Kysymys

Tallennustila lopussa

  • 21 tammikuu 2015
  • 10 kommenttia
  • 2103 katselukerrat

Olemme olleet elisa viihteen asiakkaita  yli 10 vuotta.

Tänä aikana tuo 100 vrk tallennustila on tullut täytettyä.

Käväisin kysymässä lisätilaa elisa shop-it :sta, josta minulle kerrottiin, että lisätilaa ei saa jos on määräaikainen sopimus.

Jouduimme n. puolivuotta sitten uusimaan digiboksin vanhan mentyä rikki, jolloin imyyjä liikkeessä teki meille uuden määräaikaisen sopparin. Epäilen hänellä olleen jonkin sortin myyntiprovisio koska menetteli näin.

En olisi missään nimessä tehnyt uutta sopimusta, jos olisin tiennyt sen estävän lisätallennustilan hankkimista.

Miten voi olla mahdollista että asiakkaan tekniset ongelmat vaikuttavat sopimuksiin ja sitä kautta palvelun hankkimiseen?

10 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
kerttuanni kirjoitti:
Olemme olleet elisa viihteen asiakkaita  yli 10 vuotta.

Tänä aikana tuo 100 vrk tallennustila on tullut täytettyä.

Käväisin kysymässä lisätilaa elisa shop-it :sta, josta minulle kerrottiin, että lisätilaa ei saa jos on määräaikainen sopimus.

Jouduimme n. puolivuotta sitten uusimaan digiboksin vanhan mentyä rikki, jolloin imyyjä liikkeessä teki meille uuden määräaikaisen sopparin. Epäilen hänellä olleen jonkin sortin myyntiprovisio koska menetteli näin.

En olisi missään nimessä tehnyt uutta sopimusta, jos olisin tiennyt sen estävän lisätallennustilan hankkimista.

Miten voi olla mahdollista että asiakkaan tekniset ongelmat vaikuttavat sopimuksiin ja sitä kautta palvelun hankkimiseen?

Normaalistihan Elisa tarjoaa lisätilaa silloin kun uusii määräaikaisen sopimuksen.
Mitä voisi tehdä kun myyjä ei toiminut normaalisti?
Käyttäjätaso 2
Tarjosiko jotain muuta jonka valitsitte? Mulla muistaakseni oli vaihtoehtona mm. muutama vuokraus vuokraamosta. Joku kolmaskin oli mutten muista mikä.
kerttuanni kirjoitti:
Olemme olleet elisa viihteen asiakkaita  yli 10 vuotta.

Tänä aikana tuo 100 vrk tallennustila on tullut täytettyä.

Käväisin kysymässä lisätilaa elisa shop-it :sta, josta minulle kerrottiin, että lisätilaa ei saa jos on määräaikainen sopimus.

Jouduimme n. puolivuotta sitten uusimaan digiboksin vanhan mentyä rikki, jolloin imyyjä liikkeessä teki meille uuden määräaikaisen sopparin. Epäilen hänellä olleen jonkin sortin myyntiprovisio koska menetteli näin.

En olisi missään nimessä tehnyt uutta sopimusta, jos olisin tiennyt sen estävän lisätallennustilan hankkimista.

Miten voi olla mahdollista että asiakkaan tekniset ongelmat vaikuttavat sopimuksiin ja sitä kautta palvelun hankkimiseen?

Tässä taas ilmeisesti myyjä on omien valtuuksiensa rajoissa antanut uuden boksin kylkiäisenä, kun on myynyt uuden määräaikaisen jatkokauden.

Oikea toimintatapa olisi ollut ohjata asiakaspalveluun tekemään vikailmoitus, jonka jälkeen boksi olisi vaihdettu takuuna.

Tällöin olisi voitu tarjota myös uusi määräaikainen sopimus ja lisätallennustila kylkiäisenä.

Voisikohan joku moderaattoreista katsoa tämän tapauksen vielä uudelleen ja hoitaa niin, että tuo pitkäaikaiselle asiakkaalle oikeutetusti kuuluva lisätallennustila annettaisiin nyt jälkikäteen.;)
Käyttäjätaso 3
@kerttuanni  Katselin sopimuksesi läpi, ja näyttää Antero osuneen lähelle arvauksessaan. Pyysin tilauskäsittelyä korjaamaan asian. Käsittelyyn menee pari päivää, mutta kyllä sieltä pitäisi lisätallenustila sinulle pian ilmestyä.

Olethan tutustunut Viihteen tallennusten järjestelymahdollisuuksiin, ettei tallennustilaa mene tupliin yms. turhaan?

Voit laittaa samantyylisiä kansioihin ja tallennukset menemään suoraan noihin kansioihin. Sillä tavalla on helppo huomata, jos on monta sama ohjelmaa. Ohje sivulla https://elisaviihde.fi/etvrecorder/info.sl

Yleisiä käyttövinkkejä videolla: http://bit.ly/1GzFk9W
Hei, kiitoksia vielä kovasti ymmärryksestä. Olemme erittäin tyytyväisiä tähän ratkaisuun. Olemme myös kertoneet viihteen ominaisuuksista tuttavillemme ja todennäköisesti muutamat vaihtavatkin kilpailevat palvelut Elisan viihteeseen. Mukavaa kevättä!
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Itselläni on määräajaton sopimus, eli jatkuvasti voimassa, muuta mulle ei ole tarjottu lisätilaa, tai muutakaan. Käytössä ollut jotain 4-5 vuotta. Toki teen suursiivousta, kun rupesi herjaamaan täyttä. Nyt 72%, kun ylimääräiset dokumentit ja tuplat pois, ja arviolta 5-10% vielä saa pois, mutta lisää tulee, kun elokuvia ja muita säästettäviä tulee liki päivittäin. Mistä voi kysyä lisätilaa, kun jossain vaiheessa tulee täyteen?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Muistaakseni lisätilan saa soittamalla myyntipalveluun ja ehdottamalla määräaikaisen sopimuksen tekemistä sillä ehdolla, että tallennustila kaksinkertaistetaan.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Voi tuntua hölmöltä kysyä, mutta miksi pitäisi määräaikaiseksi muuntaa, kun jo vuosia ollut, ja tarkoitus jatkaa? Eikö jatkuva sopimus parempi, vai onko tyyliin 2 vuotta "kiinni", että sekö tässä ideana? Mielummin pidän kestona, niin ei tule yllätyksiä josain vaiheessa jos unohtuu, paitsi jos oikein edullisen tarjouksen saa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Ei tuo tallennustilan tuplaaminen auta tilantarpeeseen kuin hetkeksi! :smileycry:

Sen jälkeen on aina >95-99% ja pitää koko ajan tehdä lisätilaa, eli poistella vanhoja. 

Ja mitä enempi on tallennustilaa, niin sitä isompi työ etsiä niitä tupla-/tripla kopioita ja muutenkin poistella tarpeettomia vaikka ViihdeX media Manager käytössä. No toki sitten on tuplasti ohjelmia tallessa, vaan milloin ne ehtis katselemaan.

Osallistu keskusteluun