Kysymys

Tottakai se Pace digiboksi hyytyi

  • 24 tammikuu 2015
  • 22 kommenttia
  • 3478 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
  • Supersankari
  • 4404 kommenttia
Olipa taas onnea katsella Pacella Eurosport HD:ta. Siinä neljä hiihteli viimeisen ampumapaikan jälkeen yhdessä ja odottelin vetolapun kanssa kuka voittaa ja ken on toinen. No tuo saata***n matolaatikko päätti sitten jumittaa itsensä, virtapiuhan tuuletusta ja kun sai taas lähetyksen näkyviin, niin siellähän tuli juuri 10. maaliin. Jee, jippii!

Ja sitten tästä pastasta pitää vielä maksaa?

Laittakaa nyt helevatassa edes perustuotteet kuntoon.

Koska Elisan asiakasystävällinen reagointi tiedetään, niin jokainen voisi julkaista ongelmansa omilla FB-, koti- yms sivuilla virheraportin ja Elisan reagoinnin siihen.

Uskotteko, että viiiiituuuuttttaaaaaa

22 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Saako kysyä tyhmän kysymyksen? Miksi te maksatte tuosta palvelusta?

Ymmärrän kyllä, että toimiessaan se olisi hieman parempi kuin perinteiset vaihtoehdot ja ehkä jopa hintansa väärti. Mutta kun se selvästikään ei toimi. Tallentavan digiboksin saa muutamalla viihteen kuukausimaksulla, ja yleensä sillä näkee ne ohjelmat mitä haluaakin...
kv36 kirjoitti:
Saako kysyä tyhmän kysymyksen? Miksi te maksatte tuosta palvelusta?

Ymmärrän kyllä, että toimiessaan se olisi hieman parempi kuin perinteiset vaihtoehdot ja ehkä jopa hintansa väärti. Mutta kun se selvästikään ei toimi. Tallentavan digiboksin saa muutamalla viihteen kuukausimaksulla, ja yleensä sillä näkee ne ohjelmat mitä haluaakin...

Eipä se Viihde-palvelu paljoa maksa, kun nyt esimerkiksi pelkkä 20M ADSL-liittymä maksaa 29,90 €/kk ja vanhempaan sopimukseen sisältyy vielä tietoturvakin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
kv36 kirjoitti:
Saako kysyä tyhmän kysymyksen? Miksi te maksatte tuosta palvelusta?

Ymmärrän kyllä, että toimiessaan se olisi hieman parempi kuin perinteiset vaihtoehdot ja ehkä jopa hintansa väärti. Mutta kun se selvästikään ei toimi. Tallentavan digiboksin saa muutamalla viihteen kuukausimaksulla, ja yleensä sillä näkee ne ohjelmat mitä haluaakin...

Siksi, että tässä ollaan Elisan orjia. Viihde ja 80/9,5 on 19,90 €/kk. Tosin olen miettinyt vaihtoehdoksi tallentavaa digiboksia ja kanavakorttia.
Käyttäjätaso 1
Ei hätää mitään. Kun huomenna alkaa virka-aika, tulee joku palstan guruista kysymään asiakasnumeroasi ja muita tietojasi, että hän voi tarkistaa sinun yhteytesi tason. Vika ei nimittäin millään voi olla digiboksissa tai Elisan surkeissa laitteissa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Niitä kysymyksiä kysytään, jotta ongelman aiheuttaja voidaan selvittää. Jos ongelmia ilmenee, niin jostainhan ne johtuu, Joskus se voi olla digiboksi, joskus se voi olla pätkivä netti tai huono antennisignaali. Kun niin monesti täällä mainitaan se kristallipallo, mitä kellään ei ole, niin ei sitä ole myöskään meillä ;)

Vian aiheuttaja täytyy rajata, jotta voidaan tehdä oikeita toimenpiteitä ongelman korjaamiseksi.
Käyttäjätaso 1
Jossain se vika todellakin on. Kun lukee palstaa, niin ei voi välttyä päätelmältä, että vika on surkeassa Elisan laitteessa.

Kristallipallosta näytte todellakin arpovan niitä vastauksianne. Pääasia, että bonukset kilahtaa tilille.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Eiköhän pidetä tämä keskustelu kuitenkin asiallisena 🙂
Käyttäjätaso 1
Pidetään keskustelu asiallisena kaikin mokomin.

Minusta olisi asiallista, että palstan "gurut" ottaisivat yhteyttä Elisan laitevastaavaan ja painostaisivat hankkimaan sellaiset laitteet, jotka täyttävät tämän päivän ihmisen matalat vaatimukset. Siis, että laite toimii edes viikon ilman häiriöitä. Tällä hetkellä puhutaan muutamista tunneista. Olisi asiallista Elisan puolelta myöntää, että tuli hankittua sutta ja sekundaa ja esittää nöyrä anteeksi pyyntö. Koskahan lehmät alkavat lentää.

