Kysymys

Risman liikkeestä elisan myymälästä möivät toisen elisaliitymän

  • 25 syyskuu 2019
  • 15 kommenttia
  • 894 katselukerrat

Kun menin Elisa liikkeeseen puhelimen virusturvaa korjauttamaan, kun Riikasta kaappasivat
puhelin tiedot ja pyysivät 640 € jos en maksa häviää kakki tiedot puhelimesta, en ymmärtänyt
kun liikkeen myyjä huiputti möi viihde Elisan paketin ,vaikka meillä on elisan viide.se toinen
elsa viide pakketti on kaapissa ja maksa siitä kuukausimaksun ole yrittänyt omakuru kautta
poistaa ,ei onnistu,

15 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Älä nyt oikeasti Omaguruille soita, kalliita puheluita, ja soita asiakaspalveluun. Hyvitä gurupuhelut, hyvitä asiakaspalvelupuhelut, hyvitä kaikki sotkut minkä Elisan Prisman myyjä aiheutti sinulle. Elisa maksamaan, niin ehkä sitten miettivät ettisempää myyntitapaa!!! Juuri tänään hyvitin soitot Elisan asiakaspalveluun, täytyy vaan osata vaatia, ja jos olet 50+ niin nuorimmat mukaan kauppaan. Elisa ei ole ainoa, joka yrittää tyrkyttää ekstraa, kun tiskillä asioi. Asioin Telian myymälässä tarjouksen merkeissä, tuli huono tarjous en ottanut, yritettiin tuputtaa toki Telia TV:tä. Minä sanoin, että vuosiin en ole kuule televisiota katsellut, ei ole edes koko vehjettä kotona. Elisan myymälässä kysyttiin saisiko miehellä olla Elisa Viihde! DNA-kaupassa Jyväskylässä - samassa kauppakeskuksessa - mielestäni parasta palvelua. Kysyttiin kun tulin sisään mitä olisi saanut olla. Sanoin katsellaan, sanoi kysele jos tulee jotain. Ei siellä kysytty mikä liittymä mulla on, tai mitkä boksit mulla on käytössä, ja saisiko olla joku muu digibox heiltä. Sanoin kyllä omin päin että liittymä DNA:lla ja parempaa tarjousta odotellaan kun määräaika loppumaisillaan, no sehän hyvä kuului, saat varmasti kuulla meistä ja tehdään. Hyvää palvelua, ei tyrkytystä, ei pakko myyntiä, ei minkäänlaista ylireagointia.

Mutta sen sanon kyllä heti, että kävikö sinulla mielessä mitä olit tilaamassa? Sinähän tilasit myymälästä määräaikaisen viihdeboxin, joka ei ole irtisanottavissa, koska kivijalka.

Mielestäni sinua on vähintäänkin huijattu Elisan toimesta.

Ota yhteyttä kuluttajaneuvojiin / maistraatti. Vaadi oikeutta.

Elisalla kokemukseni mukaan 50+ ihmisille tyrkytetään kalliimpia palveluita, kokemusta on. Me käydään 50+ ihmisten kanssa, siis mä käyn, aina kun sovitaan asioita. Elisalla tyrkytettiin myymälässä jatkosopparia aikoinaan 50+ ihmiselle, joka tuli sanomaan irti sitä sopparia, koska ei ollut kovin hyvä palvelu. Ei mielestään tarvinnut 100 Mb 39,90 nettiä bokseineen, kun halvemmallakin saa. Niin hänelle myytiin jatkoa siellä, uudella määräajalla!!! Tuplatallennustilalla (uusinnoille), ja joku Aitio kolmeksi kuukaudeksi, määräajan tähden!!! Mehän käytiin saman tien, seuraavana päivänä mun kanssa, joka on kolmekymppinen. Niin saman tien se myyjä sanoi, että "ai se tulikin sanomaan irti". No sanoihan hän sen irti, mutta jos olisi yksin mennyt, niin ei varmasti olisi sanottu irti mitään. Koska kivijalassa ei ole pakko olla peruutusoikeutta, siksi sieltä ei pidä mitään ostaakaan jos haluaa olla varma. Eli näinkin voi Elisalla käydä.

Kertoohan siitä myös sinunkin tapaus, eli aina otan itseni mukaan, kun käydään sopimassa iäkkäiden puolesta. Heitä kun on helppo vetää narusta, ei vain Elisan toimesta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
.
Ota yhteyttä kuluttajaneuvojiin / maistraatti. Vaadi oikeutta.



