Kysymys

Scartilla tallennus Viihde-boksista toiseen laitteeseen estetty?

  • 20 August 2011
  • 68 kommenttia
  • 6859 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

68 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Onko muuten mahdollisuus hankkia Netgem-boksia (joko harmaata "Saunavisio"-mallia tai sitä uudempaa mustaa) mistään, uutena tai käytettynä?

Onko muuten mahdollisuus hankkia Netgem-boksia (joko harmaata "Saunavisio"-mallia tai sitä uudempaa mustaa) mistään, uutena tai käytettynä?


Hei,

Elisalla ei enää ole näistä kumpaakaan laitetta saatavilla. Periaatteessa sitä ei pitäisi saada myös muutakaan kautta, sillä sopimuksen purkutilanteessa laitteet tulisi palauttaa, kuten myös laitevaihdoissa.


Onko muuten mahdollisuus hankkia Netgem-boksia (joko harmaata "Saunavisio"-mallia tai sitä uudempaa mustaa) mistään, uutena tai käytettynä?


Hei,

Elisalla ei enää ole näistä kumpaakaan laitetta saatavilla. Periaatteessa sitä ei pitäisi saada myös muutakaan kautta, sillä sopimuksen purkutilanteessa laitteet tulisi palauttaa, kuten myös laitevaihdoissa.


Kyllähän noita on jonkin verran käytettyinä, sillä määräaikaisuuden loppuessa jäävät asiakkaan omaisuudeksi. Voi tosin olla, ettei Elisa suostu tällaista second-hand-purkkia liittämään palveluun.

nimim. Paljonko tarjoat?
Käyttäjätaso 5

Ikävä todeta tämä, mutta Elisa ei takaa laitteillansa muuta kuin Viihde-palvelun toimivuuden. Jos asiakas haluaa laitteilla tehdä jotain muuta, niin Elisa ei ole tästä vastuussa tai korvausvelvollinen. Kuvattu tallentaminen ei kuulu Viihteen ominaisuuksiin.

Ehkä kuitenkin moraalinen velvollisuus asiakaspalvelijana kertoa, jos rampauttaa analogisen signaalin tallentamisen?
Ainakin kysyttäessä?
Paikallista tallennusta henkilökohtaiseen käyttöön kun ei mikään sopimus tai laki kiellä.
Toisaalta ei kai velvoita sen estämisestä kertomiseenkaan...

Oisko tässä nyt sitten se tärkein syy uuteen boksimalliin siirtymiseen ja asiakkaalle ehkä tärkein syy pitää kiinni vanhasta boksistaan niin pitkään kuin mahdollista?
Käyttäjätaso 3


Ikävä todeta tämä, mutta Elisa ei takaa laitteillansa muuta kuin Viihde-palvelun toimivuuden. Jos asiakas haluaa laitteilla tehdä jotain muuta, niin Elisa ei ole tästä vastuussa tai korvausvelvollinen. Kuvattu tallentaminen ei kuulu Viihteen ominaisuuksiin.

Ehkä kuitenkin moraalinen velvollisuus asiakaspalvelijana kertoa, jos rampauttaa analogisen signaalin tallentamisen?
Ainakin kysyttäessä?
Paikallista tallennusta henkilökohtaiseen käyttöön kun ei mikään sopimus tai laki kiellä.


Olen kanssasi joka kohdin täysin samaa mieltä. Ja muistinpa juuri että jossain Netgemin boksin manuaalissa, liekö ollut harmaa boksi, jopa neuvottu miten videonauhuri kytketään boksiin, joten siltä osin analoginen signaali ja sen tallennus on kyllä aiemmin ainakin kuulunut osana palvelua ja ominaisuuksia. Enkä nyt kyllä sitäkään asennetta Elisalla ymmärrä että heidän vastuu rajoittuu ainoastaan, Elisan mielestä siis, vain tv-signaalin jakamiseen eikä lainkaan heidän tarjoamiensa laitteiden toiminnallisuuteen. Jos ja kun kerran Elisan palvelun kanssa ei voi muita bokseja käyttää, elikkä niitä Elisan palveluun sopivia IPTV-bokseja ei voi mistään ostaa niin silloin Elisalla on velvollisuus tarjota asiakkailleen sellaiset boksit joille on jotain muutakin käyttöä kuin vain tuijottaa telkkaria silloin kun lähetys tulee (tarkoitan varsinkin maksukanavia). Harmi että nuo IPTV-systeemit on niin suljettuja ettei niissä voi vapaammin valita bokseja.

