyt yms). Samaan aikaan unicast tallenne voi kulkea hyvin.

VDSL-käyttäjillä on ongelmia, kun jonkun alueen verkossa jokin Elisan purkki rajoittaa liikennettä, ei siis asiakkaan yksikään laite, koska digiboksi suoraan vdsl-modeemissa kiinni ja mitään muuta ei näy, kuin mustaa.

On toki sitten näitä omien reititinten aiheuttamia ongelmia, mutta sinänsä outoina, että kaikki muu niiden kautta on näkynyt, mutta 24/7-kanava vain näkyy mustana. Miten nämä eroavat muista maksukanavsista, videovuokraamosta ja tallenteista??? Ohjeeseen tietoa näistä.

Ja sitten tietenkin niitä, joilla nopeus ei riitä HD-kuvalle, kun dslamille liian pitkä matka.

Ja joillakin digiboksi onnettoman firmiksen vuoksi enempi tai vähempi tillin tallin vaatien tehdasasetusten palautusta.

Joku piilottanut maksukanavat --> eivät näy. Mutta ohjehan oli tehty ja nämä kerrottu? Vai olikohan? :smileyembarrased:
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Vega kirjoitti:
Ongelmat ovat useimmiten yksilöllisiä ja puhelimessa saadaan tarkastettua nopeiten sekä liittymä, että laitteiden toimivuus.


ADSL-verkon ongelmat ovat suurin syy ADSL-viihdeläisten MM-Lätkän ongelmiin. Kaukana siis yksilöllisistä ongelmista. Toki niitäkin on ja siksi vikapalveluun pitää soitella, mutta suurin osa rajoittuu adsl-verkon laitteisiin, esim dslamin yhden portin ongelmiin tai koko dslamin tai sitä edeltävien reititinten jumitukseen, kun paljon multicastia sen läpi menee jne.

Se, että joillain näkyy multicastina live-lätkä ei tarkoita suinkaan sitä, että koko Elisan verkko olisi siinä kunnossa, että kaikilla näkyisi.

Eiköhän ne jumissyyt löydy, kun laitetaan kaikkien vikailmot yhteen ja aletaan tarkastella minkä verkon alueella ne ovat ja minkä purkkien läpi multicast sinne ohjautuukaan.
Sama harmi täällä perrrhana!
Puolen minuutin katkokset parin minuutin välein! Kyllä kannattaa nauttia Mertarannan selostuksesta täysin rinnoin siinä puolentoista minuutin aikana, Voi vee sentään! Iahnturhaan ja vitutukseen meni 15 euroa. 
Täältäkin kiitokset Elisalle rahastuksesta. On se kumma kun ei saada hommaa toimimaan, mutta raha kelpaa aina :smileyangry: 
samat on ongelmat täälläkin, 30-60 sek jumitus n 6-8 kertaa yhden matsin aikana ilman mitään virheilmoitusta tms.
Kyllä ihmettelen suuresti!!!!

Lätkää odotettu ja tilattu 15 euron lätkäpaketti ja sitten kun kun Suomen pelit tulossa,peliä voitkin seurata ensimmäiset 2-3minuuttia kunnes kuva alkaa pätkimään ja eikä katselusta tule mitään. Jos haluaa pelin katsoa on siirryttävä Avan kanavalle. Ja nytkö olen sitten maksanut AIVAN turhasta??!!?

Seuraavana päivää kuten tänään peli tulee uusintana ja EI MINKÄÄNLAISTA PÄTKIMISTÄ!! Miten tämä on mahdollista???