Miten maistraatti tässä voi auttaa?

E: jaa näyttää kuluttajaneuvontakin kuuluvan tuon alle.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kuluttajaneuvojat toimivat maistraattien kautta. KKV on vaan virasto, ne eivät hoida riitoja yritysten kanssa. Minusta tämä aloittaja on käynyt todella törkeän tempun läpi. Veikkaan, että on 50+. Hän tuli vain hakemaan apua virusongelmaan, ja sai kylkeen 24 kk määräaikaisen sopimuksen lisäboxista. Kysyn tässä nyt, onko tämä Elisan mielestä hyvää palvelua? Ihminen tulee hakemaan apua voimattomana, tehdään entistä voimattomammaksi kahden vuoden kahleilla... Kuten todettua, ei ole ainoa tapaus, vaan mullakin oli vastaava.

Ihmettelen vain, että miksi juurikin 50+-ihmisiä koijataan Elisalla.

Eivätkö kehtaa meitä nuorempia vetää narusta...

Sitten ihmiset katselevat televisioistaan mainoksia, kuinka joillakin ei ole määräaikaa.

Paitsi Elisalla. Elisan mainoksesta. Hävettää ja väärin sammutettu asiakaskohtaaminen.
ja jos olet 50+ niin nuorimmat mukaan kauppaan.

Kertoohan siitä myös sinunkin tapaus, eli aina otan itseni mukaan, kun käydään sopimassa iäkkäiden puolesta. Heitä kun on helppo vetää narusta, ei vain Elisan toimesta.


Aliarvostat yli 50 vuotiaita, monet heistä ovat hyvinkin päteviä hoitamaan asiansa jopa paremmin kuin 20 plussat. Holhoa niitä jotka sitä tarvitsevat, alä yleistä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

ja jos olet 50+ niin nuorimmat mukaan kauppaan.

Kertoohan siitä myös sinunkin tapaus, eli aina otan itseni mukaan, kun käydään sopimassa iäkkäiden puolesta. Heitä kun on helppo vetää narusta, ei vain Elisan toimesta.
Aliarvostat yli 50 vuotiaita, monet heistä ovat hyvinkin päteviä hoitamaan asiansa jopa paremmin kuin 20 plussat. Holhoa niitä jotka sitä tarvitsevat, alä yleistä.

Eivät kaikki yli 50-vuotiaat ole samanlaisia, mutta ei se poissulje sitä, miten huonosti Elisa kohtelee niitä jotka eivät voi sanomisiaan sanoa selvästi tai ymmärtää että eivät tarvitse Viihdettä. Jos aloittajalla, joka on ehkä 50+, on jäänyt harmittamaan paketissaan, jossain päin hyllyjä makaava määräaikaisesti hintava digibox, ei ihan ole optimaalisella tavalla mennyt Elisan kauppatilanne. Ei toki koske pelkästään Elisaa. Telialla ei kerrota vahingossakaan tuotteita ostettaessa, myymälästä, että eipä olekaan palautusoikeutta. Onko vaikeaa kysyä, tai sanoa, oletko ihan varma - meillä kun ei tuota palautusoikeutta ole. Ei pidäkään olla, mutta suurin osa kivijalkakauppiaista kuitenkin sitä tarjoaa. Vapaaehtoisesti. Syntyy joillakin mielikuva, että noin varmaan Elisallakin. Ja Telialla. Ja DNA:lla. Kaikissa myymälöissä.

Myynti on lähtökohtaisesti myyjän työtä, mutta myyjä on sitä parempi, mitä eettisempää se myyntitapahtuma on. Ei tyrkytetä, kysytään tarpeita, ja jos sanoo kerrankin ei - kassa pysyy kiinni ja allekirjoitus jää seuraavaan kertaan. Jos ei kukaan, ei kukaan, pidä puolia heikoimmista, niin kuka sitten? 50+ vuotias, joka ei ymmärrä mitä ostaa, on myös ihminen. Dementoitunut vanhus, ihminen. Dementia voi iskeä kenelle tahansa. Kävipä niinkin kerran, että eräs mummo osti kolmannelta tarjoajalta määräaikaiset viihdepalvelut, koska ei muistanut että ei ollutkaan perunut edes aiempia. Minusta tässä on selvästi toimittu väärin siinä mielessä, että ainakin yksi toimija kieltäytyi ottamasta Viihde-boksia takaisin, koska "kauppatilanteessa hän allekirjoitti". Tämä voi tapahtua kenelle tahansa, myös sinun läheisillesi aikanaan, joten aihetta ei pidä lakaista maton alle. Muuten kyseenalainen myynti toiminta tiskeillä jatkuu.