Muistutan vielä Elisaa siitä että tyytyväinen asiakas voi aiheuttaa hieman rahanmenoa (siinä vaiheessa kun satsataan laitteiden ja palvelun toimivuuteen) mutta se satsaus kannattaa ja tuottaa enemmän talolle silloin kun palvelu ja laitteet toimii ja tulee uusia tyytyväisiä asiakkaita. Hyvästä palvelusta voidaan antaa suosituksia tutuille, kavereille, puolitutuillekin ja vaikka tuntemattomillekin. Vanha kaupanteon perus-teesi (Pidä asiakas tyytyväisenä niin hän tulee toistekin ja tuo uusiakin asiakkaita mukanaan). Vaikka nykypäivänä tuntuukin olevan meininki että pörssiyhtiön ainoa tehtävä on tuottaa osakkailleen voittoa, mutta ne voitotkin alkaa hupenemaan jos asiakkaat valitsee toisin.


Onko muuten mahdollisuus hankkia Netgem-boksia (joko harmaata "Saunavisio"-mallia tai sitä uudempaa mustaa) mistään, uutena tai käytettynä?


Hei,

Elisalla ei enää ole näistä kumpaakaan laitetta saatavilla. Periaatteessa sitä ei pitäisi saada myös muutakaan kautta, sillä sopimuksen purkutilanteessa laitteet tulisi palauttaa, kuten myös laitevaihdoissa.
Kyllä Elisan täytyy voida tarvittaessa hankkia sellainen boksi, joka vastaa sitä palvelukuvausta, joka oli voimassa märäaikaista sopimusta tehtäessä, eli esim boksissa on Mediakeskus.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Jep. Kyllä onnistuu tallentaminen ihan ajastimellakin Saunavisio/ElisaViihdeboxin scartista.
Ajastus toimii siten, että merkitset haluamallesi ohjelmalle "muistutuksen" Guide-napin ohjelmalistauksesta vihreällä napilla. Boxi siirtyy sille kanavalle ohjelman alkaessa.
Tallentimessa pitää tietysti olla myös ajastin, jos ajastettua tallennusta haluat käyttää.

Itse olen tallennellut VHS-kaseteille yöaikaan tulevat Columbot MTV3-Sarja-kanavalta ja olen ne sitten katsonut ne sopivampana ajankohtana.

Ikävä todeta tämä, mutta Elisa ei takaa laitteillansa muuta kuin Viihde-palvelun toimivuuden. Jos asiakas haluaa laitteilla tehdä jotain muuta, niin Elisa ei ole tästä vastuussa tai korvausvelvollinen. Kuvattu tallentaminen ei kuulu Viihteen ominaisuuksiin.


Kyl se maar kuluttajasuojalain mukaan on niin, että mikäli toimittamissanne laitteissa on virhe, te ootte niistä virheistä vastuussa huolimatta siitä, mitä palvelukuvauksissanne on satuttu muistamaan tai ei.

...se on sitten tietty ihan eri asia, onko kyseessä virhe vai ei. 😉 (joku jota sattuu enemmän kiinnostamaan vois selvittää)
Käyttäjätaso 3


...se on sitten tietty ihan eri asia, onko kyseessä virhe vai ei. 😉 (joku jota sattuu enemmän kiinnostamaan vois selvittää)



Kyllä tuon virheeksi/viaksi voi hyvin katsoa ja mielestäni tuo pitäisi korjata, mikäli korjausta ei tehdä niin Elisan pitää ihan rehellisesti ja suoraan kertoa asiasta Elisan mainoksissa ja Elisan sivuilla, ja myös sopimusehdoissa. Jos näin ei tehdä, mielestäni Elisa syyllistyy jonkinlaiseen rikkomukseen (tarkka lakitermi on sitten lakimiesten selvitettävissä).

