Vastattu

TV1 ja TV2, MTV3 ja 4 kuvaa ei pystytä näyttämään

  • 6 tammikuu 2018
  • 22 kommenttia
  • 1665 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 3 kommenttia
Parisen viikkoa sitten havaittiin tämä ongelma. 'Kuvaa ei pystytä näyttämään' -teksti tulee ruudun alareunaan kun menee noille kanaville. HD kanavat TV1, TV2 ja MTV3 kuitenkin toimii.
Olen tehnyt kanavien uudelleen haun täyshakuna, ei auttanut. Sitten laitoin tehdasasetuksille, ei auttanut.
Tiedonsiirtoyhteys on kuidulla, operaattori on Nivos (Mänstsälä). Boottasin reitittimenkin varmuudeksi, mutta eipä siitä apuja.

Onko ideoita mitä tehdä?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi mikalin 6 tammikuu 2018, 17:34

https://www.nivos.fi/tv-kanavaniput-ja-taajuudet

Boksi ei toisinsanoen löydä tuota alimmalla taajuudella olevaa kanavanippua. Antennisignaalista vaimennusta pois, poistamalla haaroittimia jne...
Ja ainahan kannattaa testata toimiiko kanavat suoraan televisiolla kyseisessä rasiassa.
Katso alkuperäinen viesti

22 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Nuo kanavat 1-16 tulevat antenniverkosta, näkyvätkö muut antenniverkon kanavat, olettaen, että antennijohto on kytkettynä ?
Kanavat 1-7 on pimeänä, siitä eteenpäin näkyy
Ja antennikaapeli siis on kytketty
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
https://www.nivos.fi/tv-kanavaniput-ja-taajuudet

Boksi ei toisinsanoen löydä tuota alimmalla taajuudella olevaa kanavanippua. Antennisignaalista vaimennusta pois, poistamalla haaroittimia jne...
Ja ainahan kannattaa testata toimiiko kanavat suoraan televisiolla kyseisessä rasiassa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Viihde kyseessä?
Kannattaa myös tarkistaa mikä sulla näkyy kanavalla tulolähteenä eli:

  • Mene kanavallle ja odota, että alapalkki häviää
  • Paina OK- nappia
  • Mene nuolinäppäimellä hammasrattaan kuvaan ja paina taas OK
  • Näkyykö alimpana avautuvassa ikkunassa IP? Jos näin niin vaihda se käyttäen nuolinäppäintä ja paina ok


Jos siinä lukee IP niin kanava yrittää näkyä netin yli. Ja peruskanavathan ei niin toimi. Tuon pois vaihtamalla kuitenkin kanava alkaa näkymään, edellyttäen tietenkin että antennipiuha on kunnossa.
Tässä vielä upea (:D) havaintokuva asiasta:



Ympyröity kohta on siis se, missä voi lukea IP. Minulla siinä nyt lukee SUB kun siltä kanavalta kuvan nappasin. 🙂
Eli kanavan nimi kuuluu lukea.
Moi. Sori hidas reagointi, hyvä vinkki ... mutta esim. kanavilla TV1, TV2, MTV3 ja TV4 tuota hammasratasta ei ole - se löytyy kyllä niiltä kanavilta jotka näkyy ok.
Tällä hetkellä oikeastaan ainoa näkymättä oleva kanava on Nelonen: TV1, TV2 ja MTV3 löytyy HD-versioina eli näkyvät hyvin. Samoin nyt olympialaisten aikaan kiinnostava 5-kanava löytyy kahteen kertaan listalta ja toinen niistä näkyy.
Rehellisesti sanottuna ohjelmalähteenä tulee enemmän käytettyä striimauspalveluita, joten en jaksa kovin paljoa tämän kanssa enää vaivaa nähdä. Ja ennen pitkää tulee joku päivitys joka todennäköisesti sekottaa pakkaa taas ;)

