Kysymys

UUSI DIGIBOKSI



Näytä ensimmäinen kirjoitus

349 kommenttia

Käyttäjätaso 3


Ahaa, kiitos! ;D
Niin no eikös kaikki kanavat muutu HD-lähetyksiksi viimeistään vuonna 2016. Nii jos saatais tallennettua sd-maksukanavia, niin pystyiskö sit tallentaa hd-kanavia tulevaisuudessa.


Kuinka niin, mistä moista olet saanut päähäsi että kaikki kanavat muuttuisi HD-kanaviksi vuonna 2016?

On ollut vain spekulaatiota että antenniverkon lähetysjärjestelmä voi muuttua DVB-T > DVB-T2 (ja videonpakkaus MPEG2:sta MPEG4:ksi) mutta se ei tarkoita että kanavat itsessään muuttuu teräväpiirtokanaviksi.

Teräväpiirtomaksukanavia tuskin pystyy tallentamaan mitenkään tulevaisuudessa. Ovat sen verran mustasukkaisia niistä nuo tv-yhtiöt ja muut oikeuden haltijat että tekevät varmasti kaikkensa kampittaakseen kuluttajien oikeuksia tallentaa niitä. Ainakaan pysyvämmin.



Ahaa, kiitos! ;D
Niin no eikös kaikki kanavat muutu HD-lähetyksiksi viimeistään vuonna 2016. Nii jos saatais tallennettua sd-maksukanavia, niin pystyiskö sit tallentaa hd-kanavia tulevaisuudessa.


Kuinka niin, mistä moista olet saanut päähäsi että kaikki kanavat muuttuisi HD-kanaviksi vuonna 2016?

On ollut vain spekulaatiota että antenniverkon lähetysjärjestelmä voi muuttua DVB-T > DVB-T2 (ja videonpakkaus MPEG2:sta MPEG4:ksi) mutta se ei tarkoita että kanavat itsessään muuttuu teräväpiirtokanaviksi.

Teräväpiirtomaksukanavia tuskin pystyy tallentamaan mitenkään tulevaisuudessa. Ovat sen verran mustasukkaisia niistä nuo tv-yhtiöt ja muut oikeuden haltijat että tekevät varmasti kaikkensa kampittaakseen kuluttajien oikeuksia tallentaa niitä. Ainakaan pysyvämmin.



On tehty sopimus ja se on allekirjoitettu, että vuonna 2016 kaikki kanavat muuttuvat teräväpiirroksi.


On tehty sopimus ja se on allekirjoitettu, että vuonna 2016 kaikki kanavat muuttuvat teräväpiirroksi.


Laitatko linkin tai muun tiedon , mistä tällainen sopimus löytyy.


http://www.digitoday.fi/yhteiskunta/2009/01/21/koko-kansan-hdtvta-saa-odottaa-ainakin-vuoteen-2016/20091762/66
joo olet oikeassa. No toivottavasti useampi tai kaikki kanavat siirtyisivät hd-lähetyksiin viimeistään 10-vuoden sisällä.


joo olet oikeassa. No toivottavasti useampi tai kaikki kanavat siirtyisivät hd-lähetyksiin viimeistään 10-vuoden sisällä.


Jaan toiveesi. YLE ilmoitti hiljattain aloittavansa HD-lähetykset tämän kevään aikana. Tosin ei uusilla ohjelmilla , vaan ohjelmisto on viikolla TV2:n ja viikonloppuna TV1:n. Siis lähetetään normaalina ja teräväpiirtona rinnakkain.

Muitakin HD-kanavia on luvassa tämän vuoden aikana (tosin maksullisia) eli toivossa on hyvä elää sanoi lapamato  😉.


;D;D  eiks usa:ssa oo aika monet ei-maksulliset kanavat HD?jos tulis joku päivä mtv3HD


;D;D  eiks usa:ssa oo aika monet ei-maksulliset kanavat HD?jos tulis joku päivä mtv3HD


En tunne tarkemmin USA:n tilannetta , mutta luulisin olevan Suomea enemmän HD-tarjontaa. Japanissa ja Etelä-Koreassa ainakin on.

Nelosella on jo HD-kanava (maksullinen) ja YLE aloittaa pika puoliin ilmaisen kanavan. Eiköhän MTV3:kin seuraa perässä kilpailun pakottamana.