Minulla oli aiemmin tummanharmaa hyvin toiminut Elisan digiboksi (en tiedä merkkiä). Ukkonen rikkoi sen viime kesänä. Vaihdoin tilalle kaapista löytyneen Pacen sinivalkoisen laitteen ja ongelmat alkoivat saman tien. Onko mahdollista, että digiboksin vaihto heikensi yhteyttä niin paljon, että uusi digiboksi ei toimi? Tai onko mahdollista, että uusi digiboksi on susi? Minä veikkaan jälkimmäistä, koska mm. netti toimii asiallisesti.

Elisan toimintaperiaate on tuttu monesta muustakin. Pidetään laitteet ja omat kustannukset niin alhaisina kuin suinkin voidaan, jopa sen kustannuksella, että asiakkaita alkaa kaikota.
Faktahan on se että yllättävän usein kyseessä on se KPO eli vanha kunnon käyttäjäperäinen ongelma. Tällöin on turha haukkua suoraan kaikki laitteet ja kettuilla asiakaspalvelijalle joka joutuu nillitystä 7,5h päivässä melko matalalla palkalla päivästä toiseen kuuntelemaan.
Toki joskus on laitteessakin vikaa mutta useimmiten ongelma on asiakkaan päässä.
Etenkin jos ongelmana on se ettei maksukanavat suostu millään näkymään. Tuolloin käy yleensä viikkojen selvityksen jälkeen ilmi ettei asiakas tehnyt kanavahakua boksilleen, ja sittenkin kun sen sai (kertomansa mukaan) aikaiseksi tehtyä, päätyi tekemään haun ja virityksen antenniverkkoon vaikka asuu kaapelitaloudessa. Lopuksi käy vielä ilmi ettei se boksi jota asiakas luuli roplaavansa ollut juukelispuukelis edes mikään digiboksi vaan naapurin emännän verenpainemittari. Ja voi sitä elämöintiä sitten kun asiakas repii pelihousunsa siitä hyvästä että häneltä olisi odotettu edes jonkin asteista tuntemusta päätelaitteestaan...
Käyttäjätaso 1
Minä tuossa jo mainitsinkin kustannuksista. Näyttää asiakaspalvelu olevan yksi asia, josta säästetään. Omituista sikäli, että teleyhtiöiden kannattavuus on ollut erinomainen. Minä ainakaan en ole soittanut kesän jälkeen Elisan asiakaspalveluun. Kuten tunnettua, asiakaspalveluun (jos sattuu numeron jostain löytämään), ei pääse kohtuullisen jonotusajan puitteissa. OmaGurulle pääsee, hinta vähän reilu 2 €/min. Tuolta minäkin jouduin hakemaan reilulla 50 eurolla apua, että sain sen Pacen tulille. Asiakaspalvelija toimii asiakasrajapinnassa, joten hänen on syytä olla valmis kritiikkiin työnantajaansa kohtaan. Varsinkin, kun se on keskeinen osa hänen toimenkuvaansa.

Minulla ongelmia on muutamia:

- kun aamulla avaa telkkarin, on telkkarissa lähes joka aamu still-kuva eilisestä lähetyksestä. Sama toistuu usein päivän mittaan. Miten tämä ongelma on käyttäjäperäinen?

- toinen ongelma on, että ohjelmaoppaassa kahdesta peräkkäisestä lyhyestä (alle 10 min) ohjelmasta vain toinen tallentuu, vaikka molemmat ruudut ovat oppaassa punaisena. Miten tämä ongelma on käyttäjäperäinen?

- tulevat tallenteet pääsee näkemään vain tietsikalta Elisa Viihteen sivuilta. Miten tämä ongelma on käyttäjäperäinen?

Käytössäni ei ole mitään maksukanavia. Onko tämä jokin käyttäjäperäinen ongelma?

Joku tuolla pyysi pitämään keskustelun asiallisena. Oli näemmä turha toivo.
Puhuinpa ihmisistä yleensä, en sinusta. Turha siis kiskoa aamukahveja väärään kurkkuun. Jos aspahenkilölle saa hattuilla suoraan koska se on vaan "kritiikkiä", saan kai minäkin vähän kritisoida. Otetaanpa sitä pipoa löysemmälle ja käsi pois hernepussilta.
Käyttäjätaso 1
Onko sinulla tähän itse ongelmaan jotain kommenttia? Vai oletko vain niitä kaikilla palstoilla esiintyviä häiriköitä? Jos olet Elisan asiakaspalvelija, ilmoita se reilusti.