Se että "eihän dvd-soittimestakaan voi nauhoittaa" ei ole mikään perustelu. Dvd-soitin on dvd-soitin ja digiboksi, tässä tapauksessa Pace, on digiboksi. En tiedä yhtäkään toista digiboksia joka estäisi tallentamisen scartin kautta, vain tämä surullisen kuuluisa Pace kuuluu siihen sarjaan. Ikävä kyllä asiakas ei voi Elisalla valita boksiaan, onneksi voi kuitenkin valita palveluntarjoajansa jos ei ole sitten 24kk sopimusta juuri tehnyt.

Vastuusta ei välty silläkään että ohimennen mainitaan että "Lisäkanavia ja maksukanavia ei voi tallentaa", lähinnä tuo lauseke on tarkoittanut verkkoon tallentamista tähän asti. Nyt kun boksi on rampautettu niin ettei sen scartin kautta voi tallentaa ylipäätään mitään ei edes ilmaiskanavia, ainakaan tietynmerkkisillä laitteilla, niin asiasta kuuluu kertoa tai vaihtoehtoisesti se vika pitää korjata niin että tallentamiset scartin kautta onnistuvat.

Olisi kyllä hyvä tietää mitähän kuluttajaviranomainen asiasta ajattelisi...
Käyttäjätaso 5



...se on sitten tietty ihan eri asia, onko kyseessä virhe vai ei. 😉 (joku jota sattuu enemmän kiinnostamaan vois selvittää)



Kyllä tuon virheeksi/viaksi voi hyvin katsoa ja mielestäni tuo pitäisi korjata, mikäli korjausta ei tehdä niin Elisan pitää ihan rehellisesti ja suoraan kertoa asiasta Elisan mainoksissa ja Elisan sivuilla, ja myös sopimusehdoissa. Jos näin ei tehdä, mielestäni Elisa syyllistyy jonkinlaiseen rikkomukseen (tarkka lakitermi on sitten lakimiesten selvitettävissä).

Se että "eihän dvd-soittimestakaan voi nauhoittaa" ei ole mikään perustelu. Dvd-soitin on dvd-soitin ja digiboksi, tässä tapauksessa Pace, on digiboksi. En tiedä yhtäkään toista digiboksia joka estäisi tallentamisen scartin kautta, vain tämä surullisen kuuluisa Pace kuuluu siihen sarjaan. Ikävä kyllä asiakas ei voi Elisalla valita boksiaan, onneksi voi kuitenkin valita palveluntarjoajansa jos ei ole sitten 24kk sopimusta juuri tehnyt.

Vastuusta ei välty silläkään että ohimennen mainitaan että "Lisäkanavia ja maksukanavia ei voi tallentaa", lähinnä tuo lauseke on tarkoittanut verkkoon tallentamista tähän asti. Nyt kun boksi on rampautettu niin ettei sen scartin kautta voi tallentaa ylipäätään mitään ei edes ilmaiskanavia, ainakaan tietynmerkkisillä laitteilla, niin asiasta kuuluu kertoa tai vaihtoehtoisesti se vika pitää korjata niin että tallentamiset scartin kautta onnistuvat.

Olisi kyllä hyvä tietää mitähän kuluttajaviranomainen asiasta ajattelisi...


Ja mikä on niitten palstallekirjoittajien vastuu jotka viesteistä toisiin väittivät scartin kautta tallentamisen olevan vaihtoehto jos se sitä ei kerran enää ole. No voihan videokameralla nauhoittaa/tallentaa edelleen suoraan ruudulta ja onhan se lähes yhtä käytännöllinen ja laadukas tapa muutenkin:)

Jos Elisa selkeästi kertoo, että "Lisäkanavia ja maksukanavia ei voi tallentaa", niin tuskinpa mikään kuluttajaviranomainen voi vaatia erikseen listaamaan kaikkia mahdollisia eri tapoja miten niitä kanavia ei voi tallentaa.
Käyttäjätaso 3