Joo varmaankin maikkari seuraa perässä. Asun kaapelissa ja nelonenHD on ilmainen. Miksi antennitalouksissa kaikki pitää olla maksullista?
Käyttäjätaso 4
Uudessa boxissa dvb-t2 viritin. Onko sille tulevaisuudessa mitään käyttöä. Eli näkyykö sillä dvb-t2 lähetykset.
Käyttäjätaso 3

joo olet oikeassa. No toivottavasti useampi tai kaikki kanavat siirtyisivät hd-lähetyksiin viimeistään 10-vuoden sisällä.


Itse toivon toisin eli ettei kaikki kanavat siirtyisi HD-lähetyksiin. Syystä että HD-kanavilta ei voi tallentaa mitään. Ainakaan pysyvämmin.


Joo varmaankin maikkari seuraa perässä. Asun kaapelissa ja nelonenHD on ilmainen. Miksi antennitalouksissa kaikki pitää olla maksullista?


Jaahas. Olin vähän epätäsmällinen aiemmin. Sitä kaapelissa näkyvää Nelonen HD:ta minäkin tarkoitin. Eikö sen katseluun tarvita maksullinen kanavakortti vaikkei kanava itse olekaan maksullinen?


Ei tarvita. Mielestäni NelonenHD näkyy koko Suomen  kaapelissa ihan ilmaiseksi, ilman minkäänlaista kananakorttia. Ei mulla ainankaan sellaista ole.


joo olet oikeassa. No toivottavasti useampi tai kaikki kanavat siirtyisivät hd-lähetyksiin viimeistään 10-vuoden sisällä.


Itse toivon toisin eli ettei kaikki kanavat siirtyisi HD-lähetyksiin. Syystä että HD-kanavilta ei voi tallentaa mitään. Ainakaan pysyvämmin.


Siis kaikki peruskanavat, joita voi tallentaa elisa viihteellä ja muilla bokseilla, voisi jatkossakin tallentaa, vaikka kaikki suomen kanavat muuttuisivat HD-kanaviksi. Koska silloinhan tallentava digiboksi olisi väliaikainen keksintö.




Joo varmaankin maikkari seuraa perässä. Asun kaapelissa ja nelonenHD on ilmainen. Miksi antennitalouksissa kaikki pitää olla maksullista?


Jaahas. Olin vähän epätäsmällinen aiemmin. Sitä kaapelissa näkyvää Nelonen HD:ta minäkin tarkoitin. Eikö sen katseluun tarvita maksullinen kanavakortti vaikkei kanava itse olekaan maksullinen?


Ei tarvita. Mielestäni NelonenHD näkyy koko Suomen  kaapelissa ihan ilmaiseksi, ilman minkäänlaista kananakorttia. Ei mulla ainankaan sellaista ole.


Ok. Joku toinen hiljattain väitti , että kun kaapeli-tv on ns. taloyhtiöliittymä , niin maksut yleensä on piilotettu yhtiövastikkeeseen. Tiedä sitten miten on  😉.


Hmm... Eikös nettiliittymät ole joskus talonyhtiökohtasia, esim talonyhtiö voi tarjota ilmasta nettiä. En oo kylläkään kuullu tv-kohtasista mitään :S
Käyttäjätaso 3


Siis kaikki peruskanavat, joita voi tallentaa elisa viihteellä ja muilla bokseilla, voisi jatkossakin tallentaa, vaikka kaikki suomen kanavat muuttuisivat HD-kanaviksi. Koska silloinhan tallentava digiboksi olisi väliaikainen keksintö.


Jälleen kerran tarkoitin maksukanavia. Minulle ilmaiskanavat ei tarjoa juuri mitään katsottavaa, Yleä ja sen Teema-kanavaa lukuunottamatta. Maikkarit, Subit ja Neloset on vaan niin täynnä kaikkea roskaa ettei niitä viitsi edes katsoa saati tallentaa. Ei liene yllätys että se parempi tarjonta on siirtynyt maksukanaville.
Käyttäjätaso 3


Ok. Joku toinen hiljattain väitti , että kun kaapeli-tv on ns. taloyhtiöliittymä , niin maksut yleensä on piilotettu yhtiövastikkeeseen. Tiedä sitten miten on  😉.


Eikös kaapeli-tv ole aina taloyhtiöliittymä, en ole ainakaan kuullut että kaapeli-tv:tä voisi tilata yksittäin, siis huoneistokohtaisesti. Poislukien tietenkin omakotitalot joissa ne on aina huoneistokohtaisia koska ok-talo sisältää yleensä vain sen yhden huoneiston.
Kun itse asuin aikoinaan eräässä Welhon verkkoon kytketyssä talossa, siellä ei peritty erikseen mitään maksuja "peruskanavista" vaan todellakin sisältyi vastikkeeseen. Aikoinaan tosin oli eritelty ns. HTV-vastikkeen osuus, nykyään sitä ei enää eritellä vaikka kaikenlaiset hoitovastikkeet ja rahoitusvastikkeet onkin eritelty.
Käyttäjätaso 3


Itse toivon toisin eli ettei kaikki kanavat siirtyisi HD-lähetyksiin. Syystä että HD-kanavilta ei voi tallentaa mitään. Ainakaan pysyvämmin.