Kuluttajanevojat ratkovat tällaisia ongelmia jatkuvasti.

Hienoa, että osallistuit kannallasi keskusteluun, toivottavasti olet myös jatkossa viisas Elisa-kaupassa, myös eläkkeellä. Tai tuttusi yli 50+ kun ovat yksin ostamassa Viihde-paketteja tai liittymiä laitteineen 50+-iässä. Varmasti osaavat kieltäytyä tiettyyn hetkeen asti...

Kaikki mitä tapahtuu sen jälkeen ovat asioita, joista ei saa vaieta. Yksi niistä on se, että vanhuksille myydään määräaikaisia, täysin avaamattomia pöytälaatikkodigibokseja kahdeksi vuodeksi kerrallaan, joihin on parhaimmillaan sisällytetty netti jota eivät tarvitse.

Aloittaja, älä jää yksin. Elisaan saa yhteyden, niin saat ehkä kohtuuden.

Jos haluat soittaa, soita, mutta muista myös hakea puhelussa hyvitystä. Sinulla on oikeus saada hyvitystä turhista Omaguru-puheluista, pakollisista soitoista Elisaan asiaan selvittämiseksi ja voit myös hakea korvauksia kuluihin jotka ovat aiheutuneet Elisan toimipisteissä käynneistä asioiden tiimoilta. Pyydä saada jutella myymäläpäällikön kanssa. Jos ei tule, hänellä on jotain salattavaa, tai pelkää tulla esiin. Vaadi sitä.

Vaadi kaikki nuo ja kaikki alkaa siitä kun soitat Elisalla.

https://tel:010 190 240 (mpm/pvm)

Avoinna ma-pe klo 8-18, la klo 10-16.30. Ajanvarauksella ma-pe klo 8.30-20, la klo 10.30-16.30. Muista tosiaan käydä kaikki asiat läpi, kaikki. Jokainen Omaguru-puhelu jne.

Nyt soi Quickdrop - Waiting (Original Mix).
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
@hpguru myynnissä tapahtuu joskus virheitä - kaikki virheet korjataan, jotka meidän tietoomme tulee. Lähtökohtana ei ole huijata ketään - totta kai myyjän tulee uskoa puhetta, jos asiakas kieltäytyy.
Haluamme kuitenkin kertoa, opastaa ja neuvoa tuotteidemme käytössä. Myyntitilanteessa käymme aina läpi myös tuotteeseen liittyvät määräajat, jotta epäselvyyksiä ei jää. Myymälässä ei ole palautusoikeutta, koska asiakas pääsee tutustumaan ja näkemään tuotteen, jonka hän aikaa ostaa. Palautusoikeus asiakaspalvelussa perustuu puhelinmyyntiin, jolloin asiakas ei näe tuotetta eikä sen ominaisuuksia ennakkoon.

@velikulta tervetuloa OmaYhteisön jäseneksi 🙂 Mikäli haluat, että selvitämme, mitä sinun tapauksessasi on sattunut niin laitathan meille yksityisviestin @OmaYhteisö-tiimi ja asiakasnumeron profiiliin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kiitos vastauksesta.

Mutta en osta Ikeasta, Citymarketista tai Verkkokauppa.comin Pirkkalan myymälästä etämyyntinä eli puhelinmyynti tai verkkokauppa. Täysi palautusoikeus. Se on vain hyvää palvelua. Nykyään, siis ihan oikeasti tänä päivänä, on vaikeaa löytää "jättifirman" kivijalkaa ilman tuota palautusta. Paitsi jos menee Elisan myymälään. Toki myönnän, että DNA sama juttu. Pitäisikö avata, jo vaikka sisääntulossa, ei palautusoikeutta? Koska tosiaan mun on sanottava, että suurin osa kivijaloista tarjoaa VAPAAEHTOISESTI palautusoikeutta, vaikka laki ei vaadi.

Monelle tulee pettymyksenä että ei toimi Elisalla.

Myyjä voisi mainita, että tilaapa boksisi netistä meiltä niin saat harkinta-aikaa ja palautus oikeutta. Se että testaat Elisa Viihde -palvelua vaikka nyt Ratinan Elisan myymälässä, ei paljoa auta, koska ei vastaa kotiolosuhteita esim. internetin osalta. Jolloin voi toimia huonommin.

