Tallenteet sekoili taas

  • 12 lokakuu 2019
  • 17 kommenttia
  • 753 katselukerrat

Tänään tuli vastaan taas uusi bugi Elisa Viihteen tallenteissa.
Ei auttanut pelkästään boxin sulkeminen ja uudelleen avaaminen.
vaan piti tehdä jälleen tehdasastusten palauttaminen ja välimuistin tyhjentämiset yms.
Ei kannata ikinä tehdä mitään suosikkilistauksia ja muita asetuksia, kun jatkuvasti täytyy palauttaa tehdasasetukset.

Eikö Elisa nyt saa sellaista päivitystä tai ihan uutta boxia, että ei tarvitsisi aina jännittää mitä vastaan mahtaa tulla.

Kun aloin katselemaan tallenteita, niin Boxi ei tiennyt näyttääkö minulle sen tallenteen vaiko televisiosta meneillään olevaa ohjelmaa. näytti kuvaa vuoroin tallenteesta, vuoroin televisiosta, ja äänet oli päällekkäin molemmista lähteistä.
Ottamani videon piti puhua puolestaan, mutta eihän tähän onnistu näköjään videoitakaan liittää..

17 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

OneDrivestä voi jakaa videon linkin siten että valitsee sen videon katseluun ja sitten “Share” ja klikkaa “Get a Link” ja sitten “Copy” ja tänne liittää tuolla mistä tänne lisätään linkki.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

@PirtaPaula Sinulla varmaan on Google -tili käytössä? Kirjaudu sillä YouTubeen, lataa video sinne ja laita sitten linkki videoon tähän ketjuun.

 

Katsotko muuten normaalit TV-lähetykset myös tuon Viihteen digiboksin kautta? 

Käyttäjätaso 2

Mulla boksi jäi pyörittämään lataus animaatiota ikuisesti kun yritin mennä katsomaan tallenteita tai play:n kautta ohjelmia. 

Boottaus ei auttanut.

Sen sijaan Asetukset > Lisäasetukset > Alusta sisäinen muisti, poisti ongelman, lataukset ja play näkyy taas. Kannattaa kokeilla ennen tehdasasetusten palautusta.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Kyllä tänne linkkejä voi melkein mihin tahansa videoihin laittaa, mutta videotiedostoja suoraan ei voi tallentaa, eikä siinä kyllä mieltä olisikaan, linkit ovat kätevämpiä.

 

^^@Dj_God Ei ole elisalainen, vaan ihan tavallinen kuolevainen.

Vanhemmille bokseille tuli noin pari viikkoa sitten viimeeksi testiryhmälle uusi firmis, että kyllä niitäkin edelleen kehitetään, lisäksi tässä kuussa tuli myyntiin aloituksessa kaipaamasi uusi digiboksi, josta tosin joutuu maksamaan, mikäli moisen haluaa.

Viimeeksi kun olen lukenut, että kuvia/ääniä on päällekkäin ei vika itseasiassa ollut digiboksissa, vaan television oman virittimen kuva päätti kummitella digiboksin kuvan päällä.

 

Tiedän toki senkin että Dj_God ei ole elisalainen, (missä olen niin väittänyt), mutta häneltä on saanut monta kertaa paremmat ohjeet ja vinkit vuosien saatossa. että on parempikin että on “ihan tavallinen kuolevainen”. Elisalaiset eivät omasta mielestään sitten tavallisia kuolevaisia ole. Sellainen on ollut asennekin.

Elisalta sais tarjota uusia boxeja kyllä vanhoille pitkäaikaisille asiakkaille. minäkin olen laitteita ostanut 7500 euron edestä ja 56 senttiä päälle vähän reilun viiden vuoden aikana.  liittymät lisäksi. Eikä mitään hyvityksiä mistään päin. En todellakaan maksa uudesta boxista mitään, se on kuitenkin vielä enemmän susi kun tämä.