Ja mikä on niitten palstallekirjoittajien vastuu jotka viesteistä toisiin väittivät scartin kautta tallentamisen olevan vaihtoehto jos se sitä ei kerran enää ole. No voihan videokameralla nauhoittaa/tallentaa edelleen suoraan ruudulta ja onhan se lähes yhtä käytännöllinen ja laadukas tapa muutenkin:)


Videokamera juu, noita on Youtubekin täynnä ja laatu on silkkaa kuraa.
Sitäpaitsi, ollaanko me palstalle kirjoittajat liikeyritys? Kaupitellaanko me palvelua ja laitteita? No ei olla, eikä kaupitella vaan ollaan tavallisia ihmisiä joten ei olla samalla vastuutasolla kuin Elisa. Sitäpaitsi ota huomioon se, että useimmat on olleet siinä uskossa että se scart olisi toiminut myös videonauhurin, kiintolevytallenninten ym. kanssa elikkä Suomeksi sanottuna: siltä voi tallentaa. Ei olla tiedetty että Pace on noinkin rampautettu.

Jos Elisa selkeästi kertoo, että "Lisäkanavia ja maksukanavia ei voi tallentaa", niin tuskinpa mikään kuluttajaviranomainen voi vaatia erikseen listaamaan kaikkia mahdollisia eri tapoja miten niitä kanavia ei voi tallentaa.


Tuolla lausekkeella on YLEENSÄ tarkoitettu nimenomaan VERKKOtallennusta.

Ja muistutan vielä siitä Netgem N7600-käyttöohjeesta jossa on videonauhuri ihan mainittukin. Ja muistutan siitäkin että videolle ym. tallennuslaitteille ei välttämättä tarvitse erikseen olla scartia, joissain digibokseissa on vain yksi scart mutta siltä pystyy silti tallentamaan analogista signaalia.

Ja vielä, kun tuossa Pace-boksissa ei tämän ketjun aloittaja pysty edes tallentamaan ilmaiskanavia scartin kautta joten tuo lauseke ei todellakaan oikein sovi tähän yhteyteen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki



...se on sitten tietty ihan eri asia, onko kyseessä virhe vai ei. 😉 (joku jota sattuu enemmän kiinnostamaan vois selvittää)



Kyllä tuon virheeksi/viaksi voi hyvin katsoa ja mielestäni tuo pitäisi korjata, mikäli korjausta ei tehdä niin Elisan pitää ihan rehellisesti ja suoraan kertoa asiasta Elisan mainoksissa ja Elisan sivuilla, ja myös sopimusehdoissa. Jos näin ei tehdä, mielestäni Elisa syyllistyy jonkinlaiseen rikkomukseen (tarkka lakitermi on sitten lakimiesten selvitettävissä).

Se että "eihän dvd-soittimestakaan voi nauhoittaa" ei ole mikään perustelu. Dvd-soitin on dvd-soitin ja digiboksi, tässä tapauksessa Pace, on digiboksi. En tiedä yhtäkään toista digiboksia joka estäisi tallentamisen scartin kautta, vain tämä surullisen kuuluisa Pace kuuluu siihen sarjaan. Ikävä kyllä asiakas ei voi Elisalla valita boksiaan, onneksi voi kuitenkin valita palveluntarjoajansa jos ei ole sitten 24kk sopimusta juuri tehnyt.

Vastuusta ei välty silläkään että ohimennen mainitaan että "Lisäkanavia ja maksukanavia ei voi tallentaa", lähinnä tuo lauseke on tarkoittanut verkkoon tallentamista tähän asti. Nyt kun boksi on rampautettu niin ettei sen scartin kautta voi tallentaa ylipäätään mitään ei edes ilmaiskanavia, ainakaan tietynmerkkisillä laitteilla, niin asiasta kuuluu kertoa tai vaihtoehtoisesti se vika pitää korjata niin että tallentamiset scartin kautta onnistuvat.

Olisi kyllä hyvä tietää mitähän kuluttajaviranomainen asiasta ajattelisi...