Ei kukaan joka ostaa Elisa Viihdettä, aio katsoa sitä Elisan myymälässä, vaan kotisohvalla.

Nyt soi Refuzion feat. LXCPR - Ride (Radio Edit).
Asensivat minun puhelimeen sähköpostilaatikon virusturvan 3 € kk sekä Elisan turvapaketin 6,90 €
sekä freedomeVP3 paketin5,90 € onko tässä liikaa turvaa kysyisin, ja vielä toisen Elisa viihde paketin
14,90€ loka on pöytälaatikossa, kun sille ei ole käyttöä, meillä on toimiva Elisa viihde.

Edit // Poistettu nimi julkisesta näkymästä
-Rantomeister
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Asensivat minun puhelimeen sähköpostilaatikon virusturvan 3 € kk sekä Elisan turvapaketin 6,90 €
sekä freedomeVP3 paketin5,90 € onko tässä liikaa turvaa kysyisin, ja vielä toisen Elisa viihde paketin

14,90€ loka on pöytälaatikossa, kun sille ei ole käyttöä, meillä on toimiva Elisa viihde

Hyödyllisiä palveluita kaikki 🙂 Laitathan meille vielä yksityisviestin @OmaYhteisö-tiimi niin katsotaan, mitä on tapahtunut hieman tarkemmin 🙂
velikulta voiko mitenkään korjata näitä liittymiä, kun olin paniikissa ,kun menin Imatran rismssa
olevaan Elisan myymälään kun Riikassa reitimen kautta kaappasivat puhelin tietoni ja vaativat
630 € jos en maksa puhelimesta katoaa kaikki tiedot, niin menin Elisa myymälään Imatran Rismaan
siellä kaksi myyjää laittoivat turvapaketin freeedome turvapaketin puhelimeen ja toinen myyjä sujautti Toisen Elisa viihdepaketin tulin kotiin ja huomas sen ajoi heti Imatran Elisa liikkeeseen
pyydin purkamaan sitä ei käy saivat liikkeessä kilometrejä kertyi 85 paha mieli jäi siitä
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

ja jos olet 50+ niin nuorimmat mukaan kauppaan.

Kertoohan siitä myös sinunkin tapaus, eli aina otan itseni mukaan, kun käydään sopimassa iäkkäiden puolesta. Heitä kun on helppo vetää narusta, ei vain Elisan toimesta.
Aliarvostat yli 50 vuotiaita, monet heistä ovat hyvinkin päteviä hoitamaan asiansa jopa paremmin kuin 20 plussat. Holhoa niitä jotka sitä tarvitsevat, alä yleistä.


@penran Olen niin samaa mieltä kanssasi, olen aiemminkin huomauttanut hpgurua siitä että 50+ ei ole mikään dementti vanhus vaan ihan hyvässä iässä oleva ja osaava ihminen! Siitä huolimatta tuo 50+ ihmisten aliarvostaminen näköjään jatkuu ja jatkuu. Sitäpaitsi 50+ ei ole edes eläkeikäinen ellei ole tapaturman tai sairauden vuoksi eläkkeellä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


ja jos olet 50+ niin nuorimmat mukaan kauppaan.

Kertoohan siitä myös sinunkin tapaus, eli aina otan itseni mukaan, kun käydään sopimassa iäkkäiden puolesta. Heitä kun on helppo vetää narusta, ei vain Elisan toimesta.
Aliarvostat yli 50 vuotiaita, monet heistä ovat hyvinkin päteviä hoitamaan asiansa jopa paremmin kuin 20 plussat. Holhoa niitä jotka sitä tarvitsevat, alä yleistä.
@penran Olen niin samaa mieltä kanssasi, olen aiemminkin huomauttanut hpgurua siitä että 50+ ei ole mikään dementti vanhus vaan ihan hyvässä iässä oleva ja osaava ihminen! Siitä huolimatta tuo 50+ ihmisten aliarvostaminen näköjään jatkuu ja jatkuu. Sitäpaitsi 50+ ei ole edes eläkeikäinen ellei ole tapaturman tai sairauden vuoksi eläkkeellä.


Olen samoilla linjoilla kanssanne. Keski-ikäisten ja heitä vanhempien syyllistäminen kyvyttömiksi hoitaa omia asioitaan on ikärasismia parhaimmillaan/pahimmillaan. Tuon tyylisellä kirjoittelulla saattaa vielä täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkistön ja joutua tästä rikosoikeudelliseen vastuuseen. Kannattaa siis miettiä tarkkaan, mitä julkisella keskustelualueella kirjoittelee.

