[PERUTTU] Tiedote: Elisan ja Discovery Networks Finlandin kanavasopimus päättyy 31.12.2019 – uusia maksuttomia kanavia tammikuulle

• 18 December 2019
  • 61 kommenttia
  • 7556 katselukerrat

Kunniamerkki +12
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 2135 kommenttia

Elisan yhteistyösopimus Discovery Networks Finlandin kanssa maksukanavien jakelusta päättyy 31.12.2019. Neuvottelimme sopimuksen jatkamisesta, jotta Discoveryn kanavat näkyisivät Elisa Viihde- ja Kaapeli-TV -asiakkailla jatkossakin. Tavoitteenamme on tarjota asiakkaidemme muuttuviin katselutarpeisiin sopivia ja monipuolisia ohjelmia kohtuullisella hinnalla. Discoveryn tarjoama jatkosopimus ei mahdollistanut tätä. Mikäli kanavat palaavat myöhemmin valikoimaamme, tiedotamme heti asiasta.

Discoveryn ja Elisan välinen jakelusopimus päättyy ja tämän vuoksi seuraavat kanavat poistuvat Elisa Viihteestä ja Kaapeli-TV:stä 1.1.2020:

• Discovery Channel
  • Animal Planet
  • Discovery Science
  • ID Investigation Discovery
  • Travel Channel
  • Food Network
  • Eurosport 1 ja 2

Tarjoamme korvaavia kanavia keskeytyvien kanavien tilalle. Muutoksen myötä tarjoamme urheilukanavat Motorvisionin (Elisa Viihde: 592, Kaapeli-TV: 310), Nautical Channelin (EV: 595, KTV: 115), ja Horse TV:n (EV: 598, KTV: 116) maksutta 31.1.2020 asti ja tiedotamme kanavauudistuksista lisää tammikuun aikana. Myös brittikomediaa ja draamaa esittävä BBC Brit (EV: 500, KTV: 61) on bonuskanavana maksuton tammikuun ajan.

Lisätietoa osoitteessa elisa.fi/kanavamuutokset.

Päivitetty viimeksi 31.12.2019

Päättyminen peruttu

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

61 kommenttia

Toivottavasti sopimukseen päästään. Discovery-kanavien loppuminen olisi meidän kannalta pahin mahdollinen skenaario.

Sen jälkeen kanavakortiile jäisi yksi katsottava (History HD) kanava ja Mix M-peruskanaviin kaksi (VH1 ja BBC Brit) kanavaa. Ehkä myös BBC-kanavat joutuvat liipasimen alle brexitin jälkeen.

Kunniamerkki +21

Pidetään peukkuja, että sopimus saataisiin pikaisesti aikaan!

Kunniamerkki +5

Eurosport player vuodeksi 39,99 €. Ei haittaa vaikka Discovery häviäisikin :grinning:

Tai Dplay Total 9,99 €/kk tai 99 €/vuosi

Käyttäjätaso 6

Lisätietoa osoitteessa elisa.fi/kanavamuutokset.

Discoveryn ja Elisan välinen jakelusopimus päättyy 1.1.2020. Tarjoamme maksutta korvaavia kanavia tammikuulle. Kanavauudistuksista muutenkin lisää tammikuun aikana.

Jos olet Discovery- tai Elisa Mix -kanavapaketin tilaaja, löydät lisätietoa ohjeesta elisa.fi/kanavamuutokset.

Kunniamerkki +8

Taitaa tässä olla  osa syynä  se  että  elisa haluaa  myydä omia urheilukanaviaan

varsinkin kun e1 on ollu osittain maksuton .

Kiitos vaan. On tainnut neuvottelut päättyä ovien paukkeeseen, kun ei edes Telian tapaan saatu Discovery-paketteja sovittua?

Kanavat poistuvat mutta hinta tietysti säilyy eli esim kanavakortin hinnalla 3,50 €/kk sai ennen 10 kanavaa, nyt enää 8 kanavaa, oikea hinta olisi enää 2,80 €/kk.

Mitkään Elisan "tarjoukset" eivät korvaa Eurosporteja, joten uudet “ilmaiset” mappi ö:hän.

Älytöntä “tarjota” BBC Brit bonuskanavalla, siellähän ei ole ohjelmatietoja.

Elisa Mix M sitten 19,90 €/kk irtisanotaan, mitä sitä turhasta maksamaan, tilalle sitten 1.1.2020 Dplay Total hintaan 9,99 €/kk.

Eipä tuonne enää jää kanavia joiden takia pitäisi säilyttää Mix HD ja S paketit, joten tulen lopettamaan ne 31.12. mennessä. Ja siirryn seuraamaan Eurosport ja Discoverya muuta kautta. Palvelu senkuin huonenee ja nuo tilalle tarjotut kanavat on pelkkää roskaa. Kiitos mutta ei kiitos

Kunniamerkki +16

varsinkin kun e1 on ollu osittain maksuton .

En oikein usko tuohon vaan pikemminkin Discoveryn ahneuteen, sehän on napit vastakkain jokaisen operaattorin kanssa vuorotellen, välillä Canal Digital, välillä Telia ja nyt vuorossa Elisa.

Discoveryn kanavat näyttää tuhottomasti mainoksia, miksi sen pitää vielä kiristää operaattoreilta kauheita kanavamaksujakin?

Itse en halua käyttää Discoveryn ja Eurosportin streamauspalveluita, vaan toivon että Elisa ja Discovery pääsevät sopimukseen. Varsinkin kun kohta alkaa Australian avoin tennisturnauskin, varsin pahaan aikaan Discovery siis kiristää Elisaa.