Tuskin on pelkoa , että tallennusmahdollisuus poistuu ainakaan ennen vuotta 2016. Sen jälkeen tilanne on avoin ja voihan olla , että HD-kanaviakin siihen mennessä voi tallentaa  😉.


Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Itse ehkä skeptikkona vain pelkään että yhtiöiden ja tekijänoikeusjärjestöjen ahneus vaan kasvaa kasvamistaan, eli saamme maksaa nykyistäkin enemmän ja saamme itse vastineeksi yhä vähemmän. Skeptisyyteni juontaa ihan siitä että on tullut seurattua tätä kehitystä tarkkaan.



Siis kaikki peruskanavat, joita voi tallentaa elisa viihteellä ja muilla bokseilla, voisi jatkossakin tallentaa, vaikka kaikki suomen kanavat muuttuisivat HD-kanaviksi. Koska silloinhan tallentava digiboksi olisi väliaikainen keksintö.


Jälleen kerran tarkoitin maksukanavia. Minulle ilmaiskanavat ei tarjoa juuri mitään katsottavaa, Yleä ja sen Teema-kanavaa lukuunottamatta. Maikkarit, Subit ja Neloset on vaan niin täynnä kaikkea roskaa ettei niitä viitsi edes katsoa saati tallentaa. Ei liene yllätys että se parempi tarjonta on siirtynyt maksukanaville.
j

Jaa jaa 😃. Eikös sd-maksukanavia ainankin voi tallentaa jollain boksilla ja sitten pitää kikkailla jotain. Ehkä hd-maksukanavissakin kikkailla jotain pitää, en tiiä..


Hmm... Eikös nettiliittymät ole joskus talonyhtiökohtasia, esim talonyhtiö voi tarjota ilmasta nettiä. En oo kylläkään kuullu tv-kohtasista mitään :S


Juu kyllä taloyhtiöissä on talokohtaisia nettiliittymiä.

Jos asuu taloyhtiössä , jossa on kaapeli-tv , niin se on yhtiökohtainen ja maksut voi olla piilotettu vastikkeeseen. Siis yksittäinen osakas ei voi tilata sitä vain itselleen. Tätä tarkoitin.

Jos asuu esim. omakotitalossa , niin silloin kaikki on omassa hanskassa.


No jo se kerran on piilotettu.
Käyttäjätaso 3


Jaa jaa 😃. Eikös sd-maksukanavia ainankin voi tallentaa jollain boksilla ja sitten pitää kikkailla jotain. Ehkä hd-maksukanavissakin kikkailla jotain pitää, en tiiä..


SD-maksukanavia voi tallentaa monellakin tavalla, joko kytkemällä htpc tai dvd-tallennin digiboksiin, tai tallentamalla kanavia boksin omalle kiintolevylle ja voi tallenteet siirtää tietokoneelle jälkikäsittelyä varten.

HD-kanavissa taas ei voi tallentaa kuin korkeintaan boksin omalle levylle, sekin voidaan halutessaan estää jos tv-yhtiö lähettää sopivan signaalin (DVB-CPCM). Tallenteita ei voi siirtää tietokoneelle ja saattaa olla että jos se pitää paikkansa mitä olen kuullut niin ei voida edes siirtää scartin kauttakaan dvd-tallentimeen tai htpc:lle. Scartin kautta siirtäminenkin nimittäin voidaan melko tehokkaasti estää käyttämällä sopivia suojauksia. Jo VHS-aikoina tämä oli mahdollista käyttämällä Macrovision-suojausta.



Jaa jaa 😃. Eikös sd-maksukanavia ainankin voi tallentaa jollain boksilla ja sitten pitää kikkailla jotain. Ehkä hd-maksukanavissakin kikkailla jotain pitää, en tiiä..


SD-maksukanavia voi tallentaa monellakin tavalla, joko kytkemällä htpc tai dvd-tallennin digiboksiin, tai tallentamalla kanavia boksin omalle kiintolevylle ja voi tallenteet siirtää tietokoneelle jälkikäsittelyä varten.