Kiitos avusta!
Käyttäjätaso 1
Sama vika täällä ja laitteen buuttaus ainakin meillä korjaa asian hetkeksi jos ongelma on vielä ajankohtainen. Asiasta on keskusteltu asiakaspalvelun kanssa ja tilanne on se että ongelma on tiedossa ja odottelemme uutta päivitystä että vika korjaantuisi...
Minullakin ongelmia kanava nelosen kanssa. Olen vaihtanut antennijohtoa , tehnyt kaikki palautukset ym mitä neuvottu moneen kertaan, mutta ei vaan näy muuten kuin tallentamalla kanava ja sitten katsoa sitä.
Miten ongelma voi olla vain yhdessä kanavassa? Nämä ongelmat alkoivat heti viimeisen päivityksen jälkeen.
Käyttäjätaso 1
No meillä vuorottelee että välillä ei näy alkupäästä kun tyyliin vitonen ja kutonen ja sitten taas toisena päivänä näkyy muut paitsi ne vitonen ja kutonen. Että sellaista. No se on kuitenkin mukavaa että kuukausimaksu menee aina ajallaan. Saakohan tässä nyt ihan sitä palvelua mistä maksaa. Turha sitä on asiakaspalvelussakaan avautua kun aika voimattomia lienevät ja yläpuolella olevien numerot on visusti salattu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Minullakin ongelmia kanava nelosen kanssa. Olen vaihtanut antennijohtoa , tehnyt kaikki palautukset ym mitä neuvottu moneen kertaan, mutta ei vaan näy muuten kuin tallentamalla kanava ja sitten katsoa sitä.
Miten ongelma voi olla vain yhdessä kanavassa? Nämä ongelmat alkoivat heti viimeisen päivityksen jälkeen.


Tarkistit myös siis että tuon kuvan esimerkin kohdassa (tuolla ylempänä) "muokkaa.." alla lukee Nelonen?
Käyttäjätaso 1
Alkaa olemaan 2kk siitä päivityksestä joka ongelmat aloitti että olisikohan pian ratkaisua tulossa kun ei tuo buuttauskaan enää palauta noita alkupään kanavia? Löytyy toki sieltä 500 eteenpäin mutta kun tuo mobiilinetin nopeuskin tällä syrjäseudulla hieman heittelee niin ei ihan sen varassa viitsisi olla ja siksi toiseksi maksan toimivasta laitteesta/palvelusta. Ohessa kuvat vallitsevasta tilanteesta vakuudeksi. Ja kuten näkyy tuota asetuvalintaa ei edes ole käytettävissä. Kookonpano on muuttumaton päivitystä edeltäneeltä ajasta kun homma vielä toimi joten johdotukset, antennit ym ei liene syynä.


Käyttäjätaso 1
Ilmeisesti kun tilanne nyt lienee se että Suomenniemellä on Viihteen käyttäjiä joilla tämä Netgemin 7800 boksi toimii ainakin lähes moitteetta niin mietsikelin tässä vaan että auttaisikohan se boksin vaihto uuteen kuitenkin vaikka asiakaspalvelusta muuta sanottiinkin? Olisikohan se pelkkä softavika kun kerran joissakin laitteissa kanavat näkyy vielä sen päivityksen jälkeenkin? Ja sellainen lisätieto vielä että nyt on valillä kaikki antennin kautta tulevat kanavat pimeänä. Ja lääkkeet on samat: toisinaan alkaa itsekseen näkymään, toisinaan auttaa buuttaus ja joskus tehdasasetusten palautus.
Ihan tuon täyden kuukausimaksun arvoisena en kyllä tällä hetkellä tätä palvelua pidä. Olisi ihan kiva tietää että millähän aikavälillä tämä ongelma mahdollisesti korjaantuu? Sen tiedän että viimeistään 2019 kesällä asia korjaantuu varmasti tällä menolla.