Tässä on se ero, että Elisan tarjoama digiboksi on suunniteltu ainoastaan Elisan tarjoaman palvelun käyttöön. Laitetta ei myydä yleisdigiboksina vaan on Viihde-palvelun osa ja eihän laitetta pysty edes käyttämään ilman Viihde-sopimusta Elisan kanssa. Kyse ei siis ole tavallisesta digiboksista, jotka on suunniteltu yleiskäyttöön ja niissä on (ainakin jollakin tasolla) standardiominaisuudet.

Tämähän on vähän sama, kuin vaatisit Viihteen ominaisuuksia / verkkotallennusta tavalliselta digiboksilta (johon sitä ei ole suunniteltu) sen jälleenmyyjältä tai laitevalmistajalta. :)

Mutta älkää panikoiko, tätä ei ole tarkoituksella estetty. Uskoisin, että tulee mahdolliseksi kyllä kunhan saadaan akuuteimmat asiat ensin kuntoon.
Käyttäjätaso 3


Lisäksi sopimusehtoihin voisi reilusti lisätä, että mikään mainoksissa, teknisissä tiedoissa tai käyttö-ohjeessa mainittu ominaisuus ei välttämättä olekkaan käytössäsi, enään huomenna.


Joku palstaa lukeva videonikkarihan voisi tuosta tehdä malliksi tv-mainoksen, jossa tuo asia mainitaan
selkeästi ja näkyvästi. Voin jo kuvitella, miten "myyvä" se olisi.
Vrt. "Jos elokuva tulee saunavuoron aikaan, sauna saa jäädä toiseen kertaan".
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Nykyisellään ihmiset turhankin usein sekoittavat laitteen toimivaan digiboxiin, joten ehdotankin asiaan seuraavaa ratkaisua:

Väärinkäsityksien välttämiseksi kannattaisi nimetä uusin boxi joksikin Viihdepalvelu päätelaitteeksi.

Lisäksi sopimusehtoihin voisi reilusti lisätä, että mikään mainoksissa, teknisissä tiedoissa tai käyttö-ohjeessa mainittu ominaisuus ei välttämättä olekkaan käytössäsi, enään huomenna.

Problem solved, mistä voin anoa aloitepalkkiota?


Ovatko muutokset todella näin ikäviä asioita? Olisiko parempi, että kaikki pysyisi aina samana eikä mikään kehittyisi? Nykymaailmassa luulisi olevan melko normaalia, että kun uusia laitteita ja ohjelmistoja tuodaan tarjolle, niistä löytyy aina puutteita ja bugeja. Nämä kuitenkin korjataan ajan kanssa. Näinhän se on kaikilla toimijoilla ja johtunee ainoastaan siitä, että nykypäivänä ei ole enää aikaa jäädä viilaamaan tuotetta timantiksi ennen julkaisua, koska muuten kilpailijat ajavat ohi, sillä kysyntä on kovaa.

Mitä tulee poistuneisiin ominaisuuksiin, niin eri laitteissa nyt vain sattuu olemaan eri ominaisuuksia ja palvelusta poistetut ominaisuudet, kuten 36h-ominaisuus, ei ollut Elisasta riippuvainen asia. Teknisiä mahdollisuuksia rajoittavat raha, sopimukset ja lait. Niiden kanssa yritetään tasapainoilla niin hyvin kuin mahdollista.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Alunperin viestini oli muuten tarkoitettu ennemminkin huumoriksi, mutta voidaanhan tässä vääntää, kun kerran vauhtiin päästiin.


Ei ole tarvetta vääntää vaan keskustella asiat läpi asiallisesti. Sarkasmilla harvoin saa mihinkään muutosta. 🙂


Tässä on se ero, että Elisan tarjoama digiboksi on suunniteltu ainoastaan Elisan tarjoaman palvelun käyttöön. Laitetta ei myydä yleisdigiboksina vaan on Viihde-palvelun osa ja eihän laitetta pysty edes käyttämään ilman Viihde-sopimusta Elisan kanssa. Kyse ei siis ole tavallisesta digiboksista, jotka on suunniteltu yleiskäyttöön ja niissä on (ainakin jollakin tasolla) standardiominaisuudet.