Meillä on klo 21:25 jo iltakahvitkin juotu.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3


  • Ekaan: Kuulostaa, että pidät digiboksia päällä ympäri vuorokauden, jos siellä telkkaria avatessa on kuva jämähtänyt ruutuun. Kokeilepa sammuttaa digiboksi yön ajaksi.
    Toiseen: Ovatko nuo samaiset ohjelmat peräkkäin ja samalla kanavalla? Vaiko ihan eri paikoissa? Mikä kanava kyseessä?
    Kolmanteen: Kyllä siellä ohjelmaoppaassa pitäisi näkyä kaikki tulevat tallenteet. Eli jos oot laittanut jonkin tallennussäännön/jatkuvan tallenteen, näkyy ohjelmaoppaas ko. tallenne punaisena.
  • Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +4
    Ammattimies kirjoitti:

    Kolmanteen: Kyllä siellä ohjelmaoppaassa pitäisi näkyä kaikki tulevat tallenteet. Eli jos oot laittanut jonkin tallennussäännön/jatkuvan tallenteen, näkyy ohjelmaoppaas ko. tallenne punaisena.
     Pitäisi, pitäisi mutta eipä näy ainakaan Yle HD kanavien jatkuvat tallennukset punaisena Pacen EPG:ssä.

    Jossain toisessa ketjussa sakarialanne kertoi, että laittaa vian tutkintaan. Pitkäaikainen bugi ainakin kommettien perusteella.

    Suunnaton laiskuuteni sekä huonomuistisuuteni estävät minua kaivamasta tuota ketjua esille.
    Ammattimies kirjoitti:

    Ekaan: Kuulostaa, että pidät digiboksia päällä ympäri vuorokauden, jos siellä telkkaria avatessa on kuva jämähtänyt ruutuun. Kokeilepa sammuttaa digiboksi yön ajaksi.
    Hienoa, sitten kuva ja painikkeet ei jämähdä lukkoon yön aikana vain silloin kun sitä katsotaan. 🙂
    Käyttäjätaso 1
    Niin, tuostahan se ongelman ratkaisu lähtee:" kuulostaa siltä"...

    Jämähtämistä tapahtuu myös keskellä päivää, kesken katsomisen. Eikä auta muu kuin tempoa virtajohto irti. Auttaisikohan tähän, jos katkaisisi laitteen virrat yöksi. Tallentumaton ohjelma on ollut YLE1-kanavalla. Muilla kanavilla en ole kokeillut. Tekstitys ei näy aina tallenteissa, ellei sitä laita erikseen päälle valikosta.

    Joo, kyllä. Tulevat tallenteet näkyvät, jos näkyvät ohjelmaoppaassa, jonka layout on surkea. Kun siellä on peräkkäin noita lyhyitä ohjelmia, niin ei näy. Aikaisemmassa digiboksissa oli erillinen näkymä tuleville tallenteille. Se on nyt vain tietsikan valikoissa, ei digiboksilla. Palvelu on huonontunut tältäkin osin.

    Tänään Elisa hehkuttaa kaikkien aikojen parhaasta tuloksestaan. Samalla kuitenkin liikevaihto on pienentynyt. Kuulostaa siltä, että Elisan strategia toimii. Silloin, kun Suomessa Lada-autot olivat suosituimmuustilastojen kärjessä, jotkut totesivat, että p***a on p***aa, vaikka miljoona kärpästä siitä tykkääkin.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +4
    Ah tätä onnen päivää. :smileyangry: Naisten tennisfinaali tie breakissa, tilanne 3-1. Ja mitäs sitten rakas matolaatikko teki???

    EIKÖ tätä piiip piip piiplaitetta saa kuntoon.
    Käyttäjätaso 5
    Digiboksin sammutusta yön ajaksi on suositeltu siksi, että laite tekee oltuaan noin 4h virransäästötilassa ns. huoltokatkoksen. Käynnistyy siis itsestään uudelleen ja tämä mm. tyhjentää laitteen sisäisen muistin, jonka täyttyminen aiheuttaa jumittumisen.

    Jos tämä ohje kuitenkaan ei jumittumisiin auta, niin selvitellään lisää. Laittakaa yksityisviestillä osoitetiedot, niin katsotaan tarkemmin näitä. Ammattimies on tänään illassa ja itse olen jälleen huomenna aamusta vuorossa :)

    HD- kanavien jumittelu voi hyvinkin jäädä laajakaistayhteyden nopeuteen kiinni. Pacen boksi vaatii HD kanavilta hieman enemmän nopeutta, kuin aiempi Netgemin digiboksi. Kannattaa siis mitata nopeus jo valmiiksi esim. osoitteessa http://elisa.speedtest.net ja ilmoittaa sekin meille.
    Bamsku kirjoitti:
    Digiboksin sammutusta yön ajaksi on suositeltu siksi, että laite tekee oltuaan noin 4h virransäästötilassa ns. huoltokatkoksen. Käynnistyy siis itsestään uudelleen ja tämä mm. tyhjentää laitteen sisäisen muistin, jonka täyttyminen aiheuttaa jumittumisen.