P.S. Tänne voi laittaa lisää niitä palautekyselyitä tulemaan. Nyt olisi paljon palautetta varastossa
Sama vika täällä. Toivon että Elisa alkaa pikkuhiljaa reagoida asiaan.
Laskutus kyllä toimii mutta kanavat(V1, TV2, MTV3 ja TV4) ei näy.
N7800 Kaapelikanavien putoaminen n. kerran kaksi viikossa ei korjautunut ainakaan noin viikko sitten tulleella uudella ohjelmistopäivityksellä. Luultavasti elisan puolella ei ole hajuakaan mistä vika voisi johtua. Toistavat vain mantraa: palauta tehdasasetukset, tarkista johdot ym. turhaa jorinaa. Ei ne mitään auta. Nopein tapa saada kanavat takaisin on Asetukset - Tv-signaali ja laatu - hae uudelleen. Luultavasti kanavien katoaminen johtuu siitä kun elisa päivittää omassa päässään kanavia uudelleen niin boxi kadottaa kaapelikanavat sen takia?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Jepetijjee: Oletko ehtinyt testaamaan tässä viestikeskustelussa olevia ohjeita? Onko digiboksin tehdasasetuksia palautettu , tehty uusia kanavahakuja tai vaihdettu antennikaapelia? Nämä auttavat usein kanaven ongelmatilanteisiin.

Don K: Ikävää kuulla ongelmasta 😞 Oletko testannut boksiin toista antennijohtoa? Sitä ei ainakaan äkkiseltään ollut viestissäsi mainittu. Onko siitä apuja asiaan?
Kaikki on tehty moneen kertaan ja saatu uusi boxikin. Et ilmeisesti tajunnut yllä olevasta tekstistä puoliakaan?;)
Käyttäjätaso 1
Niin ja kyllähän nuo asetuksien palauttelut ym jumpat on kukin vuorollaan auttaneet täälläkin aina hetkeksi mutta se ei vaan nyt oikein tunnu ratkaisulta itse ongelmaan. Lienee tuulimyllyjä vastaan taistelua kuvitella että tällaisesta hieman vikaisesta järjestelmästä voisi saada jotain hyvitystä joskus jostain? Mukavasti nousi tuossa laskua katsellessa verenpainekin siinä kohtaa kun Omagurun kanssa jutustelusta tuli laskua 37e ja apua ei sitten lopulta tullutkaan. Myönnettäköön että se oli kyllä omaa tyhmyyttä kun en sisäistänyt noita ko palvelun puhelumaksuja ja puheluaikoja asikaspalveluun oli vasta parin päivän päähän. Mutta kun ohjelma oli alkamassa ja ruutu pimeänä niin paniikkihan siinä iski.
Naapurin kaverilla on sama ongelma mutta ei ole ilmoittanut siitä vaan jaksaa buuttailla boxia. Jos omagurussa, facessa ja täällä tietotaso on tätä luokkaa niin ongelma ei kyllä selviä ikinä! Selvin korjaustesti olisi palauttaa noin kaksi kk sitten oleva ohjelmistoversio koska silloin kaapelikanavat eivät tippuilleet pois! Tai tiedottaa netgemin ohjelmistokoodaajille ongelmasta. Laita seuraavaksi soittopyyntö jos vika ei ole akuutti. Tai nythän kaikki tietää mikä on aina vastauksena ongelmiin: Palauta tehdasasetukset. Sen syvemmälle ongelman ratkaisussa ei näytä rahkeet riittävän. Valitettavasti 😠
Käyttäjätaso 1
Olin kyllä myöhemmin yhteydessä asiakaspalvelunkin vikapalveluun ja tarkistivat asian että: joo...kyllä... vikakoodia näyttää pukanneen. Ongelma vaan on se että ratkaisua ei ole tällä hetkellä (siis 2kk sitten) ole. Muuta ei ole tehtävissä kuin että täytyy odotella uutta korjaavaa päivitystä.
Se on jännä juttu näissä palveluissa verrattuna esim TV:n ostoon. Jos telkku ei toimi moitteetta sen voi aina käydä vaihtamassa takuuseen uuteen ja ongelma yleensä poistuu. En tiedä kuinka tässä sitten tulisi toimia kun homma ei toimi?
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki
Ikävä bugi ilmaantui ensi kertaa monen kuukauden käytön hälkeen. Factory reset onneksi suhteellisen kivuton
Käyttäjätaso 1
En tiedä uskaltasiko vielä sanoa mutta nyt on pääsiäisestä asti kanavat näkyneet normaalisti. Jos jotain on tehty niin se jotakin vaikuttaisi toimineen. Pitäkää tämä
Käyttäjätaso 1
Ilo oli ennenaikainen. Tänään oli sitten taas kanavat kadoksissa

Osallistu keskusteluun