Onko tuota sopimusta muutettu uuden digiboksin kohdalla jotenkin vai mikä virka on nykyään sitten sillä, että "laitteet jäävät asiakkaalle määräaikaisen sopimuksen jälkeen"? Mikäli tuo uusin Pace-boksi ei edes toimi sen jälkeen, niin asiakkaalle jää käteen lähinnä kustannuksia kun pitää roudata romut johonkin kierrätykseen. Elisa, siinäpä vasta ideaa..

(Onneksi itselläni on harmaa Netgem-boksi jossa on mediakeskus, joka muuten toimii kuin toimiikin ilman nettiyhteyttä)

(lainauksen korostus lisätty)
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Onko tuota sopimusta muutettu uuden digiboksin kohdalla jotenkin vai mikä virka on nykyään sitten sillä, että "laitteet jäävät asiakkaalle määräaikaisen sopimuksen jälkeen"?


Peruskanavia pystyy toki katsomaan, mutta tarkoitin ettei Viihteen palveluja (esim. tallentamista) pysty tällöin enää hyödyntämään.
Käyttäjätaso 5
Ovatko muutokset todella näin ikäviä asioita? Olisiko parempi, että kaikki pysyisi aina samana eikä mikään kehittyisi?

No jos nyt vaikka ottais eniten toivottujen oikeiden ominaisuuksien top20, niin ikävä kyllä huomaisi, että mikään ei ole toteutunut.
Jos uuden boksin ainoa uudistus on se, että monikanavaäänet on saatu konffattua oikein ja mediatoistin poistettu, niin kuinka paljon nyt on menty eteenpäin?
Kehitys porhaltaa siis kuin höyryjuna, vähän niinkuin sauniksen mifi-mokkuloiden kanssa...

Ajatella jos ktv-operaattori yhtäkkiä kieltäisi maksukanavien tallentamisen ja päättäisi, että taloudessa saa olla vain yksi digiboksi? Kuitattaisiin vain tyynesti, et kehitys kehittyy?

Jos nyt rehellisiä ollaan, niin Viihde on suosittu, koska tulee nettiliittymän "kaupanpäälle" ja boksissa on iso "kovo". 36h oli ainoa ominaisuus, jota ei tavalliseen digiboksiin saa ja sekin vedettiin pois. Kotimaiset hd-kanavatkin saa nyt tavalliselle digiboksille tallennettavina.

Kun nyt Soneralla on paikallinen tallennus ja tv-kaista poikii kilpailijoita kuten booxTV ja Nettidigiboksi. Ei kyllä hyvällä tahdollakaan voi sanoa, että Viihde tässä seurassa voisi pullistella ominaisuuksillaan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Ovatko muutokset todella näin ikäviä asioita? Olisiko parempi, että kaikki pysyisi aina samana eikä mikään kehittyisi?

No jos nyt vaikka ottais eniten toivottujen oikeiden ominaisuuksien top20, niin ikävä kyllä huomaisi, että mikään ei ole toteutunut.
Jos uuden boksin ainoa uudistus on se, että monikanavaäänet on saatu konffattua oikein ja mediatoistin poistettu, niin kuinka paljon nyt on menty eteenpäin?
Kehitys porhaltaa siis kuin höyryjuna, vähän niinkuin sauniksen mifi-mokkuloiden kanssa...

Ajatella jos ktv-operaattori yhtäkkiä kieltäisi maksukanavien tallentamisen ja päättäisi, että taloudessa saa olla vain yksi digiboksi? Kuitattaisiin vain tyynesti, et kehitys kehittyy?

Jos nyt rehellisiä ollaan, niin Viihde on suosittu, koska tulee nettiliittymän "kaupanpäälle" ja boksissa on iso "kovo". 36h oli ainoa ominaisuus, jota ei tavalliseen digiboksiin saa ja sekin vedettiin pois. Kotimaiset hd-kanavatkin saa nyt tavalliselle digiboksille tallennettavina.

