Kysymys

Uusi digiboksi/kaukosäädin ei toimi

  • 12 heinäkuu 2015
  • 5 kommenttia
  • 928 katselukerrat

Olen loppuun asti kyllästynyt siihen, että maksan palveluista ja laitteista, jotka eivät toimi. Tilapäisessä mielenhäiriössä suostuin viime viikolla uusimaan Elisa Viihde -sopimukseni huolimatta aikaisemmista toistuvista ongelmista, jotka ovat aiheuttaneet satojen eurojen rahallisia menetyksiä: soittoja asiakastukeen, josta yhdistetään vikapalveluun ("Sinne ei nyt ole jonoa, yhdistän" - odotan 20 minuuttia), uusia soittoja asiakastukeen, vikapalveluun jne. Aikaa on kulunut johtojen kanssa pelatessa (revi tasaiseen tahtiin irti seinästä) ja tehdasasetusten palautuksissa. Nyt minulle tarjottiin sopimuksen uusimiseen liittyvänä etuna (!!) uutta digiboksia entisen toimimattoman tilalle. Tyhmä ja kiltti kun olen, hyväksyin tarjouksen pienen nitisemisen jälkeen.

Toissapäivänä asensin uuden mustan digiboksin, ja toimihan se kokonaisen päivän, tosin antoi jo viitteitä ankeasta tulevaisuudesta väläyttelemällä merkillisissä kohdissa kesken kaiken sivua "Elisa Viihde - tervetuloa" , mutta arvelin, että meikäläisellä ei ehkä ole uusi kaukosäädin täysin hallinnassa, ja pysyin rauhallisena. Tänä aamuna vastassa oli kuitenkin yllätys: boksi jumittui yhdelle kanavalle eikä pysy silläkään kunnolla kuin 2-15 sekuntia - sen jälkeen läpsähtää ruutuun MENU-valikko. Sen voi poistaa, mutta juuri muuta käskyä vempele ei tottelekaan. Pieni poikkeus: tallenteita voi katsella! Hyvähän se niinkin, mutta katsoisin mielelläni televisiota myös ajantasaisena. Se tietenkin onnistuu, kun kiskoo digiboksin irti ja siirtää antennin suoraan seinästä televisioon, MUTTA olen maksanut toisenlaisesta palvelusta. 

Yksikään pienyrittäjä ei menestyisi tällaisella palvelulla. Vaivoja, vastuksia ja rahanmenoa on toistuvasti, mutta niistä ei saa minkäänlaista hyvitystä. Itselläni on vielä aikaa perua sopimus, ja varmaan sen teenkin, mutta harmittaa, kun menetän tallenteita, joita en ole ehtinyt vielä edes katsoa. On käynyt mielessä myös, että olisi ehkä aihetta soittaa kuluttaja-asiamiehelle ja kysyä, kuinka paljoon Elisan asiakkaan on tarvis samaan hintaan venyä.

5 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • Varmistan vielä, että ymmärsin oikein ongelmakuvauksesi: et pysty vaihtamaan digiboksilla kanavaa, mutta esim. valikossa pystyt navigoimaan (kun kerta pääset tallenteisiin)? 🙂 Antaako digiboksi mitään ilmoitusta, kun kanavaa yrität vaihtaa?

    Jos pystyt liikkumaan valikossa, neuvoisin palauttamaan laitteelle tehdasasetuksen. Ne voi palauttaa asetuksista.
    Jos et valikossa voi liikkua kunnolla, voit palauttaa tehdasasetukset näpyttämällä digiboksin etupaneelissa olevaa virtanappia viisi kertaa 🙂
  • Kiitos, korjaantui kyllä, mutta samalla hiipi uusi epätoivo: tässäkö nyt sitten jatketaan samaa tehdasasetusten palautusrmbaa, joka vähintään kerran viikossa läpi käytynä piti edellisen digiboksini hengissä? Ei mitään uutta ja historia toistaa itseään ja turha toivo, että Elisan laitteet paranisivat...
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    MrsHopeless kirjoitti:
    Kiitos, korjaantui kyllä, mutta samalla hiipi uusi epätoivo: tässäkö nyt sitten jatketaan samaa tehdasasetusten palautusrmbaa, joka vähintään kerran viikossa läpi käytynä piti edellisen digiboksini hengissä? Ei mitään uutta ja historia toistaa itseään ja turha toivo, että Elisan laitteet paranisivat...
    Noh, eihän tuo Netgem N7700 mikään markkinoiden paras malli ole. Siitäkään huolimatta sitä ei kyllä tarvitse olla palauttamassa tehdasasetuksiin jatkuvasti. Itselläni on tainnut olla about vuoden käytössä tuo laite ja kerran tai kaksi olen joutunut palauttamaan tehdasasetukset. Uutta resettiä pitää tehdä kyllä tässä lähipäivinä, jos tuo tv5 ei ala virtabootilla näkymään.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Eli palautuuko ongelman jonkin ajan kuluttua tehdasasetusten palautuksesta? Kerrotko tarkemmin tuosta ongelmasta, oliko noin, kuten kysäisin aiemmassa kommentissani? 🙂
    Päädyttiin lopulta siihen, että kokeillaan uudella modeemilla. Se on tällä hetkellä vielä postissa, joten ei ole tarkempaa tietoa tämän uudistuksen vaikutuksista. Toivotaan parasta.

    Osallistu keskusteluun