Onhan se selvä että eihän Elisan laitteissa tai palveluissa ikinä vikaa ole…:smirk:
Kumma vaan että televisioon (on meinaan vain puoli vuotta vanha) ei tarvinnut tehdä mitään pulttauksia eikä uudelleen käynnistymisiäkään.
Elisan boxiin tein tehdasasetuksen palautuksen niin vika häipyi. kumma juttu jos siis elisan boxin palauttamisella television vika korjaantuu….:rolling_eyes:

 

 

No ei kukaan muu ollut muita laitteita tässä ketjussa suositellut, kuin Dj_God tuota chromecastia.

Eiköhän se tehdasasetusten palautus kummalle vain laitteelle kääntele tuossa tapauksessa HDMI-portin bitit oikeaan suuntaan, vaikka johtuisi siitä televisiosta. Pistä toki se video näkyville johonkin niin voidaan arvuutella paremmin mistä se kuva on peräisin.


luepa koko ketju alusta. niin huomaat myös sen että yritetty on laittaa tuota videotakin, mutta kun ei ole tukea palveluille niin ei ole.
Kuten fiksummat varmaan arvasivatkin, niin minä nyt en kirjoittanutkaan vain tästä keskustelusta vaan  yleensä Elisalla on lähtökohtaisesti se asenne, että kaikki   bogit ovat asiakkaan muissa laitteissa.
Ne ovat sen huomanneet, jotka ovat täällä pyörineet vähän kauemmin (elisalaisia tai elisalaisten joo-miehiä lukuunottamatta).
Minä en ole ainakaan täältä mitään ratkaisevaa neuvoa enkä apua saanut ikinä.
Aina on lähdetty siitä että viat ja ongelmat ovat muissa laitteissa.
Kuukausi yli vuosi sain kysellä edellisen digiboxin vioista neuvoja, ennen kun uskottiin että vika todellakin oli Elisan digiboxissa. Muutama kuukausi sitä ennen sain uuden modeemin, vaikka sanoin että modeemissa ei ole mitään vikaa. Tämä ihan pienenä esimerkkinä.

Ja sama noiden laitteiden suositteluista.

Keskustelu osaltani päättyy tähän. kiitos osallistuneille.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

^^@Dj_God Ei ole elisalainen, vaan ihan tavallinen kuolevainen.

Vanhemmille bokseille tuli noin pari viikkoa sitten viimeeksi testiryhmälle uusi firmis, että kyllä niitäkin edelleen kehitetään, lisäksi tässä kuussa tuli myyntiin aloituksessa kaipaamasi uusi digiboksi, josta tosin joutuu maksamaan, mikäli moisen haluaa.

Viimeeksi kun olen lukenut, että kuvia/ääniä on päällekkäin ei vika itseasiassa ollut digiboksissa, vaan television oman virittimen kuva päätti kummitella digiboksin kuvan päällä.

 

Tiedän toki senkin että Dj_God ei ole elisalainen, (missä olen niin väittänyt), mutta häneltä on saanut monta kertaa paremmat ohjeet ja vinkit vuosien saatossa. että on parempikin että on “ihan tavallinen kuolevainen”. Elisalaiset eivät omasta mielestään sitten tavallisia kuolevaisia ole. Sellainen on ollut asennekin.

Elisalta sais tarjota uusia boxeja kyllä vanhoille pitkäaikaisille asiakkaille. minäkin olen laitteita ostanut 7500 euron edestä ja 56 senttiä päälle vähän reilun viiden vuoden aikana.  liittymät lisäksi. Eikä mitään hyvityksiä mistään päin. En todellakaan maksa uudesta boxista mitään, se on kuitenkin vielä enemmän susi kun tämä.

Onhan se selvä että eihän Elisan laitteissa tai palveluissa ikinä vikaa ole…:smirk:
Kumma vaan että televisioon (on meinaan vain puoli vuotta vanha) ei tarvinnut tehdä mitään pulttauksia eikä uudelleen käynnistymisiäkään.
Elisan boxiin tein tehdasasetuksen palautuksen niin vika häipyi. kumma juttu jos siis elisan boxin palauttamisella television vika korjaantuu….:rolling_eyes:

 

 

No ei kukaan muu ollut muita laitteita tässä ketjussa suositellut, kuin Dj_God tuota chromecastia.