    Tarkoitat ilmeisesti valmiustilaa. Tuo 4 tuntia ymmärtääkseni koskee automaattista virrankatkaisua, jos se on asetettu päälle Virranhallinnassa.

    Ymmärtääkseni tuo yöllä tapahtuva uudelleenkäynnistys tulee aina samaan aikaan, paitsi silloin jää tulematta, kun boksin uudelleenkäynnistyksestä on kulunut vähemmän kuin tietty tuntimäärä, joka on joitakin tunteja enemmän kuin tuo 4 tuntia.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +4
    Boksi sammutetaan joka ilta kaukosäätimen virtanappulasta. Paceen jää punainen valo palamaan.

    Mitään automaattisia lepotiloja ei ole eikä koskaan ole ollut (mikähän järki tuossakin systeemissä on)

    Nettinopeus:

    Speedtest näyttää tasaisesti 83/9,5

    Modeemi kättelee 89/10 (mikähän tuohonkin on tullut kun ennen oli 95/9,5 ja kättelyt 100/10)

    Modeemina ZXDSL 931

    Digiboksina Pace

    Viimeisimmän Pacen päivityksen jälkeen

    EPG sekosi. Näyttää kavanavien nimet aina oikein, mutta ohjelmatiedot milloin sattuu. Yleensä ohjelmatiedot saa näkyviin kun on 3-5 poistunut EPG:stä ja painanut EPG-nappulaa uudelleen. Pitääkö tehdä aiheesta video?

    Pikselöityminen lisääntynyt esim. Eurosport HD

    Virtajohdon tuulettaminen lisääntynyt huomattavasti. Aiemmin noin joka toinen viikko, nyt 1-3 kertaa päivässä.

    Modeemi buutattu viimeksi, kun Elisan DNS sekosi

    Pace palautettu tehdasasetuksille muistaakseni viime vuoden loppupuolella. Tätä operaatiota ei todellakaan huvita tehdä usein, koska kanavia saa hakea n+1 kertaa (tämäkin on onnistuneen Pace-päivityksen tulos). Kun koppujen lopuksi kaikki kanavat saa näkyviin, sen jälkeen pääsee säätämään Pacesta sen 500 kanavaa suosikkilista pois.

    Voisiko Elisa vihdoin ja viimein myöntää, että toimittamanne digiboksit ja modeemit eivät todellakaan edusta mitään yläkvartaalin tuotteita, mutta mahtuu loistavasti sinne alimpaan kvartaaliin kaikilta mitattavissa olevilla ominaisuuksilla.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +5
    Tänään 7. helmikuuta 2015 oli Viihteen kautta laatuohjelmaa, juuri ennen käynnistystä digiboksi päätti taas näyttää vaihteeksi tiimalasin kuvaa ja oli siinä noin muutaman minuutin. On tuo nyt parempaa sisältöä kuin jugurttimainos, joka samaan aikaan kanavalla pyöri, mutta jotain rotia sentään siihen mitä käyttäjille syöttää!

    Heivasin digiboksin varastoon pölyyntymään.

    Television oma vakaa, jos joskus sattuu katselemaan, useimmiten kuitenkin käytän älytelevision ohjelmavalikoita ja 99,9% Netflix päällä. Siellä on ohjelmaa ilman mainoksia. Ja juuri sellaista mitä haluaa katsoa. Elisan tallenteet nyt katselee läppärinkin kautta selaimella, jos jotain tulee tallennettua.

    Oma määräaikaisuus loppuu 11.12.15 ja silloin en kyllä netistä aio luopua, mutta uutta määräaikaisuutta en kyllä ota, vaikka mitä kanavapaketteja olisi tyrkyllä. Kunhan SL/Elisa ei tuhlaa varoja SL-liittymien totaaliseen alas ajamiseen niin voisin harkita pelkkää Saunalahti Kaapelimodeemi 100M/10M 39,90 € kk.

    Ei tarvitse romusta "pakkomaksaa" vaikkei sinänsä hintaan vaikuttaisikaan.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +4
    Vahingoista viisastuneena laitoin telkkarista antennikaapelin suoraan seinään. Siinä saa matolaatikko rauhassa jumitella itseään. 🙂

    Osallistu keskusteluun