Kunniamerkki +16

Ei kiitos mitään streamauspalveluita vaan lineaaritv:n puolelle Eurosport takaisin!

Ei nyt peruna

Edit: Kirosanat pois. -Keinotekoinen

Johan sitä streamataan Elisa Viihde, YLE Areena jne samassa menee joku Dplay.

Kivempi kyllä olisi vanhaan malliin tv:stä, mutta kun ei. Taitaa jokunen Mix-tilaus tulla nyt tiensä päähän.

varsinkin kun e1 on ollu osittain maksuton .

Itse pidän  nettijutusta siksi  kun voi  tenniksessä päättää mitä  peliä kattoo

eli paljon enemmän  katottavaa  eikä välttämättä tarvi selostajan höpinöitä kuunnella  tennistä katsoessa  tietysti mainoksia on liikaa siinä ole samaa mieltä .

Tämäpä tuli sopivasti juuri kun olin uusinut kaapelikortin vuositilauksen. Sinne ei nyt jää BBC:n lisäksi oikeastaan mitään katsomisen arvoista, miten ajattelitte korvata tämän ko. kortin tilaajille?

Nyt jää pxxxxn maku suuhun elisasta

No, Eurosport Playeristä on tullut muutenkin maksettua vuodessa se 4x6,99€ grand slam-tennisturnausten ajaksi, jotta voi valita ne kiinnostavat ottelut ilman turhia selostuksia. Snookerin seuraaminen taitaa nyt kyllä jäädä, mihinkään vuositilauksiin en lähde vaikka se olisikin “vain” sen 12€ enemmän vuodessa kuin neljä erillistä kuukautta.

Käyttäjätaso 1

Menee koko hoito vaihtoon. Huvittavia kanavia vielä tilalle. Joku nautical ch ym. Olisi huono jopa aprilli pilana. Ei jää ikävä.

Kunniamerkki +15

Pelkkää roskaa tulee MIX-paketeista, mikäli nuo Discoveryn kanavat oikeasti poistuvat. Toivottavasti Elisalla ei oikeasti luulla, että nuo voidaan jollain heppa-kanavilla korvata, tai millään muullakaan pakettien nykyisillä valinnaisilla kanavilla.

Ihan näin muistutuksena, niin esim. olympialaisten lähetysoikeudet on Eurosportilla, vaikka niitä vapaillakin kanavilla näkyy.

Kunniamerkki +9

Eipä haittaa moisten poistumiset. Yleensäkin kuka katsoo telkusta enää yhtään mitään suoraan ilman jotain striimiä. Muutenkin töllöttimestä ei oo tullut enää pitkään aikaan mitään järkevää eikä discoveryn kanavat sitä järkevemmäksi tee. Mix S paketti on ja sekin vaan lasten juniori kanavien takia, että pienimmällä on jotain katsottavaa kun tarve iskee.

Oikeat ohjelmathan katsotaan netflixistä, viaplaysta, cmorelta tai mitä millonkin sattuu olemaan tai levyltä. Ei ole mainoksia ja ohjelmaa tulee silloin kun haluaa ja juurikin sitä mitä haluaa. Bonuksena ei paljoa tv-ohjelma lehtisiä tai muuta tarvitse mistä näkis mitä roskaa millonkin tulee.

Kunniamerkki +13

Olisi elisa saanut mielummin alentaa kk-maksua tai tarjota aition tuoksi ajaksi ilmaiseksi eikä laittaa noin ihmeen huonoja kanavia eurosportin tilalle kun ei ole edes suomi tekstitystä noilla kanavalla.

Mukavia katseluhetkiä Horse TV:n parissa koppoti koppoti koo.

Edit: Kirosanat pois. -Keinotekoinen

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Eikös asiakkaalla ole nyt sitten oikeus purkaa määräaikainen sopimus,koska ei ole enään sitä mitä tilattaessa oli?

Miksi telia tarjoaa Discoveryä 11€ kuussa, mutta elisa ei enään jatkossa tarjoa?

Mä ainakin vaihdan Teliaan, toimii millä nettiliittymällä tahansa ja saa vielä maksukanavatkin nauhoitettua kun ostaa kovalevyn.

Mix-paketeista ainakin kerrotaan seuraavaa:

Sinulla on halutessasi oikeus irtisanoa tilaamasi Elisa Mix -kanavapaketti ilman irtisanomisaikaa.

Itse ajattelin vielä tammikuun roikkua odottamassa ihmettä lastenkanavien takia kun kerran puolella hinnalla tarjoavat.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Mix-paketeista ainakin kerrotaan seuraavaa:

Kyl mä ajattelin purkaa koko viihde sopimuksen, ei ole järkeä pitää.

Telia tarjoaa laadukkaampaa boxia 10€/kk+11€/kk Discovery ja voi vielä kovalevylle nauhottaakkin maksukanavat. Meillä viihde oli vain ja ainoastaan maksukanavien takia….nyt siihen ei ole enään mitään syytä, että pitäisin moisen hyödyttömän laitteen.

Mix-paketeista ainakin kerrotaan seuraavaa:

Kyl mä ajattelin purkaa koko viihde sopimuksen, ei ole järkeä pitää.

Pitipä tutustua ja Discovery näyttää maksavan 11.95/kk lisäksi digiboksiin pitää ottaa erikseen tallennuspalvelu 6.50/kk.

Jos nyt oikein ymmärsin niin kaikki tallenteet säilyvät vain 3kk vaikka tuo mielestäni ennen koski vain maksukanavia.

Kunniamerkki +13

Kummassakin palvelussa omat hyvät ja huonot puolet. Täydellistä palvelua odotellessa.