Kun nyt Soneralla on paikallinen tallennus ja tv-kaista poikii kilpailijoita kuten booxTV ja Nettidigiboksi. Ei kyllä hyvällä tahdollakaan voi sanoa, että Viihde tässä seurassa voisi pullistella ominaisuuksillaan.


Menee luonnollisesti hetken aikaa, ennen kuin uusi Pace-digiboksi pääsee näyttämään kyntensä. Boksi on juuri tuotu tarjolle, joten puutteita toki on. Mitä tulee mainitsemiisi oikeasti tärkeisiin ominaisuuksiin, suurin osa niistä ei ole digiboksista riippuvaisia vaan palvelun päässä olevia ominaisuuksia. Niiden kehitys on ikävästi jäänyt Pacen jalkoihin, mutta niitäkin on alettu jälleen pikku hiljaa herättämään. Odottavan aika on pitkä kun aika on rajallista. 🙂
Käyttäjätaso 5

Menee luonnollisesti hetken aikaa, ennen kuin uusi Pace-digiboksi pääsee näyttämään kyntensä. Boksi on juuri tuotu tarjolle, joten puutteita toki on. Mitä tulee mainitsemiisi oikeasti tärkeisiin ominaisuuksiin, suurin osa niistä ei ole digiboksista riippuvaisia vaan palvelun päässä olevia ominaisuuksia. Niiden kehitys on ikävästi jäänyt Pacen jalkoihin, mutta niitäkin on alettu jälleen pikku hiljaa herättämään. Odottavan aika on pitkä kun aika on rajallista. :)

Onko tohon Paceen siirtymisen syy yrityssalaisuus vai miksi sen takia "oikeasti tärkeät uudistukset" on laitettu jäihin?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Menee luonnollisesti hetken aikaa, ennen kuin uusi Pace-digiboksi pääsee näyttämään kyntensä. Boksi on juuri tuotu tarjolle, joten puutteita toki on. Mitä tulee mainitsemiisi oikeasti tärkeisiin ominaisuuksiin, suurin osa niistä ei ole digiboksista riippuvaisia vaan palvelun päässä olevia ominaisuuksia. Niiden kehitys on ikävästi jäänyt Pacen jalkoihin, mutta niitäkin on alettu jälleen pikku hiljaa herättämään. Odottavan aika on pitkä kun aika on rajallista. :)

Onko tohon Paceen siirtymisen syy yrityssalaisuus vai miksi sen takia "oikeasti tärkeät uudistukset" on laitettu jäihin?


Ei ole salaisuus. Koska asioita ei ole tekemässä loputonta määrää ihmisiä, niin kaikkea ei ole mahdollista tehdä samaan aikaan.
Käyttäjätaso 4
Kun ne ei ole salaisuuksia, niin voisiko saada tietoa mitä kaikkea on tulossa? 😉
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Kun ne ei ole salaisuuksia, niin voisiko saada tietoa mitä kaikkea on tulossa? ;)


Ei, koska kristallipalloa ei ole. 🙂
Käyttäjätaso 3


Kun ne ei ole salaisuuksia, niin voisiko saada tietoa mitä kaikkea on tulossa? ;)


Ei, koska kristallipalloa ei ole. :)


Just. Eli tilaatte jonkun boksin, tietämättä mitä siihen haluatte tai mitä siihen voi saada. Hienoa.
Hinnan varmaan muistitte kysyä.
Käyttäjätaso 3


Just. Eli tilaatte jonkun boksin, tietämättä mitä siihen haluatte tai mitä siihen voi saada. Hienoa.
Hinnan varmaan muistitte kysyä.


Eihän tosta kyseisestä boksista edes löydy mitään tietoa Pacen sivuiltakaan, mikä lie uniikkimalli. Elisan sivuiltahan ne tiedot pitää kaivaa, tosin mainittu vain pieni osa eikä kunnollisia speksejä. Vertailun vuoksi esim. Soneran ja Maxivisionin käyttämistä bokseista löytyy kunnolla tietoja Motorolan sivuilta:

http://www.motorola.com/Video-Solutions/US-EN/Products-and-Services/Video-Consumer-Premise-Equipment/IP-Set-Tops