HD-kanavissa taas ei voi tallentaa kuin korkeintaan boksin omalle levylle, sekin voidaan halutessaan estää jos tv-yhtiö lähettää sopivan signaalin (DVB-CPCM). Tallenteita ei voi siirtää tietokoneelle ja saattaa olla että jos se pitää paikkansa mitä olen kuullut niin ei voida edes siirtää scartin kauttakaan dvd-tallentimeen tai htpc:lle. Scartin kautta siirtäminenkin nimittäin voidaan melko tehokkaasti estää käyttämällä sopivia suojauksia. Jo VHS-aikoina tämä oli mahdollista käyttämällä Macrovision-suojausta.


Joo. Itella ei oo maksukanavia, mutta jos ois niin varmaan haluaisin tallennella aina välillä ja helpottais tosi paljon jos pystyis tallentaa, ei olis lukittu. Mutta tuskin tulee moneen vuoteen tai ees ollenkaan 😕
Käyttäjätaso 4
Tältäkö se uusi tuleva boxi näyttää? :o


http://translate.google.com/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.foxtel.com.au/discover/products-features/iqhd/default.htm&ei=Z4Z2TeWwIIb6sgbdqbyQBQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CB0Q7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dfoxtel%2Biqhd%26hl%3Dfi%26rls%3Dcom.microsoft:
Käyttäjätaso 4


Tältäkö se uusi tuleva boxi näyttää? :o


http://translate.google.com/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.foxtel.com.au/discover/products-features/iqhd/default.htm&ei=Z4Z2TeWwIIb6sgbdqbyQBQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CB0Q7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dfoxtel%2Biqhd%26hl%3Dfi%26rls%3Dcom.microsoft:


Ehkä, mikäli tuon saa tilattua kolmasosalla ominaisuuksia, bugisella firmiksellä, makkaran muotoisena ja ennenkaikkea rumalla Elisa tekstillä.
Nykyisellään tuota kehtaisi pitää jopa olohuoneessa.

Mistä olet keksinyt, että se tuommoinen olisi? Onko tuossa edes pilvi-tallennus mahdollisuutta? kun ei noista googlekäännöksistä mitään selvää saa. Video-vuokraamo näytti ainakin olevan.


Telstran T-box on sama laite kuin netgem 8000 ja siis Elisan musta boxi.

Telstran uudet boxit on foxtel nimen alla. Looginen jatke siis?
http://www.foxtel.com.au/discover/products-features/hd/default.htm
Eli foxtel iqhd (harmaa) ja foxtel iqhd2 (musta). Jälkimmäinen siis uudempi painos, molemmissa siis mm. kortille paikat. Raudasta ei tietoa. Tietty tämä oli vain siis arvaus 😃, mutta ehkä ei ihan pieleenkään mennyt.

JK. Nämähän on samoja boxeja kuin Elisan nykyiset, kehittyneempiä HD boxeja vain. Ominaisuuksista ei voi tietää mitä Elisa karsii pois.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tältäkö se uusi tuleva boxi näyttää? :o


http://translate.google.com/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.foxtel.com.au/discover/products-features/iqhd/default.htm&ei=Z4Z2TeWwIIb6sgbdqbyQBQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CB0Q7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dfoxtel%2Biqhd%26hl%3Dfi%26rls%3Dcom.microsoft:


Ei. 🙂
Käyttäjätaso 4


Tältäkö se uusi tuleva boxi näyttää? :o


http://translate.google.com/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.foxtel.com.au/discover/products-features/iqhd/default.htm&ei=Z4Z2TeWwIIb6sgbdqbyQBQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CB0Q7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dfoxtel%2Biqhd%26hl%3Dfi%26rls%3Dcom.microsoft:


Ei. :)


Olisiko tulevasta boxista mitään infoa vielä saatavilla. 😎
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2



Ei. :)

Olisiko tulevasta boxista mitään infoa vielä saatavilla. 8)


Olisihan groner sen tuossa kertonut, jos olisi.    :-  😶
Käyttäjätaso 4
Mites sen UUDEN BOXIN aikataulu? Voiskos jo julkaista millainen se tulee olemaan? Viihdeportaalikin silloin muuttuu siitäkin olisi kiva tietää. 😃
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Mites sen UUDEN BOXIN aikataulu? Voiskos jo julkaista millainen se tulee olemaan? Viihdeportaalikin silloin muuttuu siitäkin olisi kiva tietää. :D


Sisäiset aikataulut on tiedossa, mutta niitä ei uskalleta vielä julkistaa ettei tule pettymyksiä jos viivästyy.

Osallistu keskusteluun