Itselläni on tullut vastaan useampiakin nuoria, joiden tietotaito laitteita, liittymiä ja palveluita kohtaan on ollut hyvinkin heikolla tasolla. Esimerkiksi omat vanhemmat, jotka ovat yli 60 -vuotiaita, tulevat yllättävän hyvin toimeen kaikenlaisen viihde-elektroniikan kanssa ja osaavat hoitaa liittymiin ja palveluihin liittyvät asiat hyvinkin mallikkaasti ilman, että jälkikasvu on jatkuvasti pitämässä kädestä kiinni. Mielipidettäni kysyvät ainoastaan silloin kun pitää tietokonetta tai televisiota uusia, muuten osaavat hankkia tarvitsemansa laitteet ja palvelut täysin itsenäisesti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Mielipiteitä mahtuu maailmaan.

Tänään näin OMIN SILMIN kun Linnainmaan Prisman Elisa-ständin myyjä tuli PELIKONEITA PELAAVIEN luo ja kysyi Millainen liittymä teillä on. Mielestäni on sopimatonta. Ja ajatelkaa kun tuolla oli myös niitä 50+-ihmisiä, jotka kokivat sen toiminnan hyvin ärsyttävänä. Minulta ei ko. myyjä kehdannut kysyä, koska minulla oli DNA-ostoskassi 😂 Sain ilmaiseksi heidän myymälästä, kiitokseksi asiakkuudesta. Menin takaisin DNA:lle vuoden kuluttua ja ilmoitin myymälässä kovaan ääneen, kiitos kassista, mutta tuhansien kauppareissujen jälkeen alkais olla kulunut, ja uutta tarttis. No mähän sain uuden ja ihan ilmaiseksi 😍

KIitoksia paljon DNA:lle.

Elisan myyntitykeille Linnainmaan Prismassa viesti on selvä.

Menkää vielä Prisman kassoille kysymään minkälainen liittymä teillä on, kun toinen maksaa ostoksiaan risman kassaan ja näpyttelee PIN-koodeja??? Sairasta touhua...

Mielestäni Linnainmaan Prisman Elisa-myyjien käytös oli sopimatonta.

Potentiaalisia Elisan asiakkaita meni ohi, jatkuvasti, ja hän sanoi mikä liittymä teillä - hlö kieltäytyi vastaamasta ja myyjänne jahtasi heitä perässä useita metrejä uusilla kysymyksillä!!! Meillä olisi kova tarjous nyt, että voisitko pysähtyä hetkeksi kuuntelemaan. Kymmenen minuuttia katselin tätä touhua, hohhoijaa, ei tätä päivää... Sitten vielä toinen myyjä, hieman asiallisempi.

Täällä sanotaan, etteikö olisi muutama "koijattu" Elisan asiakkaaksi karkilla ja täysin sopimattomalla "väkisin rupattelulla", kun pappa pelaa pelikoneella??? Nyt ymmärrän.

Oli niin sairasta touhua, että meinasin tallentaa videolle!

Vieläkään en usko mitä näin tänään Linnainmaan rismassa Elisan myyntitykeiltä.

Nyt soi Echidna - Vicious (Original MIx).
Salanko palauttaa toisen Elisa viihteen paketin teille kun se on ollut laatikossa kolme kuukautta ja maksanut siitä kuukausimaksut Velikulta
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei velikulta.

Pääsetkö OmaElisaan.

Toit tässä hyvin ilmi miten sinua on koijattu Elisan toimesta ja laskutetaan. Nyt koko Suomi tietää miten Elisa palvelee asiakkaitaan ja myyntityössä mietitään vaan provikkaa sekä laskuja. Kolme kuukautta kaapin nurkassa oleva ostos, joka laskuttuu, on niin väärin. Koit varmasti tulleesi petetyksi. OmaElisan Chat-palvelusta voi saada apua, kirjautumalla. Paras tapa kuitenkin tämä:

Jätä soittopyyntöä. Klikkaa @OmaYhteisö-tiimi ja sieltä avautuu linkki LÄHETÄ VIESTI.

Elisan työntekijä vastaa sinulle ja ottaa yhteyttä.

Minä näen asian niin, että tästä on otettava Elisalla opiksi, hyvitettävä viimeinenkin sentti, minkä tuhlasit ylimääräiseen avaamattomaan boksiin ja vielä toimarilta anteeksipyynnöt!!!

Nyt soi Jon The Dentist - The Chauffeur (Extended Mix).

Osallistu keskusteluun