Nyt on huijattu ja lujaa.
Mm pelit pätkii niin paljon että vaadin rahat takaisin! Miksi Elisa ei arvosta asiakkaitaan ja selvitä tätä ongelmaa.. Vastaukset jotka ovat "voit katsoa tallenteelta sitten matsin jos pätkii" on kyllä naurettavia ja kertoo kuinka paljon meitä maksavina asiakkaina halveksutaan. Kuka maksaisi Live palvelusta 100% hinnan jos et nää otteluita livenä. Itselläni ei hermo kestä katsoa otteluita jotka pätkii viiden minuutin välein vähintään 10sec. Ei kukaan halua katsoa peliä tallenteelta jos olisi mahdollisuus live ottelu nähdä. Kyllä huomenna asiakas palvelijaa käy sääliksi nimittäin aion kertoa spontaanisti mitkä ovat suomalaisen leijonan tunteet tälläisestä palvelusta. Ystävät kertokaa ongelmista niin saamme Elisalle jotain asiakas kunnioitusta! Kyllä nyt sapettaa. Taustallahan pyörii ERITTÄIN pätkivä Suomi-Kanada peli ja minulla on elisan kaukosäädin kipeyttänyt jo sormet kanavan ränkkäyksestä, että edes jotenkin ymmärtäisi mitä pelissä tapahtuu..
Pätkii kyllä, edelleen. 😞
Minulle vaihdettiin Telewell modemi tuohon kotiboksin tilalle Elisan toimesta, ja homma toimi kuin elokuvissa tänään. Tee vikailmoitus ihan virallisesti.
Käyttäjätaso 4
Kuvan pätkiminen voi johtua useasta eri asiasta, ensiapuna kannattaa kokeilla Viihteen tietopankin

tarjoamat toimenpiteet

http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/1399/elisa-viihde/

Mikäli ongelma ei näillä tietopankin vinkeillä poistu, kannattaa tilanteesta tehdä vikailmoitus
puhelimitse. Vikailmoitus annetaan aina suoraan asiantuntijalle, joka voi tutkia liittymäsi tilaa
ja tehdä sille tarvittaessa toimenpiteitä.
Vega kirjoitti:
Kuvan pätkiminen voi johtua useasta eri asiasta,
ensiapuna kannattaa kokeilla Viihteen tietopankin

tarjoamat toimenpiteet

http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/1399/elisa-viihde/

  "Jos kuva näkyy mustana, tee digiboksillesi uusi kanavahaku valikosta Menu > Asetukset > Kanavahaku ja käy tämän jälkeen.."

Eikö tähän edes olisi mahtunut selvyyden vuoksi  mainita, että koskee vain kaapeli-Viihdettä?:(

Perusteluksi ei  mielestäni riitä se, ettei tätä voisi esiintyä muissa Viihteissä. Varmaankin moni on tehnyt turhan kanavahaun tämänkin ohjeen takia.
Käyttäjätaso 4
Kiitos tarkkaavaisuudesta. Lisätään tuota pikaa 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
 Vikailmoitus annetaan aina suoraan asiantuntijalle, joka voi tutkia liittymäsi tilaa
ja tehdä sille tarvittaessa toimenpiteitä.

Vai asiantuntijalle :smileycheesy:

"Oletko buutannut, no buuttaa vielä. Oletko palauttanut tehdasasetukset, no kerran vielä. Ai ei toimi, täytyy tehdä vikailmoitus" 
Ongelma tilaajajohdoissa. Voi olla ettei interleavingia laiteta vakiona päälle.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
passwordreset kirjoitti:
Voi olla ettei interleavingia laiteta vakiona päälle.

Päinvastoin interleaving on oletuksena päällä kaikissa Viihdeliittymissä. No kaapelista en ole varma. Interleavingin saa pois soittamalla vikapalveluun. En kuitenkaan suosittele , sillä silloin IPTV alkaa pätkimään entistä enemmän.
tässä kauan odotettu Elisan vastaus:

http://www.iltasanomat.fi/digi/patkiiko-mm-latka-maksutelevisiossa-elisan-neuvo-katso-tallenteelta/a...