Eiköhän se tehdasasetusten palautus kummalle vain laitteelle kääntele tuossa tapauksessa HDMI-portin bitit oikeaan suuntaan, vaikka johtuisi siitä televisiosta. Pistä toki se video näkyville johonkin niin voidaan arvuutella paremmin mistä se kuva on peräisin.

^^@Dj_God Ei ole elisalainen, vaan ihan tavallinen kuolevainen.

Vanhemmille bokseille tuli noin pari viikkoa sitten viimeeksi testiryhmälle uusi firmis, että kyllä niitäkin edelleen kehitetään, lisäksi tässä kuussa tuli myyntiin aloituksessa kaipaamasi uusi digiboksi, josta tosin joutuu maksamaan, mikäli moisen haluaa.

Viimeeksi kun olen lukenut, että kuvia/ääniä on päällekkäin ei vika itseasiassa ollut digiboksissa, vaan television oman virittimen kuva päätti kummitella digiboksin kuvan päällä.

 

Tiedän toki senkin että Dj_God ei ole elisalainen, (missä olen niin väittänyt), mutta häneltä on saanut monta kertaa paremmat ohjeet ja vinkit vuosien saatossa. että on parempikin että on “ihan tavallinen kuolevainen”. Elisalaiset eivät omasta mielestään sitten tavallisia kuolevaisia ole. Sellainen on ollut asennekin.

Elisalta sais tarjota uusia boxeja kyllä vanhoille pitkäaikaisille asiakkaille. minäkin olen laitteita ostanut 7500 euron edestä ja 56 senttiä päälle vähän reilun viiden vuoden aikana.  liittymät lisäksi. Eikä mitään hyvityksiä mistään päin. En todellakaan maksa uudesta boxista mitään, se on kuitenkin vielä enemmän susi kun tämä.

Onhan se selvä että eihän Elisan laitteissa tai palveluissa ikinä vikaa ole…:smirk:
Kumma vaan että televisioon (on meinaan vain puoli vuotta vanha) ei tarvinnut tehdä mitään pulttauksia eikä uudelleen käynnistymisiäkään.
Elisan boxiin tein tehdasasetuksen palautuksen niin vika häipyi. kumma juttu jos siis elisan boxin palauttamisella television vika korjaantuu….:rolling_eyes:

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

^^ @Dj_God Ei ole elisalainen, vaan ihan tavallinen kuolevainen.

Vanhemmille bokseille tuli noin pari viikkoa sitten viimeeksi testiryhmälle uusi firmis, että kyllä niitäkin edelleen kehitetään, lisäksi tässä kuussa tuli myyntiin aloituksessa kaipaamasi uusi digiboksi, josta tosin joutuu maksamaan, mikäli moisen haluaa.

 

Viimeeksi kun olen lukenut, että kuvia/ääniä on päällekkäin ei vika itseasiassa ollut digiboksissa, vaan television oman virittimen kuva päätti kummitella digiboksin kuvan päällä.

@PirtaPaulaToimiiko tallenteet mobiililaitteilla tai tietokoneella normaalisti? Jos toimii, digiboksi pois käytöstä ja tilalle Chromecast? Pelkällä Viihteen mobiilisopimuksellakin voi tallennella ja tallenteet voi toistaa telkkarin kautta juurikin tuon Chromecastin kautta. Toki, jos maksukanavia tms. on tilattuna, ei tuo (pelkkä) mobiiliversio välttämättä ole järkevin vaihtoehto. Ohjelmakirjastoja (HBO, Netflix, Viaplay, Amazon Prime, Dplay jne.) taas saa myös suoraan ko. palvelua tuottavan tahon kautta. Näiden takia ei tarvitse turhaan olla digiboksin kanssa naimisissa.


