Vastattu

Tallenteiden ääni aaltoilee

  • 12 helmikuu 2019
  • 3 kommenttia
  • 314 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Tallenteiden ääni aaltoilee, kaikki tekniset temput on tehty. Mistä ja miten lähden ongelmaa ratkomaan?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 12 helmikuu 2019, 12:20

Kannattaisi melkeinpä testailla noita ongelmallisia tallenteita vaikkapa puhelimella ja/tai tietokoneella joko Elisa Viihteen mobiilisovelluksella tai Elisa Viihteen sivuilla. Jos ongelma toistuu myös muilla laitteilla katseltaessa, on ongelma todennäköisesti itse tallenteessa. Jos muilla laitteilla tallenteiden ääni toistuu kuitenkin normaalisti, on ongelman aiheuttaja todennäköisesti tuo digiboksi.

Lisäksi olisi hyvä testailla pistokoneena muutamia vanhempia tallenteita. Tämä saattaa auttaa ongelman ratkaisussa, varsinkin niissä tilanteissa, joissa ongelma toistuu kaikilla laitteilla. Mikäli asian selvittely vaatii toimenpiteitä myös Elisan päässä, olisi tärkeää tietää, koskeeko ongelma vain jonkin tietyn kanavan ohjelmia vai kaikkia tallenteita kanavasta riippumatta.
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tervetuloa OmaYhteissöön @Vude!

Avaatko vähän tarkemmin tätä ongelmaa? Aaltoileeko ääni siis kesken ohjelman vai liittyykö ongelma itse ohjelman ja mahdollisten mainosten väliseen eroon äänenvoimakkuudessa?

Lisäksi olisi hyvä tietää:
  • Mikä nettiyhteys? ADSL, VDSL, kaapeli, kuitu, mobiili...
  • Mikä modeemi / reititin?
  • Mikä digiboksi, jos käytössä?
  • Digiboksi langallisessa vai langattomassa verkossa? Ilmeneekö ongelma molemmilla yhteystavoilla?
  • Aaltoileeko ääni myös muilla laitteilla toistettaessa (puhelin, tabletti, tietokone)?
  • Aaltoileeko ääni kaikissa tallenteissa vai vaan osassa?
  • Mitä "kaikki tekniset temput" tarkoittaa käytännössä?
Tervetuloa OmaYhteissöön @Vude!

Avaatko vähän tarkemmin tätä ongelmaa? Aaltoileeko ääni siis kesken ohjelman vai liittyykö ongelma itse ohjelman ja mahdollisten mainosten väliseen eroon äänenvoimakkuudessa?Aaltoilee kesken ohjelman, ei liity mainosten ja ohjelmien väliseen voimakkuuseroon
Lisäksi olisi hyvä tietää:
  • Mikä nettiyhteys? ADSL, VDSL, kaapeli, kuitu, mobiili...
  • 100 valokuitu
  • Mikä modeemi / reititin?'
  • Technicolor TG799vac
  • Mikä digiboksi, jos käytössä?
  • Netgem N7800-T2C-4-AB2
  • Digiboksi langallisessa vai langattomassa verkossa? Ilmeneekö ongelma molemmilla yhteystavoilla?
  • Langallinen verkko, kokeiltu myös langattomalla, aaltoilee silti
  • Aaltoileeko ääni myös muilla laitteilla toistettaessa (puhelin, tabletti, tietokone)?
  • Ei ole käytössä
  • Aaltoileeko ääni kaikissa tallenteissa vai vaan osassa?
  • No, en ole kaikkia todellakaan kokeillut, nyt uusimmissa, parin päivän sisällä tulleissa ainakin
  • Mitä "kaikki tekniset temput" tarkoittaa käytännössä?
  • Kaikki laitteet on tehdaspalautettu, käynnistetty lukuisia kertoja, johdot ja liittimet on tarkastettu
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kannattaisi melkeinpä testailla noita ongelmallisia tallenteita vaikkapa puhelimella ja/tai tietokoneella joko Elisa Viihteen mobiilisovelluksella tai Elisa Viihteen sivuilla. Jos ongelma toistuu myös muilla laitteilla katseltaessa, on ongelma todennäköisesti itse tallenteessa. Jos muilla laitteilla tallenteiden ääni toistuu kuitenkin normaalisti, on ongelman aiheuttaja todennäköisesti tuo digiboksi.

Lisäksi olisi hyvä testailla pistokoneena muutamia vanhempia tallenteita. Tämä saattaa auttaa ongelman ratkaisussa, varsinkin niissä tilanteissa, joissa ongelma toistuu kaikilla laitteilla. Mikäli asian selvittely vaatii toimenpiteitä myös Elisan päässä, olisi tärkeää tietää, koskeeko ongelma vain jonkin tietyn kanavan ohjelmia vai kaikkia tallenteita kanavasta riippumatta.

Osallistu keskusteluun