"- Toki se varmasti harmittaa, jos peliä menee ohi, mutta sen voi katsoa sitten tallenteelta myöhemmin, Vuorikoski toteaa."
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Jopas on Vuorikoskenkin vastaukset tipahtaneet keskiverto kesätyöläis aspan tasolle "Sammuta modeemi..."

Puuttuu vain kehoitus soittaa Omaguruun.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
mikalin kirjoitti:
Jopas on Vuorikoskenkin vastaukset tipahtaneet keskiverto kesätyöläis aspan tasolle "Sammuta modeemi..."

Puuttuu vain kehoitus soittaa Omaguruun.

Joo, mutta on siinä myöntymisen merkkejäkin ilmassa.

Tosin tunnustaa, ettei heillä ole hajuakaan, että miksi joillain pätkii.

Palvelumaksuista ei tietty puhettakaan.
Sama täällä! Turhaan maksettu kanavapaketti!
Tottakai siellä tiedetään mistä syyt johtuu.

Mutta eihän sitä voida myöntää että oma kapasiteetti ei riitä näin isolla käyttäjämäärällä, sitähän joutuisi hirveitä rahallisia hyvityksiä maksamaan kaikille.

En tiedä KETÄÄN kenellä ei nyt esim. suomen HD pelit pätkisi.

Aiemmin itselläni (n. 20.4.2012 asti) toimi ihan moitteittai kaikki HD-kanavat (mulla siis ollut Elisa viihde jostakin 2010 elokuusta lähtien, eli kohta 2v). Nyt vasta alkoi pätkimiset.

Kyllä edelleen kehoitan kaikkia ottamaan kuluttaja-asiamieheen yhteyttä ja pyytämään heitä ajamaan asiaa eteenpäin ja saamaan täydet rahalliset hyvitykset toimimattomasta palvelusta.

Jos tulis se jätkä vastaan (se elisan pomo) joka sanoi että "katso tallenteelta" niin ***** vetäisin turpaan kyllä niin että tukka lähtee. Joka noin sanoo, aliarvioi kyllä käyttäjät ja osoittaa kyllä suurta kunnioituksen puutetta.
Käyttäjätaso 4
IleTku kirjoitti:

Ei ELISA vastaa täällä eikä muuallakaan.  Surkeeta porukkaa Elisalla. :smileyangry:

Rahat kyllä kelpaa mutta palveluaan ja laitteitaan eivät saa toimimaan. :smileyangry:


Suosittelen soittamaan vikapalveluun kun mahdollista. :smileyembarrased: Ongelmat ovat useimmiten yksilöllisiä ja puhelimessa saadaan tarkastettua nopeiten sekä liittymä, että laitteiden toimivuus. Vikailmoitus voidaan tehdä, jos asiakkaan tekemät toimenpiteet eivät korjaa vikatilannetta tai vika ei rajaudu asiakaspään laitteisiin.
Pätkintää ilmenee täälläkin.  Ei ainoastaan näiden matsien aikana, myös välillä muillakin kanavilla.
Pitää sanoa, että mulla ainakin toimii ADSL-Viihde niin kuin pitääkin. Pieniä katkoksen kaltaisia on jossain kohdin ilmennyt, mutta 99% kaikki toimii niin kuin pitää ja kyllä tuo 15 eur on pieni summa vs. esim Urhon yksittäinen SM-liigaottelu huonolla nettikuvalla huhtikuussa. Ymmärrän toisaalta Elisaakin siinä, että yksi ratkaisu ei korjaa kaikkien tilanteita ja varmaan suurimmalla osalla homma pelittää. Tekniikka on tekniikkaa ja se välillä vikaantuu. Tsemppiä Elisan porukoille. Hieno palvelu ja varmasti myös käytettävyys paranee koko ajan.

:smileycheesy:
Eikä pelkästään hd, täysin kelvoton palvelu. Kuva jäätyy,ääni pätkii. Ei voi katsoa. Häiriöilmoitus tehty. Rahat takaisin.

Osallistu keskusteluun