Kiitti vaan,  tiedän toki tuon kaiken.
Eikä todellakaan ole mitään ohjelmakirjastoja eikä maksukanavia, eikä tule.
Minulla on ollut Chromecast käytössä - ja nyttemmin Megacast.
Mutta turhan monimutkaista avata tallenteet kännykällä tai tietokoneella ja peilata näyttö telkkariin. kun Elisan palvelut tökkii vähän väliä joka suunnalla. Ja koska sitä varten olisi tuo Elisa Viihteen Digiboxi tarkoitettu.
Olisihan tuossa älytelkkarissakin Elisan sovellus. sitä voisi alkaa sitten käyttämään. jos nyt Elisalla viitsin kauaa enää pysyä. En tiedä antaako tuo “Viihde”palvelu rahan vastineeksi sitä toiminnallista arvoa.
Ainoa seikka mitä tiedän paremmaksi kun ulkopuolisessa vanhassa kovalevyllisessä digiboxissa on että voi laittaa tallennukseen itselleen vaikka olis kodin ulkopuolella. mitään muuta ei oikein tuu enää mieleen. kai tähänkin tulee kohta joku muutos. “päivitys” ja “parannus”, joka vie tuonkin mahdollisuuden.

Täytyy tuumailla. onneksi tämä on vapaaehtoista.
Ja miksi maksaa boxista, jos sitä ei käytä ? Ja palvelusta joka toimii vain satunnaisesti.

Aika huvittavaa. Elisa tarjoaa laitteet ja palvelut, sitten kun tulee ongelmia ja bugeja, niin neuvona on ohjeita millä vaihtoehdoilla palvelua voisi käyttää. :laughing: .

Siksiköhän Elisa ei enää ylläpidä tuota Elisa Viihteen digiboxin käytettävyyttä, eikä paneudu palvelun parantamiseen siltä osin, kun tulee näitä vaihtoehtoja. Yksi vaihtoehto on tosiaan palvelun irtisanominen.

Nekin omaa käyttöä parantavat asiat boxissa mitä voisi säätää, ei kannata, koska ne joutuis tekemään sitten kerran viikossa uudelleen, tehdasasetusten palauttamisen jälkeen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

@PirtaPaula Toimiiko tallenteet mobiililaitteilla tai tietokoneella normaalisti? Jos toimii, digiboksi pois käytöstä ja tilalle Chromecast? Pelkällä Viihteen mobiilisopimuksellakin voi tallennella ja tallenteet voi toistaa telkkarin kautta juurikin tuon Chromecastin kautta. Toki, jos maksukanavia tms. on tilattuna, ei tuo (pelkkä) mobiiliversio välttämättä ole järkevin vaihtoehto. Ohjelmakirjastoja (HBO, Netflix, Viaplay, Amazon Prime, Dplay jne.) taas saa myös suoraan ko. palvelua tuottavan tahon kautta. Näiden takia ei tarvitse turhaan olla digiboksin kanssa naimisissa.

No se viikko vaan taas meni. niin jälleen täytyi palauttaa tehdasasetukset.

ei yhdistänyt verkkoon. Täytyy kai katsoa jotain muuta vaihtoehtoa tälle. onneksi on tuo vanha kovalevyllinen digiboxi voimissaan. vanhassa voi olla vara parempi.

@PirtaPaula Onkos tuon tehdaasetusten palautuksen jälkeen tallenteet toimineet vai onko vika uusiutunut? :)


Kerron sitten kun tiedän. en juuri kerinnyt tallenteita paljon katsomaan, mutta sen minkä olen katsonut, niin ei ole vika uusiutunut - vielä.

 

Käyttäjätaso 3

@PirtaPaula Onkos tuon tehdaasetusten palautuksen jälkeen tallenteet toimineet vai onko vika uusiutunut? :)

@PirtaPaula Ikävä kuulla näistä ongelmista 😥 Olikos sulla tämän kaltaisia ongelmia ollut jo kauan?

Tätä vastaavaa ongelmaa ei ole aikaisemmin ollut. kaikkea muuta kyllä.
Käyttäjätaso 3
@PirtaPaula Ikävä kuulla näistä ongelmista 😥 Olikos sulla tämän kaltaisia ongelmia ollut jo kauan?
yritin OneDrivestä mutta eipä tuokaan ole tuettu. joten ei sitten mitään.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ottamani videon piti puhua puolestaan, mutta eihän tähän onnistu näköjään videoitakaan liittää..

Laita video jonnekin pilveen ja jaa sieltä linkki tänne foorumille.

Osallistu keskusteluun